-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czerniaków

Miałem dziś trochę poszydzić z piewców wojny i tych co czekali aż rakiety spadną na Lwów i Stanisławów, żeby potem skakać z radości i wołać – a dobrze tak banderowcom! Dam sobie jednak spokój. Powrócę do opisów walk powstańczych, pozostawionych nie tylko przez Sujkowskiego. Oto w 2007 roku, w epoce przedblogowej, IPN wydał potężną księgę zatytułowaną Powstanie Warszawskie w archiwach służb specjalnych. Ponieważ było to dwa lata przed rozhuśtaniem się na dobre mediów społecznościowych i całej publicystyki rozumianej poprawnie, a nie tylko jako smęty Semki, Zaremby i Jankego, nic o tej książce nie wiemy. Nikt jej nie komentował, nikt jej nie promował i nikt o niej nie dyskutował. A szkoda. Przypadkiem zupełnie otworzyłem ją wczoraj na stronie, gdzie znajdował się protokół przesłuchania przez Niemców jednego z jeńców wziętych na Czerniakowie, za nim zaś były inne protokoły przesłuchań, także ludzi z Czerniakowa. Wcześniej zaś przeczytałem to, co o Czerniakowie napisał Sujkowski. Można rzec bardzo oględnie, że sytuacja była tam nieco inna niż w pozostałych rejonach walk. Generalnie chodziło to, że wielu żołnierzy było niesubordynowanych i podejmowało własne, niezgodne z rozkazami dowództwa decyzje. W zeznaniach jeńców Czerniaków pojawia się pod nazwą Kocioł Wisły, albowiem walki trwały w okrążeniu, w kotle, coraz bardziej się zmniejszającym. Część zgrupowania odeszła w końcu kanałami do Śródmieścia, cześć przebiła się przez pozycje niemieckie, a część została wzięta do niewoli, w tym wielu rannych.

Nawet jeśli brać pod uwagę szczególną sytuację jeńców i wymuszony charakter zeznań, są one wstrząsające. Jeden z żołnierzy wspomina, że nie było żadnej współpracy pomiędzy AL, PAL (Polska Armia Ludowa) i AK. Relacje zaś pomiędzy lądującymi na Czerniakowie Berlingowcami, a żołnierzami AK były po prostu straszne. Dochodziło do pobić oficerów AK, żołnierze Berlinga – Polacy – chcieli poddawać się Niemcom, żeby nie wracać na Pragę, ale w większości – jak zeznaje jeden z jeńców – oddziały te składały się z elementu mieszanego – Białorusinów i Żydów. U Sujkowskiego można przeczytać, że nie zamierzały one walczyć i narażać się na śmierć, a kiedy tylko nadarzyła się okazja  zapełnili nabrzeże, żeby załadować się na pontony i wrócić z powrotem na Pragę. Nie było to łatwe, albowiem Wisła była pod ostrzałem, a sowieci nie zamierzali wysyłać na Czerniaków więcej niż kilka pontonów.

Wśród żołnierzy AK szerzono plotki, że dowództwo, w tym Radosław, ewakuowało się na Saską Kępę, zostawiają ich na pastwę Niemców. Członkowie AL  PAL traktowali – w relacjach z oficerami sowieckimi – oficerów AK, jak swoich podkomendnych, w dodatku niepotrzebnych. Wielu Berlingowców poddało się wraz z żołnierzami AK, a po złożeniu broni nie kryło swojego zadowolenia, że wojna się już dla nich skończyła. Morale armii stojącej za Wisłą nie było więc zbyt wysokie. Powtarzam – nawet jeśli brać pod uwagę wymuszony charakter zeznań, są one straszliwe. No i trzeba się zastanowić po co Niemcy mieliby wymuszać fałszywe zeznania na jeńcach, które następnie archiwizowane były w teczkach z napisem – tajne?

Możemy więc rzec, że w świetle relacji i dokumentów wzajemne stosunki obydwu ugrupowań teoretycznie sojuszniczych, dalekie były od sielanki. Komuniści od razu, jeszcze w czasie walk, chcieli zmarginalizować Powstanie i przejąwszy rolę kierowniczą – tylko w teorii przecież – poddać Warszawę sowietom. To się nie udało, albowiem walczyło jeszcze Śródmieście, Mokotów i Żoliborz. Podjęto więc – tak myślę – decyzję o pozostawieniu Czerniakowa Niemcom i wycofaniu wojska, które – wobec oporu dzielnic centralnych – nie mogło wypełnić misji politycznej. Militarnej w ogóle nie miało i o tym świadczą opisy Sujkowskiego i zeznania jeńców z Czerniakowa.

Co jest charakterystyczne w tych tekstach? Bezczelność komunistów, a także wskazanie, że są oni elementem wynajętym nie zawracającym sobie niepotrzebnie głowy głupstwami takimi jak instytucje demokratyczne w przyszłej Polsce, po usunięciu z niej Niemców. Tę bezczelność odziedziczyły późniejsze pokolenia i ona jest dostrzegalna do dziś. Im bardziej czerwoni chcą przypominać naszych, tym więcej powinni się demaskować. Tak się jednak nie dzieje ponieważ już dawno zatracono w Polsce jakiekolwiek rozeznanie, a ważne książki są marginalizowane, albo usuwane gdzieś na śmietnik. Bezczelna propaganda czerwonych jest całkowicie zabezpieczona i traktowana serio. Widzimy to nawet tutaj. Ja to zauważył jeden z komentatorów – nie spodziewał się, że mamy w Polsce taką ilość rosyjskiej agentury. Bo trzeba rzeczy nazywać po imieniu – komuniści to dziś rosyjska agentura, albowiem Rosja czuje się spadkobiercą i dziedzicem sowietów. Metoda została ta sama. W jednym z zeznań zawartych w książce Powstanie Warszawskie w dokumentach archiwów służb specjalnych czytamy, że członkowie AL i PAL kiedy tylko Berlingowcy wylądowali na Czerniakowie, oderwali od swoich opasek białą część flagi i nosili tylko czerwoną. Uważacie, że dziś byłoby inaczej? Jeśli zaś chodzi o bezczelność jest ona koncesjonowana, certyfikowana i akceptowana. I nikomu do głowy nie przyjdzie, żeby się jej przeciwstawić. Tak, jak wielu żołnierzom na Czerniakowie nie przyszło do głowy, by sprawdzić czy dowódca zgrupowania – Radosław – rzeczywiście ewakuował się za Wisłę.

Jak wiemy relacje pomiędzy komunistami a AK, a także pomiędzy AK, a armią Berlinga są od samego początku oczkiem w głowie propagandy, która otula prawdę o Powstaniu niczym jakiś obrzydliwy kokon. Nie ma takiej publikacji propagandowej, udającej naukową, w które po kilka razy nie podkreślono, by jak dzielnie i z jakim oddaniem walczono wspólnie przeciwko wrogowi. No, ale nie rozumiejący czym są walki w mieście żołnierze Berlinga padali jak muchy i nic z tej walki nie wyszło. Ach, gdyby zrozumieli, że nie należy iść do ataku tyralierą, wszystko byłoby inaczej. Karmieni tymi i jeszcze gorszymi bredniami zasypiamy jak dzieci, ufając, że ktoś mądrzejszy załatwi ostatecznie i wyjaśni te jakże ważne sprawy. Nic takiego nie nastąpi, możecie o tym zapomnieć. Każdy musi sobie to wyjaśnić sam. Jeśli zaś nie chce, obudzony zostanie przez sołdata mówiącego z dziwnym akcentem, który już dokładnie mu wskaże co to jest polski patriotyzm i czym się go zajada, by najlepiej smakował.

Nie potrafię doprawdy wyjaśnić, co kieruje autorami, którzy podkreślają w swoich publikacjach, jak ważne w Powstaniu były kwestie społeczne i jakim błędem AK było lekceważenie tych kwestii. To jest dziecinada. Żadne społeczne kwestie nie miały znaczenia, bez wyjaśnienia i odpowiedniego ustawienia kwestii politycznych. Te zaś łączyły się ze społecznymi tylko w głowach ludzi naprawdę zmanipulowanych, a przy tym przekonanych o bezwzględnej słuszności swoich ocen.

Sporo się tu ostatnio rozmawia o symbolach. I one są najistotniejszą częścią wojny. Istnieją po to, by armia wiedziała pod jakimi znakami się gromadzić. Likwidacja symboli, ich rozmycie, doprowadzenie do tego, że prosty żołnierz nie widzi różnic, to początek końca. Z czego nie zdawali sobie sprawy czynni w AK i w innych ugrupowaniach socjaliści. Także ci spod znaków narodowych, bo moim zdaniem różnicy pomiędzy nimi nie ma.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/bitwa-o-warszawe-1944-major-zbigniew-sujkowski/



tagi: powstanie warszawskie  ak  czerniaków  al  armia berlinga 

gabriel-maciejewski
17 lutego 2022 08:21
72     3890    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Sas @gabriel-maciejewski
17 lutego 2022 09:38

Moja śp chrzestna "była przy powstaniu" na Solcu. Zachowała nawet opaskę z pieczęcią PW. Wspominała, że w jednym miejscu stał wartownik i kierował ruchem na drugą stronę ulicy ostrzegając, że na dachu siedzi komunista i strzela do naszych.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Sas 17 lutego 2022 09:38
17 lutego 2022 09:46

Takie wspomnienia nie znalazły się w antologiach

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
17 lutego 2022 10:23

"No i trzeba się zastanowić po co Niemcy mieliby wymuszać fałszywe zeznania na jeńcach, które następnie archiwizowane były w teczkach z napisem – tajne?"

Aż się zająłem sprawdzeniem geheim. I próbowałem dotrzeć do klauzuli tajności w III Rzeszy, wyskawiwały mi tylko klauzule w III RP.

Pojechałem więc po niemiecku i polska wiki powiedziała, że nie ma wyników innych niż tajne przepisy kulinarne, albo nawet streng geheim. W niemieckiej wiki też tylko kuchen

A mi, przed tymi poszukiwaniami, tylko przeszło przez głowę, że w III Rzeszy wszystko było tajne. Np. za tajny raport dostawało się większą premię, niż za jawny. I jakiś Grubber z Abwehry przewidział na podstawie tych zeznań w Warszawie rezultat bitwy pod Budziszynem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 17 lutego 2022 10:23
17 lutego 2022 10:25

Aż tak? To chyba niemożliwe....

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
17 lutego 2022 10:34

No cóż tak to właśnie wyglądało jak wynika z relacji Sujkowskiego.  Taka jest wojna szczególnie w obszarach miejskich jak się ją odetnie od legendy. Po co jednak dziś utrzymuje się fikcję ? Przeciez nie chodzi o utrzymanie morale społeczeństwa. O ile w obecnej sytuacji mamy dezinformację o wydarzeniach na Ukrainie to nie ma obecnie żadnego powodu w legendowaniu wydarzeń powstania właśnie przez wzgląd na pamięc ofiar. Zacharowa szydzi dziś z  mediów amerykańskich

(...) "Prośba do amerykańskich i brytyjskich mediów dezinformacyjnych Bloomberga, The New York Timesa, The Sun i tym podobnych - podajcie do publicznej wiadomości harmonogram naszych "inwazji" na najbliższy rok. Chciałabym zaplanować wakacje"(...)

W opowiedzi na szyderstwa  Zacharowej "pojawił się " ....atak na ukraińskie przedszkole. Czyli ma być wojna i koniec ... Warto zwrócić uwagę na infomację kto ewakuował się  z Ukrainy - oligarchowie, ambasady i diaspora żydowska.  Wcześniej jednak:

(...) Przez parlament przeszła ustawa nazywana antyoligarchiczną, która precyzuje, kto oligarchą jest, i zmienia system podatkowy w sektorach metalurgicznym, wydobywczym i energetycznym. Oligarchowie muszą też odtąd składać zeznania podatkowe, a ich kontakty z politykami mają podlegać kontroli.(...) 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 17 lutego 2022 10:34
17 lutego 2022 10:37

Naprawdę wierzy pan w to, że Zacharowa szydzi? Nieustająco mnie zdumiewa taka interpretacja. ZSRR też bez przerwy szydził z postawy zachodu, któremu przecież chciał nieba przychylić. Myślę, że się nie rozumiemy, w dodatku dogłębnie. A gdzie sie ta diaspora żydowska ewakuowała? Nie do Moskwy czasem? 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 17 lutego 2022 10:37
17 lutego 2022 10:53

(...) Nie do Moskwy czasem(...) 

Możliwe.  Pytanie jaka diaspora i czy wszyscy . Od akcji "most" to ja nie wiem kto dla kogo pracuje. Tak samo nie wiem kto dla kogo pracuje w Unii. Stosowanie dziś starych sformułowań np  "Ruscy to robią" "Niemcy to robią" albo "Żydzi to robią" jest dziś ryzykowne.  Są dziś całkiem inni "dysponenci i pretendenci".  

(...) Taka sytuacja zdarzyła się na europejskim rynku gazu po raz pierwszy w historii. W styczniu dostawy gazu z USA do Unii są 5-krotnie wyższe od ilości dostarczanych przez Gazprom swoim kluczowym odbiorcom.W pierwszych dniach stycznia 2022 r. kraje Europy Zachodniej kupowały LNG w ilości 250 mln metrów sześciennych dziennie, (...)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 17 lutego 2022 10:53
17 lutego 2022 10:57

Pan uważa, że to źle dla nas?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 17 lutego 2022 10:57
17 lutego 2022 11:10

Niekoniecznie. To zależy co sie zdarzy...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
17 lutego 2022 11:46

Mam nadzieję,  że tych dostaw amerykańskiego gazu wpłyną jakieś realne pieniądze do naszego budżetu...

Zacharowa 1.36 

https://www.youtube.com/watch?v=9RL5OeLDiJQ&ab_channel=MinistryofForeignAffairsofRussia

(...)  Niestety, przez wiele lat polscy politycy nie kierowali się prawdziwymi interesami mieszkańców swojego kraju, a interesami, celami i zadaniami, które stawiają przed nimi USA. Moim zdaniem, jeśli spojrzycie na mapę, to zobaczycie, że bardziej sensowne jest bezpośrednie porozumiewanie się z sąsiednim państwem – powiedziała rosyjska polityk, której słowa cytuje białoruska agencja informacyjna Belta.

Podkreśliła, że jej zdaniem polski rząd działa "wbrew logice, geopolityce i strategii". – Widzieliśmy, jak wiele razy polski establishment skręcił w zupełnie innym, przeciwnym kierunku — oceniła Zacharowa i oskarżyła władze w Warszawie, że realizują one wytyczne Waszyngtonu i lekceważąco podchodzą do interesów organizacji i stowarzyszeń, do których należą.

Zapytana o powody, dla których Polska ściągnęła do siebie amerykańskich żołnierzy, odparła, że nie jest to pytanie do niej, a do strony przeciwnej. — Niech oni wam to powiedzą (...)  

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
17 lutego 2022 12:00

ten sołdat ma dzisiaj twarz sędziego/prokuratora/ urzędnika skarbowego/... no i używane słownictwo oaz sformułowania jak za Stalina ['szkoda, że Pan nie jest z nami..']

zaloguj się by móc komentować

tyszka @peter15k 17 lutego 2022 11:46
17 lutego 2022 12:25

Podkreśliła, że jej zdaniem polski rząd działa "wbrew logice, geopolityce i strategii".  - Logika, geopolityka i strategia nie tylko Polski sa takie aby oslabic Rosje i uniezaleznic Europe od Rosji.  Tu logika jest prosta jak drut i to Pani Zacharowa doskonal wie. To, ze gaz z Ameryki jest drozszy od rosyjskiego to inna sprawa ale czy gaz rosyjski pozostalby tani po zmonopolizowaniu rynku przez Rosje?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 17 lutego 2022 11:46
17 lutego 2022 12:31

Niech pan tak już więcej nie żartuje, dobrze...

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @atelin 17 lutego 2022 10:23
17 lutego 2022 12:37

Bardzo możliwe - wszystkie organizacje mają jakieś wrażliwe dane, które są objęte tajemnicą ale im bardziej organizacja jest shierarchizowana i wsobna tym bardziej robi się paranoiczna i utajnia wszystkie bzdety. Ja trafiłem jako młody oficer do jednostki w 99r. W spadku po LWP zastałem tam mnóstwo bezsensownych tajności - poufne były instrukcje sprzętu, który można sobie było spokojnie kupić na rynku w mieście, poufne były mapy topograficzne o skali poniżej 1:50000, które w różnych odwzorowaniach były ogólnie dostępne. Nad nami swobodnie fruwały sobie satelity ale w jednostce był zakaz fotografowania. To zaczęło się zmieniać dopiero gdzieś tak od 2005r.

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
17 lutego 2022 14:46

General Berling po raz pierwszy pokazał pod Lenino, że nie ceni sobie życia swoich żołnierzy, a na Czerniakowie po raz wtóry.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @atelin 17 lutego 2022 10:23
17 lutego 2022 15:15

A mnie ciocia Wiki cos takiego odpowiedziała.

https://de.wikipedia.org/wiki/Verschlusssache

https://de.wikipedia.org/wiki/Geheimhaltungsgrad

Pod tym drugim linkiem są lata 1933-1945.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
17 lutego 2022 15:23

< ponieważ już dawno zatracono w Polsce jakiekolwiek rozeznanie, a ważne książki są marginalizowane, albo usuwane gdzieś na śmietnik.>

Prawda ! Między innymi książka Arthura Bliss Lane pt. "Widziałem Polskę zdradzoną"- który jest bardzo rzadko przytaczany przez media czy historyków. Z książki tej wyłania się jasny obraz, pełnego i kontrowanego mordowania Warszawiaków oraz zniszczenia naszej Stolicy przez Niemców z całkowitym poparciem a wręcz pomocą Rosjan....

3 października 1944 roku, bohaterskie Powstanie upadło na skutek braku żywności, broni i amunicji. Armia Czerwona była u wrót Warszawy od sierpnia 1944 do połowy stycznia 1945 r. W czasie Powstania mogli pomóc w każdej chwili, gdyby mieli taką wolę, ale ich cele były inne. Niemcy dotrzymali obietnicy – nie został kamień na kamieniu. Czy byłoby to możliwe bez porozumienia z Rosjanami czy bez ich przyzwolenia?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @tyszka 17 lutego 2022 12:25
17 lutego 2022 15:42

Monopol zawsze jest niebezpieczny, każdy,  rosyjski także a może przede wszystkim.  Jednakże trzeba pamiętać, że główne dochody Rosji pochodzą z gazu i ropy - tak więc przykładanie im noża do "jądrowej szyi" może być niebezpieczne. Ten nóż to zmuszenie ich do udziału w wojence  z Chinami.  Z czego ta wojenka ?  USA przez dziesiątki lat transferowało produkcję do tanich Chin. Wyhodowało sobie konkurenta nie tylko w produkcji ale "gorzej" w możliwym przejęciu globalnej emisji długu. Tymczasem USA finansowało swój rozwój emisją długu.  Niemcy też tego spróbowali to wtedy im zagrożono bankructwem Deutsche Banku. Dlatego teraz  siedzą cicho ale z Chińczykami tego się nie da zrobić. Dodatkowo teraz prowadzą krucjatę biotechnologiczną pod tęczową flagą i koncepcją Schwaba.  Oczywiście obecna administracja. Być może po zmianie w Białym Domu to się trochę zmieni. Pożyjemy zobaczymy

zaloguj się by móc komentować

peter15k @przemsa 17 lutego 2022 12:11
17 lutego 2022 15:54

(...) Stawianie tak sprawy w sytuacji, gdy dostawy gazu (surowców) są w pierwszej kolejności elementem globalnej polityki i to takiego najcięższego kalibru, oznacza moim zdaniem głebokie jej niezrozumienie (...)

Trzymanie sie starych schematów w obecnej sytuacji może być obarczone dużym ryzykiem błędu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 17 lutego 2022 11:46
17 lutego 2022 16:50

No,  no,...

...  powiedziala  co  wiedziala,  ta  cala  deta  Zacharowa  !!!

 

Myslalby  kto,  ze  i  prawda,  ze  jej  dety  ZONT,  w  ktorym  -  ona  tez  zasiada  -  kieruje  sie  "prawdziwymi  interesami  Rosjan"...  tak  jak  kiedys  Stalin  tez  zajmowal  sie  Rosjanami,...  a  wczesniej  Lenin,  ONI  WSZYSCY  tak  sie  zajmowali  ROSJANAMI,  ze  z  tej  "interesownosci"  to  pare  ladnych  milionow  az  UKATRUPILI...  i  nie  tylko  Rosjan  !!!

 Niech  sie  ta  DZIUNIA  douczy  historii...  udokumentowanej  historii  !!!

zaloguj się by móc komentować

buriewiestnik2 @przemsa 17 lutego 2022 16:18
17 lutego 2022 17:07

Tyle że tu nie chodzi o dywersyfikację, a o (w myśl zasady: nienawidzić Rosję bardziej niż kochać Polskę ...) porzucenie bezpośredniego zakupu rosyjskiego gazu po cywilizowanych cenach kontraktowych na rzecz kupna surowca po kosmicznej (bądź zbliżonej) londyńskiej cenie giełdowej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @buriewiestnik2 17 lutego 2022 17:07
17 lutego 2022 17:11

Nie chcę, żebyś tu wpisywał komentarze. Idź stąd, nie jesteś mile widziany. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @przemsa 17 lutego 2022 16:18
17 lutego 2022 17:15

Oczywiście. Tą dywersyfikację już mamy i trzeba ją rozwijać. Chyba nikt rozsądny tego nie kwestionuje.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
17 lutego 2022 17:37

"Jeśli zaś nie chce, obudzony zostanie przez sołdata mówiącego z dziwnym akcentem, który już dokładnie mu wskaże co to jest polski patriotyzm i czym się go zajada, by najlepiej smakował. "

O ten "patriotyzm" się chyba najbardziej rozchodzi w rosyjskiej(sowieckiej) propagandzie. Dobrze wiedzą w jakie "prawicowo-patriotyczne" tony uderzyć, żeby zakręcić ludziom w głowach, do tego są bardzo aktywni w internecie. Często używa się określenia "agenci", ale to w dzisiejszych czasach nie działa wyłącznie w ten sposób, są też tacy którzy sami z siebie nawet nie wiedząc rozszerzają tą rosyjską propagandę bo sądzą, że bardzo słusznie postępują. Na to nakłada się to co napisałeś na końcu, że już przed II WŚ koła polityczne w Polsce dosyć mocno "socjalizowały".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 17 lutego 2022 17:37
17 lutego 2022 17:39

Tak, a teraz ekonomizują popisując się znajomością realiów dystrybucji paliw płynnych

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @Sas 17 lutego 2022 09:38
17 lutego 2022 18:58

Tata przeżył przy Placu Trzech Krzyży. Okazało się, że nie siedział na dachu tylko w mieszkaniu.

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski 17 lutego 2022 17:39
17 lutego 2022 19:22

Ekonomizacja nie wychodzi poza "ceny gazu poszły w górę", ale juz nie na tyle, żeby dociekać, w jakim stopniu ma to przełożenie na ceny produktów zależnych od gazu w Unii, a gdyby dociekali, to by sie okazało, że, nie powinno być, aż tak wielkie. To zaś oznacza, że  Unia, zarówno jak  i Polska ma potężne kłopoty finansowe, a sprowokowane podwyżki cen gazu, stały się okazją do ratowania budżetów. Pewnie nie bez wiedzy i zgody głównych graczy na tym rynku, nie wyłączając Rosji. Z tego tez wynika, że Unia w zakresie zakupu surowców nie jest suwerenna. Dywersyfikować to sobie można, ale nikt nie wyłączy kurka na Syberii i gaz do Europy będzie nadal płynął. Do Polski pewno też, (dużo drożej, bo przez giełdę, a nie kontrakty długoterminowe), tak jak i węgiel.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @olekfara 17 lutego 2022 19:22
17 lutego 2022 19:51

Wie pan co, jakoś po tym, jak Pawlak podpisal umowę z Gazpromem nikt się nie przejmował, poza blogerami, co będzie z dywersyfikacją. Nie chcę w ogóle słuchać o tym, w jak fatalnej sytuacji jesteśmy bo znaleźliśmy się w UE i NATO, okay...Niech się Pan zastanowi co to znaczyt dziś - suwerenność - albo szerzej, co to słowo znaczy w ogóle. 

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski 17 lutego 2022 10:37
17 lutego 2022 21:17

Putin od wielu lat pobowal zachecic Zydow z Izraela i Ukrainy do inwestycji w Rosji. Rosja przez sankcje jest straszliwie niedoinwestowana.  Kolomojski ma zakaz wjazdu do USA, miedzynarodowy kapital( moze za wyjatkiem brytyjskiego),  masowo opuszcza Ukraine, Ciekawe ile z tego da rade przejac Putin. Dowiemy sie za kilka lat, czy ten kapital zawital na stale w Rosji, czy tylko przeczekuje zawieruche na UKR.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Barb 17 lutego 2022 21:17
17 lutego 2022 21:22

Naprawdę aż tak bardzo martwią Panią kłopoty Putina? A także czy Rosja będzie niedoinwestowana czy ktoś ją wreszcie doinwestuje? Skąd Pani wie, że międzynarodowy kapitał opuszcza Ukrainę? I co to znaczy międzynarodowy? Żydowski?  Czy ktoś w ogóle może przez chwilę pomyśleć o tym, jak cudownie wyglądałoby nasze życie, gdybyśmy byli oddaleni od Rosji tak mniej wiecej, jak Francja w latach siedemdziesiątych? Czy to przerasta wyobraźnię wszystkich?

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
17 lutego 2022 21:28

Nie potrafię doprawdy wyjaśnić, co kieruje autorami, którzy podkreślają w swoich publikacjach, jak ważne w Powstaniu były kwestie społeczne i jakim błędem AK było lekceważenie tych kwestii. To jest dziecinada. Żadne społeczne kwestie nie miały znaczenia, bez wyjaśnienia i odpowiedniego ustawienia kwestii politycznych. Te zaś łączyły się ze społecznymi tylko w głowach ludzi naprawdę zmanipulowanych, a przy tym przekonanych o bezwzględnej słuszności swoich ocen.

 

Brylant.

 

zaloguj się by móc komentować

Barb @peter15k 17 lutego 2022 15:42
17 lutego 2022 21:34

"Niemcy też tego spróbowali to wtedy im zagrożono bankructwem Deutsche Banku"

Widze ze laczy pan zgrabnie kropeczki na planszy w jedna linie. Ten caly kryzys z bankructwem Grecji ponad 10 lat temu, to byla pulapka Goldman Sachs zastawionana na Deutsche Bank. Gdyby Grecja splajtowala, DB poszedlby na dno rowniez. GS sprytnie opylal obligacje DB do greckich funduszy emerytalnych i innych aktywow rzadowych. De facto DB jest bankrutem, trzymanym za gardlo przez GS. Pisal o tym lata temu jeden z nielicznych juz w Ameryce dziennikarzy sledczych Mat Taibi, liberal z prawicowym odchyleniem.

Mnie zastanawia jedno dlaczego Grecy poszli na taki przewal. Nikt mi nie udowodni, ze finanjera grecka nie miala pojecia co sie dzieje. Moim zdaniem nie tylko wiedzieli ale wspolpracowali z Goldman Sachs. Pytanie, czy tylko korzysci indywidualne dla garstki bankierow czy Grecja jako panstwo tez cos z tego miala? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Barb 17 lutego 2022 21:34
17 lutego 2022 21:39

Jak Pani może opisać korzyści indywidualne dla garstki bankierów? Przepraszam, że się wtrącam...

zaloguj się by móc komentować

Paris @Barb 17 lutego 2022 21:17
17 lutego 2022 21:41

No  i  to  mu  sie  udalo...

...  Janukowycz  helikopterami  wywozacy  "aktywa"  z  Ukrainy,...  Poroszenko  "krol  czekolady",...  Kolomojski  i  reszta  tego  ZLODZIEJSKIEGO  PLAZU  "zainwestowala"  !!!

Sankcje  sankcjami,  ale  ta  USTAWKA  "wojenna"  na  Ukrainie,  a  wczesniej  na  Krymie,  te  wszystkie  "wystepy  artystyczne"  w  Donbasie  to  KOSZTUJA  i  to  naprawde  niemalo  kasy,  a  on  Putin  za  bardzo  uwierzyl  "w  swoja  gwiazde"  i  zwyczajnie  przeszarzowal  !!!

 

Dla  mnie  mit  "genius  i  global  strategos"  Putina  -  PRYSL  JAK  BANKA  MYDLANA,

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski 17 lutego 2022 21:22
17 lutego 2022 22:07

Mysle, ze zapytanie o moja troske o Putina to nadinterpretacja. Logicznym zalozeniem chyba jest myslec, ze nie po to Putin mobilizuje jakas tam armie, ile kolwiek to by bylo,  zeby nie miec z tego jakichs korzysci.  Moze ma apetyt na kase Kolomojskiego. Niezapomnijmy ze ten oligarcha ma paszporty, ukrainski, izraelski i cypryjski. 

Wlasnie, ktos zrobil cybernetyczny atak na bankowe( Prywatbank, to czesciowa wlasnosc Kolomyjskiego) serwery na UKR.

Ukraińskie władze potwierdzają atak na strony internetowe (businessinsider.com.pl)

 

 Do USA Kolomojski juz nie moze pojechac, zostal mu Izrael i Cypr.  

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski 17 lutego 2022 21:39
17 lutego 2022 22:15

Wiem eufemizm, chodzi mi o grupe interesow mniejsza niz panstwo. Widze ze nastawil Pan sobie dzis wlasnie mnie na celowniku ;)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Barb 17 lutego 2022 22:07
17 lutego 2022 22:18

Wie Pani co, guzik mnie obchodzi na czyje pieniądze ma apetyt Putin. Najbardziej na świecie marzę o tym, że jego ludzie znaleźli od 1500 km od granic Polski. I żeby nie mieli wpływu na to co się dzieje w kraju. 

zaloguj się by móc komentować


peter15k @Paris 17 lutego 2022 16:50
17 lutego 2022 23:50

Co ciekawe  - Zacharowa nie pyskuje ale raczej się wyżala na "piwotalność" naszego etabliszmętu który nie  reaguje na ich cenne inicjatywy.  Oznacza to być może,  że "nasze akcje" ostatnio poszły w górę....

zaloguj się by móc komentować

tyszka @peter15k 17 lutego 2022 15:42
18 lutego 2022 00:24

"że główne dochody Rosji pochodzą z gazu i ropy - tak więc przykładanie im noża do "jądrowej szyi" może być niebezpieczne."   -  Brawo dla "Team Zacharowa".  Ruska subtelnosc dyplomatyczna zawsze sie konczy na potrzasaniu arsenalem jadrowy.  Moze jeszcze dodaj, ze Putin sie wojny jadrowej nie boi bo on i Ruskie pojda do nieba a my jako agresorzy zdechniemy jak psy.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
18 lutego 2022 00:52

 (...)Ruska subtelnosc dyplomatyczna zawsze sie konczy na potrzasaniu arsenalem jadrowym.(...)

Każdy orze jak może i potrząsa tym co ma najlpszego... Biden na przykład powołuje nowe kadry rządowe  ( od odpadów jądrowych...)

zaloguj się by móc komentować

tyszka @peter15k 18 lutego 2022 00:52
18 lutego 2022 01:41

Zacharowa ci podsuflowala?

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski 17 lutego 2022 22:18
18 lutego 2022 02:29

Pelna zgoda z tym 1500km, a to czy beda mieli/maja wplyw na to co dzieje sie w kraju zalezy tylko od nas.  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 18 lutego 2022 00:52
18 lutego 2022 06:35

Wie pan co, jest pan setną osobą, która to powiela. Niech pan jeszcze tu puści film, jak się Putin w przerębli zanurza w święto Jordanu i żegna krzyżem przed ikoną. Że też takie rzeczy pana irytują, a jak Braun podaje rękę Olszańskiemu, jawnemu zwolennikowi aborcji, albo jak Wielomski mówi, że Brygada Świętokrzyska była formacja polsko języczną, to wszyscy kładziecie uszy po sobie. Bo to taki strategiczny sojusz przeciwko pedałom, tak? 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @peter15k 17 lutego 2022 10:34
18 lutego 2022 07:10

"Po co jednak dziś utrzymuje się fikcję ?"

Żeby ukryć że wszyscy politycy dzisiaj to socjaliści, że nie ma różnicy między socjalistami a komunistami, najwyżej w wysokości dotacji. Do ukrycia są również zależności tzw. polityków. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Sas 17 lutego 2022 09:38
18 lutego 2022 07:19

"Takie wspomnienia nie znalazły się w antologiach"

Gdyby się znalazły, wyszłoby że nie było wielkiej różnicy między Kamińskim, Własowcami a tzw. "polskimi" komuchami jakoby walczących ramię w ramię z AK. Kto by wtedy głosował na tzw. polityków? W demokracji musi być jakiś elektorat. Żeby sfałszować wyniki głosowania, jakieś te wyniki muszą być.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
18 lutego 2022 07:23

Teza merkantylna: socjaliści - dotacje = komuniści

czyli komuniści to zdesperowani socjaliści, którym ograniczono dotacje, dlatego muszą się starać bardziej. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 18 lutego 2022 06:35
18 lutego 2022 09:19

Oczywiście, że Putin na niedzwiedziu to zgrabna propaganda  ponieważ Rosjanie doszli do wniosku,  że jest to długoterminowa broń ideologiczna tak jak wirus jest bronią biologiczną. Pana LGBT jako ideologia państw nie niepokoi ?  Przecież jest różnica między niszową zabawą a programem politycznym. LGBT jest oficjalną podkreślam oficjalną doktryną ideologiczną państw propagowaną przez ambasady. Wszystkie ambasady Unii są obwieszone tęczową flagą. Co ma do tego Barun i Olszański ? Ja nawet nie wiem kto to jest Olszański. Brauna znam tylko z paru wypowiedzi piękną polszczyzną. tylko tyle.  Jeżeli napiszę , że drogi prąd rozwali produkcję serków w Polsce to ma oznaczać, że jestem lobbystą przemysłu mleczarskiego ? To są fakty. LGBT jest wdrażane bezwzględnie a sądownictwo jest kluczowe. Dlaczego tak się dzieje - bo sektor finansowy ma państwa  "w kieszeni".  USA nie ma kadr co widać po wakatach w ambasadach na całym świecie.  Dlaczego nie ma kadr ?  - Należy spojrzeć na to co się dzieje na ich amerykańskich uniwersytetach. Każdy kto ma "własciwych" poglądów  wylatuje z pracy... Istnieje możliwośc kontrewolucji konserwatywnej w USA ale to się okaże czy mają jeszcze możliwości.  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 18 lutego 2022 09:19
18 lutego 2022 09:23

Naprawdę? Martwią Pana flagi na urzędach obcych państw, a to co się dzieje w kraju i jak moderowana jest komunikacja wewnętrzna nie niepokoi Pana wcale? Zabawię się w psychologa i powiem, że doskonale Pana rozumiem. Pan jest po prostu za dobry dla tych nędznych problemasków. Może się Pan zajmować tylko sprawmi naprawdę wielkimi. Zagrożenie LGBT...niesamowity Pan jest. Niech Pan popadnie w jeszcze głębsze zamyślenie to może rządy państw wyjdą z kieszeni sektora bankowego. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Barb 17 lutego 2022 21:34
18 lutego 2022 09:30

Zagrożenie bankructwem Deutsche Banku jest podstawowe dla strategii zaoorania i szantażu Niemców. Jeżeli GS zadziała to Niemcy są w czarnej....  Pada połowa przemysłu a wiarygodność Niemiec jest zerowa. Wszak DB miał w derywatach utopioną kilkukrotność całego PKB Niemiec. Dlatego Scholz taki cichutki a Unia idzie jak czołg w federalizacji czyli likwidacji państw.   Potem Unię sie "sfederalizuje".  Była taka sugestia już podczas wizyty Trumpa - że Niemcy są bankrutem... Co jeszcze bardziej zabawne że wszyscy są w tym utopieni ale konsekwencje miał by ponosić DB. 

Co do Grecji może to strategia "wybrać kasę z bankomatów i zasiać pola"....

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 18 lutego 2022 09:23
18 lutego 2022 09:39

Państwo tutaj w  SN świetnie rozpoznajecie te problemy moderacji wewnętrznej i nie ma nic do dodania.   Mam kontakt z młodzieżą. LGBT  do Pana przyjdzie szybciej niż sie Pan spodziewa. 

Państwa wyjdą z kieszeni sektora bankowego tylko w konflikcie który jest miedzy sektorem produkcyjnym ( Chiny, Azja i Niemcy i Unia ) a sektorem finansowym. Propozycja biotechnologiczna i Schwaba ich zmiecie dlatego muszą działać. Dlatego tak istotna jest Kanada wbrew pozorom. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 18 lutego 2022 09:39
18 lutego 2022 09:42

Wie Pan co, powiem Panu w tajemnicy, że LGBT przychodziło do mnie szybko już kilka razy i równie szybko wychodziło. Zdążyłem się przyzwyczaić. Opracowywanie zaś strategii globalnych, kiedy nie ma sie na nie wpływu, jest po prostu komiczne. 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski 18 lutego 2022 09:42
18 lutego 2022 10:23

Komiczne, gdyby nasze państwo było słabe, a nie jest. Wbrew pozorom, jest to dobrze naoliwiona maszyna, która wszelkie globalnie narzucone idee i procedury wdraża sprawnie i skutecznie. U pana LGBT szybko wyszło, czy u innych też?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @olekfara 18 lutego 2022 10:23
18 lutego 2022 11:03

A co mnie obchodzą inni? Niech się Pan za bardzo nie martwi o innych, bo może się okazać, że oni tego wcale nie chcą. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @olekfara 18 lutego 2022 10:23
18 lutego 2022 11:09

I jeszcze raz powtórzę: w 2014 roku, okrzyknięty antysemickim faszystą stary Poręba, próbował w najbardziej znanej w Warszawie pedalskiej knajpie "Le Madame", sztukę do tekstów żony Ryszarda Filipskiego. Sztuka była o upadku wartości i konieczności powrotu do tradycji katolickiej i patriotycznej. Potem, jak już była gotrowa, wyemitowano ją w telewizji "Trwam". Takie numery nie spędzają Panu snu z powiek? Martwi się Pan zagranicznymi jakimiś występami? Albo tym co będzie w Kanadzie? Zdumiewające. Mogę jeszcze raz powtórzyć, że rozumiem zarówno przedmówcę jak i Pana, jesteście po prostu za dobrzy, na te prowinjconalne pierdoły. Niżej Klausa Schwaba nie możecie zejść, bo to będzie upadek i zaniżenie poziomu. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 17 lutego 2022 23:50
18 lutego 2022 11:28

Ja  wiem,  ze...

...  ona  LEPIEJ  widzi  cudze  pod  lasem  niz  swoje  pod  nosem,  dlatego  jej  "wyzalania"  mozna  sobie  odpuscic,  ale  dalej  robic  swoje...

...  tu  na  SN  robimy  swoje  i  dlatego  "nasze  akcje"  poszly  w  gore...  i  co  wiecej  POJDA  W GORE  jeszcze  bardziej  !!!    

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 18 lutego 2022 09:19
18 lutego 2022 11:38

Nie,  prosze  Pana,...

...  sektor  finansowy  nie  ma  PANSTW  w  kieszeni...  w  kieszeni  ma  tylko  WSZYSTKIE  ku**y  i  zlodzieji... na  dodatek  bezczelne  i  zuchwale...

...  poza  tym  ZAWSZE  MAMY  WYBOR  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 18 lutego 2022 09:23
18 lutego 2022 11:43

Tak...

...  "wojna  na  Ukrainie",  a  BURDELEM  w  Polsce  nie  ma  NIKOGO  zeby  sie  zajac  !!!

Tylko  PIERDZA  DEBILIZMAMI  w  kurwizorze,  w  radio  i  na  albinosie,  ze  sie  rz*gac  chce  na  nich  wszystkich  i  te  ich  kretynizmy  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 18 lutego 2022 11:09
18 lutego 2022 11:53

Dziekuje,  Panie  Gabrielu,  za  ten  komentarz,...

...  tak,  czekam  kiedy  w  ND  "CARITAS"  oglosi  SCIEPE  na  "poturbowane"  narody  Sahelu  w  Afryce,  bo  tam  po  -  "wyjsciu  Wagnera"  -   POTRZEBA   WSZYSTKIEGO  !!!

zaloguj się by móc komentować

peter15k @tyszka 18 lutego 2022 01:41
18 lutego 2022 13:07

(...) Zacharowa ci podsuflowala?(....)

To mnie zawsze bawi.  Profilowanie polityczne. Ruska onuca. To tylko strategia przyssania sie do budżetu. "Niestety" ruscy nie wypłacają mi za influencerkę... Jest Pan przewidywalny i to myślę pozwala Panu na wkręcenie kurka do państwowych rurek....

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 18 lutego 2022 09:42
18 lutego 2022 13:36

Być może ma Pan rację, że nie należy zajmować się rzeczami, na które nie ma się wpływu poza sprzedażą. Może faktycznie z tego punktu widzenia rozproszenie "contentu" SN jest niekorzystne. Poza wymianą poglądów nic z tego nie wynika. Ale jednak zakres niezwykle interesujących informacji, które  tutaj się pojawiają jest bezcenny. Nadal podtrzymuję opinię, że Pańska działalność wydawnicza jest niezwykle wartościowa . Szkoda, że skala się nie zwiększa tak jak na to zasługuje. 

(...) Opracowywanie zaś strategii globalnych, kiedy nie ma sie na nie wpływu, jest po prostu komiczne.(...)

Nie jest komiczne. Od lat obserwuję obniżenie poziomu '"naiwności" w rozmowach ze zwykłymi ludzmi co przekłada się na trochę większą "odporność" na propagandę.  

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 18 lutego 2022 11:38
18 lutego 2022 13:37

Zgoda. Jednak o to prawo wyboru toczy się wojna. 

zaloguj się by móc komentować

handlarz @peter15k 18 lutego 2022 13:36
18 lutego 2022 14:24

powiedzmy, ze nie slyszales...

 

KOR w Kanadzie,

ok. 2 min.

https://battleplan.news/watch?id=620c1b13f8b550051cb0bde1

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 18 lutego 2022 13:36
18 lutego 2022 14:29

Na jaką propagandę? Moim zdaniem ludzie są kompletnie nieodporni na propagandę, a Pan jest tego dowodem

zaloguj się by móc komentować

buriewiestnik3 @gabriel-maciejewski 18 lutego 2022 14:29
18 lutego 2022 15:05

Powiedział Pan Gabriel, latami ideowo (taki Ziemkiewicz to chociaż cynicznie za hajsy ...) agitujący za tym, że prezes Jarosław Kalkstein Kaczyński "chce dobrze", po czym nie potrafiwszy otrząsnąć się z "mindfucku", wypierający wszelkie przesłanki co do prawdziwego obrazu kierownictwa PiS ... Przykładowo Józef Białek w jednym z wywiadów na temat swojej działalności w podziemiu solidarnościowym, potrafił uczciwie przyznać, że będąc wtedy młodym i naiwnym, walczył po stronie zła (Rothschildów).

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @buriewiestnik3 18 lutego 2022 15:05
18 lutego 2022 15:13

Nie rozumiesz, że jak cię gdzieś nie chcą, to znaczy, że masz wyjść? 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 18 lutego 2022 13:36
18 lutego 2022 17:50

Absolutna  zgoda  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 18 lutego 2022 13:37
18 lutego 2022 17:53

No  i  trzeba  walczyc...

...  poki  jestesmy  wolni  i  poki  ten  wybor  mamy  !!!

Bo  "wolnosc  jest  nam  ZADANA",  a  nie  dana  na  zawsze...  pamieta  Pan  czyje  to  slowa  ???  

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować