Czarnoksięstwo i degradacja
Napisałem kiedyś, że prawdziwi wolnorynkowcy, szczególnie ci z dużą ilością dzieci, nie powinni wyciągać ręki do państwa, po pieniądze. Podobnie jest z antysystemowcami, którzy opowiadają o tyranii banksterów, po czym, kiedy ich przyciśnie, albo mają jakiś projekt do zrealizowania, idą do banku po kasę. Kiedy zaś jej nie dostają, zaczyna się płacz i zgrzytanie zębów oraz wołanie do nieba o pomstę, za tę straszna zniewagę i spisek. No dobra, przesadziłem, pan Bosak, jeszcze nie zaczął wołać o pomstę, ale do banku poszedł. Mnie takie rzeczy irytują w stopniu najwyższym. Tym bardziej mnie irytują im więcej pustych i nie dających się zweryfikować deklaracji je poprzedza. No dobra, ale przejdźmy do konkretów, żeby nie międlić bez sensu kwestii ogólnikowych. Pierwszy raz w życiu napisałem tekst, w którym zwróciłem uwagę na pana Marcina Masnego. Zrobiłem to tylko dlatego, że ktoś podsunął mi link z jego wypowiedzią dotyczącą kandydata na prezydenta wyłonionego przez Konfederację. I miałem nadzieję, że nie będę musiał już nigdy wspominać jego nazwiska. No, ale życie płata różne figle. Pod tym moim tekstem, na stronie coryllus.pl ukazał się następujący komentarz:
Adasińska
6 lutego 2020 o 12:29
Masny prowadził kampanię prezydencką Brauna. Dziwne, że go nie kojarzysz. Jak u siebie na fb umieściłam wpis jakiegoś gościa pytający konfę o związki z Kremlem i zapytałam Marcina co o tym sądzi, to nie odpowiedział. A raczej odpowiedział natychmiast mnie blokując. To niebezpieczny człowiek. Zrobił 3 TRZY olimpiady przedmiotowe i zaczął studia mając 16 lat… Jest b. inteligentny i jest guru dla bardzo wielu osób.
To tylko komentarz, jeden z wielu, ale jakiś życzliwy błazenek już doniósł panu Masnemu, że on się pojawił i oto mamy odpowiedź.
W komentarzu, który wklejam, jest tyleż prawdy o mnie, co wiedzy o życiu i jego uwarunkowaniach w linku, który załączam Gabriel Maciejewski. Na żądanie chętnie sprostuję.
Zaliczyłem tylko dwie, a studia zacząłem w wieku 17 lat i przedłużylem o półtora roku. Jak już będę wreszcie kandydowal na prezydenta, to pobiorę nauki od mistrza Clemence'a. Nie nadążał z prostowaniemhttp://storyoftheweek.loa.org/2012/11/running-for-governor.html.
My tutaj nie domagamy się od pana Marcina Masnego żadnego prostowania. Będziemy szczęśliwi, jeśli on nie będzie zajmował się ani mną, ani naszymi blogami. Dla przykładu bowiem ja, nie mam żadnej możliwości prostowania oszczerstw pisanych przez niejakiego Ebenezera Rojta, a gdybym to spróbował zrobić, bardzo pogorszyłbym swoją sytuację na wolnym rynku. Pan Masny jednak – na co pragnę zwrócić uwagę – bardzo chętnie zabiera się za prostowanie błędów kolportowanych na jego temat. I tak dowiadujemy się, że w tekście, który napisałem jest tyleż wiedzy o życiu i jego uwarunkowaniach, co w tym komentarzu prawdy na temat Marcina Masnego. No to może poddajmy obydwie wypowiedzi analizie metodą Ebenezera Rojta. Nie trzy olimpiady, a dwie, nie rozpoczął studiów w wieku 16 lat, ale rozpoczął je w wieku lat 17 i przedłużył o półtora roku. Do kwestii pozostałych, czyli do tego czy jest, czy nie jest niebezpieczny, a także do tego czy jest guru dla wielu osób pan Marcin Masny się nie odnosi, a szkoda. Daje nam jednak znać, stosując przy tym kokieteryjną bardzo ironię, że mógłby kandydować na prezydenta. Do tego jeszcze wspomina Georgesa Clemenceau. I to jest naprawdę niesamowite.
To teraz zastanówmy się ile jest wiedzy o życiu i jego uwarunkowaniach w tamtym moim tekście? Korwin nie założył wydawnictwa w 1978 tylko w 1979? Jerzego Urbana nie spotykał w redakcji Polityki tylko w kawiarni przy Nowym Świecie? Wszystko wyglądało inaczej, a teraz profani, którzy wypełzli nie wiadomo skąd będą to oceniać po swojemu?
Ponieważ pan Masny rzeczywiście jest guru dla wielu osób i to już dziś, od samego rana widać na moim profilu FB, poświęćmy mu jeszcze kilka słów. Jemu i innym anty systemowcom.
Będę cytował z pamięci, a więc ułatwię panu Masnemu prostowanie oszczerstw na jego temat. W jednej z wypowiedzi ujawnił, że jest zwolennikiem rynków lokalnych i wytwórczości. Mnie to zawsze cieszy najbardziej, kiedy ludzie zajmujący się produkcją niespójnych, rozlatujących się w praktyce koncepcji, zaczynają mówić o wytwórczości. A co takiego wytworzyli ostatnimi czasy? I za ile to poszło na wolnym rynku, którego są piewcami i zwolennikami? Czy zorganizowali kiedyś cokolwiek bez kredytu i wsparcia z zewnątrz? A także bez nachalnego lansu na YT? Ja chętnie obejrzę te produkty i chętnie zapoznam się z cenami, tak hurtowymi, jak i detalicznymi. Czy ludzie ci, funkcjonowali kiedykolwiek poza środowiskiem, w okolicznościach skrajnie niesprzyjających? Poza środowiskiem, a którym zgodnie koegzystują ludzie tacy jak Korwin, jak pan Masny i tacy jak Światosław Florian Nowicki i jego matka Wanda Nowicka? Czy próbowali takiej sztuki kiedyś?
Największą zaletą pana Masnego, co wyraźnie jest podkreślane w komentarzach dotyczących tego nieszczęsnego wpisu, jest inteligencja. Nie wiem co powiedzieć w tym momencie, bo w zasadzie trzeba by napisać jakąś dewastującą satyrę na takich ludzi, ale taką, żeby się nie mogli po niej pozbierać. No i wpuścić to przez Bonito i Azymut do Empików. Istnieje jednak poważna obawa, że kiedy nie pojawią się w tej książce nazwiska tych najbardziej inteligentnych, oni nie zrozumieją, że to o nich. Ja jestem wręcz pewien, że by tak było, choć może się kiedyś skuszę. I spokojnie poczekam na pozwy.
Nie jestem bowiem w stanie zrozumieć, dlaczego człowiek tak niezwykły, tak inteligentny, samodzielny, a przy tym pewny siebie, zajmuje się wyłącznie lansowaniem innych, w tym kogoś takiego jak Korwin? Przypuszczam, że powodem jest niezwykła wrażliwość pana Masnego, a także jego wrodzona skromność. O tym, jednak się nie wspomina, żeby nie popełnić nietaktu, dlatego też tak często trzeba podkreślać tę inteligencję.
No i jeszcze kwestia kampanii Grzegorza Brauna, o której zapomniałem – pan Masny jej nie prowadził, ale wpadł na pomysł, jak to zrobić. Niezwykłe, prawda? Nie będę tego robił, ale powiem wam jak. A jak coś spieprzycie to będzie wasza wina. Ja zaś pozostanę rycerzem bez skazy? Tak to należy pojmować? Tylko pytam, bo nie mam na tyle wysokiego IQ, żeby to dokładnie zrozumieć.
Nie wiem, kto podsunął Grzegorzowi Braunowi pomysł, żeby pytać Masnego o radę, ale podejrzewam, że była to ta sama osoba, która doradziła Bosakowi, żeby złożył w banku wniosek o kredyt na kampanię i ogłosił to w mediach. Ja rozumiem, że Konfederacja ma pieniądze na tę imprezę, ale wniosek składa, na wszelki wypadek, w razie gdyby ktoś chciał ich oskarżyć o wzięcie jakiejś drugiej, moskiewskiej pożyczki? Tak tylko pytam. Jestem ciekawski z natury.
Jakby nie było, uważam, że pomysł jest fantastyczny i zdradza niezwykłą wprost inteligencję. Jego skuteczność zaś wkrótce zacznie obrastać legendami.
Dlaczego dałem taki tytuł – Czarnoksięstwo i degradacja? Otóż dlatego, że dopatruję się istotnego celu misji Marcina Masnego oraz istot jemu podobnych, to znaczy niezwykłych do tego stopnia, że trudno w ogóle wskazać system gwiezdny, z którego przybyły, w utrzymywaniu dużych grup ludzi w całkowitym bezwładzie. Dla takich jak ja zaś, pozostawanie w bezwładzie i przysłuchiwanie się komuś takiemu jak oni, to degradacja.
Milczcie i słuchajcie - mówią. I nie daj Boże nie próbujcie niczego robić sami. Czyńcie tylko to, co wam zasugerujemy – odin, dwa, tri, czietyrie…..to jest właśnie wolny rynek połączony z wytwórczością lokalną – piat’, szest’, siem, wosiem…..
Mam nadzieję, że to jest ostatni mój tekst na temat pana Masnego.
tagi: skuteczność polemika konfederacja wolny rynek marcin masny komentarza wytwórczość
![]() |
gabriel-maciejewski |
9 lutego 2020 09:00 |
Komentarze:
![]() |
Autobus117 @gabriel-maciejewski |
9 lutego 2020 11:12 |
zainspirowany notką sprzed paru dni przeczytałem o Marcinie Masnym w Wki. No, no człowiek renesansu, geniusz facet który żyje 100 godzin na dobę, no bo jakby zdołał ogarnąćy to wszystko i od razu pomyślałem, że to słynny Ebenezer. No nie wiem dlaczego, ale tak jakoś wyszło
![]() |
gabriel-maciejewski @Autobus117 9 lutego 2020 11:12 |
9 lutego 2020 11:13 |
ja też tego nie chciałem, naprawdę
![]() |
darkforce @gabriel-maciejewski |
9 lutego 2020 11:21 |
>> prawdziwi wolnorynkowcy, szczególnie ci z dużą ilością dzieci, nie powinni wyciągać ręki do państwa, po pieniądze.<< To trochę nie tak. Nie powinien wyciągać ręki tylko ten z którego rząd nie ściąga podatków. Jeśli zaś ktoś płaci podatki- ma prawo- jeśli istnieje taka możliwość odzyskać je, choćby w postaci 500+. To tak, jakbyśmy człowiekowi opędzającemu się kijem przed atakującym psem odmówili prawa obrony dlatego, że mówił iż bardzo lubi psy. Poza tym daję plusa:-)
![]() |
Autobus117 @gabriel-maciejewski |
9 lutego 2020 11:38 |
Pan Masny razem z Panem Hamburą przeprowadzili strajk głodowy w Berlinie. Upominali się o mniejszość polską. Na sobie mieli koszulki z odpowiednimi napisami. Tak ubrani chodzili po Berlinie. Strajk głodowy chodzony ma parę zalet. Jest się niezauważonym a po zapięciu kurtki można wejść do biersztuby i jakiegoś wursta wciągnąć. Piwo się nie liczy.
![]() |
Grzeralts @darkforce 9 lutego 2020 11:21 |
9 lutego 2020 11:44 |
Wolnorynkowiec z dużą ilością dzieci na 90% jest etatowcem w jakiejś państwowej firmie - czyli żadnym płatnikiem podatków netto. Ot, bierze udział w przepływach budżetowej kasy.
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
9 lutego 2020 11:45 |
Wygląda na to, że SN jest pilnie obserwowana przez wszystkie strony politycznego sporu. Uderz w stół a pieski zaczynają szczekać. No i jakoś wszyscy zajmują się głównie ochroną swojego ego zgodnie z zasadami BHP.
Konfederacja dotację dostanie dopiero w kwietniu, o czym wiadomo od dawna.
Dziwne, że do tej pory nie odpaliła jakiegoś źródła finansowania dla swojej działalności. Chociaży sieci strzelnic pod patronatem Konfedracji pt. "I ty możesz zostać strzelcem wyborowym".
![]() |
umami @gabriel-maciejewski |
9 lutego 2020 12:13 |
A ten kredyt to w jakimś żydowskim banku?
Szkoda, że musisz się zajmować jakimś Masnym. Czytałem tę notkę o nim, ale już go ze swojej głowy wyrzuciłem. Tak jak szkoda czasu na tę Konfederację w tym składzie. Wiadomo jak to się skończy, wiele hałasu o nic, ale znów przelecą, jak kometa przez nasze życie, i będą mieć te swoje upragnione 5 minut. Gwarancję tego daje nam obecność w projekcie jego ekselencji Janusza Korwin-Mikke. Ta powtarzalność to jedyna stała tego projektu. Pojawić się, trochę namieszać i wylądować bezpiecznie na kanapie. Druga stała, o jakiej słyszę od lat, to ta niezmienność poglądów pana Janusza. Nogi same mi się uginają a ręce składają do oklasków. No co za pomnikowa postać. W zasadzie, tak mi się wydaje, głosicielom tej prawdy chodzi o to, że pan Janusz ma prawo do wyrażania krytyki, komentarzy, i wystawiania cenzurek innym i punktowania ich większego lub mniejszego umoczenia w socjalizm. I nic więcej. Czytaj: to jedyny człowiek, który broni kapitalizmu.
Jak próbujesz coś tutaj, w tym obrazku, naruszyć, to uruchamia się lawina obrony: że podatki są za wysokie, że nadmiar państwa, itd. Czy to nie jest nieprawda? No sam powiedz, czy to nie jest nieprawda? I już spędzamy najbliższą godzinę na puste gadki, co kto ma na myśli, itd. Ziew i nuda. A nawet, powiedziałbym, że to właśnie jest kultywowanie pana Janusza.
I jeszcze to nieśmiertelne: gdyby wszyscy zagłosowali tak, jak im zdrowy rozsądek podpowiada, gdyby się nie oglądali na słupki poprarcia, na interes partii, tylko kierowali się dobrem Polski i jej suwerennością.
Dla mnie pan Janusz Korwin–Mikke i Jerzy Urban to bracia, dwa końce tego samego liberalnego kija. I nawet sam Grzegorz Braun tu nie pomoże. Głosu na tych ludzi nie oddam, nie ma mowy. I mogę być dla nich szmatą, socjalistą, pisowcem, zwolennikiem bandy czworga, czy zdrady okrągłostołowej, magdalenkowej, źle życzącym Polsce, bo nie bronie się przed 447, jeśli tak im wygodniej będzie to moje stanowisko przyjąć.
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
9 lutego 2020 12:14 |
"Zaliczyłem tylko dwie, a studia zacząłem w wieku 17 lat i przedłużylem o półtora roku. Jak już będę wreszcie kandydowal na prezydenta, to pobiorę nauki od mistrza Clemence'a. "
Jak to miło, że nie napisał "Klemenso".
![]() |
Grzeralts @umami 9 lutego 2020 12:13 |
9 lutego 2020 12:40 |
Bardzo trafne porównanie z tym Urbanem.
![]() |
mooj @ewa-rembikowska 9 lutego 2020 11:45 |
9 lutego 2020 13:30 |
"Konfederacja dotację dostanie dopiero w kwietniu, o czym wiadomo od dawna."
Co nie oznacza, że dotację partyjną przekaże na partyjny fundusz wyborczy, a potencjalny kredytodawca niewątpliwie ma świadomość braku automatu. Partia polityczna może ("powinna") tworzyć fundusz wyborczy, w tym z własnych środków. Nie ma jednak takiego obowiązku. A jedynym źródłem finansowania kampanii (w tym także spłaty kredytu zaciągniętego na ten cel) jest ów fundusz wyborczy.
Poręczycielem kredytu zaciąganego w celu zasilenia funduszu wyborczego musi być osoba fizyczna, nawet jeśli to kreedyt pomostowy.
Jeśli partia polityczna nie zaprezentowała wiarygodnego poręczyciela, lub nieobciążony, płynny majątek poręczyciela nie pokrywał kwoty kredytu o jaki się starała...to problem partii, że nie ma wśród swoich zwolenników osoby, którą mogłaby zaakceptować i partia i kredytodawca. Jawność oznacza także, że osoba taka nie będzie anonimowa.
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski |
9 lutego 2020 14:29 |
Grzegorz Braun uważam swoje wie i nawet to, o czym tutaj gadamy.
Dla mnie obecność takiego posła na Sejm, gdziekolwiek się znajdzie i cokolwiek powie, a zawsze powie tak, jak się powinno w polityce mówić, to już jest coś. To już jest wartość dodana. I tak od początku widziałem działalność Grzegorza Brauna w polityce. I dlatego taka była moja radość, że znalazł się w Sejmie.
Reszta towarzystwa, poza Korwin-Mikke, który tam jest, bo widocznie inaczej się nie dało ale on się nie liczy, to politycy, którzy dopiero są w piaskownicy. Ale tam też potem można zbudować zamek. A że z piasku? A czymże jest ta polityka dzisiaj, jak właśnie nie tylko tym.
![]() |
adamo21 @gabriel-maciejewski |
9 lutego 2020 15:03 |
Mówiło się 'genialność to moja specjalność'
![]() |
ewa-rembikowska @mooj 9 lutego 2020 13:30 |
9 lutego 2020 15:25 |
JKM jest zamożny może poręczyć. Na razie sympatycy wpłacają
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 9 lutego 2020 11:13 |
9 lutego 2020 15:52 |
Tak musialo byc...
... naprawde niezbadane sa wyroki boskie !!!
Mnie tez przyszokowala "legenda" pana MM... od razu skojarzylam, ze ten caly Miedlar, Kowalski, "pastor", ogolnie ci deci "narodowcy", Giertych, "mlodziez wszechpolska" - to wszystko moze byc UDZIALEM MM !!!
Jednak skojarzenie z "Ebenezerem" przyszlo dopiero dzis rano w trakcie czytania Panskiego wpisu...
... a teraz jak wrocilam z kosciolka i ponownie - z wieksza uwaga przeczytalam Panski tekst... to nawet mi sie skojarzylo z samym "sierzantem" !!!
![]() |
Paris @Autobus117 9 lutego 2020 11:38 |
9 lutego 2020 16:00 |
Nie moze byc !!!
Z Hambura ?!?!?! O rany, ale te pasozyty przewalaja polska kase - to sie nie miesci w glowie... ciekawa jestem je na tym evencie zarobili... ile polskiej kasy poszlo sie gonic ???
Sakiewicz i te jego "dziennikarki sledcze" moglyby to sprawdzic... a Lichocka to moglaby nawet interpelacje poselska zglosic.
![]() |
Paris @ewa-rembikowska 9 lutego 2020 11:45 |
9 lutego 2020 16:06 |
Ach...
... no i sprawa sie rypla !!!
Kredyt wziazc to male piwo, ale kto go bedzie splacal - zbyt duze ryzyko dla "kredytobiorcy", bo przyszlosc niepewna.
![]() |
Paris @ewa-rembikowska 9 lutego 2020 15:25 |
9 lutego 2020 16:13 |
Mysle, ze jest...
... bidny jak "mysz koscielna"... a majatek to ma juz dawno "rozpisany" po czlonkach rodziny.
![]() |
DYNAQ @gabriel-maciejewski |
9 lutego 2020 19:35 |
Korwin: ''Gdybyśmy wiedzieli że PiS tak wysoko wygra ,bronilibyśmy Komorowskiego z całych sił..''
I kto teraz na nich zagłosuje?
![]() |
Paris @DYNAQ 9 lutego 2020 19:35 |
9 lutego 2020 19:45 |
Oooo...
... jaka piekna katastrofa !!!
![]() |
ewa-rembikowska @DYNAQ 9 lutego 2020 19:35 |
9 lutego 2020 19:52 |
Obecna młódź głosująca na Konfę nie wie kim był Komorowski, dla niej to co było 5 lat temu to archaik.
![]() |
ArGut @ewa-rembikowska 9 lutego 2020 11:45 |
9 lutego 2020 20:30 |
Szanowna nawigatorko a może w myśl hasła ze strony POBUDKA-i leci to KOŚCIÓŁ–SZKOŁA–STRZELNICA–MENNICA zamiast strzelnicy jakąś szkołę, elitarną z czesnym, czy związek wyznaniowy, bo niskie podatki założy Konfederacja.
![]() |
Draniu @gabriel-maciejewski |
9 lutego 2020 21:07 |
Pan Masny jako wolnorynkowiec był.. No właśnie ,kim ? Zasiadał w zarządach spółek miejskich i w spółkach Skarbu Państwa..Wiki nie podaje w jakich.. Dziwne... Nawet nie podają w jakim czasie..No i ten KNF.. Jak jest taki precyzyjny co do swojego wieku, to moze kiedys wyjawi nam tę tajemnicę ..A właściwie mozna zapytać ,gdzie on nie zasiadał.. Nasz piewca i wojownik wolnego rynku..:))
![]() |
porfirogeneta @ewa-rembikowska 9 lutego 2020 19:52 |
9 lutego 2020 21:38 |
To głównie korwiniści robili szyderę z wieców Komorowskiego; pamięta pani te dmuchane krzesła? Tak to byli oni. Teraz są źli bo mogą PADowi uszczknąć parę procent. A tak zapytam PiS to pieniądze ma z czego? Z Uczciwej Pracy Dla Polski? Śmiech na sali.
![]() |
ewa-rembikowska @ArGut 9 lutego 2020 20:30 |
9 lutego 2020 21:49 |
Też może być szkoła średnia, szkoła wyższa.
![]() |
ewa-rembikowska @porfirogeneta 9 lutego 2020 21:38 |
9 lutego 2020 21:53 |
Nie chodzi o to skąd jaka partia ma kasę, tylko w tej chwili o zadęcie Konfy i zderzenie z rzeczywistością bynajmniej nie wolnorynkową.
![]() |
porfirogeneta @ewa-rembikowska 9 lutego 2020 21:53 |
9 lutego 2020 22:16 |
Ja tam zadęcia nie widzę, raczej pokora.
![]() |
porfirogeneta @ewa-rembikowska 9 lutego 2020 21:53 |
9 lutego 2020 22:16 |
Ja tam zadęcia nie widzę, raczej pokora.
|
KOSSOBOR @Paris 9 lutego 2020 19:45 |
9 lutego 2020 22:19 |
:))))))))))))))))))))))))))!
A jeszcze piękniejsze katastrofy może JKM urządzić tuż przed wyborami, jak to miał zawsze w zwyczaju.
![]() |
gabriel-maciejewski @porfirogeneta 9 lutego 2020 22:16 |
9 lutego 2020 22:20 |
Coś panu powiem, zaczyna mnie pan drażnić
![]() |
Draniu @porfirogeneta 9 lutego 2020 21:38 |
9 lutego 2020 22:20 |
Jasne, zwycięstwo Dudy to zasługa dmuchanych krzeseł.. :))))))
![]() |
Paris @KOSSOBOR 9 lutego 2020 22:19 |
9 lutego 2020 22:24 |
Tez tak mysle...
... bo tonacy... i potrzebujacy to i brzytwy sie chwyta, a bUj to bedzie jego ostatni !!!
![]() |
porfirogeneta @Draniu 9 lutego 2020 22:20 |
9 lutego 2020 22:56 |
Nie, to oczywiście zasługa jego charyzmy. Dobrze?
![]() |
porfirogeneta @Draniu 9 lutego 2020 22:20 |
9 lutego 2020 22:56 |
Nie, to oczywiście zasługa jego charyzmy. Dobrze?
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski |
9 lutego 2020 23:14 |
Nie...
... to zasluga mediow torunskich... RM, TV Trwam !!!
![]() |
Paris @Paris 9 lutego 2020 23:14 |
9 lutego 2020 23:15 |
Pardon...
... mialo byc do Pana Porfirogenety.
![]() |
Autobus117 @porfirogeneta 9 lutego 2020 22:56 |
9 lutego 2020 23:27 |
Charyzmą to wygrywał Komorowski. Duda tylko ciężko pracował.
![]() |
DYNAQ @przemsa 10 lutego 2020 04:52 |
10 lutego 2020 04:56 |
Jest przerażające jak ludzie ulegają taniej propagandzie dla debili
![]() |
DYNAQ @przemsa 10 lutego 2020 05:03 |
10 lutego 2020 05:25 |
Trafia...ale aż trudno uwierzyć że tak może być.
![]() |
Draniu @porfirogeneta 9 lutego 2020 22:56 |
10 lutego 2020 07:20 |
Daj Pan spokój ... Zastanów się pan nad tym co piszesz..
Dmuchane krzesła... :))) Faktycznie ta cała Konfetii to piaskownica.. Wiosną będzie 447 zgłoś się ..:)))
![]() |
porfirogeneta @gabriel-maciejewski 9 lutego 2020 22:20 |
10 lutego 2020 21:26 |
Co ja panu poradzę?
![]() |
porfirogeneta @Autobus117 9 lutego 2020 23:27 |
10 lutego 2020 21:34 |
Jasne, w dudabusie jak opowiadał, jak to obniży kwotę wolną od podatku, ujawni aneks do raportu z likwidacji WSI i pomoże frankowiczom. Tak było.
A że wiec Komorowskiego gdzieby nie przyjechał zmieniali w kabaret korwiniści, kuce; nie tylko, ale z tymi dmuchanymi krzesłami to oni, wiem że to było "dawno i nieprawda" ale ja swoje wiem i pamiętam, puśccie tobie byle jakie spotkanie Komorowskiego w byle jakim mieście.
![]() |
porfirogeneta @Draniu 10 lutego 2020 07:20 |
10 lutego 2020 21:34 |
Po wyborach będzie.
![]() |
porfirogeneta @przemsa 10 lutego 2020 04:52 |
10 lutego 2020 21:38 |
Pan używa jakiegoś dziwnego języka, "Bo każdy polityk to złodziej, panie. I pijak! (z offu śmiech, buczenie i gwiazdy)". Nie rozumię.
To jest hyba ten słynny hermetyzm?
Dowiedział się pan już czym się różni Dług Publiczny od Deficytu Budżetowego?
![]() |
porfirogeneta @Draniu 10 lutego 2020 07:20 |
10 lutego 2020 21:57 |
PiS to poważna chadecka partia, liczna, pełna profesjonalistów, o jasnych źródłach finansowania. Tak, tak. gdybybym był złośliwy tobym przypomniał o spółce Telegraf, o tym kto stał murem za Wałęsą, o tym, kto powołał Małgorztę Gersdorf na 1szą prezesinę SN i wrzucił parę filmików z zagranicznych wypowiedzi braci Kaczyńskich które mnie zadziwiają, a że złośliwy nie jestem to na razie tego nie zrobię; polecam badania na własną rękę.
Nie jestem wyznawcą PiS, ani "Konfetti", (osobiście wolę "Konfa"), w ogólę to polecam pokochać coś innego niż partię polityczną.
O właśnie patrzę w "Tyle wizji" i kto tam jest? Marcin Wolski twórca między innymi "Polskiego Zoo" Kto był Lwem w Polskim Zoo? A kto chomikami? Patrz pan jak to się zmienia wszystko a Marcin Wolski trwa.
![]() |
porfirogeneta @DYNAQ 10 lutego 2020 05:25 |
10 lutego 2020 22:01 |
Chleb podrożał i to dużo, a ja za pszenicę dostaję mniej, propaganda to nie propaganda? Mi tak z matematyki wychodzi.
![]() |
porfirogeneta @Paris 9 lutego 2020 23:15 |
10 lutego 2020 22:11 |
Zasługą było to, że ludzie mieli dosyć Komorowskiego i w ogóle PO, a że zachowywał się tak kuriozalnie to nawet taki "królik z kapelusza" jak Duda mógł z nim wygrać, pamięta jeszcze ktoś jak to Duda ratował narciarza, wbijał narty na krzyż itp? Taki był początek kampani PADa.
![]() |
Paris @porfirogeneta 10 lutego 2020 22:11 |
10 lutego 2020 23:17 |
Fakt...
... dobra pamiec to podstawa !!!
Coz, poczatku kampanii tak bardzo mocno nie pamietam, bo bylam jeszcze wtedy we Francji...opieralam sie tylko na RM, troche na internecie... ale zapaietalam "spiecie" miedzy kandydatami na prezydenta z panem Nowakiem Andrzejem z Krakowa... no i ze oddal klucze do kancelarii po PLK bez zadnych dokumentow Bulowi... ale rzeczywiscie Polacy mieli DOSC Bula i calej zgrai POpaprancUF.
Szokiem bylo to, kiedy sie dowiedzialam, ze byl "wychowankiem" UW... a na dzis pozostal po PAD'zie tylko ZAWOD i NIESPELNIONE OBIETNICE, chocby te sztandarowe, ktore wyzej Pan wymienil...
... a dzis cala ta POLITYCZNA ZGRAJA szykuje sie i ustawia "do skoku" przez ZALESZCZYKI !!!
![]() |
ArGut @porfirogeneta 10 lutego 2020 22:01 |
10 lutego 2020 23:25 |
Ile to jest dużo ? Pieczywo, które zaleca mnie pani ArGutowa - chleb żytni razowy podrożało z 5,5 pln na 6 pln za 900g bochenek. 2 osobowa rodzina, robiąc kanapki do pracy potrzebuje 2 takie chleby na tydzień. Koszt miesięczny wzrósł o 4 PLN-y.
Napisz kolego nawigatorze ile dostajesz za pszenicę.
![]() |
porfirogeneta @ArGut 10 lutego 2020 23:25 |
11 lutego 2020 19:50 |
Trzy lata temu chleb z miejscowej piekarni (pszenno-żytni podobno) 2,60 za bochenek 0,6 kilo, dziś ten sam bochenek 3,80, jem do pół bochenka dziennie, sam.
Cena pszenicy (full parametry na niemieckim PZZ w Krakowie, a właściwie już nie w Krakowie, tylko w Podłężu) 680 PLN netto za tonę, mam ofertę za 700 netto, ale płatność za pół roku. w żniwa była po 600-650, w zeszłym roku dostałem 710 netto z miejsca, pszenicy tyle sprzedałem co mi się do magazynu nie zmieściło, tak że nie potrafię powiedzieć "ile dostaję" mogę sprzedać "od strzała" za 650, mogę się podrożyć, mogę paść ofiarą oszusta, jakich wielu, mogę mieć klęskę, tak to jest jak się ma "fabrykę pod gołym niebem" Gwarancje u Wróżki.
Ale trzy lata temu była, bodaj po 830 netto w PZZ a chleb był tańszy.
Teraz to kolego? Jak tam moknięcie z karabinem, na rubierzy i hartowanie cnót obywatelskich idzie?
![]() |
porfirogeneta @Paris 10 lutego 2020 23:17 |
11 lutego 2020 20:08 |
No był w UW w młodzieżówce ponoć tylko ale zawsze, syf gorszy niż PRON, PZPR, ORMO, muzeum Polin i Razem, razem wzięte.
To oczywiście tylko moje zdanie i nie ma obowiązku się z nim zgadzać.
prof. Nowak, tam sobie te "Dzieje Polski" opyla tom, za tomem, Orła Białego dostał i wszyscy zadowoleni.
Niewątpliwą zasługą PADa jest mianowanie nas wszystkich, takimi "prawie żydami/Zydami" o proszę; https://www.youtube.com/watch?v=7GIiK2xzpno&t=1448s od 20stej minuty.
Chanuki nie palili, ciekawe dlaczego?
![]() |
olekfara @ArGut 10 lutego 2020 23:25 |
11 lutego 2020 20:37 |
Chleb podrażał więc o 9 %, dla mnie dużo. Pszenica staniała 8%, żyto staniało o 25 %. Średnia cena zbóz w stosunku do ubiegłego roku spadla o 20%.
W ujęciu wieloletnim cena utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie.(tym tegorocznym). A bez przerwy wszystko drożeje. Wg GUS średnie dochody rolnika w gospodarstwie rolnym to około 1200,- zł miesięcznie na osobę (to nie pomyłka, słownie tysiąc dwieście zł ).
![]() |
olo @porfirogeneta 11 lutego 2020 19:50 |
11 lutego 2020 20:41 |
a ceny dzierzaw sie u was trzymaja? jak mysle powinny tez spadac
![]() |
porfirogeneta @olo 11 lutego 2020 20:41 |
11 lutego 2020 21:02 |
Kolega Nawigator też rolnik?
![]() |
porfirogeneta @olekfara 11 lutego 2020 20:37 |
11 lutego 2020 21:04 |
Miastowemu, nie wytłumaczysz, zobaczy ciągnik za cenę mieszkania i sie... nastąpi incydent kałowy.
![]() |
olo @porfirogeneta 11 lutego 2020 21:02 |
11 lutego 2020 21:12 |
ja ze wsi jestem ale pytalem (bez podtekstu) czy dobrze mysle
![]() |
ArGut @olekfara 11 lutego 2020 20:37 |
11 lutego 2020 21:14 |
U mnie chleb podrożał o 2 PLN miesięcznie na osobę. Ciekawi mnie czy planujesz spożycie chleba w ujęciu wieloletnim ? Czy po prostu zrobiłeś kopy-pejst i to tak brzmi uczenie bo się przekleiło z mądrych danych statystycznych.
Pisałem już, że pani ArGutowa w biznesie medycznym robi. I statystycznie Minister Zdrowia twierdzi, że moja pani ArGutowa zarabia średnio ponad 20000 pln jako specjalista w NFZ-owskim systemie. Policzyłem przy założeniach, że dostaje jedynie dokładnie 20000 pln, poświęca standardowo 20 minut na pacjenta a wizyta w punktach jest wyceniana na 15,5 pln. I otrzymałem, że standardowy specjalista na to podstawowe statystyczne 20000 pln pracuje 430 godzin i 6 albo 7 minut.
No i tak to jest z tą statystyką ministerialną. Wiesz jak bym otrzymał 480 godzin to pani Argutowa przez 20 dni byłaby cięgiem w pracy a tak to ma całe 49 godzin i 53 albo 54 minuty na swoje życie osobiste w tygodniu i sen oczywiście. Polecam założyć konto na Medycynie Praktycznej.
![]() |
porfirogeneta @olo 11 lutego 2020 21:12 |
11 lutego 2020 21:19 |
Dzierżawy idą w górę, ci co sprzęt wzięli na unijne programy zawyżają bez litości, teraz dają 1200 za ha, ja "mówię pas" zostaję przy tym co uprawiam, pszczelarstwem się zająłem.
![]() |
porfirogeneta @ArGut 11 lutego 2020 21:14 |
11 lutego 2020 21:23 |
Jeszcze jest mięso, warzywa... "Wieś oblega miasto", a raczej "Handełesy olegają i miasto i wieś" parafrazując Przewodniczącego Mao, który raczej z naszymi stosunkami społ-ekon, z natury rzeczy, nie miał okazji się zapoznać.
![]() |
ArGut @porfirogeneta 11 lutego 2020 21:02 |
11 lutego 2020 21:35 |
Z kolegi to człowiek renesansu - rolnik, działacz agencji rolnej gdzie dopłacam 1000 ojro do kolegi miejsca pracy, których kolega jednak nie otrzymuje. No i jeszcze nik kopalnia Porfiru i Diabazu sponsoruje, w Zalesiu. ŁAŁ też planuje zostać rolnikiem, kolega coś napisze, jakieś HaŁ Tu.
![]() |
porfirogeneta @ArGut 11 lutego 2020 21:14 |
11 lutego 2020 21:40 |
Nie samym chlebem człowiek widać żyje, będzie specjalizacja, przyjdą i koniaczki i kopertki i cielęcinka. tak, tak...będzie dobrze.
![]() |
porfirogeneta @ArGut 11 lutego 2020 21:35 |
11 lutego 2020 21:50 |
Nie "działacz", działacze to są w partiach, a ja jestem bezpartyjny, drogi kolego, tylko pracownik, etatotowy, i nie kolega dopłaca, bo kolega jak zeznał 1000 euro dopłaca do mojego miejsca pracy tylko "Matka Unia" ile ja dopłaciłem do wykształenia szanownej Pani ArGutowej? Planuję otwożyć praktykę bioenergoterapeutyczną.
"Hał Tu" ? Kolega nadużywa? Czy mówi językami? "Ludzi i Aniołów"....
![]() |
porfirogeneta @porfirogeneta 11 lutego 2020 21:50 |
11 lutego 2020 22:05 |
Pracowity i myślący Polak; tak bym się określił; niekoniecznie "obywatel". Robię w polu, w pasiecę, "pracuję" w urzędzie, tyle. Co Kolega robi żeby na ten chleb razowy zarobić? Czeka na ordynaturę Pani ArGutowej?
![]() |
olo @porfirogeneta 11 lutego 2020 21:19 |
11 lutego 2020 22:08 |
dzieki, bym zle obstawil choc dla mnie to wariactwo
![]() |
olekfara @ArGut 11 lutego 2020 21:14 |
11 lutego 2020 22:24 |
Skąd ten sarkazm. Kpi Pan?. Minister dobrze mówi (ma w tym interes), a Pan udaje, że nie rozumie. Nie planuję spożycia chleba w ujęciu wieloletnim, dopuszczam zaś możliwość, a i tak się zdarza, że czasami jego może zabraknąć, co już się zdarzało. I proszę przyjąć do wiadomości, że ceny surowców rolnych (to co sprzedaje rolnik) nie uległy znaczącym zmianom od ponad x (gdzie x należy do liczb rzeczywistych) lat.
![]() |
porfirogeneta @olo 11 lutego 2020 22:08 |
11 lutego 2020 22:24 |
Nie do końca; "Go hard, or go home" i ci Co idą "hard" nie mają wyjścia, bo kredyt, bo zobowiązanie 5cio letnie i idą "harder" może uwolnienie rynku ziemi na Ukrainie zmieni tą sytuacje, chociaż wątpię by jakiś Polak przy zdrowych zmysłach chciałby się tam osiedlić. Dwuch takich "hektarowców" już komornicy zwieźli, pojawił się trzeci, całe zimy chodzi za dzierżawami, daje po 1200 od hektara, zaczął już kupować nowy sprzęt, tak że myślę że to tylko kwestia czasu.
![]() |
Paris @porfirogeneta 11 lutego 2020 20:08 |
11 lutego 2020 23:01 |
Pewnie dobrze go Moski pod***wili...
... i dal sobie spokoj z ta chanuka !!!... i bardzo slusznie, niech sami se pala te swoje swieczki !!!
Dziekuje Panu za tego linka - wysluchalam go w calosci. Moje doswiadczenie mi pokazalo, ze ja nigdy z zadnymi Moskami zadnej "wspolnoty" tworzyc nie bede, bo sie nie da !!! Juz kiedys dawno temu pisalam czasami na blogu Coryllus'a, ze moja sp. tesciowa, ktora przezyla PW '44 i ktora mieszkala z nimi w bliskim sasiedztwie od malenkosci na Starowce, miala "wielka alergie" na nich.
Dlugi czas nie moglam zrozumiec tego jej uprzedzenia... dopiero jak wyjechalam do Francji i tam majac do czynienia z kilkoma Moskami i Salciami - zrozumialam dopiero ta jej traume.
Coz, wystapienie "nic nierozumiejacego" Schudricha jak zwykle - zenujace i skandaliczne !!!
![]() |
Paris @porfirogeneta 11 lutego 2020 21:04 |
11 lutego 2020 23:05 |
A co drugi "miastowy" to ze wsi !!!
![]() |
porfirogeneta @gabriel-maciejewski |
12 lutego 2020 21:52 |
Ja się do żadnego miasta nie wybieram, chyba że na wycieczkę.
![]() |
porfirogeneta @olo 11 lutego 2020 22:08 |
12 lutego 2020 21:57 |
No ci co ich już nie ma to mieli taką taktykę; szedł, rzucał plik banknotów właścicielowi ziemi, mówiąc że co roku będzie tyle płacił, a na następny rok "przestawał odbierać telefon", Nie wiem jak ten następny myśli wyjść na swoje, bo wiem że to uczciwy chłopak.
![]() |
porfirogeneta @Paris 11 lutego 2020 23:01 |
12 lutego 2020 22:12 |
On by im do d..ywzlazł gdyby się zmieścił, proszę próbka poetyckiej twórczości teścia komucha;https://wirtualnapolonia.com/2015/05/23/julian-kornhauser-wiersz-o-zabiciu-doktora-kahane/
Chanuki nie palili bo Konfa by zrobiła grandę, za to MSWiA wspólfinansowało "Bal Chanukowy" w Adwencie ale co to szkodzi?
![]() |
Paris @porfirogeneta 12 lutego 2020 22:12 |
12 lutego 2020 22:26 |
Wstrzasajace !!!
No tak... czy od PAD'a czy z MSWiA - to i tak za NASZE polskie pieniadze.
![]() |
stanislaw-orda @Paris 11 lutego 2020 23:05 |
12 lutego 2020 22:32 |
trzech na czterech, a nie co drugi
![]() |
porfirogeneta @Paris 12 lutego 2020 22:26 |
12 lutego 2020 22:36 |
I pożyczone.
![]() |
Paris @stanislaw-orda 12 lutego 2020 22:32 |
12 lutego 2020 22:45 |
No to jeszcze lepiej.
![]() |
Paris @porfirogeneta 12 lutego 2020 22:36 |
12 lutego 2020 22:47 |
Fakt...
... bo "nasze panstwo" groszem nie smierdzi.
![]() |
porfirogeneta @Paris 12 lutego 2020 22:47 |
12 lutego 2020 23:06 |
Myli się pani...