Czy bezpieczeństwo Polski zależy od tysiąckrotnego powtórzenia nazwisk Jacka Bartosiaka i wszystkich posłów Konfederacji?
Mam wrażenie, że tak, choć coś się jednak zmienia. Nie na tyle niestety, by z tego powodu otwierać szampana. Oto na profilu Jacka Bartosiaka, najbardziej chyba zatroskanego o bezpieczeństwo naszego kraju, widnieje taki oto wpis.
https://twitter.com/BBS41316041/status/1298300280455548929
Jak widzimy, niewiele brakowało, by nasze tutejsze, sztandarowe hasło zostało wpisane do sztambucha pana Jacka, a on nawet by przy tym nie mrugnął. Cóż to bowiem jest, jakaś tam blogosfera, w porównaniu z jego poważnymi badaniami, przemyśleniami, publikacjami i wnioskami? Nic. Betka po prostu. Tam na dole ktoś, jakiś entuzjasta pana Bartosiaka, dołączył garść cytatów jego autorstwa. I patrząc na to zdanie, które kiedyś pojawiło się w mojej głowie w trakcie lektury wspomnień Wojciecha Kossaka – władza może być tylko święta albo tajna – a potem na te cycaty z Bartosiaka (nie poprawiać), myślę sobie – zupełnie jak Bach w sztuce „Kolacja na cztery ręce” pytający Haendla – panie, ale jak można? Jak można pisać tak nędzną muzykę? To jest nie do wyobrażenia. Mam na myśli ten poziom komunikacji z odbiorcą. To jest coś strasznego w sensie podstawowym, bo ów sposób przekazywania myśli po prostu czytelnika degraduje. Wypełnia jakieś jego deficyty, ale go degraduje. Dlaczego tak właśnie jest? Odpowiedź mam gotową i ona jest niestety banalna. Ludzie tacy jak Jacek Bartosiak, nie sprzedają treści, oni sprzedają siebie. Gdyby nagle pan Jacek zaczął śpiewać jakieś kuplety, niewiele by się zmieniło w postrzeganiu go przez publiczność – ot kiedyś mówił, a teraz śpiewa...o co chodzi? Najważniejsze, że jest dostępny w tym samym paśmie co zawsze i możemy się pokiwać w rytm jego słów. Reszta się nie liczy.
Metoda pana Jacka Bartosiaka, została twórczo zmodyfikowana i rozwinięta przez posłów Konfederacji. Już wiadomo, przy okazji, kto będzie następcą Mikkego na skrajnej prawicy. Z pewnością nie Grzegorz Braun. Będzie to Konrad Berkowitz. Który tym się od Brauna różni, że wpisuje się w ten sam zakres fal, co Bartosiak, tyle, że jeszcze może zaśpiewać i zatańczyć. Jako gwiazda medialna jest więc cenniejszy niż Braun, który wchodzi w pewnym momencie w rejestry niesłyszalne przez znerwicowanych i szukających odpowiedzi na jakieś pytania korpoludków. Berkowitza zrozumieją wszyscy, bo on, nawet jak się pogubi, zawsze przypomni sobie jakiś mizoginiczny żart o dupie i będzie wesoło. Tak, jak na przykład tutaj
https://twitter.com/KonradBerkowicz/status/1297647528175964164?s=20
Wszyscy są zadowoleni i wiedzą o co chodzi. Rząd źle rządzi, a Berkowitz chce to poprawić i wie, że to wcale nie jest trudne. Ponadto, w czasie kiedy on będzie tańczył, panowie Mentzen i Dziambor będą częstować ludzi piwem, kupionym za swoje pieniądze. Jak to zwykle czynią wolnościowcy. Najważniejsze bowiem, to znaleźć wspólny język z wyborcami. Ci zaś słuchają tylko tych piosenek, które już znają. Nie ma więc mowy o tym, by śpiewać jakieś inne. No, czasem ktoś tam, nie posiadający nazwiska, bałaknie coś w blogosferze i można o tym wspomnieć. Tyle, że to są marginalia, bez wpływu na pracę silnika. Najważniejsze jest, by cała sala śpiewała z nami.
Słowo o pracy silnika. Trudno znaleźć formację odznaczającą en masse mniejszą skutecznością niż ta cała Konfederacja. Fakt, że weszli do sejmu, ma takie samo znaczenie, jak wejście do sejmu Samoobrony i tak samo się skończy. Walka, którą ci ludzie prowadzą jest w istocie walką o indywidualne kariery polityczne w innych niż Konfederacja ugrupowaniach. I to ma swoją mechanikę, sznyt i koloryt. I jest bardzo dobrze rozpoznawalne.
Co tymczasem słychać z drugiej strony, gdzie także przecież są ludzie sławni, posiadający nazwiska, a wymienianie tych nazwisk to celebracja sama w sobie i prawdziwe, małe misterium. Oto okazuje się, że sławne jak nie wiem co Stowarzyszenie Pisarzy Polskich, chce opuścić grupa literatów. Nie mogą się oni bowiem pogodzić z tym, że Stowarzyszenie wzięło od Glińskiego jakieś grosze na wydanie kilku tomików wierszy. To jest doprawdy niezwykłe. Ministerstwo Kultury i jego agendy finansują wydawanie tomików wierszy, pisanych przez osoby, których nie rozpoznaje nikt. Przypuszczam, że nawet bliscy sąsiedzi mieliby kłopot z identyfikacją ich jako autorów. No, ale oni są przecież poetami, literatami...Skąd się wzięli? Jak to skąd? Z komuny. Nie ma innego źródła talentów przecież niż komuna i jej struktury, które wymagały od pisarzy i poetów posłuszeństwa, lojalności i wierności. Z PiS-em jest o tyle łatwo, że rząd obecny nie wymaga od autorów niczego. Świadom zapewne, że to, co określa się zwykle mianem soft power nie ma najmniejszego znaczenia i jest kolejną modą przybyłą z Ameryki. Tam zaś służy temu, by gracze polityczni nie powyrywali sobie tchawic i żołądków w czasie debat i dyskusji. U nas, cała ta miękka sfera komunikacji, jest bez znaczenia. To tylko niewielkie budżety, które muszą być rozdysponowane. No i to właśnie się czyni.
Kto odszedł? Sami najlepsi: Kral, Tokarczuk, Rudnicki i Kronhodl. Dwóch ostatnich nie znałem do dzisiaj, pierwsza nie napisała niczego od pięciu lat, a druga to osoba zaburzona. Prezeska zaś tego dziwnego stowarzyszenia mówi, że chce wydawać literaturę niskonakładową, a do tego potrzebne są dotacje. Mam wrażenie, że znajdujemy się w centrum jakiegoś obłędu. Ludzie wydający literaturę niskonakładową, powinni to robić za własne pieniądze, jak ja na przykład, i adresować swój przekaz do wąskiej grupy pewnych odbiorców. Dotacje są na pokrycie części kosztów literatury wysokonakładowej, która ma stać się wizytówką kraju i nadawać charakter całej społeczności mówiącej po polsku. To co mówi pani prezeska jest fałszywe, bo ona w rzeczywistości chce powiedzieć iż ludzie, którzy wyszli z komuny, a mają jakieś pozycje i ambicje, chcieliby istnieć jako literaci, albowiem to nobilituje. Nie każdy może być niemieckim szpiegiem jak Twardoch. A więc mili faszyści i homofobi z PiS-u, wyskakiwać z kasy, bo nie będzie kultury. Ci co dostaną pieniądze od zagranicznych fundacji, albo mają resortowe emerytury, jak pan Kronhold na przykład, utrzymają się jakoś. A reszta? Tragedia. I jeszcze istnieje podejrzenie, że ten cholerny rząd chce dzielić ludzi według jakichś fałszywych zasad. A podziały prawdziwe przebiegają inaczej. Oczywiście, że inaczej. Podziały prawdziwe przebiegają tak, by nikt absolutnie, kto ma coś w głowie i potrafi napisać jakiś składny kawałek nie został nawet zauważony przez literatów ze stowarzyszenia. Całe szczęście dla nas uczeni radzieccy wymyślili internet i możemy spać spokojnie, w przeciwieństwie do nich.
Popatrzmy jeszcze na listę tegorocznych kandydatów do nagrody Nike
https://kultura.onet.pl/ksiazki/nagroda-literacka-nike-2020-znamy-finalistow-lista-nazwisk/plwzhje
Moim zdaniem należałoby ich wszystkich wysłać na jakieś zajęcia z papieroplastyki, za karę, że zgodzili się na takie okładki.
Niestety nie mam dobrej pointy do tego tekstu. Napiszę więc jeszcze raz: wszyscy ci ludzie nie są sprzedawcami i promotorami treści, choć chcą za takich uchodzić. Oni są sprzedawcami siebie, dlatego tak uważają, by nie wymieniać żadnych innych nazwisk, poza tymi, które znajdują się w kanonie stworzonym dawno temu przez czerwonych.
Aha, byłbym zapomniał – Maria Janion umarła.
tagi: polityka literatura kariery konfederacja show estrada stowarzyszenie pisarzy polskich nagroda nike
![]() |
gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 09:11 |
Komentarze:
![]() |
umami @gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 10:14 |
Brawo dla Onyxa za refleks i podanie źródła, czyli Ciebie.
Co do Bartosiaka, to wczoraj, po przeczytaniu tekstu Kto okradnie Białoruś Ewarysta Fedorowicza, pod którym ktoś zalinkował spotkanie Bartosiak — Budzisz via net, obejrzałem je i powiem krótko: repertuar już mu się wyczerpał, teraz zaprasza lepiej zorientowanych, żeby na ich tle jeszcze chwilę utrzymać się w eterze, poprzytakiwać, zrobić poważną miną w odpowiednim momencie, a kiedy trzeba zmarszczyć czoło w trosce o ten nasz strategiczny kawałek ziemi na globie. Zuch chłopak, czuwać potrafi i chyba nie zginie, przynajmniej jeszcze przez ten sezon — bo dzieje się, ach dzieje się — i będzie mógł nadal popisywać się tymi wszystkimi poważnymi terminami z GEOSTRATEGII.
Mi się to kojarzy z tymi wszystkimi aspirującymi leszczami, którzy pierwsze co uznają za niezbędne, żeby pozować na znawcę, wejść w obieg a następnie z niego nie wypaść, to wyuczyć się fachowych terminów i rzucać nimi na lewo i prawo.
Kiedyś, przy okazji jakiś rozgrywek w piłce nożnej, ktoś prześmiewczo podsunął tę taktykę żonom tych wszystkich kibiców, którzy oderwali się od rzeczywistości na czas turnieju. Nie wiecie jak z nimi rozmawiać? Używajcie terminów: offsajd, atak pozycyjny, korner, itd. wtedy nadal będziecie miały z nimi kontakt.
![]() |
gabriel-maciejewski @umami 26 sierpnia 2020 10:14 |
26 sierpnia 2020 10:16 |
Niebawem kabaret Ani mru mru będzie robił za ekspertów od geostrategii. Myślę, że wypadną bardziej przekonująco
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 10:48 |
"Ludzie tacy jak Jacek Bartosiak, nie sprzedają treści, oni sprzedają siebie."
Nie zgadzam się. Sępy mogą sprzedawać tylko obdziobane kości.
Albowiem te dwa zdania: "Obraża mnie pojęcie Cudu nad Wisłą" (z wywiadu dr. Bartosiaka dla Wnet https://wnet.fm/2020/08/13/bartosiak-obraza-mnie-pojecie-cudu-na-wisla-nie-jestem-pewien-czy-bolszewicy-doszliby-do-atlantyku/) i "Władza może być tylko święta albo tajna" -przeczą sobie nawzajem. Nie wyszły z tego samego źródła.
![]() |
Krzysiek @umami 26 sierpnia 2020 10:14 |
26 sierpnia 2020 10:55 |
"powiem krótko: repertuar już mu się wyczerpał"
Dokładnie tak. A ponieważ głównym silnikiem, który napędzał jego gawędę była głoszona wielka konfrontacja - w tym z "fazą kinetyczno-energetyczną" pamiędzy USA a ChRL, no a jednak jej nie ma i wiemy, że nie będzie, więc w schyłkowej fazie swojego lotu medialnego pan mecenas zaczął przekonywać, że "to już się dzieje [tak jak przewidywałem]". To znaczy, że ta faza "kinetyczno-energetyczna" już się [prawie] toczy. Nawet po jednym z jego wywiadów miesiąc temu wskoczyłem na BBC, FoxNews i CNN żeby się upewnić, a tam tylko znane stare śmieci (black wives matter, Trump-zły, Trump-dobry no i sport (to gł. BBC)). Chyba ta wojna kinetyczna to jakaś niewidzialna - takie predatory ze znanej serii, wszyscy posiadający hi-tech komuflaż aktywny (znaczy się niewidzialni).
![]() |
Marcin-K @gabriel-maciejewski 26 sierpnia 2020 10:16 |
26 sierpnia 2020 10:56 |
No i do tego panteonu trzeba koniecznie dodać Korwina śpiącego u tej Gozdyry w studio. Oni wszyscy niedługo oficjalnie zastąpią Mazurską Noc Kabaretową.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 11:03 |
rynek tzw. partii jest w rozwoju i Bartosiak swe miejsce znajdzie, inni też, kibicujących nie braknie a budżet jest celem [na wszystko: nisko i wysokonakładowe wydanie, na światłe pomysly, etc]
![]() |
qwerty @Krzysiek 26 sierpnia 2020 10:55 |
26 sierpnia 2020 11:05 |
po kinetycznej - statyczna; a potem statystyczna, a potem gimnastyczna, ... końca pierdół nie widać
![]() |
qwerty @Magazynier 26 sierpnia 2020 10:48 |
26 sierpnia 2020 11:07 |
on jest jak automat: wrzuć monetę i naćiśnij przycisk [do wyboru kilka]
![]() |
ainolatak @Magazynier 26 sierpnia 2020 10:48 |
26 sierpnia 2020 11:14 |
Kiedyś nudności wywoływał jego ton głosu, jak na starej łajbie na środku morza jego bełkotu, teraz ktoś mu doradził krótsze i częściej agresywne wypowiedzi...niestety torsje pojawiają się znacznie szybciej. Pytanie tylko jaki idiota zaprasza go do Radia Wnet.
![]() |
Paris @umami 26 sierpnia 2020 10:14 |
26 sierpnia 2020 11:18 |
Tego calego i detego Bartosiaka...
... wysluchalam moze ze 2 razy i to nie do konca !!!
Nie da sie sluchac tego wyksztaLcunego typa i zapewne po jakims "zagranicznym stypEdium"... od samego poczatku to bylo - li tylko - pompowanie SWOJEGO, sakiewiczowego cymbala. Takich "bartosiakow" to dzis w Polsce jest "na peczki", dokladniej co najmniej setki tysiecy... albo i wiecej.
Ale, ze pan Budzisz dolaczyl do tego "dErektora PKM" - to naprawde kompromitacja... i w sumie smuteczek.
W zwiazku z powyzszym... VIVAT CORYLLUS... LUL i SN !!! !!! !!!
![]() |
ainolatak @gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 11:19 |
Niestety słowa muszą być wydrukowane i bronione, jeśli chcą je najpierw zamilczeć a potem ukraść z bloga czy portalu SN. Dlatego trzeba to pisać i drukować. Dlatego książki i papierowy SN (jest) był tak ważny. Może powinieneś mieć coś na kształt wikiquote, z cytatami (syn może nawet potłumaczyć na angielski).
![]() |
Marcin-K @ainolatak 26 sierpnia 2020 11:14 |
26 sierpnia 2020 11:19 |
W Radiu Wnet pracuje jego "narzeczona" (tak twierdzi internet w komentarzach pod filmami z nim) - robi z nim nawet tam wywiady
![]() |
tomciob @gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 11:20 |
Witam. Notkę skomentuję krótko chociaż nad Marią Janion pewnie warto by się było trochę pochylić. Jedną ze smutniejszych informacji jaka siedzi mi w głowie od jakiegoś czasu to ta, że nie planuje już Pan wydania żadnego komiksu. Dzięki za tekst i pozdrawiam.
![]() |
Paris @qwerty 26 sierpnia 2020 11:03 |
26 sierpnia 2020 11:21 |
Stare, wycwanione...
... pasozyty, nieroby i darmozjady w "nowym" partyjnym pasniku... ciekawe, kto sie na te USTAWKE nabierze ?!?!?!
![]() |
ainolatak @Marcin-K 26 sierpnia 2020 11:19 |
26 sierpnia 2020 11:23 |
a fakt,
zapomniałam, że to na plecach pani "strategiczki" Bartosiakowej się lansuje
![]() |
ainolatak @umami 26 sierpnia 2020 10:14 |
26 sierpnia 2020 11:26 |
tak, brawa, ręka na pulsie
szkoda tylko, że twitter to śmietnik z usuwalnymi szybko niewygodnymi wpisami, więc działa w zasadzie taka narracja jaką chłopcy w piaskownicy sobie wymyślają, a potem przesyłają gęboko się przy tym ekscytując
![]() |
MarcinD @gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 12:02 |
Że oni sprzedają tylko siebie bardzo łatwo widać choćby po tym, że w co drugim wpisie wrzucają swoje zamyślone i poważne zdjęcie.
![]() |
Mk89 @gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 12:17 |
Braun to jest inny projekt niż Mentzen, Dziambor i Berkowicz. Może szydło wyjdzie z worka i okaże się ,że nie ma projektu pt. "Braun" , ale na razie to nie jest rozstrzygniete. Można podejrzewać , że cały pomysł powołania Konfederacji i umożliwienia jej wejścia do sejmu służy głównie skompromitowaniu pewnej możliwości , którą stara się zreazlizować Braun . Panowie Mentzen , Dziambor i Berkowicz niczym się nie róznią od pana Moskala ,szefa PIS-wskiej młodzieżówki. Nie jestem fanem Konfederacji , ale wszystkie zarzuty stawiane nacjonalistycznym i korwinowskim Konfederatom są równie adekwatne w odniesieniu do PIS-wców , starych i młodych . Jedni i drudzy nie są panami swojego losu i z tego powodu sa podatni na wykonywanie czyichś poleceń.
Skutkiem 5 lat rządów PIS-u jest dalsze likwidowanie polskiej suwerenności .PIS jest równie nieskuteczny lub szkodliwy,jak kto woli , jak PO , ponieważ wynik jego rządów jest dokładnie taki sam . Obcy będą decydować o tym co dzieje się w Polsce . To znaczy , że my i nasze dzieci nie mamy żadnej przyszłości. Nie da się przycupnąć przy kamieniu i przeczekać . Na Youtubie jest cały czas nagranie pt " Konspira Braun - Morawiecki cz. 3" . W tym nagraniu stary Morawiecki opowiada ,jaka będzie przyszłość i ta wizja strasznie mu imponuje . To jest cel , do którego prowadzi nas PIS i również PO , bo na tym poziomie nie ma róznic między nimi. Tam nie będzie życia dla Polaków . Chyba , że pojawi sie potrzeba kilku rąk do pozamiatania ulicy .
Kilka dni temu Morawiecki na jakims wiecu powiedział, że robotyzacja i automatyzacja jest przyszłością a rolą rządu jest zaopiekowanie sie ludżmi. To jest dokładnie ta wizja , którą przedstawił stary Morawiecki . Jesli on w to wierzy , to mamy ostrego świra na czele rządu . Jeśli nie , to jest skończonym łajdakiem.Innej opcji nie ma
![]() |
stanislaw-orda @Magazynier 26 sierpnia 2020 10:48 |
26 sierpnia 2020 12:41 |
pierwotnie powiedzenie "cud nad Wisłą" miało zens ironiczno-prześmiewczy (bodajże któregoś z generałów (Sikorski?) cytował tak A. Nowaczyński, ale w tej chwili nie pamiętam dokładnie), gdzieś miałem o tym w którejś ze swoich notek, ale musiałbym z pół dnia zmarnować na odszukanie. Otóż iroinia zawarta była w tym, że taki "strateg" jak Piłsudski mógł zwycięźyć jedynie z pomocą Opatrzności, bo na pewno nie ze względu na swoje mizerne predyspozycje wojskowe. Późniejsza mistyfikacja tego terminu przez "sanatorow" dosięgła szczytów Himalajów, a i dzisiaj w dalszym ciągu jest ptrzedmiotem żyrowania ideolo przez "polityków" nadwiślańskich.
![]() |
atelin @Paris 26 sierpnia 2020 11:18 |
26 sierpnia 2020 13:03 |
Cierpiałem dokładnie na to samo - 2 razy i przed końcem nuda. Nie da się ukryć, że to gładko wygadany gostek jest i potrafi w grać w te klocki bez kartki, ale zero recepty. Gdybym ja był tak wygadany to mógłbym godzinami chrzanić o zbliżającej się wojnie fińsko - norweskiej; strategiczna granica pozwalająca zająć Norwegię od północy, Norwegia zdobyta (bo w końcu Finowie udowodnili, że są od Norwegów lepsi), Szwecja otoczona, później zajęta przez Finów z pomocą norweskich najemników nabijających się zwyczajowo ze Szwedów. Brakuje jedynie pomysłu jak temu zapobiec. Ale najgorsze jest to, że każda wizja się może ziścić, więc na tym jedzie.
![]() |
ahenobarbus @atelin 26 sierpnia 2020 13:03 |
26 sierpnia 2020 13:42 |
Te prezentacje to rodzaj inscenizacji, mają swoją dramaturgię, są chyba nastawione na zbieranie wyznawców. W jakim konkretnie celu to nie wiem, nie jestem osobą grzeszącą specjalną przenikliwością. Pewnie trzeba coś finalnie sprzedać. Pytanie czy tylko siebie? W sumie do wygodnego życia wystarczy.
Nie będę też ukrywał, że swego czasu byłem zafascynowany jego wykładami, co zrobić.
![]() |
gabriel-maciejewski @Mk89 26 sierpnia 2020 12:17 |
26 sierpnia 2020 13:58 |
Morawiecki nie wie co jest przyszłością i jaka będzie rola rządu. Tego jestem pewien
![]() |
gabriel-maciejewski @MarcinD 26 sierpnia 2020 12:02 |
26 sierpnia 2020 13:59 |
Od początku mojej obecności na fejsie wrzuciłem tam tylko jedno zdjęcie
![]() |
gabriel-maciejewski @tomciob 26 sierpnia 2020 11:20 |
26 sierpnia 2020 13:59 |
Cóż robić...
![]() |
gabriel-maciejewski @ainolatak 26 sierpnia 2020 11:19 |
26 sierpnia 2020 14:00 |
Wiem o tym dlatego napisałem ten tekst. A coś na kształt zrobił Pan Marek Natusiewicz, ale nikt tam nie zaglądał
![]() |
gabriel-maciejewski @qwerty 26 sierpnia 2020 11:03 |
26 sierpnia 2020 14:00 |
O matko, znowu?
![]() |
gabriel-maciejewski @Marcin-K 26 sierpnia 2020 10:56 |
26 sierpnia 2020 14:00 |
Tak, bo będą bardziej zrozumiali
![]() |
gabriel-maciejewski @Magazynier 26 sierpnia 2020 10:48 |
26 sierpnia 2020 14:01 |
Ale on nie jest sępem, to człowiek sukcesu
![]() |
gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 14:07 |
Na marginesie. Dostałem już trzy zawiadomienia o alercie. Chmury się gromadzą i zaczyna wiać, doświadczenie uczy, że nie będzie prądu
![]() |
bendix @gabriel-maciejewski 26 sierpnia 2020 14:07 |
26 sierpnia 2020 14:39 |
Generator spalinowy 2kW za 1000-2000 PLN
![]() |
Magazynier @stanislaw-orda 26 sierpnia 2020 12:41 |
26 sierpnia 2020 14:43 |
Jeśli chodzi o strategię to wystarczył plan Rozwadowskiego i wykonanie Hallera i Latinika, trzech opatrznościowych oficerów. Piłsudski mógł sobie potem odcinać kupony od ich sukcesu. Pojęcie cud nad Wisłą było parafrazą cudu nad Marną. Pojawiło się w prasie endeckiej jeszcze przed 15 08, jak możliwa analogia do zatrzymania niemieckiego marszu na Paryż w 1914. Późniejsze parafrazy to popłuczyny.
Pojawienie się zaś Matki Bożej z husarią zwane jest cudem nad Wisłą w Kościele na zasadzie analogicznego zastosowania pojęcia "cud", bo nie jest to taki sam cud jak rozmnożenie chleba, czy przywrócenie wzroku ślepemu. To jest raczej niezwykła interwencja łaski w świadomości wybranych ludzi. Rzecz na prawdę niezwykła.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski 26 sierpnia 2020 14:01 |
26 sierpnia 2020 14:45 |
Oczywiście że nie jest. Nie śmiałbym mu tak nazywać. Ale ośmielam się zauważyć że człowiek sukcesu nie "sępi" na cudzych tekstach.
![]() |
Matka-Scypiona @Magazynier 26 sierpnia 2020 14:43 |
26 sierpnia 2020 15:08 |
Widok Matki Bożej Laskawej nie miał miejsca w świadomości. Bóg, Matka Boża, Aniołowie i Świeci Panscy ukazują się, komu chcą. Na 1000 osób może widzieć tylko jedna, ale to absolutnie nie oznacza, że widzi w swojej świadomości. Na drodze do Damaszku Chrystus stanął na drodze Szawla realnie, ale to miała być lekcja dla niego, a nie jego pomocników. Niemniej mamy do czynienia ze skandalicznym umniejszaniem roli NMP w Bitwie Warszawskiej. Dziś Jej święto.
![]() |
ainolatak @gabriel-maciejewski 26 sierpnia 2020 14:00 |
26 sierpnia 2020 15:20 |
Czy ktoś wie co to znaczy "tam"? Może gdzie indziej, albo w wielu miejscach powinno to być umieszczone, żeby zajrzeć? Choćby nawet gdzieś tutaj...Wystrugany pseudostrateg przekazuje ukradzione, nie swoje słowa i myśli tam gdzie tylko może...
![]() |
Paris @atelin 26 sierpnia 2020 13:03 |
26 sierpnia 2020 15:46 |
Jak sie dlugo czyta Coryllus'a...
... to ciezko jest takiemu komus dogodzic intelektualnie. W moim przypadku jest to NIEMOZLIWE... poprzeczka zawieszona przez Pana Gabriela jest NIEOSIAGALNA dla ww. Bartosiaka, ale takze dla innych licznych "bartosiakow"...
... i tu nie pomoze zadna gadatliwosc... tu potrzebny jest WLASNY PRZYKLAD pracy i zycia !!!
![]() |
Paris @Magazynier 26 sierpnia 2020 14:45 |
26 sierpnia 2020 15:55 |
Alez sepi sepi...
... i z tego sepienia zyje !!!
Tak wlasnie SEPI cala ta ZGRAJA kurwizyjno-sakiewiczowo-karnowska !!!
|
onyx @ainolatak 26 sierpnia 2020 11:26 |
26 sierpnia 2020 17:13 |
Nie przesadzajmy. Twitter dużo lepiej działa w tej dziedzinie niż taki Facebook. Co lepsze tweety są archiwizowane na screnach i żyją długo i szczęśliwie dostarczając pociechy kolejnym użytkowinikom. Przykład z dziś:
https://twitter.com/aosiejuk/status/1298622310396628992?s=20
Po drugie poprzez TT mamy szansę dotrzeć do kogoś znanego i lubianego choćby na tą krótką chwilę by po przeczytaniu naszej odpowiedzi natychmiast dał nam bana ;)
![]() |
tomciob @gabriel-maciejewski 26 sierpnia 2020 13:59 |
26 sierpnia 2020 17:17 |
Władza może być święta albo tajna i ja to rozumiem. No a komiks (część literatury przecież), ten papierowy nie elektroniczny, musi być dotowany to oczywiste. Jako narzędzie władzy jako takiej nie zniknie to więcej niż pewne. Pamiętam jak dawno już temu była przymiarka do "Sacco di Roma" ze zbiórką nawet. Wydawało się już że się nie ukaże (zbiórka była więcej niż skromna) a jednak wyszedł i... kto wie czy gdyby tej jakże skromnej zbiórki nie było to by się on ukazał. No i on teraz jest i myślę, że może Pan być z niego dumny i to bardzo. Nie sądzę nawet że on się finansowo zwrócił w sprzedaży. Może to i smutne ale mimo to on zostanie z nami w polskiej przecież literaturze, na o wiele dłuzej niż nam się wydaje. Nie mam żadnego pomysłu jak mógłbym pomóc aby nie zawieszał Pan działalności komiksowej. Z drugiej zaś strony każdy szanujący się czy to informacyjny czy opiniotwórczy portal posiada zarówno sponsorów jak i strefę płatną. Sponsorzy to krótka oczywista piłka - grant na propagandę ale strefa płatna (abonamentowa) to już raczej sympatycy (albo sponsoring ukryty). Wiem. Jedno i drugie zależy najczęściej od tej władzy tajnej niemniej trudno mi się nie tyle pogodzić ile swobodnie przejść obok tej deklaracji zawieszenia Pańskiej działalności na tym polu. Gdyby w SN pojawiła się strefa płatna, o ile abonament nie byłby wygórowany, myślę że bym z niej skorzystał. Gdyby było nas więcej może z czasem za jakieś pięć lat uzbierało by się na nowy komiks. Tylko o czym mógłby on być, bo chyba nie o "Cudzie nad Wisłą."
![]() |
Magazynier @Matka-Scypiona 26 sierpnia 2020 15:08 |
26 sierpnia 2020 17:35 |
Jeżeli jedna osoba "widzi" Matkę Bożą, a inne wokół niej nie "widzą", to znaczy że jest to dar dla świadomości tej osoby. Nie było żadnym problemem dla Wszechmocnego, żeby i Polscy żołnierze pod Radzyminem "zobaczyli" ją, ale nie dane im to było.
![]() |
Magazynier @Paris 26 sierpnia 2020 15:55 |
26 sierpnia 2020 17:40 |
Niestety "sępi", ale z tego wyżyć się nie da. Ma inne źródła dochodu, np. krzewienie w narodzie, zwłaszcza wśród rasy inżyniersko-militarnej, brytyjskich koncepcji kolonialnych. W tej materii sępić już nie może. Musiał się naczytać, pogłówkować i zrobić własną syntezę. Inaczej imperium by go nie zaaprobowało.
![]() |
Magazynier @qwerty 26 sierpnia 2020 11:07 |
26 sierpnia 2020 17:45 |
Nie zgadzam się. On jest jak automat z piękną polską dykcją. A to ma swoją cenę. Moneta nie wystarczy.
![]() |
Magazynier @ainolatak 26 sierpnia 2020 11:14 |
26 sierpnia 2020 17:53 |
Ojejku, jejku! Ależ masz wymagania! Czemu zaraz idiota? Bartosiaka reklamują same patriotyczne autorytety, dyplomaci akademiccy postsolidarnościowi, specjaliści od stosunków międzynarodowych.
Nadto jest cała masa poczciwych nieoczytanych młodzieńców rasy inżyniersko-militarnej w wieku od lat 17 do 85. To jest naturalny elektorat dr. B. Daj im szansę. Muszą się sparzyć. Dostać kopa. Zostać upokorzonymi, żeby sięgnąć po Małyńskiego, Milewskiego, Jałowieckiego, Maciejewskiego ... I to jeszcze będzie dopiero początek.
![]() |
ainolatak @onyx 26 sierpnia 2020 17:13 |
26 sierpnia 2020 17:57 |
Dla codziennych twiterowiczów, którzy jeszcze zapisują twitty może i tak, ale jedynie circa 14% Polaków jest użytkownikiem (co wcale nie oznacza codziennym).
Nawet dla użytkownika, który wejdzie tam kilka razy w miesiącu - jako źródło prawdziwych informacji jest słabym, a doszukać się tam czegoś po czasie to jak wpaść w coś bez dna.
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 18:00 |
Gdzieś na blogu (albo i nie) usłyszałem takie stwierdzenie, które lekkuchno zmodyfikowałem:
Oni/one nie mają z kim przegrać/wygrać (niepotrzebnie nie skreślać).
Dlaczego tak się dzieje wie na pewno ten "kulturalny" minister, ale nie powie, bo by się "porobiło". Nie po to w końcu został ministrem - ma pilnować, żeby było tak jak jest. Następne pytanie: dlaczego w stopniu ministra?
Może NUP MateoM coś poprawi w temacie w trakcie jesiennej reorganizacji rządu. Nastąpi to jak wszyscy dorośli ludzie wrócą wreszcie z wakacji. :))
Cytat:
Napiszę więc jeszcze raz: wszyscy ci ludzie nie są sprzedawcami i promotorami treści, choć chcą za takich uchodzić. Oni są sprzedawcami siebie,...
Myślę, że sprzedawać trzeba umieć, a szczególnie siebie. Można by ich nazwać "zapchaj-dziurami".
|
onyx @gabriel-maciejewski 26 sierpnia 2020 14:00 |
26 sierpnia 2020 18:04 |
Będzie wesoło bo wszyscy są zgrani jak babcine karty do remika a tu trzeba walczyć z PiSem, który się coraz bardziej rozpasa.
Jaki to jest hit, "Trzaskowski wrócił z urlopu" i wziął się żwawo do pracy ;) A Gazownia ryje dziury w serze jak to kiedyś śpiewał jeden zespół. Te okładki książek to chyba jest taki hłyt martekingowy celujący w nostalgię za PRLem pewnej części społeczeństwa.
![]() |
ainolatak @Magazynier 26 sierpnia 2020 17:53 |
26 sierpnia 2020 18:08 |
Dość wysokie, to prawda
No może nie idiota a "narzeczona", która czuwa nad rozwojem kariery, nie zważając na śmieszność, bo przeciez budżet domowy musi się składać i na wakacje wystarczyć.
Nadto jest cała masa poczciwych nieoczytanych młodzieńców rasy inżyniersko-militarnej w wieku od lat 17 do 85.
Zgadzam się, że jest masa poczciwych, którzy najpierw terminują u słabych fachowców z "podziemia", żeby wskoczyć na wyższy poziom. Problem w tym, że te fachury chcą ich zatrzymac jak najdłużej, a dłuższe terminowanie u ich boku może skutkować wiecznym pozostaniem w ślepym zaułku lub całkowitym zrażeniem się do tematu.
No i jeszcze jedna rzecz - nie można kraść. Złodziei słów innych osob, którzy je sobie przypisują trzeba gonić (jak by to powiedział - już - klasyk - wyszczepić). Trzeba to mówić jasno, jak to, że Bartosiak to złodziej myśli nie swoich.
![]() |
ainolatak @onyx 26 sierpnia 2020 18:04 |
26 sierpnia 2020 18:10 |
przeskalowany człowiek
szczególnie na tych swoich wysokich obcasikach ;)
|
onyx @ainolatak 26 sierpnia 2020 17:57 |
26 sierpnia 2020 18:14 |
Zgoda ale dla ludzi wchodzących na jakiś portal kilka razy w miesiącu po informacje jest Wikipedia. Twitter powstał by organizować bieżączkę on line 24/h na dobę ;) Takie narzędzie.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 20:09 |
Jedna drobna poprawka. Ten BBS to chyba nie jest profil tweeterowy Bartosiaka, to jest chyba jego profil: https://twitter.com/BartosiakJacek
![]() |
Paris @Magazynier 26 sierpnia 2020 17:40 |
26 sierpnia 2020 20:12 |
Sadze, ze...
... "imperium" zbyt wielkiego wyboru nie mialo... przeciez na ten "stolek" casting'u nie urzadzili... moze zglosiliby sie lepsi kandydaci i dopiero by sie zrobil ambaras !!!
Z "sepi" by nie wyzyl, ale co mu szkodzi okrasc kogos... szczegolnie powszechnie "zamilczanego".
![]() |
Paris @Andrzej-z-Gdanska 26 sierpnia 2020 18:00 |
26 sierpnia 2020 20:26 |
Tak...
... to bylo slynne juz twierdzenie sakiewiczowych miernot i niemot... jeszcze w koncowce pierwszej kadencji "wrozyl" PiS'owi 3 wygrane kadencje... juz nie pamietam, a moze i wiecej.
A ostatnie zdanie prawdziwe... handel to sztuka, a sprzedawac trzeba umiec. Za Valser'em - ta lobuzeria warzywniak by zbankrutowala w 3 dni !!!
Z czym ONI do ludzi ?!?!?!
![]() |
Magazynier @ainolatak 26 sierpnia 2020 18:08 |
26 sierpnia 2020 20:34 |
Ale onyx zrobił swoje i jego wpis wisi u dr B. Dopóki będzie on eksponować jako swoją sentencję Coryllusa, onyxowy wpis tam będzie.
![]() |
Magazynier @Paris 26 sierpnia 2020 20:12 |
26 sierpnia 2020 20:37 |
Mam przeczucie, że lepsi by się nie zgłosili. Co do przywłaszczenia tego cytatu, to różnie można to interpretować. Przecież dr B wie że Coryllus i piszący na SN są aktywni w mediach społecznościowych i że w końcu znajdą ten wpis.
![]() |
cbrengland @Paris 26 sierpnia 2020 11:18 |
26 sierpnia 2020 21:14 |
Wiesz, ja naprawdę nie wiem, kto to jest Bartosiak. Zero. Zresztą, ja już nie wiem, czy ja się jeszcze nadaję, by coś pisać, skoro ja nie znam tak znakomitych postaci bieżących. Poważnie ☺
![]() |
ApesCornelius @gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 21:31 |
Przepraszam, ale PiS walczy z lewicowym pisarzami przez sowich przedstawicieli.
![]() |
Paris @Magazynier 26 sierpnia 2020 20:37 |
26 sierpnia 2020 21:43 |
Oczywiscie, ze wie...
... a przy tym jest zuchwaly i bezczelny... moze liczy na proces sadowy, kto go tam wie... tonacy to i brzytwy sie chwyta !!!
![]() |
Ogrodnik @gabriel-maciejewski |
26 sierpnia 2020 21:44 |
Było oberwanie chmury w turystycznej miejscowości Bamberg. Wraz z małżonką schroniliśmy się pod wiaduktem, pod którym płynęła lokalna rzeczka. Oprócz nas schroniły się tam dzikie kaczki oraz pewien młody człowiek. Anglik. Nie rozpoznał we mnie Polaka i przedstawił się jako "Małpa z wyspy", i że zaczyna studiować niemiecki. Oczywiście że przyznałem się do swojej narodowości w sposób naiwny, jaki nas charakteryzuje. Powiedziałem mu, że my żyjemy pomiędzy "hammer and anvil". Miałem na myśli młot i kowadło.
Pozostaje tylko kwestia kto jest piecem!
![]() |
Paris @cbrengland 26 sierpnia 2020 21:14 |
26 sierpnia 2020 21:50 |
Nic nie tracisz, Krzysiu,...
... na tej "niewiedzy"... a do pisania sie nadajesz i lubie Twoje wpisy.
PS.
Tak poza meritum i krociutko... wiesz, Krzysiu, ze Piotr Szczepanik zmarl tydzien temu, po dlugiej chorobie, a dzis odbyl sie pogrzeb Ewy Demarczyk w Krakowie.
![]() |
Ogrodnik @Ogrodnik 26 sierpnia 2020 21:44 |
26 sierpnia 2020 22:05 |
Albo prościej; kto zawiaduje tą kuźnią.
![]() |
cbrengland @Paris 26 sierpnia 2020 21:50 |
27 sierpnia 2020 05:13 |
Pierwszy byl Niemen za moich już emigracyjnych czasów, jak dawno to było.
![]() |
gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski |
27 sierpnia 2020 08:19 |
Jeszcze to
Sumliński z księdzem Małkowskim, wobec braku możliwości wymyślenia czegokolwiek pożyczają sobie, bezpańskie przecież cytaty. Któż by się tym przejmował, wszak chodzi o Polskę i jej dobro, a to może być uratowane tylko przez ludzi prawdziwie żarliwych i oddanych. Przepraszam bardzo, ale wkurwia mnie to.
![]() |
bendix @gabriel-maciejewski 27 sierpnia 2020 08:19 |
27 sierpnia 2020 09:28 |
Chodzi o: "Święta albo tajna"?
![]() |
gabriel-maciejewski @bendix 27 sierpnia 2020 09:28 |
27 sierpnia 2020 09:31 |
Tak
![]() |
bendix @gabriel-maciejewski 27 sierpnia 2020 09:31 |
27 sierpnia 2020 09:40 |
OT: przeczytałeś o generatorze spalinowym jako backup braku prądu? Koszt niewielki a działa. Przy okazji czym się grzejesz? Masz jakiś piec z automatyką i pompki elektryczne do wody?
![]() |
Magazynier @Paris 26 sierpnia 2020 21:43 |
27 sierpnia 2020 09:51 |
Proces sądowy nie wchodzi w grę. To też wie.
![]() |
koncereyra @Mk89 26 sierpnia 2020 12:17 |
27 sierpnia 2020 11:47 |
Robotyzacja i automatyzacja nastąpi zaraz po tym jak skończymy CPK i wypuścimy milion samochodów elektrycznych. Postęp nasz widzę ogromny:)
A Konfederacja choć w polityce odgrywa rolę marginalna dosyć dobrze opanowała wyłapywanie tych kilku % wyborców by załapać się na dotacje i na stołki w Europarlamencie. "Piątka Menzena" (o gejach, żydach, aborcji, unii i podatkach) czy walka z "bezkobieciem" w wydaniu Berkowicza - to wszystko choć logicznie nie ma sensu wystarczyna wyciąganie garstki frustratów z różnych zakamarków sceny politycznej. Z resztą jak byłem w miastach powiatowych Polski B to się tam reklamował Marsz Niepodległości. Nie platformersi, nie PiS, nie lewica czy PSL - a właśnie Konfederacja. Radykalna prawica postpolityki:)
A co Bartosiaka to jak najbardziej służne spostrzeżenie - jak lat temu 5? 7? wnosił jakiś nowy język do debaty, to tamten temat się już zupełnie sprzedał a dziś nie ma nic więcej do powiedzenia i próbuje z "producenta" przestawić się na "pośrednika" w handlu ideami. Raczej bez większego sukcesu - ta nisza rynkowa już jest zagospodarowana i mocno wyeksploatowna.
![]() |
Paris @Magazynier 27 sierpnia 2020 09:51 |
27 sierpnia 2020 12:53 |
Wiec zlodziejstwo...
... czuje sie bezkarne... ale to tylko do czasu !!!
Zlodziejstwo w merdiach, zlodziejstwo w ZONdzie i samoZONdzie... i jeszcze pewnie uwazaja, ze narod tego sku****nia nie widzi !!!
Fajnie sie bawi, ta skonczona ZGRAJA ZLODZIEI !!!
![]() |
MarcinD @gabriel-maciejewski 27 sierpnia 2020 08:19 |
28 sierpnia 2020 10:16 |
I to już jest demaskacja wprost. Nie trzeba więcej przypuszczeń, są dowody.