-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czego dowiadujemy się z biografii Ridleya Scotta?

Zacznę nie od Scotta, ale od „Resetu”. Wreszcie mogliśmy wysłuchać pełnej wersji przemówienia prezydenta Kaczyńskiego z września roku 2009. To istotne, albowiem mówił on także o tym, jaka jest różnica pomiędzy zaplanowanym mordem politycznym, którego dokonali Rosjanie w Katyniu, a śmiercią jeńców wojennych, z armii najezdniczej, którzy zmarli w obozach na tyfus. Tego wcześniej nie pokazywali, tak jak nikt nie mówił, że całe pojednanie tusko-ruskie polegało na zrównaniu tych dwóch wydarzeń – Katynia i śmierci jeńców bolszewickich wziętych do niewoli pod Warszawą w roku 1920. Na takim fundamencie mieliśmy budować pojednanie. Nikt wcześniej nie pokazał, że w czasie gdy Tusk i Sikorski godzili się z Putinem, na Białorusi trwały manewry, w których ćwiczono taktyczne uderzenie jądrowe na Warszawę, a ruscy tajniacy wydali książkę o tym, że Polska jest odpowiedzialna za wybuch II wojny światowej. To wszystko zostało wreszcie zebrane i ujęte w jedną, choć mocno niezgrabną formułę. Z filmem bowiem, także dokumentalnym, jest tak, że musi przemawiać obrazem. Z „Resetem” zaś jest tak, że najważniejsze są komentarze po filmie. A raczej nie komentarze, a komentujący. I to odbiera temu obrazowi wiele. Niewielu jednak próbuje to zrozumieć. Podobnie jak przy poprzednim odcinku nie jestem w stanie pojąć, dlaczego przerwach oddzielających poszczególne sceny pokazują Rachonia, a nie Sikorskiego, jak mówi o robieniu laski Amerykanom. Ten głos powinien być niczym mantra w tym filmie, tak jak to jest z tuskowym „fur Deutschland”. Scena kiedy nie wpuszczają Sikorskiego na kreml, kiedy zatrzymuje go jakiś krawężnik i cała kolumna musi zawracać, a potem tamci przepraszają, chyba nawet aż cztery razy, wprost domaga się takiej wstawki. Dzięki filmowi „Reset” dowiedzieliśmy się, co znaczy w języku dyplomacji słowo „przepraszam”. Nie to, co nam się, biednym szaraczkom, wydaje.

Początek też był zaskakujący, bo kto pamięta, że stręczyli Cimoszewicza na przewodniczącego Rady Europy? Poirytowany Putin odpowiadający dziennikarce TVP, że może czas już skończyć z obarczaniem odpowiedzialnością za wojnę tylko Ribbentropa i Mołotowa, bo inni także mają swoje za uszami, także powinien być pokazywany we wszystkich programach publicystycznych. Nazwanie historii Polski zapleśniałą bułeczką, z której ktoś wydobywać chce rodzynki, jest godne tego by odsłuchać tę wypowiedź kilka przynajmniej razy.

Gęby słuchających przemówienia prezydenta Kaczyńskiego tak zwanych światowych przywódców, to także widok bezcenny. Oni tu chcą potęgę od Lizbony po Władywostok budować, a tu jakiś im durzy coś o odpowiedzialności. No i list Putina do Polaków opublikowany w gazowni, a także artykuł o tych nieszczęsnych jeńcach, którzy tu umarli, biedactwa. A po co oni tu przyszli? Ktoś może coś o tym napisał? Jak to śpiewał poeta nieco już zapomniany – gdyby się inaczej zgięła historii sprężyna, to rehabilitowalibyśmy dziś Stalina. Nikt póki co nie postawił jeszcze w Polsce pomnika Franiowi Kutscherze, ale widzimy, że sytuacja jest rozwojowa. Niech no tylko Ochojska zostanie jakimś ministrem. Na koniec było rozdzielenie wizyt w Katyniu, w kwietniu 2010. Czyli wskazanie na jawną zdradę. To wskazanie jest jednak także wskazaniem na fakt, że trzeba było aż śmierci prezydenta, byśmy zrozumieli, że nie można prowadzić polityki po dziecinnemu, Tylko czy na pewno to zrozumieliśmy?

No dobra, teraz przejdźmy do biografii Ridleya Scotta, którą znaleźć można w wiki. Czego się z niej dowiadujemy? Tego, na przykład, że istnieje zawód taki jak choreograf walk. Wynajmuje się takiego choreografa do filmu i on tam ustawia wszystkich walczących i mówi im co i jak mają robić, żeby wyglądać dynamicznie i uwodzicielsko w czasie scen mordu zbiorowego, a nie jak banda klepiących się po łbach plastikowymi szablami dzieci. To ważna funkcja taki choreograf. Prawie tak samo ważna, jak urzędnik w kancelarii prezydenta, który nie może być po pierwsze idiotą, po drugie idiotą, po trzecie idiotą. A teraz popatrzcie sobie na puszczane ostatnio do upojenia nowe rekonstrukcje fragmentów bitwy pod Grunwaldem, pochodzące z filmu „Korona królów”. Czy tam był zatrudniony jakiś choreograf walk? Już sam widok rycerzy wyciągających miecze z pochew wskazuje, że raczej nie. Łatwiej uwierzyć, ze scenarzystka Łepkowska to wszystko ustawiała osobiście, żeby trochę więcej zarobić. U Ridleya takie numery by nie przeszły, choć uczciwie przyznajmy, że nie wszystkie filmy mu się udawały. Wielu w ogóle nie da się oglądać, ale to pewnie z tego powodu, że on nie miał do końca miał świadomość za co się bierze. Z opisów w tej biografii wynika, że niektórych scenariuszy Ridley w ogóle nie czytał, a niektóre przejrzał po łepkach. Nie to jest jednak najistotniejsze. Oto okazało się, że człowiek ten wyszedł z reklamy. Jest autorem jakiejś, najbardziej popularnej w Wielkiej Brytanii reklamówki. I nie tylko – także innych reklamówek, które produkował wraz z bratem Tonym. Co to oznacza? Że Ridley nie musiał czytać scenariuszy, bo on zupełnie inaczej niż my myślał o budowaniu historii. Interesowały go elementy tworzące napięcie, czyli nie tylko obraz, ale także muzyka, interesowało go prowadzenie narracji, sposób w jaki pojawiają się pointy poszczególnych scen i jak to wszystko przekłada się na sprzedaż promowanego towaru.

Wyobraźcie sobie też, że ja dopiero wczoraj dowiedziałem się, że film „Obcy” to film Ridleya, a także, że „Telma i Louise” to również jego film. Nie miałem o tym pojęcia, a ze mną pewnie miliony ludzi. Informacja bowiem o tym, kto jest reżyserem istotna była tylko dla ludzi z branży.

Jak wszyscy reżyserzy świata Ridley jest propagandystą. Dlatego zrobił film „Królestwo niebieskie”, które było po prostu muzułmańską agitką, wymierzoną w świat chrześcijański. Ponoć cała kawaleria marokańska, na rozkaz króla, brała w tym udział. To ważna wiadomość, bo łatwo mogę sobie wyobrazić, moment kiedy Putin wynajmuje Ridleya do swoich przedsięwzięć i mówi – towarzyszu Scott, nakręćcie nam tu film o tym, jak nieodpowiedzialni Polacy wywołali II wojnę światową. I co myślicie, że Ridley by się cofnął? Oczywiście, że nie, bo to jest profesjonalista i zależy mu na opinii innych profesjonalistów. Ci zaś, jak wszyscy ludzie sztuki uważają, że kunszt manifestuje się w przekonujących realizacjach absolutnych kłamstw. Dopiero wtedy widać kto naprawdę jest wielkim filmowcem. Co prawda „Królestwo niebieskie” było filmem fatalnym, ale tylko z naszego, chrześcijańskiego, punktu widzenia. No i z punktu widzenia źródeł oraz właściwej ich interpretacji. No, ale nasz punkt widzenia jest coraz trudniejszy do obrony, także dlatego iż nie rozumiemy, że jeden obraz wart jest tysiąca słów. I produkujemy film „Reset”, który wymaga półgodzinnego komentarza po projekcji. Do ważnych produkcji nie zatrudniamy specjalistów od reklamy, którzy mają kampanijne sukcesy, ale kogoś innego zgoła, kto może ma i dobre chęci, ale nie wie jak ważny na planie jest choreograf walk.

Ridley nakręcił właśnie film o Napoleonie. Czemu ten film służy jeszcze nie wiemy, ale trzeba przyznać, że szaleństwo wokół niego narasta. Ludzie zastanawiają się, co też z historii Napoleona zostanie w tym obrazie pominięte, albo jak przedstawieni będą lansjerzy. Nie wiadomo właściwie co powiedzieć. Myślę, że cała historia Napoleona zostanie pominięta, a Ridley Scott pewnie nawet nie wie co to lansjer. On nie jest bowiem od tego. On ma tak wszystko ustawić, żeby uruchomić wyobraźnię widza. Raz mu się to udaje, a raz nie, ale częściej mu się udawało, o ile polityka nie domagała się nachalnie udziału w kręceniu poszczególnych scen.

Nasza sytuacja jest odwrotna – to filmowcy domagają się nachalnie udziału w polityce. Nie rozumiejąc, że tam akurat, odwrotnie niż na planie, żaden choreograf walk nie jest potrzeby, bo śmierć przychodzi znienacka. I nic jej nie zapowiada, ani muzyka, ani dochodzące z offu szepty, nic w ogóle. A czasem jest wręcz przeciwnie, jak w tym Smoleńsku, kiedy każdy myślał, że wszystko będzie dobrze, bo rozdzielenie wizyt nie lubiących się polityków, to nic takiego, obaj się przecież znali, gadali ze sobą, a różnice poglądów są przecież czymś normalnym w demokracji.

 

Przypominam, że w dniach 5-6 sierpnia odbędzie się w Krakowie, w hotelu Polonia Kiermasz Książki i Sztuki. Na miejscu będzie dwoje artystów z Krakowa – Irena Czusz i Tomasz Bereźnicki, a także pracownia Sztuka Cięcia z Częstochowy. No i wydawnictwo Klinika Języka oczywiście.



tagi: niemcy  polska  smoleńsk  rosja  filmy  walka  komentarz  słowo  obraz  pojedynek  reset  ridley scott 

gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 07:59
66     3507    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Pioter @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 08:15

Putin nie musiał zatrudniąc Ridleya Scota co kręcenia filmu o tym, że Polacy ponoszą odowiedzialność za II wojnę światową. To zrobiono bowiem już w 1969 roku filmem o przygodach Franka Dolasa.

Odpowiedzialni za film:

Scenariusz i rezyseria: Tadeusz Chmielewski

Wytwórnia: Przedsiębiorstwo Realizacji Filmów „Zespoły Filmowe”/ Центральная студия фильмов для детей и юношества имени Максима Горького

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 08:23

Mnie się już wyświetla film Putin pana Patryka Vegi ... i nie wiem ... normalnie, nie wiem ...
Ale choreografa walk to tam też nie było, sądzę.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 18 lipca 2023 08:15
18 lipca 2023 08:29

Znalazłem taką zajawkę o Jak rozpętałem II WW. Z ciekawą informację, że Dolasem miał być Wojciech Młynarski, ten internet to jest straszny.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 08:34

"Wyobraźcie sobie też, że ja dopiero wczoraj dowiedziałem się, że film „Obcy” to film Ridleya, a także, że „Telma i Louise” to również jego film."

"Obcy - ósmy pasażer Nostromo" to majstersztyk tego  gatunku flmów grozy.

Scenariusz, reżyseria, obsada, efekty specjalne - wszystko jest na najwyższym poziomie.

I to stopniowanie napięcia.

Coś jak "Szczęki" w kosmosie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 18 lipca 2023 08:34
18 lipca 2023 09:11

No tak, bo wykorzystał swoje doświadczenie z reklamy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 18 lipca 2023 08:23
18 lipca 2023 09:12

Vega odleciał na wysypisko śmieci

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 18 lipca 2023 08:15
18 lipca 2023 09:12

Tego nie wiedzialem, z tą wytwórnią Gorkiego...ciekawe

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 18 lipca 2023 09:12
18 lipca 2023 09:21

Też dowiedziałem się dopiero dziś; https://www.filmweb.pl/film/Jak+rozp%C4%99ta%C5%82em+drug%C4%85+wojn%C4%99+%C5%9Bwiatow%C4%85-1969-6531

i oficjalnie nas tam niet. Rosyjski tytuł to skromne: Приключения канонира Доласа, natomiast reszta tytułów już bije po oczach:  How I Unleashed World War II .

A to dane reżysera (za wiki) Tadeusz Chmielewski w lutym 1947 roku został pozyskany do współpracy przez Urząd Bezpieczeństwa w charakterze Tajnego Współpracownika o pseudonimie „Śmiały”. Współpraca trwała do 1954. W czerwcu 1961 roku nastąpiło wznowienie współpracy ze Służbą Bezpieczeństwa, tym razem przybrał pseudonim „Stefania”. W swoich doniesieniach informował o działalności osób ze świata kultury, m.in. Ignacego Tauba. Dokumenty potwierdzające jego współpracę zachowały się w Archiwum Instytutu Pamięci Narodowej pod sygnaturą AIPN 002086/222/CD.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 09:22

Ciekawa notka, a Ridley Scott to "miszcz" wywoływania emocji!

W filmach to jest teraz najważniejsze; kiedyś chyba też tak było.

W "szkołach filmowych"  (jeśli takie jeszcze są, czyli pełnią rolę adekwatną do nazwy) powinno omawiać się "film dokumentalno-propagandowy" pt. "Reset" jako przykład jak można zmarnować materiał na film i jak nie należy go reżyserować.

Ja z tego filmu pamiętam ciągle pokazywane, zmieniane stroje, czerwone buty, itp. Sz. P. Rachonia i nic więcej, czyli za dużo "Rachonia" w samym filmie.

Jeśli ktoś stwierdzi, że najważniejszy w tym filmie był Sz. P. Rachoń, to ja po namyśle - zgodzę się!  :))

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Pioter 18 lipca 2023 08:15
18 lipca 2023 09:28

Nieźle. Niby się śmiejemy z Dolasa, który wszczyna wojnę nie wiedząc, że ktoś za kotarą też się śmieje, ale inaczej. 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 10:26

Ridley naprawdę jest świetny  w tym co robi. A ,że scenariusze są jakie są?  Jeżeli się zgadzamy, że kino jest narzędziem polityki, to oczywiste, że wpływ reżysera na końcową wersją historii jest minimalny. Jest dokładnie tak jak piszesz - gościem od reklamy konkretnego produktu.

U nas filmy historyczne też chyba  kręcą ludzie od reklamówek

https://www.youtube.com/watch?v=sy18yNUGON8

Jest patriotyzm,jest  babka w bieliźnie - schemat do dziś aktualny :)

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 18 lipca 2023 09:22
18 lipca 2023 10:35

No  coz,...

...  ja  z  tego  detego  ,,fYlmu,,   bede  pamietac  ZERO,  bo  go  nie  ogladalam  i  ogladac  nawet  nie  zamierzalam  !!!

Ta  cala  nedza  rachoniowa  -  bo  nie  tylko  on  sam  -  PRZEKRECILA  na  tej  detej  ,,produkcji  resetowej,,  tylko  miliony  naszych  podatkowych  pieniedzy...  i  kompletnie  NIC  WIECEJ,...  a  ze  KURWIZOR  jest  juz  ZAORANY  to  gdzies  te  ,,zaslORZono  swolocz,,   trza  UPCHNAC...  NIC  WIECEJ,...  a  najlepiej  w  ,,szeregi  wadzuni,,    !!!

 

A  ze  ,,zaslORZeni,,  juz  SIE  ZABETONOWALI  -  to  mamy  SYF  taki  jaki  mamy,...  a  bedzie  jeszcze  wiekszy.

Acha,  i  jeszcze  MAMY  ,,DENONkratyczny  wybUr,,  pojsc  w  pazdzierniku  i  ,,zaglosowac,,  na  ten  SYF  POpaprano-PiS`owski,...  bo  innego  przeciez  NIMA.

 

Pozabijac  ich  smiechem.

  

zaloguj się by móc komentować

Pointblack @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 10:40

Najlepsze filmy Ridley krecił na samym początku, zresztą jak większość reżyserów. Potem im się wszystko sypie. Coppola jest tu najlepszym przykładem.

Pierwszy film Scotta i od razu najlepsze pojedynki. Jednak nie takie jak się wszystkim wydaje. 
The Duellists (1977):
https://www.youtube.com/watch?v=l2KWTEhyVX8

 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @Pointblack 18 lipca 2023 10:40
18 lipca 2023 11:05

Tak, świetny jest ten film, obejrzałem go całkiem niedawno,  nie zestarzał się.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 17:10

<<<Do ważnych produkcji nie zatrudniamy specjalistów od reklamy, którzy mają kampanijne sukcesy, ale kogoś innego zgoła, kto może ma i dobre chęci, ale nie wie jak ważny na planie jest choreograf walk.>>>

Z każdym takim lub podobnym stwierdzeniem wraca do mnie pytanie: czy "nasi" są tylko naiwni, głupi, interesowni, czy też odebrano im "moce sprawcze" i robią tylko to na co mają pozwolenie? 

Wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pointblack 18 lipca 2023 10:40
18 lipca 2023 17:21

Nikt niestety nie rozumiał o co w tym filmie chodzi

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 18 lipca 2023 17:10
18 lipca 2023 17:21

Nie, oni naprawdę myślą, że są kwiatem rycerstwa

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 18 lipca 2023 09:22
18 lipca 2023 17:23

To jest uporczywa gonitwa to znanej wszystkim pointy

zaloguj się by móc komentować


tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 18:32

Nie wiedziałem, że to od Ridleya Scotta, ale znałem* tę słynną reklamę chleba Hovis. Podobno na tej reklamie do dziś promuje się pokazane tam miasteczko Shaftesbury, poza tym znane z tego (teraz wyczytałem), że zmarł tam król Kanut.

*Również z parodii w wykonaniu duetu The Two Ronnies: https://www.youtube.com/watch?v=DJi_5T0jSnA

"Dziadek zawsze mówił nam: cholera jasna, ale kawał drogi po ten chleb."

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 18:57

Oczywiście że muszą być choreografowie walk, przecież ktoś musi to wszystko rozplanować jako całość, reżyser tylko mówi jak chce żeby to wyglądało przed kamerą, ale musi być ktoś kto zna się na walce w praktyce, chodzi też o bezpieczeństwo szczególnie kiedy używa się broni. Chociaż tak czy siak aktorzy muszą być wcześniej przeszkoleni w walce/używaniu broni.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 18 lipca 2023 17:21
18 lipca 2023 18:58

Zatem, to dla nas tragiczna wręcz okoliczność.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
18 lipca 2023 19:44

Stawiam na to że w Napoleonie chodzi o Putina. No chyba, że o Macrona. Ale czegoś bardziej wdaje mi się że o Putina. To naleganie Teleranda zeby zostal cesarzem.

No bo przecież Scholz nie wchodzi w grę.

O Scholzu już było ... w Gangu Olsena.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 18 lipca 2023 19:44
18 lipca 2023 19:52

Aha. Może być jeszcze komunikat dla Macrona i jego ekipy, wyjaśnienie czemu ta rozpierducha we Francji. Byc Może sugestia co ewentualnie mógłby zrobić. To Znaczy zgilotynowac Scholza i przyjąć koronę cesarska z rąk Papieża. Zyskałby sympatie Johnsona i deep state.

zaloguj się by móc komentować

chlor @tomasz-kurowski 18 lipca 2023 18:32
18 lipca 2023 20:30

Kiedyś często leciała w TVP świetna reklama piwa EB, coś w stylu Scotta ale jeszcze lepsza.

Reklamy sparszywiały gdy okazało się że ich skuteczność nie ma związku z jakością artystyczną.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @chlor 18 lipca 2023 20:30
18 lipca 2023 20:55

Czy to było o takich dwóch, co postanowili się naEBać?

zaloguj się by móc komentować

chlor @stanislaw-orda 18 lipca 2023 20:55
18 lipca 2023 21:05

Nie. Jakaś przemyślna kompozycja nocnej jazdy tramwajem w starej dzielnicy jakiegoś miasta. Jeszcze dobrze dobrana muzyka. Chyba, że tam chodziło o inne piwo niż myślałem.

No bo co ma tramwaj do Elbląga?

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @chlor 18 lipca 2023 21:05
19 lipca 2023 00:44

jak byłem tam w woju, w 1975 r., wówczas tramwaje jeździły.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @chlor 18 lipca 2023 21:05
19 lipca 2023 06:40

Chyba rzeczywiście coś takiego było, jeśli to jest to

https://youtu.be/foAy6eLSVkI

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @chlor 18 lipca 2023 21:05
19 lipca 2023 06:41

Tylko, że reklama kręcona w Łodzi podobno.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Kuldahrus 19 lipca 2023 06:41
19 lipca 2023 07:16

Klimat rzeczywiście był tam łódzki. Czysty Ridley Scott.

 

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
19 lipca 2023 16:16

-"jak w tym Smoleńsku, kiedy każdy myślał, że wszystko będzie dobrze,"-

Sasin u Rachonia powiedzial, że dopiero teraz dowiedział się o wrześniowej notatce przygotowującej rozdzielenie wizyt bo myślał, że ta gra rozpocznie sie na kilka tygodni przed wizytą w Katyniu.

Nikt sobie nie wyobrażał, że ta notatka będzie potwierdzeniem zamiaru zamachu.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
19 lipca 2023 16:47

Film Reset to niestety pierdolety, z opoznionym zaplonem. Wystarczy sobie sprawdzic gdzie byli, co robili i co gadali Rachon z Cenckiewiczem w 2010 roku. Dzisiaj dostali zlecenie na Tuska wiec jada po nim na wyborcze zamowienie. Nie chce oczywiscie przez to powiedziec, ze Tusek to moj ulubieniec, bo wiadomo, ze typ jest do skopania mordy przy najblizszej okazji. CHodzi o to, ze oni nic nie mowia czego nie byloby wiadomo wczesniej. A te ich "odtajnione notatki", to jest kupa smiechu.

Rachon bez czerwonych butow lub czerwonych skarpetek nie potrafi juz chyba funkcjonowac, tak samo jak Cenckiewicz bez zaczeski do gory na zelu i tajniackich okularow. Calosc jest tak slaba jak szczypiorek na wiosne.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 19 lipca 2023 16:47
19 lipca 2023 17:12

Dokladnie  tak  !!!

Cala  ta  ,,produkcja  resetowa,,  to  niebywala  i  skandaliczna  nedza...  zreszta  jak  i  pozostale  ,,CHity  naszyH  patriotUF,,  nt.  ,,smolenska,,  wystrugane  z  kartofla  przez  te  ostatnie  8  lat  ,,ich  ZONdUF,,  zaklamanych  i  obludnych,...

...  zabraklo  tylko  ,,gOru,,  Macierewicza  !!!

 

  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 19 lipca 2023 16:47
19 lipca 2023 18:20

Nie mogę tak bez przerwy we wszystko napieprzać, bo wiele osób uważa, że jestem przez to niewiarygodny. Chciałem wskazać co tam jest w tym filmie do zaakceptowania

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @valser 19 lipca 2023 16:47
19 lipca 2023 18:33

Bo Pan wiedział wszystko o tych notatkach?

Każdy jak tako rozgarnięty i kto przeżył trochę lat widział co się dzieje.

Tak jak pijany płotu tak czepianie się przy każdej okazji czerwonych butów czy czerwonych skarpetek to tak jak drwienie z kogoś, że do sandałów wkłada skarpetki. 

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @szarakomorka 19 lipca 2023 18:33
19 lipca 2023 18:35

raczej "zakłada skarpetki" :-)))

zaloguj się by móc komentować

valser @szarakomorka 19 lipca 2023 18:33
19 lipca 2023 19:16

Je tez czuje sie bezradny wobec konserwatystow w czerwonych skarpetkach, a pomysl, ze notatka uwiarygadnia autora jest tego samego kalibru, co dopiero jak odtajnia jakies kremlowskie dokumenty, to z cala pewnoscia bedzie mozna stwierdzic, ze to bolszewicy strzelali w tyl glowy w Katyniu.

Przy takich rewelacjach jak Reset jest szansa, ze popcornu braknie.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 19 lipca 2023 18:20
19 lipca 2023 19:54

Tak sie zdarzylo, ze ogladalem na zywo przemowienie Lecha Kaczynskiego w Gruzji w 2009 roku i myslalem, ze tam od razu jakis ruski snajper go odpali wiec jak 10 kwietnia nastepnego roku "rozbil sie samolot" sprawa byla dla mnie jasna od poczatku. Ja sie dziwie tylko, ze mozna miec krotka pamiec i nie skalkulowac ryzyka, ze wylot do Smolenska jest tylko w jedna strone. Sa oczywiscie spece i profesjonalisci, ktorzy beda czekac piec dekad na wrak i jakis raport, zeby "potwierdzic teze". Szkoda czasu i nic ciekawego z tego juz nie wynika.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 19 lipca 2023 19:54
19 lipca 2023 20:21

To są manifestacje bezradności. Dziś się okazało, że syn Banasia będzie kandydował z Konfederacji. Ktoś tę Konfę ciągle pompuje. Dobra, nie ktoś, ale radio Wnet. Sądy są jakie są. NIK tak samo. Reset jest po to - tak sugeruje Cenckiewicz - żeby wyborcy wykazali miażdżącą przewagą czego chcą. No, ale co będzie jak nie wykażą? Na razie postawili zarzuty bezkarnemu pedofilowi. Czekamy co dalej, postawią je Sikorskiemu czy nie? Bo jeśli nie postawią, to cała obecna wspaniałość Polski rozwieje się jak sen jaki złoty. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 19 lipca 2023 19:54
19 lipca 2023 20:23

Ale jak to się mogło zdarzyć że tyle osób napchało się do tego samolotu niemal zabytkowego, sowieckiej produkcji.

Prezydent, politycy, urzędnicy, generalicja.

Dlaczego nikomu się jakaś lampka kontrolna nie zapaliła w głowie?

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 19 lipca 2023 20:23
19 lipca 2023 20:26

> Ale jak to się mogło zdarzyć że tyle osób napchało się do tego samolotu niemal zabytkowego, sowieckiej produkcji.

w czasie IIWS Adolf nie jezdzil tym samym pociagiem co reszta ekipy

Zreszta slyszalem opinie osoby dowodzacej okretami - nie pakuje sie wszystkich na te sama jednostke
(i nie jest to zwolennik "peło" ;) )

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 19 lipca 2023 20:23
19 lipca 2023 20:28

Ponieważ w kancelarii prezydenta siedzieli idioci i zdrajcy

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 19 lipca 2023 19:54
19 lipca 2023 20:33

Tuż przed wylotem rozmawiałem z Wieśkiem Wodą, w nocy go zawiadomiono, że zwolniło się jedno miejsce i jak chce może lecieć. Jak się cieszył, że o nim ktoś pamiętał. Jest pochowany na Rakowicach w Krakowie. Nie dowiedziałem się kto zrezygnował z lotu. Ludziom uczciwym wydaje się że zło jest daleko i nie jest bezwzględne. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 19 lipca 2023 20:28
19 lipca 2023 20:34

Rezydenturami RP jest wytapetowana.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 19 lipca 2023 20:28
19 lipca 2023 20:35

Myślę że więcej tam było idiotów niż zdrajców.

Zdrajców to można było na lotnisku potem zobaczyć, jak leciały trumny ze Smoleńska.

ŚMIECH TUSKA I KOMOROWSKIEGO NAD TRUMNAMI... | Gazeta Polska VOD -  publicystyka, wiadomości, fakty

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 19 lipca 2023 16:47
19 lipca 2023 20:41

Ale przynajmniej można obejrzeć w całości przemówienie Kaczyńskiego na Westerplatte. Merkel jak obrażona księżniczka strzepuje pyłek z swojej kreacji. Tusk wciśnięty w siedzenie. Putin wgapia się w Prezydenta jak kot z myszkę. Nad głową Makreli i Putina widać dymek telepatycznej komunikacji: Kiedy go walaniemy? Może w Brukseli? Nie żartuj Wołodia, to poważna sprawa. No to u nas, jak przyleci do Katynia. Rób co chcesz, ja o niczym nie wiem. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 19 lipca 2023 20:23
19 lipca 2023 20:55

Przecież nikomu nie mieściło się w głowie że Moskwicini zaimplantowali te ładunki w Tupolewie i że odważą się odpalić cały samolot z 90 politykami, w tym z lewicy, i osobami znanymi. Teraz tacy mądrzy jesteśmy. A wtedy nikomu się to w głowie nie mieściło. Nie mieściło! Nie mieściło się nam w pale że Putinowi chce się wypowiedzieć wojnę Polakom, skoro rządził nad nimi plastikowy gang Tuska. Nie braliśmy pod uwagę tego, że tak mu zależy na utrąceniu LK.  

Może się mylę, ale listę pasażerów chyba układała kancelaria premiera, czy co?

Nikt też nie zastanawiał się co myśli Makrela, Sarkozy i Obama. Wszyscy myśleli tylko o tym, że jest ważna sprawa w Katyniu do załatwienia. Poza tym Tusk i jego gang przycisnęli śrubę wszystkim, łącznie z JK. I nie było mało czasu do namysłu. Wszyscy łącznie z PiSem zapierniczaliśmy jak dzikie rysie, żeby cośkolwiek ugrać w nawale tego szajsu.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 19 lipca 2023 20:21
19 lipca 2023 21:00

No właśnie sądy są jakie są. I można robić tylko propagandę. Za dużo jest uzbrojonych bandytów u nas i nie tylko.

Wbrew pesymizmowi Valsera trzeba powiedzieć, że ważny jest powrót do blizn po zmachu Smoleńskim. To trzeba przeżyć na nowo, żeby zobaczyć jak nas robią w bambuko. Czegoś ludzie się nauczą. To zmusza do myślenia. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 19 lipca 2023 21:00
19 lipca 2023 21:06

Ludzie niczego się nie naucza. Z różnych powodów.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @qwerty 19 lipca 2023 21:06
19 lipca 2023 21:11

Nauczą się ale to będzie trwało. Może całe pokolenie.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 19 lipca 2023 20:21
19 lipca 2023 21:13

Po tym co odkorbia Tusek i Sikorski, to widac, ze oni niczego sie nie boja. "Bezkarnemu pedofilowi" to powinna jakas Bryhada Tygrysa odciac jaja i wsadzic w przelyk, wtedy paru nowoczesnym europejczykom moze by cos we lbach zaswitalo. No, ale ludzie wola sie ciagac po sadach, tracic czas i kase i akceptuja gre pt. "na dwoje babka wrozyla".

Nie wiem... gdyby na przyklad np. moja chrzesnice jakis bebok przyatakowal, to jest pewne, ze zadych zarzutow by nie postawili, bo nie byloby komu, a to co by po nim zostalo, nie nawaloby sie do pokazywania w telewizji.

No, ale w tym postsowieckim burdelu malo komu cos sie chce, ponad to co koncowka wlasnego nosa pokazuje. A jak juz sie chce to ewentualnie poudawac jakies szlachetne pobudki, bo efekt tresury jest taki, ze urwac komus leb to nie przystoi cywilizowanym. Tymczasem jest odwrotnie i w takim swiecie przyszlo zyc, ze trzeba jakis ciooli w czerwonych skaretkach sluchac, bo akurat to oni dostali zlecenie na wykazanie sie "miazdzaca przewaga".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 19 lipca 2023 20:55
19 lipca 2023 21:14

Znany humanista Roman Kużniar określił póżniej spotkanie dwóch mężów stanu mianem "pełnej chemii".

Chyba miał rację, sądząc po zdjęciu poniżej.

GetAssetsMediaFromRepository

Żeby mężom stanu podczas epokowego spotkania było weselej, przygrywał im wtedy, zdaje się na lutni czy bałabajce znany rokman, Maciej Maleńczuk, o ile mnie pamięć nie myli.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 19 lipca 2023 20:23
19 lipca 2023 21:15

Nie bylo zadnych lampek kontrolnych. Banda chloptasi w krotkich spodenkach nie potrafila odczytac przekazu wydrapanego na cegle, ktora zostala wystrzelona z miotacza.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 19 lipca 2023 21:06
19 lipca 2023 21:16

"Ludzie niczego się nie naucza. Z różnych powodów."

Ludzie w Polsce, znakomita większość, są jak dzieci.

Zapominają łatwo, ciągle rozglądają się, kto im rzuci cukierki, albo wypuści jakiś balonik.

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 19 lipca 2023 21:00
19 lipca 2023 21:19

To sie zawsze konczy "chwila zadumy i refleksji" w momencie kiedy trzeba wejsc w akcje i zrobic na jakis czas porzadek. To. ze ludziom cos da do myslenia nic jeszcze nie znaczy, bo nauka polega na tym, ze trzeba podjac zdecydowane dzialania. Z tym bylo i jest kiepsko. I nie jest to zaden pesymizm, tylko pole do zagospodarowania.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 19 lipca 2023 21:15
19 lipca 2023 21:19

To jest dobre.

Tam wtedy, na Okęciu powinien stać taki gość na płycie lotniska, z tym wielkim napisaem jak na obrazku.

Może wtedy by się opamiętali i nie wleżli do tej przygotowanej trumny.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 19 lipca 2023 21:11
19 lipca 2023 21:20

"Nauczą się ale to będzie trwało. Może całe pokolenie."

Rzekłbym - pokolenia.

Nie wychodzi się łatwo z piaskownicy.

zaloguj się by móc komentować

valser @Szczodrocha33 19 lipca 2023 21:19
19 lipca 2023 21:25

Monte Cassino. Trzeba odrobic pare lekcji z historii i wyleczyc sie z "dobrego serduszka".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 19 lipca 2023 21:25
19 lipca 2023 21:35

Ano niestety.

Od tamtego pamiętnego roku 1944 minęło prawie 80 lat.

80 lat magla zmienia naród i społeczeństwo nie do poznania.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 19 lipca 2023 21:19
19 lipca 2023 23:28

Tak.

Jest też inna strona zdecydowanych działań. Potrzebują zaplecza. 50:300 czyli 1:6. Takie były przybliżone proporcje powstania antymoskiewskiego 1945-1962. Te 6 to tzw. pospolite ruszenie czyli zaplecze, gospodynie, gospodarze i młodzież. Ale żeby było zaplecze ludzie muszą kilka razy wysłuchać LK w Tabilisi i na Westerplatte. Nie jestem fanem Cenckiewicza, ale tu ma zasługę. Nie ma wora. Bez pospolitego ruszenia, mimo że ono nie lubi "ruszać się", nie będzie zdecydowanych ruchów. 

Od refleksji wszystko się zaczyna. A raczej od łaski

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 19 lipca 2023 21:20
19 lipca 2023 23:29

Nie pokolenia. Najwyżej jedno pokolenie. A to dzięki przyspieszeniu informatycznemu. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 19 lipca 2023 23:29
19 lipca 2023 23:32

Oby.

Miejmy nadzieję panie Wacławie.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @stanislaw-orda 19 lipca 2023 00:44
20 lipca 2023 09:47

Cały czas jeżdżą. Jest 5 linii. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 19 lipca 2023 21:15
21 lipca 2023 02:44

"Nie bylo zadnych lampek kontrolnych. Banda chloptasi w krotkich spodenkach nie potrafila odczytac przekazu wydrapanego na cegle, ktora zostala wystrzelona z miotacza."

 

Od Smoleńska minęło 13 lat.

Mnie się wtedy nasunęło takie pytanie:

jeżeli państwo nie było w stanie zapewnić bezpieczeństwa swojemu prezydentowi, to jakiej ochrony może się spodziewać zwykły przeciętny obywatel?

Pytanie to po upływie kilkunastu lat nadal wydaje sie zasadne i aktualne, zwłaszcza w sytuacji kiedy na terenie naszego sąsiada toczy się wojna.

Wojna która może się rozszerzyć na przykład na terytorium Polski.

Bo nikt tak na dobrą sprawę nie jest w stanie zagwarantować że tak się nie stanie.

Pytanie jakby zachowywały się i działały slużby, chociażby takie jak policja, urzędy czy nawet politycy?

Ta sama policja, której komendant główny zamieszany był w tak kompromitującą sprawę jak ta z odpaleniem w budynku granatnika przeciwpancernego.

Który to komendant powinien po takim incydencie zniknąć ze służby i życia publicznego, a zapewniona mu została przez jego zwierzchników natychmiastowa

ochrona i nietykalność.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować