-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy agent Tomek przeleciał panią Cielebąk?

Powróciła sprawa agenta Tomka. Nie wiemy, jaki jest rzeczywisty kontekst tego powrotu, bo trudno uwierzyć, by chodziło o willę Kwaśniewskich. Przecież, o ile dobrze pamiętam, istotny lans pana Tomka dotyczył uwiedzenia i porzucenia tej dziwnej istoty o panieńskim nazwisku Cielebąk. Ja tu bynajmniej nie szydzę z nazwisk, albowiem kończyłem szkołę średnią w byłym województwie zamojskim i wiem, jak się ludzie potrafią tam nazywać. Koledzy dumnie nosili nazwiska takie jak Cielepała czy Łupikasza. Nie chodzi o nazwisko, ale o to czy kradła czy nie. Dziś zaś agent Tomek powraca w niesławie, bo ktoś odnalazł jakieś notatki z przeszłości, gdzie napisane jest, że zeznania przeciwko Kwaśniewskim zostały wymuszone. A dokonali tego Kamiński z Wąsikiem. Ja nie mam zielonego pojęcia jak działają tajne służby i wcale nie jestem tego ciekaw. Mam jednak takie pytanie – jak to jest, że PiS jest u władzy, a z CBA, czy gdzie on tam służył, wyciekają jakieś stare notatki, w których napisane jest, że pan Tomek naciągał trochę swoje zeznania? Przyznam, że jestem zdumiony. Może niesłusznie, ale wydawało mi się, że jak ktoś jest w strukturze tajnej, a do tego jeszcze jest oficerem, to zachowuje się w określony sposób. Nie tak, jak na przykład ja, który wypaplam zaraz wszystko co mi się powierzy, albo zacznę interesować się jakimiś bzdurami, które nie leżą w zakresie moich misji czy kompetencji. Oficer służb tajnych tak się nie zachowuje. Chyba? Tak sądzę? Mam jednak wątpliwości widząc, że jeden podpisał książkę Sumlińskiego złożoną ze starych wycinków prasowych i jakichś konfabulacji, z fatalną okładką i jeszcze gorszym papierem. A zrobił to serio i w dobrej wierze. Drugi zaś musi teraz się tłumaczyć ze starych notatek, co wyciekły w czasie kiedy rządzi partia, wystawiająca go dawno temu jako czołowego demaskatora wrogów politycznych. A nie dość tego, to jeszcze zrobiła zeń gwiazdę medialną i Casanowę, który uwodzi najbardziej patriotyczne dziennikarski jak prawicowa publicystyka długa i szeroka. Nie będę wymieniał teraz nazwisk, bo lata minęły, czas robi swoje i parę osób mogłoby się zdziwić. Warto jednak czasem przejrzeć stare numery Superaka.

Po co więc wraca temat agenta Tomka? Być może jest to wyraz bezradności dziennikarzy gazowni, którzy muszą o czymś pisać, a wszystko wokół wskazuje na to, że ich formacja, pardon, intelektualna, poniosła klęskę. No to łapią się za coś, co do tej pory było domeną formacji, pardon, intelektualnej, Sakiewicza, czyli za agenta Tomka. Być może chodzi o to, by skompromitować Mariusza Kamińskiego? Albo całą strukturę? Nie mam pojęcia. W każdym razie, mniemam, stara notatka to za mało, żeby wywołać duży skandal. Zapewne więc chodzi o coś więcej. Jak w prawdziwym wodewilu, z udziałem agentów CBA – ona pyta – czy to tylko seks? A on odpowiada – nie, chodzi o coś więcej. Zwykle to „więcej” oznacza więcej pieniędzy.

Ciągnijmy jeszcze przez chwilę to nasze gdybanie. Centralnym punktem rozważań demaskatorów gazowni jest wiarygodność agenta Tomka. Być może więc miał on w niedalekiej przyszłości zeznawać przeciwko komuś naprawdę ważnemu, bynajmniej nie w sensie finansowo politycznym, ale doktrynalno- idelologicznym. Należy w związku z tym odebrać mu wiarygodność wcześniej, choć przecież i tak nie ma to żadnego znaczenia dla sądu. Chodzi wyłącznie o to, by publiczność mogła oddać się rozrywaniu szat i hamletyzowaniu w związku z ponownym pojawieniem się w mediach nazwiska Kaczmarek.

Przypomnę tylko, że kiedy pojawiło się ono w tych mediach po raz pierwszy, pan Tomek został potraktowany jako ktoś w rodzaju sportowca wyczynowego, którego zadaniem jest zrealizowanie jak największej ilości aktów seksualnych z aferzystkami, a następnie zasugerowanie tego faktu publiczności poprzez mruganie okiem ku widowni. Przypominam bowiem, że był on wożony po całej Polsce przez redaktor Gargas i pokazywany niczym niedźwiedź w klatce, ku uciesze gawiedzi. Był po prostu agent Tomek symbolem sukcesu PiS. Ja tego tak nie odbierałem, ale wielu ludzi a i owszem. Sam byłem na takim spotkaniu z nim, z którego nic prawie nie pamiętam, poza tym, że on właściwie nic nie mówił, a gadała za niego Gargasowa. Były to czasy, jeśli idzie o blogerów, pionierskiej prostoty w myśleniu o przyszłości. Ja na przykład, chciałem się z nim umówić na wywiad i puścić ten wywiad u siebie na blogu. Rzecz jasna nic z tego nie wyszło, albowiem pan Tomek miał być sensacyjnym, wysokooktanowym paliwem do silników kariery patriotycznych dziennikarek. I mowy nie było, żeby jakiś przybłęda zamienił z nim na osobności cztery słowa.

Pamiętam dość dokładnie wycie, jakie rozległo się w mediach, kiedy okazało się, że pan Tomek idzie na emeryturę, a ma ledwie 36 lat. No, ale tak to jest z tajniakami. Oni nie mogą pracować do późnego wieku, bo przecież biorą udział w zdarzeniach niebezpiecznych i nie chodzi o to, by ich po wykonaniu tych zadań, wytracić dla oszczędności. Nikt by się potem nie dał zwerbować przecież. Ja jednak myślę, że rzecz jest do rozważenia i jak kiedyś Sakiewicz zostanie szefem tajnych służb, do jakichś cięć i oszczędności na pewno dojdzie. Być może nawet zostanie wdrożony jakiś wewnętrzny program pod tytułem „ Ostatnia misja przed emeryturą”. To żart, żart, oczywiście, że żart. Pieniądze jednak są sprawą poważną i gazownia oraz inne postępowe media nie mogły darować agentowi Tomkowi, że nie będzie on już latał po dyskotekach szukając aktywistek PO wciągających nosem kokainę, ale spokojnie, siedząc w domu z cygarem w zębach, czekał będzie na listonosza z emeryturą. A ta, przypomnę, miała wynosić 4 tysiące miesięcznie. Potem, czego już za dobrze nie pamiętam, pojawiła się kwestia fundacji, którą założył pan Tomek i która czegoś tam nadużywała. Nie wiem dokładnie czego, ale najprawdopodobniej zaufania oraz pojemności przepisów statutowych. Dziś to wszystko powraca w nowej odsłonie, ale przy jakiej to jest okazji? Niech wypowiedzą się ci, co mają większe niż ja kompetencje w tych kwestiach, a to znaczy wszyscy wokoło. Ja mogę tylko gdybać. Nie potrafię nawet zrozumieć, jak to jest, że te notatki wyciekły teraz. Może toczą się jakieś walki frakcyjne w strukturach PiS i szykuje się rozłam czy też lepiej – przełom? Taka sugestia do pogawędki przy niedzieli. Może nie za bardzo stosownej, ale jestem zapracowany, muszę sprawdzać raz jeszcze III tom Baśni, a więc na żadne „przemądre kawałki” mnie dziś nie stać.



tagi: gazownia  demaskacja  agent tomek  zeznania  kamiński  wąsik 

gabriel-maciejewski
26 stycznia 2020 08:44
104     4118    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
26 stycznia 2020 09:49

Może pan Tomek brzytwy się chwyta, bo grozi mu ancel i sam sprokurował notatki, które przedstawił gazowni. W końcu uczył się tego. Tak jak łagania jak z nut i przybierania różnych tożsamości. Być może on sam już nie wie, kim jest a przyzwyczaił się do nieograniczonych funduszy,  wygodnego życia i błyszczenia w środowisku.

Poza tym, patrząc co się dzieje wokoło, to PiS nie panuje nad służbami.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
26 stycznia 2020 09:51

Czujnie zauważasz, że musi istnieć jakaś przyczyna, dla której raptem powstaje zainteresowanie "niegdysiejszym śniegiem". Najprostsza wersja jest ta, że po prostu upadła nadzieja na śnieg dzisiejszy.

Widzimy oto okoliczności przedziwne. Wszyscy podzielają pogląd, że wiadoma uchwała / nie uchwała (oceny są sprzeczne) na wiadomym zebraniu trzech izb / nie izb (oceny są sprzeczne) spowodowała pewien stan nieodwracalny (tu powszechna zgoda), że coś, a może nawet ktoś leży trupem. Ale co i / lub kto?

Wypadałoby sie spodziewać, że podniecone media i wszelkiego autoramentu autorytety wejdą w reakcję łańcuchową. Tymczasem, zwłaszcza biorąc pod uwagę istotność sprawy, właściwie zapadło jakieś przedziwne milczenie. Nikt nie kwapi się z ogłoszeniem swojego zwycięstwa, ani ze wskazaniem, kto został pognębiony. Nikt też nie ogłasza kapitulacji. Czyli świeżego śniegu z tego nie ma.

Dochodzą jednak jakieś na razie rozproszone sygnały, że słupki poparcia społecznego stoją, gdzie stały. Zatem, co się dzieje? Złapał Kozak Tatarzyna? Czyżby atakujący "rząd PiS" osiagnęli sukces takiej wagi, jak ta niemiecka armia, gdy w Stalingradzie osiągnęła sam brzeg Wołgi?

Gdy nikt się do klęski nie przyznaje, to zwycięzcę widzi sie w tym, do kogo należy pole bitwy po bitwie. Ta jednak najwyraźniej zamarła. Wygląda zaś na to, że u antypisów na razie doszło do wyczerpania zasobów, a nawet ludzi. W tej sytuacji potrzebne są zasoby z recyklingu. Ale czy wszystko się recyklingowi poddaje, na przykład niegdysiejsze śniegi?

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski
26 stycznia 2020 09:55

Zadaje Pan poważne pytania na temat służb jakoby polskich które winny być poważnym tworem. Niestety tym nie są. Osobnicy których Pan wymienia nadają się do przedszkola a nie do kontroli "krwioobiegu" w poważnym państwie. Czy pamięta Pan wywiad jakiego udzielił szef jednej z ważniejszych /tak by się wydawało/ służb specjalnych na temat akcji przeprowadzonej w kawiarni "Pędzący królik"? Farsa to delikatne określenie. Wypowiedziami swoimi ośmieszył siebie, nas i cały aparat państwowy.  Te niby służby prowadzą swoje rozgrywki które nikomu i niczemu nie służą. Chyba, że tylko przewaleniu kasy jaka jest dla nich przewidziana w budżecie i nie tylko w budżecie. Co do wyciągania dziś Tomka - stara zasada- ze służb nigdy się nie wychodzi. Wcześniej czy później będzie zapotrzebowanie na usługi prowoka.  Może ma to coś wspólnego z ostatnią aferą finansową w CBA? Co do PiSu to już 10 lat wstecz /tuż po 10 kwietnia 2010/ został przejęty przez służby. Czyje????

Nie mam kompetencji do wypowiadania się w tej kwestii. To są tylko moje spostrzeżenia .

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski
26 stycznia 2020 09:56

Czyż nie jest tak, że pan Tomek, to jest trzeciorzędny, czy czwartorzędny garnitur służb specjalnych, żeby tabloidy miały o czym pisać. A jego wiedza, to papka gazetowa. Nieraz Pan udowadniał, że o istotnych rzeczach nikt w Polsce niczego nie napisze, nie powie.

zaloguj się by móc komentować

marianna @olekfara 26 stycznia 2020 09:56
26 stycznia 2020 10:12

Oni wszyscy są trzecio i czwartorzędnym garniturem. O tych z pierwszego rzędu nie mamy bladego pojęcia. Niech nikr nie mówi, że należy grać takimi kartami jakie się ma. Przecież oni nawet blefować nie potrafią. To wymaga myślenia.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
26 stycznia 2020 10:35

Nie jestem kompetentny i nie współpracuję ani z CBA ani z GieWu. Emerytura w wieku 36 lat, jeśli wynika z 15 lat służby, oznaczałaby, że koś pracował od 21 roku życia. Jest to możliwe. Mógł zacząć od policji a potem trafić do CBA.
Te przecieki to Wyborcza? Jeśli tak, to znaczy, że ktoś papla, ale niewiele wie, tylko próbuje na siebie zwrócić uwagę. W tym CBA już na pewno wiedzą, kto puszcza farbę. Co do kompromitowania tych służb, to mogą to robić media (tzn. mogą robić tylko show) i zaprzyjaźnione sądy. Kamińskiego przecież obrabiali bez pardonu. Kłopot polega na tym, że CBA nie działa według jakiegoś widzi mi się Kamińskiego, że zrobią dzisiaj koło pióra jakiemuś X, bo tak komuś tam (Kaczorowi) politycznie pasuje, tylko musi być jakaś podstawa prawna i żeby uruchomić dochodzenie, trzeba coś mieć (jak w filmach), żeby prokurator zapalił zielone światło, i musi być to coś, co będzie można obronić przed sądem, bo inaczej każdy normalny sąd (nie mam na myśli tych zaprzyjaźnionych, funkcyjnych sędziów, o których opowiadał a propos Sawickiej Rulewski, że musiał to być ich sędzia, nie z PiS, żeby z oszustki matrymonialnej i finansowej, stała się osobą niewinną) oddali zarzuty a prokuratora będzie można kompromitować do woli a służby posądzać o marnotrawienie pieniędzy podatników.
Wynika z tego, że te sprawy, którymi zajmowało się CBA mają podstawy i osoby, przeciwko którym toczyły się te akcje specjalne mają za uszami. Jeśli coś jest odwracane ogonem, to znaczy, że via media coś/kogoś próbuje się chronić ale to jest już polityka i nie robi tego CBA, mogą to robić służby, ale już inne.
W tym wszystkim, co do nas dotarło z mediów, najsłabszym ogniwem są cały czas sądy, nic więcej, no i czasami gwiazdorstwo takich ludzi, jak agent Tomek, cała reszta jest wykonywana zgodnie ze sztuką. Gdyby się czepiać, to wzmacniałbym kontrywiadowczą osłonę CBA, żeby eliminować polityczne zapędy niektórych, kiedy zmienia się partia rządząca, bo CBA powinno działać bez względu na to, kto postępuje bezprawnie, czy PO, czy PiS, czy jakieś inne szaraki.
Ze zdrady informacji poufnych, tajnych, jeśli do takiej by doszło wewnątrz CBA, taki delikwent się nie wywinie, a przynajmniej nie powinien, chyba, że znów pomogą funkcyjni sędziowie. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @umami 26 stycznia 2020 10:35
26 stycznia 2020 10:39

Tomek został zrekrutowany z policji, więc może i zaczął pracę w wieku 21 lat.

zaloguj się by móc komentować

umami @ewa-rembikowska 26 stycznia 2020 10:39
26 stycznia 2020 10:47

Tam większość jest po policj, nie biorą z ulicy bezrobotnych absolwentów filozofii, tylko tych, którzy przynajmniej wiedzą jak się pracuje w służbach, no i trzeba w tej policji popracować trochę i przejść różnego typu weryfikacje.

zaloguj się by móc komentować

marianna @umami 26 stycznia 2020 10:35
26 stycznia 2020 10:47

Ponownie okazuje się, że to nie pies kręci ogonem a na odwrót. Ogon kręci psem.

Jakże znamienny, dziś zamieszczony wywiad z żoną ministra Jana Szyszki. To wszystko ma jeden, wspólny mianownik.

https://wiadomosci.wp.pl/wdowa-po-janie-szyszko-przerywa-milczenie-najgorsze-ciosy-byly-od-pis-6471785691961473a

zaloguj się by móc komentować

orjan @marianna 26 stycznia 2020 09:55
26 stycznia 2020 10:47

Wydaje mi sie, że Gabriel zostawił pewne sprytne niedopowiedzenie a ono powoduje, iż na razie przedwczesne są oceny obecnego sprawowania kontroli nad służbami i kwitami. 

Przede wszystkim, skoro wyciekły "jakieś notatki z przeszłości", to ja chciałbym najpierw wiedzieć, kiedy wyciekły? Za obecnej, czy za poprzedniej kontroli służb? Jeśli za poprzedniej kontroli, a skrawki z nich dopiero teraz są upubliczniane i to w formie plotek, to widać wtedy zostały wycieknięte na zapas, na gorsze dla poprzednich kontrolerów czasy. Trochę tak (coś mi dzisiaj wszystko się historycznie kojarzy), jak to za zgodą pewnego Canarisa niejaki Gehlen z wybranymi aktami, a nawet z wybranym personelem przyłączył się do wybranego alianta.  Takiemu brakowi kontroli nie podoła ex post żaden następca . Zatem odpowiedx na pytanie kiedy, ewentualnie uniewaznia krytyke dzisiejszej kontroli służb.

Co więcej, niezależnie od takiej odpowiedzi, uwagi wymaga (tu Gabriel jak zwykle jest czułym narratorem :) że w potrzebie przeciwpisowskiej są akurat takie wycieki. Ja je oceniam, jako gówno warte, a to dlatego, że podsatwowym zadaniem agenta (w tym tomka) jest gra prawdą, a nie świadczenie prawdy. O co więc ten hałas? Jeśli zaś nie ma poważniejszych wycieków, co to niby było za pierwszego PiS, to znajdujemy się w takiej sytuacji, jak wtedy, gdy Pitera, specjalny ścigacz nieprawości PiS, wynalazła tylko jakiegos śledzia za chyba 4,60zł i nawet nie sprawdziła, czy z uwzględnieniem inflacji.

Ja myślę, że tu przychodzą ludzie na poziomie wyższym niż kilka pi(ę)ter.

zaloguj się by móc komentować

marianna @umami 26 stycznia 2020 10:47
26 stycznia 2020 10:52

Wiedzą jak się pracuje w służbach? Mam w tej sprawie zupełnie odmienne zdanie. Proszę podać choć jedno , zakończone sukcesem , śledztwo? Chodzi o CBA.

zaloguj się by móc komentować

Paris @marianna 26 stycznia 2020 09:55
26 stycznia 2020 10:53

O, prosze Pani...

... "sluzby"  to zostaly  pSZejENte  przez  Ssssakiewiczowe  ludki...  ta  PARODIA  "sledztwa smolenskiego",  te  "romanse"  Hejki-Rachon  ze sp.  Kurtyka... ten agent  Tomus... drugi pajac PiS'owski  Adas Hoffman... a ostatnio  "wynurzenia",  nb. skandaliczne  "mecenas"  Modzelewskiej...

... ciekawe co teraz "wystrugaja"  sluRZby - vide  Ssssakiewiczowe  debile...

... bo  "sie dzieje" ostatnio,  ze pojecie ludzkie przechodzi  !!!

 

Nie wspominam o obecnej  PARODII  i  BLAZENADZIE  bo przeciez wszyscy to widzimy  co to  WARCHOLSTWO  merdialno-polYtyczne  odpie***la  dzien za dniem  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @marianna 26 stycznia 2020 10:12
26 stycznia 2020 10:55

A  kim  tu blefowac  ???

To wszystko to jest  DZIADOSTWO  nadajace sie tylko  na  gnoj... jak  Jagna z "chlopow"  Reymonta  !!!

zaloguj się by móc komentować

atelin @ewa-rembikowska 26 stycznia 2020 10:39
26 stycznia 2020 11:00

Tak było. Ale kiedy przeszedł do CBA (bo się akurat tworzyło i brali kogo popadnie) mój kumpel powiedział, że on tam źle skończy. 

zaloguj się by móc komentować

marianna @Paris 26 stycznia 2020 10:55
26 stycznia 2020 11:03

Nie kim się blefuje a czym.

Sakiewicz i  jego ludzie to tylko służbowi propagandyści. Oj, uczepiła się Pani tego okrętu....

zaloguj się by móc komentować

Paris @marianna 26 stycznia 2020 10:47
26 stycznia 2020 11:03

Wstrzasajacy jest ten wywiad  !!!

zaloguj się by móc komentować

umami @marianna 26 stycznia 2020 10:52
26 stycznia 2020 11:04

Po pierwsze, ś.p. min. Szyszko nie ma nic wspólnego z CBA.
Po drugie np. ta Sawicka powinna siedzieć, a jeśli nie siedzi, to tylko dlatego, że sądy są na telefon.
Proszę też zrozumieć, że CBA nie sądzi, tylko zbiera materiały, a zbiera je kiedy prokurator dostaje zielone światło. Co z tym zrobi sąd, to inna sprawa. Ja akurat uważam tu sądy za najsłabsze ogniwo.

zaloguj się by móc komentować

umami @umami 26 stycznia 2020 11:04
26 stycznia 2020 11:06

przepraszam, źle:
kiedy prokurator dostaje zielone światło.

powinno być:
daje, albo kiedy słuzby dostają.

za szybko pisałem.

zaloguj się by móc komentować

marianna @umami 26 stycznia 2020 11:04
26 stycznia 2020 11:19

Widać mamy zupełnie odmienne zdanie na temat zasad i celowości działania służb specjalnych. One są od tego aby przewidzieć i zabezpieczać interesy państwa. Pozyskiwać i ochraniać kluczowe informacje a nie nadzorować wewnątrz partyjne rozgrywki. Wiem coś o tym z własnego, partyjnego doświadczenia.

Ich obowiązkiem jest przewidzieć  wydarzenia na dwa, trzy kroki naprzód a nie błądzić jak pijany we mgle. W ten sposób ośmiesza się i deklasuje naprawdę ważne sprawy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
26 stycznia 2020 11:36

Ten tekst przypomniał mi zapłakaną Sawicką która błagała żeby jej nie niszczyć i potem ta karetka jeszcze. No i Agent Tomek na leżaku czule masowany po ramionach przez patriotyczną dziennikarkę, która później postawiła na innego k(Rach)onia.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @marianna 26 stycznia 2020 11:19
26 stycznia 2020 11:36

Grubo Pani przesadza z tym brakiem skuteczności CBA .. Proszę zajrzeć na stronę cba.gov ,tam znajdzie Pani szczegóły osiągnięć tych służb w ostatnich trzech ,czterech latach.. Wspomnę jedynie ,ze CBA od 15 do 17r zajmowała się sprawami ktore wyrządziły szkodę o wartości okolo jednego miliarda PLN.. 

Stąd nieudolne podgryzanie wiarygodności CBA.. A jak Pani sądzi, tak wąska grupa społeczna jaką reprezentują sędziowie anarchiści , miałaby odwagę bez kryszy występować przeciwko państwu..?

W grę wchodzą olbrzymie pieniądze.. 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @ikony58 26 stycznia 2020 11:29
26 stycznia 2020 11:38

No skoro obaj z Olsztyna, to czemu nie. Wszystko się może zdarzyć, tak jak to, że główną wygraną na loterii paragonowej MF wygrała przyjaciółka ówczesnej minister finansów.

zaloguj się by móc komentować

marianna @Draniu 26 stycznia 2020 11:36
26 stycznia 2020 11:50

Na temat sądów wogóle się nie wypowiadam. To jest kompletne dno, tylko do zaorania. Czemu PiS nie wziął się za nich w latach 2005-7? Przecież wiadomym było, ze bez rewolucji w sądownictwie nic nie ruszy?! Najpierw tworzenie jeszcze jednej służby? I to z kogo? Ja nie podgryzam ich wiarygodności, sama miałam złudzenia kiedy powstawała. Mam poważne zastrzeżenia co do ich umiejętności i możliwości. To są skończone gamonie - taka jest moja opinia.

zaloguj się by móc komentować

orjan @ikony58 26 stycznia 2020 11:20
26 stycznia 2020 11:52

Nie złapałem kontekstu.

Jeśli o to chodzi, że służby bywają miejscem, z którego prowadzi się (i kontroluje) politykę, to chyba nie ma sporu, że z SB i przyległościami tak właśnie było. Pytanie, czy prowadzenie polityki było tam, hmm..., zdecentralizowane pomiędzy części służb nawzajem i od kierownictwa, hmm ..., niezawisłe. W przypadku sądu nad mordercami śp. bł. ks. Popiełuszki akurat taki obraz nam wręcz stręczono jako alibi dla kierownictwa.

Kiedy władzę przejmuje środowisko politryczne o aksjologii przeciwnej, niż dotychczas, to jakaś część dotychczasowych kadr pozostaje w służbach, jakaś jest usuwana, a jeszcze jakaś część odchodzi do podziemia, w tym kryminalnego, np. mafijnego. Wyjatek nowożytny był chyba tylko na Kubie, bo - chyba, że się mylę - tam część odpłynęła na Florydę. Castro zaś resztę usunął, tj. wymordował, rękami swego gwiazdora Che, którego też w końcu wypchnął z Kuby, bo jak takiemu potem ufać?

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @ikony58 26 stycznia 2020 11:50
26 stycznia 2020 11:57

Jak czytam takie informacje to mam ochotę uciekać na Białoruś. Tam jeszcze /chyba?/ nie dotarli.

zaloguj się by móc komentować

orjan @ikony58 26 stycznia 2020 11:50
26 stycznia 2020 12:08

No, ale co w tym bulwersujacego? Gdyby była to ekspozytura za zgodą polskich władz, to punkt 1 regulaminu będzie, że nie spiskuje przeciwko Polsce, bo zgoda wyleci w kosmos. Na narzucające sie pytanie nr 447 już własnie odpowiedziałem.

Interesujące jest natomiast pytanie o rodzaj potrzeby aż ekspozytury, skoro mają tu (a my tam) ambasadę w właściwymi ataszatami kulturalnymi, czy innymi. W szczególności lokalizacja zawsze jest powiązana z kierunkiem operacyjnym takiej ekspozytury. Na prosta logikę kierunek moskiewski Izrael ma na pewno opanowany, więc może potrzebna im ekspozytura na kierunku unijnym. Wszak dla Żydów tam coraz goręcej. Dopiero taki układ zaczyna sie robić interesujący dla Polski, czyż nie?

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @ikony58 26 stycznia 2020 12:01
26 stycznia 2020 12:11

Podobno Fender wywołuje podniecenie u dziewcząt.

 

zaloguj się by móc komentować


umami @marianna 26 stycznia 2020 11:19
26 stycznia 2020 12:39

Ja piszę odnośnie CBA a nie o innych służbach a Pani chyba do jednego wora wszystkie pakuje i chyba nie do końca rozumie, jak to CBA funkcjonuje.
CBA ma czyścić pole z nieuczciwych ludzi, to jest ich zadanie. Nie wykonują politycznych zleceń na człowieka, jak próbują tego dowodzić obrońcy tego towarzystwa wzajemnej adoracji, tylko dopiero kiedy zaistnieje jakieś podejrzenie, że ktoś bierze, to starają się to udowodnić i muszą to zrobić tak, żeby nie było wątpliwości — na przykład zatrzymać kogoś z kopertą, wręczoną mu, chwilę wcześniej, przez agenta — Sawicka jest tu najlepszym przykładem, bo ona się przecież przyznała do tego, że wzięła. Nie miała wyjścia. Takie akcje nie toczą się tydzień ale żeby się w ogóle rozpoczęły, muszą być jakieś wiarygodne informacje, z wiarygodnych źródeł. Nikt też nie będzie się uganiał za jakimiś groszami, to muszą być poważne sumy.
I ja popieram te prowokacje, żeby wszystko było jasne.
Sędzia, który ukręcił łeb sprawie Sawickiej powinien siedzieć i powinien przestać być sędzią. Ale na to CBA wpływu nie ma.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
26 stycznia 2020 12:39

To pani Cielebąk przeleciala agenta Tomka i agent Tomek wzial za to pieniadze.

zaloguj się by móc komentować

marianna @valser 26 stycznia 2020 12:39
26 stycznia 2020 12:50

I taki jest efekt całej afery. Nawet efekciarstwa w niej zabrakło.

zaloguj się by móc komentować

marianna @umami 26 stycznia 2020 12:39
26 stycznia 2020 12:55

Powinni to przewidzieć i nie brać się za coś co przekracza ich możliwości. Efekt "pędzącego królika". Gonić go. Kawiarniana farsa.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @marianna 26 stycznia 2020 11:19
26 stycznia 2020 12:55

Przepraszam bardzo ale Pani wrzuca wszystko do jednego worka.  Czym innym jest CBA  czym innym jest wywiad i kontrwywiad , który dzieli się na cywilny i wojskowy..

Rozmawiamy o CBA.. Podaje Pani poważny argument.. Jeden miliard ,a Pani pisze ,ze to sa gamonie...

Co do pierwszych rządów, PiS nie miał większości parlamentarnej, rządził w koalicji..

 Podgryzanie CBA to jest czynność skoordynowana z anarchia sędziów..

Umami ma rację, wiele spraw ktore kieruje do sądów CBA i nie tylko jest ukręcanych przez sądy..  

Sądy sa kluczowe we wszystkich sprawach związanych z aferami..

A dziś mamy taką sytuację ,ze grupa sędziów podważa decyzje władzy.. Wprowadza anarchię i chcę aby prawo w Polsce ustalała Bruksela.. 

Nie dość że mamy do czynienia z anarchią to jeszcze ze zdradą..

Walka o wplyw jeszcze bardziej sie zaostrza..Wydaje mi się ,ze im bliżej wyborów prezydenckich, tym intensywniej będą występowały prowokacje, które mają na celu wywołać chaos i zniechęcić wyborców do głosowania..

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @marianna 26 stycznia 2020 12:50
26 stycznia 2020 13:03

Chociaż nie. Musiało być efekciarstwo. Moja koleżanka współczuła Sawickiej "bo przecież tak ją osaczyli, że bidulka nieszczęśliwie zakochana  dała się łobuzowi omotać". To był majstersztyk. Rozegrali ich po mistrzowsku. W tej profesji trzeba umieć kłamać/blefować. A oni co , gamonie?

zaloguj się by móc komentować

marianna @Draniu 26 stycznia 2020 12:55
26 stycznia 2020 13:11

Nie wrzucam ich do jednego worka. Na tyle to jeszcze się rozeznaję.  Tyle, że co do CBA mialam pewne złudzenia. Szybko ich się pozbyłam. Dlaczego CBA nie wzięło się za sprzedajnych sędziów od zaraz?

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @marianna 26 stycznia 2020 13:11
26 stycznia 2020 13:34

Być może dlatego, że jest ich za dużo a kwoty zbyt małe, być może część orzeczeń wynika nie tyle z przyjętych walorów gotówkowych, ile z powiązań towarzyskich, rodzinnych, czy wyznawanej ideologii a tego CBA nie ściga. Sądy to jest jedno bagno, które po prsotu trzeba osuszyć metodami politycznymi, czyli  ustawą o powszechnej wybieralności sędziów, czego PiS bał i boi się dotknąć. I żeby była ścisłość chodzi o wszystkie sądy, które tak niechlubnie sobie poczynają.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 26 stycznia 2020 12:39
26 stycznia 2020 13:40

O! Szanowny Valserze!

zaloguj się by móc komentować

Draniu @marianna 26 stycznia 2020 13:11
26 stycznia 2020 14:03

Zapomniała Pani o tym ,ze prawie cały sąd apelacyjny w Krakowie został zatrzymany w zwiazku z korupcją ..  Dziesięciu dyrektorów w tym prezes maja poważne zarzuty . Jeszcze parę spraw by sie znalazło. 

My nie mamy wiedzy na temat tego jakie sprawy sa prowadzone, jaką ma Pani pewność,ze takowe nie sa prowadzone w sprawie sędziów.. ? Gra sie toczy ,jak narazie to PiS posiada przysłowiowe asy.  Opozycję jak w widać ,stać jedynie na wprowadzanie anarchii i zenujacych prowokacji..

Szanowna Pani , ja szukałem przez miesiąc dekarza ,który wykona drobne naprawy w  znośnej cenie.. Problemy z kadrami odczuwalne są w każdej dziedzinie.. Na tym tle CBA jest mistrzem świata jeśli chodzi o skuteczność  i to zaledwie w kilka lat, w tym trzeba odliczyć czas wdrożeniowy oraz organizacyjny nowej władzy.. Jasne ,ze oczekiwania nasze  beda zawsze większe..  Nie da sie  stajni Augiasza wyczyścić w krótkim czasie, jest to niemożliwe fizycznie i systemowo, tym  bardziej ,ze właśnie sądy stosują jawny sabotaż wobec państwa..

Im bliżej wyborów prezydenckich tym bardziej bedzie sie nasilała próba sił.. Wszystko będzie zależało od tego ,czy PiS dysponujący wszystkim narzedziami wyjdzie zwycięsko z tej próby.  Osobiście uwazam ,ze tak.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Draniu 26 stycznia 2020 14:03
26 stycznia 2020 14:39

Zapomniała Pani o tym , że prawie cały sąd apelacyjny w Krakowie został zatrzymany w związku z korupcją.

To jest prawda, ale nie cała. Tzn. ta korupcja dotyczy uszczupleń mienia państwowego, czyli było to działanie w paradygmacie z czasów Gomułki - kiedy to zamach na mienie państwowe miał status świętokradztwa, a kary za takowe były "z dopalaczem".

Klinicznym wręcz przykładem modus operandi  jest przypadek sędziego z Olsztyna - stał się niedobry, gdy zadał pytanie o listy poparcia do KRS i zaczął kwestionować prawomocność mianowania sędziów. Wtedy, gdy nadzorował przejęcie mienia osoby prywatnej bez uiszczenia wymaganej kwoty - sprawy nie było. Chyba, że ja czegoś nie wiem.

Walka z sądami nie jest o dobre orzekanie, ale o władzę. Stan faktyczny przed PiS był taki, iż sądy wybierały same siebie (prezydenckie mianowanie było iluzoryczne, bo można było ewentualnie zablokować jakąś nominację - ale nie wszystkie i nie można było ustalić swojej listy nominowanych).

Sądy, a konkretnie TK decydował o kształcie prawa (nie miał inicjatywy ustawodawczej, ale o ile działa się w porozumieniu to nie jest problem) - bez swojego TK PiS nie dałby rady przeforsować istotnych ustaw. Podobnie z wyborami - w gestii SN jest uznanie wyborów za ważne. Narzędzia te nie dają pełni swobody - niemniej proporcja pomiędzy władzą sądowniczą, wykonawczą i ustawodawczą była zdecydowanie na korzyść sądów, które decydowały same o sobie, tj. mogły wybrać sobie dowolnego suwerena, bo pozostawały poza oceną i decyzyjnością wyborców. Sądy mogły wchodzić w prerogatywy pozostałych władz - gdy władza weszła na ich teren doszło do buntu.

Znajdź sobie jakiegoś pokrzywdzonego przez sąd - z podejrzeniem, iż miała miejsce korupcja - i zwróć się z tym do kogoś z PiS czy do naszych organów - to się dowiesz, jak to działa. Albo idź do dowolnych służb - to pierwsze pytanie będzie - dlaczego pan, dlaczego do nas i dlaczego teraz. To, że PiS działa w ogólnie rozumianym interesie Polski nie oznacza, że ralacje sąd - obywatel uważa za istotne, tzn. wymagające zmany i wchodzące w skład tego interesu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ikony58 26 stycznia 2020 11:52
26 stycznia 2020 15:02

Tworki i kaftany  bezwzglednie potrzebne  !!!

zaloguj się by móc komentować

Ludwik @Draniu 26 stycznia 2020 14:03
26 stycznia 2020 15:03

 Uważam , że ma Pan rację. A tak w ogóle, to CBA jest znienawidzone przez stare tajne służby i kombinatorów okradających państwo na grube miliardy, ponieważ zostało stworzone od podstaw z nowego zaciągu, w którym stare układy nie mają swoich ludzi. A Kamiński okazał się nieprzekupny, co jest niedopuszczalną rzeczą. Dlatego PO miało od lat w programie zniszczenie CBA pod jakimkolwiek pretekstem . Na razie nie mogli widocznie znaleźć nic lepszego, to czepili się " afery Tomka ", bo TVN roztrąbił to na cały świat i każdy coś o tym słyszał.Dodatkowo grozi kombinatorom to, że sądy mogą przestać być spolegliwe.

Tak więc szkoda czasu tracić na snucie różnych dywagacji.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ikony58 26 stycznia 2020 12:01
26 stycznia 2020 15:31

Pewnie, ze...

... sciema dla idiotow  !!!

Nam, narodowi  od dzis  wnuczek Gomulki  zaczyna  "druzyne"  POpaprancuf  i  POj**UF  "budowac"  z calego  koszernego i  czerwonego  TALATAJSTWA  rozpanoszonego w Polsce...  i zaraz  "wspolnie"  ponad  PODZIALAMI  zaczno  Putina "rewizjonizm"  CHistoryczny obalac... i do tego  FspUlnie  z  Ukraino  !!!

Juz  Sakiewicz  PIERDZI  w kurwizorze  o tej  "akcji propagandowej"  IDIOTOW  i  DEBILI  dla  IDIOTOW  !!!

Takze trzymajmy sie  krzeselek w tej karuzeli  debili i wariatow  !!!

   

zaloguj się by móc komentować

valser @BTWSelena 26 stycznia 2020 13:40
26 stycznia 2020 15:41

Jesli chodzi o agenta Tomka to trzeba sobie zadac pytanie jak nazywa sie osobnik, ktory w zakresie obowiazkow sluzbowych ma seks i na koncu ma zaplacone? 

I jak w zwiazku z tym nazwiemy instytucje, ktora mu placi?

zaloguj się by móc komentować

Paris @marianna 26 stycznia 2020 13:11
26 stycznia 2020 15:43

A co Pani uwaza...

... ze tylko pan Kaminski ma synka Kacperka  ???

To i za sprzedajne szuje sedziowskie sie nie wzieli  !!!...  i nie wezma - bo to jedna i ta sama banda  !!!

zaloguj się by móc komentować


qwerty @Wolfram 26 stycznia 2020 14:39
26 stycznia 2020 16:23

ani jeden z PiS posłów nie podjął nawet próby konfrontacji z korupcją w sądach, z wyrokami wydawanymi wbrew normom ustawowym, ect, ani jeden - także dot. to ministrów/premierów/prezydenta; przykład: Prokuratura Krajowa [poprzednia nazwa] stwierdza sfałszowanie dokumentu w SO w Krakowie [przerobienie daty] i co? g....o, nawet próbki pisma od sędziego nie pobrali; innymi słowy: sądownictwo w RP przekształciło się w gangi okradające obywateli w grupach zorganizowanych [komornicy, biegli, adwokaci, ..]; 

"   Raport 01/2020.

Wymiar sprawiedliwości RP – realne problemy.

(pierworys)

   Manierą krakowskiego [i nie tylko] sądownictwa jest opisane w orzeczeniu Sądu Najwyzszego RP IV KK 93/09 z dnia: 27.11.2009r. zjawisko:

..”Analiza uzasadnienia zaskarżonego wyroku nie pozostawia wątpliwości co do tego, że  Sąd Okręgowy [w Krakowie] nie rozważył żadnego z zarzutów podniesionych w apelacji. Ponadto do treści wniesionego środka odniósł się w tonie nie tylko ironicznym, ale ponadto w sposób mogący świadczyć o rozpoznaniu apelacji z naruszeniem zasady bezstronności.”

Realne problemy polskiego sądownictwa dotyczą jakości i rzetelności orzekania we wszystkich instancjach.

Patologia w przestrzeni sądowej przejawia się przede wszystkim występującymi oszustwami.

Podstawowa klasyfikacja oszustw sądowych/procesowych obejmuje:

- oszustwo na tytuł wykonawczy: zaspokojony, kopiowany, fałszowany,

- oszustwo na ‘ważny interes społeczny’: orzeczenia bez materii dowodowej tzw. na sentencje,

- oszustwa na fikcyjnych wierzycieli: dopisywanie fikcyjnych wierzycieli jako uczestników postępowań,

- oszustwa na fikcyjne wierzytelności/długi: niewykreślone hipoteki, zabezpieczenia fikcyjnych roszczeń, decyzje administracyjne,

- oszustwa na fikcyjnych pełnomocników: kreowanie fikcyjnych pełnomocników w celu uniemożliwienia udziału w postępowaniu,

- oszustwa fałszowania dokumentów: zwrotki, pisma, przez nadpisywanie/dopisywanie/etc,

- oszustwa na podmianę danych: w postępowaniach podstawia się podmioty o podobnie brzmiących nazwach/nazwiskach,

- oszustwa z wykorzystywaniem fikcyjnych podstaw prawnych: wbrew normom ustawowym i konstytucyjnym np. nieistniejące paragrafy,

- oszustwa spedycyjne: korespondencje na fikcyjne adresy stron i pełnomocników,

- oszustwa na zmianę treści protokołów: zmiana treści,

- oszustwa proceduralne: przetrzymywanie korespondencji, nierejestrowanie pism, nie wydawanie tytułów wykonawczych, nadawanie klauzul wykonalności do tytułów wykonawczych na zlecenia,

- inne.

Wchodząc do przestrzeni sądowej należy mieć świadomość, że patologia jest tam obecna a środowiskowa solidarność uniemożliwia skuteczne przeciwdziałania skutkom patologii.

   Oszustwo procesowe w polskim prawie jest rozpoznane, w tym poprzez orzecznictwo. W uzasadnieniu postanowienia z dnia 22 listopada 2018 r. w sprawie do sygn. akt III Kp 284/18 Sąd Okręgowy w Krakowie stwierdził m.in. „…Należy uznać, że moglibyśmy mieć w danej sprawie do czynienia z sytuacją, która w doktrynie i orzecznictwie nazywana jest oszustwem procesowym. Cytując za Małgorzatą Dąbrowską - Kardas i Piotrem Kardasem wskazać należy, iż "Wprowadzenie w błąd przybierać może  postać tzw. oszustwa procesowego, które zachodzi wówczas, gdy na skutek fałszywych dowodów przedstawionych przez sprawcę doszło do rozporządzenia mieniem na podstawie wyroku sądowego zasadzającego roszczenie.             Wprowadzenie sądu w błąd nieprawdziwymi twierdzeniami zawartymi w pozwie, popartymi jednocześnie fałszywymi dowodami, stanowi działanie oszukańcze przez to, że zamiarem sprawcy jest skłonienie sądu do rozporządzenia cudzym mieniem, u podłoża którego leży błędne wyobrażenie o rzeczywistości wywołane dowodami przedstawionymi przez sprawcę. ” [Kodeks Karny. Część szczególna. Tom III. Komentarz do art. 278-363 k.k., wyd. IV]. Podobne stanowisko zostało wyrażone przez Sąd Najwyższy, który w swoim postanowieniu orzekł, iż "Oszukańcze działanie sprawcy polega na tym, że jego zamiarem jest skłonienie sądu do rozporządzenia cudzym mieniem, u podłoża którego leży błędne wyobrażenie o rzeczywistości wywołane dowodami przedstawionymi przez sprawcę. [wyrok Sądu Najwyższego z 13 czerwca 1933 roku, Zbiór Orzeczeń Izby Karnej Sądu Najwyższego z 1933 roku, zeszyt 8, poz. 162]. .. „

   Chcąc zmierzyć się z patologią w wymiarze sprawiedliwości należy wywołać takie zmiany ustawowe, które pozwolą na rozprawianie się z oszustwami procesowymi tam gdzie one są skutecznie dyskontowane. Skuteczność mogą zapewnić tylko i wyłącznie takie rozwiązania  prawne, które uniemożliwią warunkowanie rozstrzygnięć. Dotychczasowy stan prawa w RP obciąża Sąd Najwyższy ponad potrzebę. Wiele norm ustawowych w polskim prawie jest pustosłowiem w konsekwencji chronionącym sprawców oszustw procesowych. Dobro wymiaru sprawiedliwości RP jest wartością bezpańską i to czyny wymierzone w to dobro są furtką rozlewającej się patologii.

   Raport 01/2020 będzie rozpowszechniany w skali masowej z okazaniem przykładów oraz kopii dowodów np. fałszowanych dokumentów w sądach.

Wszystkie dane do Raportu pochodzą z udokumentowanych postępowań organów administracji państwa.

Zebrane informacje pochodzą z realizowanego przez Stowarzyszenie projektu ‘Zero tolerancji wobec przestępstw przeciwko dobru wymiaru sprawiedliwości RP’.  "

spokojnego życia w RP życzymy wszystkim frajerom co o tym jak funkcjonuje 'wymiar sprawiedliwości' pojęcie mają książkowe

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 26 stycznia 2020 15:41
26 stycznia 2020 16:27

miałem okazję brać udział  w kilku procesach agentów/... i powiem tak mitologizowanie w społeczeństwie tzw. służb służy tylko do odwracania uwagi i kreowania mitów, w większości to pospolite żule z jednym celem: kasa; takie i owakie 'służby' to to tylko forma wysysania budżetu, ot, koryciarze i tyle; 'Tomków' to tam bez liku

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 26 stycznia 2020 13:34
26 stycznia 2020 16:37

metody muszą być bezwzględne;- won z zawodu bez prawa do emerytury/renty; i skuteczne oraz szybkie przywracanie prawidłowego stanu prawnego, SN RP nie do tego potrzebny - lektura uzasadnień orzeczeń sądowych prowadzi do jednego wniosku: pacjenci Tworek na wolności

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 26 stycznia 2020 10:39
26 stycznia 2020 16:45

każda nowa 'służba' jak zaczyna nasiąkać zasobami personalnymi z poprzednich i równoległych organów kończy na śmietniku historii z epitetami .....' przykład: jak do aparatu skarbowego w latach 90-tych przyjęto tysiące byłych funkcjonariuszy sb/ub to czym stał sie ten 'aparat państwowy'? jak do CBA 'wchodzi' zasób policyjny to czym to cba ma być? szkolenia w szkole w Szczytnie? niech sobie wszyscy je darują; a na górze piramidy 'krakowska szkoła sądownictwa i prokuratury' i jej patron [nieoficjalny] SSA Sobierajski ksywa 'prezes'

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 26 stycznia 2020 16:27
26 stycznia 2020 16:54

Coniektorzy Polacy...

... mieli takze okazje posluchac w Toruniu wdowy po panu Szyszce... jak to byl  "wspierany w dzialaniach"  przez swoich kolegow i kolezanki z PiS'u... a pare lat temu, moze parenascie caly narod byl swiadkiem jak te rozne "krety PiS'owskie"  rozwalaly  partie od srodka... te rozne "pjonki",  kempy,  ziobry,  kluziki itp.

Wiec, dla wielu z nas wiadomo, ze to sa "koryciarze"...  wcale nie gorsze od POpaprancow  !!!

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Wolfram 26 stycznia 2020 14:39
26 stycznia 2020 17:10

Z sądami jest wiele problemów.. Natomiast retoryka środowiska sędziowskiego nie jest skoncentrowana np.na czasie orzekania.. Natomiast widac jak na dloni lęk i strach przed utratą przywilejow i kontrolą  tego środowiska.. 

Gmeranie przy powoływania sędziów rozpoczął rząd PO-PSL tuż przed wyborami w 2015r

Kolejna sprawa ,ciekawy jestem jakby zachowywali się sędziowie  gdyby za  plecami nie mieli Brukseli, też by sie tak stawiali, wyszli by na ulice w togach ? 

Na sprawę trzeba spojrzeć szerzej, tu wiele czynników w grę wchodzi..Na końcu wychodzi ,jakby nie parzatec, walka o wplywy i olbrzymie pieniądze.. 

Amerykanom zalezy na tym aby w Polsce nastąpiła destabilizacja,kiedy to właśnie oni w zeszłym roku stali się głównymi inwestorami ?

Niemcy utracili pierwszą pozycję wpływów, a skąd idzie poparcie dla sędziów anarchistów ?

Po wyjściu Anglii z UE , dużych problemach Francji i silnym umacnianiu sie USA w Polsce.. Siła UE na której czele stoją Niemcy jako hegemon, znacznie słabnie ,a wręcz blednie..  

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Draniu 26 stycznia 2020 17:10
26 stycznia 2020 17:36

Natomiast retoryka środowiska sędziowskiego nie jest skoncentrowana np.na czasie orzekania. Natomiast widac jak na dloni lęk i strach przed utratą przywilejow i kontrolą  tego środowiska.

Co do czasu orzekania - kasacja w SN - 3 miesiące od wniesienia, czas prognozowany - 2 lata. Taktownie nie napiszę, gdzie akta przeleżały 2 lata. 

Czas procesów zależy od ukształtowanego sposobu procedowania - sądy by nie narazić się na zarzut apelacyjny rozpatrują cały materiał dowodowy, nawet, gdy jest zbędny i nic nie wnosi. Np. sprawa o miliony - a wzywa się i przesłuchuje świadka - prezesa firmy od śmieci - by upewnić się, że spółka nie zapaciła za wywóz nieczystości 50 zł.

Sprawy idą często do ponownego rozpatrzenia, bo coś było naginane, a nie dlatego, że przepisy są złe - czyli winny jest nie przepis, a jego obejście, czy naruszenie. Trzeba więc pilnować i tępić nierespektowanie prawa - a nie "upraszczać procedury".

Nic nie wiem o tym, by sędziom miały być odebrane przywileje. To, że ewentualnie kto inny będzie orzekał o deliktach dyscyplinarnych to nie jest utrata przywileju, bo sędzia z definicji nie powinien dopuszczać się deliktów.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Paris 26 stycznia 2020 16:54
26 stycznia 2020 17:41

Niemniej faktem jest, iż media mainstreamowe nagle doznały wzmożenia i publikują materiały z TV Trwam - a za życia same napadały na śp. Szyszkę - więc ich intencje i cele są z pewnością fałszywe. Zachowują się jak ci rabini, co podsuwali biskupom różne dziwne treści.

Uczmy się od służb - redaktorze, taki i inny - "są w PiS rachunki krzywd, ale obca dłoń ich też nie przekreśli" - wy się do naszych spraw nie wtrącajcie :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @Wolfram 26 stycznia 2020 17:41
26 stycznia 2020 17:57

To fakt,  Panie Wolframie...

... bo te media co to dostaly teraz tego wzmozenia i co to napadaly na pana Szyszke -  to  NIE  SA  POLSKIE  MEDIA  !!!...

... a i te "sluzby" tez watpliwego pochodzenia sa  !!!

Tak czy owak  DEGRENGOLADA  jest  potworna,  a narod  MUSI  miec swiadomosc, ze  OKLAMYWANY  jest  na kazdym kroku.

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @ewa-rembikowska 26 stycznia 2020 13:34
26 stycznia 2020 18:06

Nie tylko wybieralność sędziów ale także ława przysięgłych,ale nikt z Magdalenki się nie zgodzi.

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @marianna 26 stycznia 2020 13:03
26 stycznia 2020 19:03

"Moja koleżanka współczuła Sawickiej". Czy pani koleżanka nie wysłuchała podsłuchanej rozmowy Sawickiej? W rozmowie tej, Sawicka stwierdziła: że jak to będzie za friko, to ona to pieprzy! Gdzie tu jest miejsce na zakochanie?

zaloguj się by móc komentować

marianna @Klasyk 26 stycznia 2020 19:03
26 stycznia 2020 19:15

Widać nie wysłuchała, jest głucha na jedno ucho.  A nawet jeśli słyszała, to nie zwróciła uwagi na tak mało istotny /jej zdaniem/ drobiazg. Najważniejsze, że Sawicka dała się uwieść.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 26 stycznia 2020 15:41
26 stycznia 2020 19:42

Matko Jedyna -szanowny valserze .No nie chcę tutaj się wyrażać.Dlatego nie odpowiem na pytanie ,ale wyręczył mnie ikony...Chyba to jasne że ten "narybek" nowo-złowiony służy jako cep do bicia w te i "wewte".A "odpowiednie" służby - to arystokracja i nikt juz nad nimi nie panuje.One są valserze i to z niebotyczną kasą.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 26 stycznia 2020 15:41
26 stycznia 2020 19:50

Za PRLu służby pod przykrywką robiły np. akcję "Żelazo" i przy takich wałkach ten cały Tomek to jest miły miś koala. Miał się wtopić w tą pszenno-buraczaną mafię to się wtopił a jak się panna zakochała to miał udawać ból głowy? By się zdekonspirował ;-)  Gdyby to działało jak powinno to Sawicka by siedziała a o Tomku byśmy nie wiedzieli nic albo dopiero coś jakby zaczął książki pisać na emeryturze. Został zdekonspirowany i postawiony pod ścianą a panna puszczona wolno. CBA nic nie poradzi jak większość struktur państwa działa sama dla siebie albo są z dykty.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Draniu 26 stycznia 2020 17:10
26 stycznia 2020 19:55

przy takim państwie amerykanie skazani są na robienie porządków a nie na czynienie destabilizacji; może tak: 'Kasta - TAK, wypaczenia - NIE'; to jest z wojna Polska bez zewnętrznej interwencji żadnej wojny nie wygra, ani o prawo, ani o sądy, ani o wolność, ani o własność, ...

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 26 stycznia 2020 19:42
26 stycznia 2020 20:06

Wielka szkoda,  Pani Seleno...

... ze nie chce sie Pani wyrazac, bo az sie prosi zeby  "dlugie i krotkie" lecialy w kierunku tej "naszej" ZONdzoNcej  BANDY  OSZUSTOW  jak grom z jasnego nieba  !!!

Tak,  tej  BANDYTERCE  pozostalo tylko  "budowac"  lotnisko w Baranowie i  PRZEWALIC  cos kolo  9  miliardow  zlotych... albo  insze  "ekspozytury mossad'u"  coby mogli  skrecac takie "eventy"  jak w Bataclan albo w innej  Nicei  !!!

No i jutro jeszcze  PRZYJMOWAC  te  DZIUNIE  Jurova  ze skorumpowanej  i zdegenerowanej  KE pelnej roznych  baroso,  junckerow, i  plagiatorek...

... to  dopiero trzeba upasc na samo dno...

... i jeszcze narod polski ma sie ta  blazenska maskarada  zachwycac i  cmokac z podziwu  dla tych  SZMATLAWCOW  PANSTWOWYCH  bez  honoru i godnosci  !!!

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Draniu 26 stycznia 2020 17:10
26 stycznia 2020 20:08

czas orzekania jest tematem zastępczym, bowiem przebieg postępowania wieńczy orzeczenie i to orzeczenie [jakość, zgodność z prawem] jest problemem, którego lękaja się wszystkie byty polityczne, bo jak to nazwać ''sąd jako organizacja przestępcza'? 80% postępowań ma znamiona 'zabawy' dla kasy, frajerzy i tak zapłacą; przykład z poprzedniego tygodnia, apelacja; - sąd co prawda nie pobrał opłaty od pozwu i zarzut jest zasadny, ale zrobił to aby strona przegrywająca nie poniosła dodatkowych kosztów...' Tworki? Kobierzyn? czy korupcja? witajcie w polskim sądzie, a może tak: 'Pani tego nie zrobiła ale to Pani zapłaci', 'muszę Pana skazać bo Pan się do rescjalizacji nie nadaje', ' a bo Pan to logikę stosuje...'; na ch.. nam takie sądy i takie państwo

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 26 stycznia 2020 20:08
26 stycznia 2020 20:21

Dokladnie...

... po co nam takie sONdy i takie "panstwo"  !!!

Ale, ale... we Francji tez coraz glosniej mowia w telewizorze o koniecznosci glebokich zmian we francuskim systemie sadowniczym.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 26 stycznia 2020 20:06
26 stycznia 2020 20:41

Madame Paris! Zapewniam,że umiem sie wyrażać i to całkiem dosadnie. Lecz cóż stałoby się z tym portalem ,gdybyśmy zaczęli wszyscy używać przymiotników łaciny kuchennej.?..O właśnie "dziunia"Jorova to bardzo łagodna wersja ,którą chętnie mogę ją obdarzyć jak i pani...

A co ja o nich myślę? mam  pewność,że po II wojnie,kiedy to na zebraniu Wielkiej Trójki w Teheranie-podzielono Europę na dwie strefy wpływów -to obliczono czas na około 50-60 lat.Zachód się rozwinął,komuna niewydolna ekonomicznie ,musiała upaść.Krwawi Trybuni wzajemnie się rozliczali,mordując" niewygodnych".Lecz zwijali już interes idąc z duchem czasu,tzn rabując dla siebie,zabezpieczając przyszłe rządy.Zresztą to opublikował Golicyn w 1984 roku – „Nowe kłamstwa w miejsce starych”,publikując zamiary sowietów.Na ile to było prawdą? Prawie w 100%..U nas w Polsce przygotowywano się równie starannie(za błogosławieństwem sowietów) począwszy od afery"Żelazo"po FOZZ,aby było na rozruch. Resztę starannie rabowali ,pozwalając za układami infiltrować gospodarkę dla zachodniego biznesu,  dla pozoru nazywając Transformacją.Starannie dobierano decydentów,aby mieć pewność władzy i nie odpowiadać karnie.Śmiem twierdzić,że do dzisiaj odbija się nam czkawką dziwnych,wyrosłych miliardowych fortun  i nie ruszoną w stanie dziewiczym Temidą,która jednak musiała oficjalnie klepnąć ich interesy,oraz dziwnych partyjek,raz nazwanych starą,raz nową prawo-Lewicą,lub jeszcze bardziej wymyślnie....Komunę i podobne Europejskie twory , jednak zaskoczył rozwój techniki i miotają się jakby to narody,sorry wydymać...i jak wkroczyć do dezinformacji... A wkraczają,wszędzie..

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @onyx 26 stycznia 2020 19:50
26 stycznia 2020 21:07

Siedzi ktoś za to? Republika bezkarności.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @onyx 26 stycznia 2020 19:50
26 stycznia 2020 21:07

Siedzi ktoś za to? Republika bezkarności.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @przemsa 26 stycznia 2020 20:47
26 stycznia 2020 21:10

Mądrość etapu się zmieniła? Ciekawe kiedy Gazeta Polska odbierze mu tytół "Człowieka Roku"? O tym żeby wsadzili Kamińskiego nawet mowy, nie ma, Bandyta. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @marianna 26 stycznia 2020 09:55
26 stycznia 2020 21:15

Proszę Pani... Jeśli wątpi Pani w profesjonalizm służb, to proszę spojrzeć na stan naszego państwa... Niemoc i chaos jaki "u nas" panuje, świadczy jak najbardziej o ich profesjonalizmie. A że nie w "naszym" interesie, za to za nasze (nie małe) pieniądze ten profesjonalizm się odbywa, to już zupełnie inna sprawa. Niemniej kręci się ciągle na ostro... A takim amatorom jak "polskiespołeczeństwo" pozostaje wyłącznie z rozdziawioną gębą oglądać kolejne odcinki "taśmyprawdy". Oszczędnie dozowane (właściwie pokrojone i doprawione) przez idiotów/idiotki ("dziennikarzy śledczych"), z typowym dla tego typu uśmieszkiem "tajemniczości" i rybim wzrokiem na twarzy... Podniecanie się tego typu rzeczami to żadne obcowanie z tajemnicą... to przyznanie się do duchowej pustki, i legendowanie patologii.

I naprawdę proszę porzucić przekonanie/wiarę, że to szefowie służb decydują o tym co się w ich firmach dzieje/pociąga za "cyngiel"... Oni to tylko firmują/biorą na garb, i odpowiadają...politycznie 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @olekfara 26 stycznia 2020 09:56
26 stycznia 2020 21:24

To są bletki. Pionki do zbicia. Każdy jeden "agent" którego nazwisko przewija się przez tabloidy, jest do tego przygotowany. Zna koszta "ujawnienia" i godzi się na nie... Taka robota... Ergo pełen profesjonalizm... Im więcej ludzi myśli że takie akcje to pomyłka/porażka służb, albo że facet się "wybił na niepodległość" (urwał ze smyczy) tym lepiej. Nikt za takiego "idiotę" nie musi wtedy się tłumaczyć... Zamiast agent powinno się na nich mówić gagatek :)

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @umami 26 stycznia 2020 11:04
26 stycznia 2020 21:32

Jasne... A preparowanie dowodów i budowanie na tej podstawie oskarżenia/sprawy to żaden problem.

Służby które w ten sposób kreują przestępców, bo "nie potrafią" znaleźć niczego realnego, to profesjonaliści czy nie?

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
26 stycznia 2020 21:36

Wody mus ciec.

Tak.

.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Draniu 26 stycznia 2020 11:36
26 stycznia 2020 21:41

Uuuaaa...  Aż 1 miliarda? Wiesz ile samochodów codziennie, i za ile, przez granicę fajek "nielegalnie" wwozi... Legalnego paliwa nie licząc? A ile się "ujawnia"?

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OdysSynLaertesa 26 stycznia 2020 21:41
26 stycznia 2020 21:52

dobrotliwe :)

jest gorzej, abędzielepiej

:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 26 stycznia 2020 20:41
26 stycznia 2020 22:00

A wkraczaja...

... bo pozwalamy tej  SWOLOCZY  na to  !!!

I taka   DZIUNIA  Jurova  bedzie "zarobiona, a z nia cala ta  pusta jak beben i bankrutujaca  UE,  i  bedzie sobie gebe  Polakami i  Polska wycierac...  to jest naprawde  szczyt  szczytow  zuchwalej, bezczelnej  chucpy  !!!

No,  normalnie wszystko sie we mnie gotuje.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
26 stycznia 2020 22:06

lepiej dusić, niż gotować.

takie tam łykowate.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @MarekBielany 26 stycznia 2020 21:52
26 stycznia 2020 22:06

Jak tylko się wszystko uszczelni :)

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @OdysSynLaertesa 26 stycznia 2020 22:06
26 stycznia 2020 22:09

Oczywiście nie dotyczy wycieku "informacji/wiadomości". Tu im więcej cieknie tym lepiej.

Dlatego roztropnie napisał coryllus że lepiej nie wiedzieć

zaloguj się by móc komentować


Wolfram @OdysSynLaertesa 26 stycznia 2020 21:41
26 stycznia 2020 22:34

CBA z tego, co publikują na swojej stronie robi głównie sprawy VAT. To jest o tyle proste, iż nie można wyłudzić VAT bez składania wniosku o zwrot - czyli dobrego udokumentowania. Tego nie da się zrobić bez jakiejkolwiek wiedzy państwa.

Wystarczy to przefiltrować, połączyć z donosami, jeżeli akurat są - i zrobić. Motywacja jest, bo są to pieniądze dla budżetu. Materiał dowodowy uzasadniający wszczęcie postępowania sprawca daje sam. W innych sprawach służby (inne też) mają ręce związane ustawą - tzn. podjęcie działań operacyjnych wymaga zgody innych organów. Nie wystarczy, by zatrudnieni byli sensowni ludzie (są tacy), mający wolę i umiejętności. Było to widać np. w czasie zeznań dot. Amber Gold - gdy funkcjonariusz ABW, zeznający bez ujawnienia tożsamości powiedział, iż zabroniono mu zajmować się sprawą, bo będzie miał postępowanie o utrudnianie śledztwa. To nie jego szefowie mu zakazali - a inny organ. Nie żydzi, nie Mossad, nie żadne tajne służby, a legalnie działające organy, które źle zgadły, źle oceniły, a być może coś jeszcze - i nie ustalono tego ani w Teheranie, ani w Magdalence. 

Obecnie w tle też dzieje się sprawa, w której organy źle zgadły - a spokojnie możnaby wjechać jak w masło. Tyle - że trzeba się napracować, sprawa intelektualnie jest trudniejsza, dowody nie tak oczywiste, przeciwnik zdeterminowany - no, i raport wytworzył NIK - a NIK to pan Banaś, który został zneutralizowany, przynajmniej częściowo - więc nie dość, że budżet nie miałby wielkich zysków, to jeszcze politycznie można stracić.

Tak mi się o uszy obiło, że pewna firma windykacyjna działała trochę za blisko granicy prawa, a może, niechcący oczywiście, nieco poza nią - a organy zobowiązane do kontroli były opieszałe. Potem zrobiła się dziura na dwa miliardy - ale głównie w prywatnych kieszeniach. Z tego wniosek na prawach hipotezy, iż z NIK też mogły być przecieki, nad czym pracuje i coś ze "złym" Panem Banasiem trzeba było zrobić, najlepiej, by Prezes sam się od niego odciął. Nie było o to trudno, bo ludzie z polityki na ogół dbają o swoje majątki, a ich zdobycie nie zawsze przychodzi łatwo. Teraz można szermować argumentem, iż NIK jest niewiarygodny - albo, że jego szef się mści, czy cokolwiek.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Wolfram 26 stycznia 2020 14:39
26 stycznia 2020 22:42

Dokładnie tak

Była już mowa o paranoi/wierze w trój podział władzy... Są jeszcze inne wiary. Jak np "darmowa", no niech będzie że tania, służba zdrowia. Albo IPN co to został powołany po to żeby stać na straży prawdy o naszej historii... Awiara że Kiedyś PKSy tanio ludzi woziły, jest tak silna, że za chwilę wrócą... 

W żadnej z tych kwestii "suweren" nie sprawuje bezpośredniej kontroli, ani innego wpływu... Ja wiem że sprawuje przez przedstawicieli ustawowych, ale to właśnie wystarczy za argument ostateczny. Zwłaszcza wobec wszystkich wyroków "w imieniu Rzeczypospolitej", wydanych z pogwałceniem nawet tych przepisów które "ustawowi przedstawiciele" sami uchwalili.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Wolfram 26 stycznia 2020 22:34
26 stycznia 2020 22:56

Nie mamy dostępu, ani nie jesteśmy w stanie zweryfikować informacji, ile spraw tak naprawdę wpadło do młyna, a ile z nich nie wpadło choć wiedza na ten temat była... To wiedzą tylko funkcjonariusze na pierwszej linii

Natomiast samo istnienie czegoś takiego jak zwrot VATu (zamiast jednej niskiej stawki bez możliwości zwrotu), jak dla mnie, tłumaczy po co są te wszystkie służby zajmujące się korupcją i wyłudzeniami na tym polu.

Nie znam skali wyłudzeń vatu. Znam ją tylko z buńczucznych obietnic Morawieckiego (tj. ze słynnej dziury). Łatwiej jest mi policzyć ilość paliwa, fajek i wódki,, wwożonych ze wschodu do Polski. Na podstawie ilości samochodów/podróżnych przekraczających granicę... I ile z tej rzeki pozostało w sitku

 

zaloguj się by móc komentować

valser @onyx 26 stycznia 2020 19:50
26 stycznia 2020 23:18

TosatemomentywktorychEinsatzkommandowykonalobydobrarobote. Takich ludzi jak Sawicka zdejmuje sie ze sceny bez umizgow i podchodow. 

A tak trzeba ogladac jakas pipe z zapadla klata i wolac na niego agent.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @OdysSynLaertesa 26 stycznia 2020 22:56
26 stycznia 2020 23:20

Natomiast samo istnienie czegoś takiego jak zwrot VATu (zamiast jednej niskiej stawki bez możliwości zwrotu), jak dla mnie, tłumaczy po co są te wszystkie służby zajmujące się korupcją i wyłudzeniami na tym polu.

 

Niemożliwe, bo tu nas wiążą przepisy unijne dotyczące stawki O%  oraz obciążenia odwrotnego. To jest problem całej Unii. Co nie oznacza, że stawki, które obecnie obowiązują są dobre, bo nie są. Powinna być faktycznie jedna niska stawka, czyli ustawowe 15% na wszystko jak w Luksemburgu, no ewentualnie na żywność całą - 5%.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @qwerty 26 stycznia 2020 16:45
26 stycznia 2020 23:24

Nie zapominajmy o tym że te wszystkie literki siebie nawzajem też kontrolują/infiltrują... Podrzucają zgniłe jaja ale i wymieniają informacjami.

Niesławny Sienkiewicz Bartłomiej, dochrapał się kpt UOP, a później został ministrem koordynatorem służb (podczas której to koordynacji dokonał poważnych cięć w kompetencjach ABW). Przeszedł weryfikację pomimo bojowej przeszłości, której wiele mówiący zarys wisi na Wiki jak młyńskie kamienie.

Każda z tych literek potrafi demonstrować swoją przydatność obywatelom, zwłaszcza kiedy można w ten sposób wykosić konkurencję, albo zająć nowe żerowisko... A wtedy to tak. Potrafią się pokazać od obywatelskiej strony.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Wolfram 26 stycznia 2020 22:34
26 stycznia 2020 23:31

"bo ludzie z polityki na ogół dbają o swoje majątki, a ich zdobycie nie zawsze przychodzi łatwo." - te lata są trudniejsze,bo ile może trwać Eldorado.? Miliardziki trudniej płyną jak jakiś patałach wszczyna  wojnę politycznych gangów.Tak w ogóle to bingo! A "zły" pan Banaś od czasu wypadku na nartach jest ostrożny. Czasy badaczy FOZZ-u bezpowrotnie minęły,gdy nieostrożni topili się w wodzie po kolana... Chociaż licho nie śpi całkiem.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @ewa-rembikowska 26 stycznia 2020 23:20
26 stycznia 2020 23:38

Bez likwidacji możliwości zwrotu może być nawet 1%vatu a i tak pretekst do walki z korupcją zostanie... No bo przecież wierzymy że oni właśnie po to dostali te wszystkie zabawki (do infiltracji) żeby z korupcją walczyć... Choć jest tak jak Wolfram napisał, samo raportowanie wystarczy żeby VAT ściągać... Skoro tylko o tę uczciwość chodzi :)

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @onyx 26 stycznia 2020 19:50
26 stycznia 2020 23:52

Naturalnie, Kaczmarek został zdekonspirowany i wystawiony. Skądinąd Sawicka panną nie była, a mężatką, o ile pomnę. Jak ryczała w sejmie do kamer, to mówiła o zrujnowanym życiu rodzinnym. Że, mianowicie, jej to życie zrujnowano /tupet idiotki.../ A drugie skądinąd - Kaczmarek poszedł w celebrytyzm etc., zamiast, mimo dekonspiracji, istnieć dyskretnie. Myślę, ze woda sodowa i niedojrzałość. Chociaż mówiło się, że po dekonspiracji to mafia konkretnie go dorwie. Może więc ten celebrytyzm był obrona przed bejsbolem czy czyms takim? 

Skądinąd trzecie: jeżeli wyciągają tak zgraną figurę jak rzeczony agent Tomek /co brzmi głupio.../ to raczej brzytwy się już chwytają.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @BTWSelena 26 stycznia 2020 20:41
26 stycznia 2020 23:57

Temida "w stanie dziewiczym" to dość brawurowa ocena :)))

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @ewa-rembikowska 26 stycznia 2020 23:20
26 stycznia 2020 23:59

Tak niestety jest tj. nie da się uniknąć zwrotów w przypadku obrotu między państwami, przynajmniej w konkretnych przypadkach.

Wracając do Agenta Tomka - to zaciekawienie mogą budzić sumy dotacji - wyrażone w dziesiątkach milionów - można się domyślać, ile tego w skali Polski jest - przcież nie on jeden je dostawał. Ciekawe są też zarzuty - o ile niezgodne z przeznaczeniem wydanie kwot milionowych, czy powiedzmy w setkach tysięcy, pozyskanych "dla siebie" jest zrozumiałe, jako domniemane nadużycie - o tyle wzmacnianie tego zakupem drogiej komórki, czy kilku tabletów może budzić wątpliwości, czy całość zarzutów jest dostatecznie mocna, skoro trzeba je wzmacniać takimi elementami.

Przy tych kwotach należało się liczyć z faktem, iż mając sporą wiedzę szczegółową zechce ją wykorzystać. Treść medialnej narracji - to jedno - a faktyczne motywy - trudne do odgadnięcia, na pewno nie działa tu prosty klucz - a mediom chodzi tylko o dokopanie PiSowi - są sprawy, w których nic ich nie interesuje i milczą grobowo - a tu się wzmogły. Ktoś w coś gra - i gdybym miał obstawiać, to niekoniecznie źli przestępcy przeciw dobrej CBA, ale konfiguracja może być inna. Domniemany sprawca jest w mojej ocenie bardziej ofiarą, niż podmiotem w rozgrywkach. Mam swój typ, ale nie będę zgadywał.

zaloguj się by móc komentować

Paris @KOSSOBOR 26 stycznia 2020 23:57
27 stycznia 2020 00:25

Rzeczywiscie...

... az mnie sieklo  !!!

Dziekuje Pani za to  ad vocem  do Pani Seleny.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Wolfram 26 stycznia 2020 23:59
27 stycznia 2020 00:45

Tez, tak sadze...

... ze ktos w cos gra... zaluje, ze nie chce Pan zgadywac - a propos swojego typu.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OdysSynLaertesa 26 stycznia 2020 22:42
27 stycznia 2020 07:28

ani trój- ani inny to tylko walka o szmal i wpływy; w każdej strukturze [sądy, prokuratury, aparat celno-skarbowy, abw, cbś, cba, ...] są rezydenci konkurencyjnych służb i jak brakuje kasy to zaczyna się konfrontacja; - kto ma lepsze zasoby wiedzy/teczek/personalne/.. no i w tle jest ochrona 'własnej/resortowej' działalności 'gospodarczej';- przestrzeń Państwa składa się z 'państewek' resortowych - raz współpracują a raz o kasę rywalizuja za każda cenę; no i oczywiście mają wspólnego wroga tj. niezależnego polskiego przedsiębiorcę i skretyniałego obywatela co w trójpodział wierzy i o niezawisłości sądów śni/marzy;- prawda jest prozaiczna: dziś telefon, jutro akta, pojutrze wyrok/decyzja/postanowienie; zacytuję motto: "Pan ma dużo pieniędzy a my tutaj mało zarabiamy" - to urząd skarbowy w ...; w ciągu kilku lat operacyjnie rozpracowany i to ze stajni 'banasia' - kabaret aż miło; do dziś się śmieję jak sobie przypomnę przesłuchania inspektorów fałszujących dokumenty, aby się zgadzały papiery i narracje do scenografii procesowych/postępowań/...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 27 stycznia 2020 00:45
27 stycznia 2020 07:30

przygotowania do powołania nowego 'resortu' już ruszyły

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 26 stycznia 2020 23:59
27 stycznia 2020 08:09

dotacje, ....;- doktryna jest prozaiczna: co użyjem to dla nas..

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 27 stycznia 2020 07:30
27 stycznia 2020 09:49

Zapewne...

... i do tego ciagle ze swoimi i swoich znajomymi  !!!

Przeciez  PANSTWOWE  ZLODZIEJE  nie moga tego pozostawic  NA  ZYWIOL...  jeszcze ciemny lud  ZA  DUZO  by sie dowiedzial.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 27 stycznia 2020 07:30
27 stycznia 2020 09:50

Zapewne...

... i do tego ciagle ze swoimi i swoich znajomymi  !!!

Przeciez  PANSTWOWE  ZLODZIEJE  nie moga tego pozostawic  NA  ZYWIOL...  jeszcze ciemny lud  ZA  DUZO  by sie dowiedzial.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @KOSSOBOR 26 stycznia 2020 23:57
27 stycznia 2020 09:56

Dziękuję,że pani poprawiła brak mojej precyzji tej"dziewiczości" Temidy.To niewybaczalny błąd z mojej strony i nie dziwota,że panie tak się żachnęły.W swojej naiwności sądziłam ,że to zrozumiałe; ponieważ od czasów komuny nasze szanowne Sądy i cała Temida nie straciły cnoty i zasad im wpojonych.Pewnie dlatego to szanowne gremium zwołało posiedzenie i uchwaliło ustawę"aby było jak było"... No i kto będzie miał odwagę rozprawić się z takim zakonem dziewic?..,bo w/g pierwszej pani Prezes tylko godność gremiów zagranicznych posiada wytrych do ich niekwestionowanej cnoty.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @BTWSelena 27 stycznia 2020 09:56
27 stycznia 2020 14:12

Och, to tylko lekka szydera była z rzeczonej Temidy :) Nic osobistego!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 27 stycznia 2020 00:25
27 stycznia 2020 15:03

Skoro wjaśniłam to ad vocem szanownej Kossobor ,pozostaje zadowolić madame Paris.Żałowała pani,że nie chcę się" wyrażać",otóż nie "chcem ,ale muszem".Pani E.Rembikowska napisał wprost genialną receptę wobec najjaśniejszego sądu--odciąć od kasy.No ale cóż my robaczki możemy wobec niezdecydowania Rządu i naszego premia?.Powiem krótko cipa nie chłop. Brak kasy pozbawił by najjaśniejszy sąd dziewictwa postkomuny. Proszę wybaczyć, czytających ten post .

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BTWSelena 27 stycznia 2020 15:03
27 stycznia 2020 15:04

Oczywiście winno brzmieć premiera..

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
27 stycznia 2020 19:49

O Rety, to Agent Tomek i Atomek został Zdrajcą Rzeczypospolitej? Matko Kochana na co to idzie? 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 27 stycznia 2020 15:03
27 stycznia 2020 20:03

Po ostatnim felietonie...

... €-posla Piotrowskiego - ten caly  premio - to zwyczajnie  PETAK  i  POSLANIEC  Macron'a... i tu  WSKAZANA  jest  jak  najszybsza  dymisja tego  SLUPA  i  WYDMUSZKI  !!! 

 

To jest normalnie szok  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować