-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Co to jest wojna i dlaczego się toczy?

Durnie mimo woli definiują precyzyjnie pewne zjawiska. I tak Miłoszewski Zygmunt, wyłożył nam ostatnio, co to jest wojna. Otóż wojna to konfrontacja doktryn. I tak jest zawsze, co pragnę podkreślić, choćby nie wiem jak starano się ów fakt ukryć. W czasach zwanych nowoczesnymi najważniejszą zasłoną dla istoty wojny były tak zwane interesy narodowe. Warto może prześledzić kto i kiedy je zdefiniował, a także jakie to narody najwięcej skorzystały na wojnach narodowych. Powtórzę – wojna to konfrontacja doktryn, nie narodów, nie interesów. Doktryn, czyli stylów życia i eksploatacji rynków. Gospodarka bowiem jest wtórna w stosunku do doktryny. Musi zostać zdefiniowana najpierw i muszą być ustalone sposoby jej prowadzenia, które tworzą praktyczną wykładnię doktryny.

Prawda owa nie jest schowana za kłamstwami przypadkiem, ale celowo. Wielka Wojna Ojczyźniana, którą toczył bohaterski naród radziecki, nigdy przecież nie istniejący, z faszystowską hydrą, była w istocie wojną o to, jak będzie wyglądała eksploatacja surowców i ich przetwarzanie w jednej trzeciej świata. Nikt tego jednak tak nie nazwał, albowiem doktryna, która to definiowała oparta był, i jest nadal, o akademicką pseudonaukę, sugerującą, że socjalizm to tak zwany naturalny etap rozwoju społeczeństw. Jest on dokładnie tak samo naturalny jak naturalny był kataryzm. Kłamstwo to święci triumfy nadal, ale zostało nieco przebudowane wewnętrznie, a to z tego względu, że nie da się tanio produkować i drogo dystrybuować dłużej niż pół wieku, albowiem magazyny się zapychają. Pomysł zaś by je podpalić za pomocą nowej wojny ojczyźnianej nie wchodzi w grę. Technologie czynne na współczesnej wojnie, mogłyby zmienić proporcje sił na tyle, że nie wiadomo by było gdzie swój, a gdzie wróg, kto stracił, kto zyskał i czyja doktryna jest na wierzchu. Na razie więc trwa wielka przebudowa doktryny socjalistycznej, która – by w ogóle istnieć - musi mieć wroga. Ten wróg jest pod ręką i został zdefiniowany tak samo, jak zawsze, od czasów pierwszych herezji – to Kościół Powszechny. Ogłosił to Miłoszewski i dodał, że jest to wojna. Kto odniesie w niej sukces? Zwolennicy socjalizmu to jasne, a ja o tym wiem na pewno, albowiem zadzwonił tu do mnie wczoraj kolega. Ma on dobre kontakty z duchownymi, których horyzont wykracza daleko poza pole widzenia langusty, nawet jeśli langusta siedzi na palmie. Osoby te twierdzą ponoć, że nie ma sensu konfrontować się z nową wersją socjalizmu, albowiem jest ona tak silna, że nie sposób jej pokonać. Można tylko przetrwać. Polskę zaś czeka środkowoeuropejska wersja zapateryzmu. Jak mi to ten kolega przedstawił, nie zrozumiałem na początku i sądziłem, że chodzi może o to, iż do kraju wkroczą zapatyści, ale okazało się, że chodziło o zwolenników hiszpańskiego premiera Zapatero, o którym zdążyłem już zapomnieć. Był taki dobry socjalista, który zdewastował Hiszpanię, a potem zniknął. I teraz – a mówią to duchowni – ma ów styl i owa doktryna mieć swoją odsłonę w Polsce.

Nie wiedziałem w zasadzie co powiedzieć. Nie mogłem się też domyślić, kto im, osobom ponoć przytomnym tę brednie paraliżującą sprzedał. No i skąd u nich ten fatalizm? Duchowni katoliccy nie mogą być przecież fatalistami. Żaden chrześcijanin nie powinien być fatalistą. Przez chwilę pomyślałem, że fajnie by było, gdybym, choć przez miesiąc, mógł być rzecznikiem prasowym episkopatu. Wszyscy duchowni zostaliby w ekspresowym tempie wyleczeni z zapateryzmu, fatalizmu, socjalizmu i lenistwa. I nawet nie musiałbym się specjalnie wysilać. Przed swoim biurem kazałbym powiesić woskową kukłę pisarza Miłoszewskiego. Głową w dół oczywiście.

Proszę Państwa, jeśli ulicami idą marsze prowadzone i inspirowane przez bardzo prymitywnych doktrynerów, a Kościół ustami duchownych mówi, że trzeba to przeczekać, bo nadchodzi zapateryzm, to mamy do czynienia z piątą kolumną. Nie może być inaczej. Mamy też do czynienia z jawnym wskazaniem na inne niż widoczne interesy, które kryją się za deklaracjami biskupów, kardynałów i samego papieża. Co ciekawe, Kościół nie może w swojej obecnej sytuacji wystąpić w obronie doktryny, choć właśnie z pozycji doktrynalnych jest atakowany. Jedyne co może zrobić to wystąpić w obronie nieruchomości i nietykalności osobistej księży.

Wojna doktrynalna, czyli każda wojna, zaczyna się bowiem od próby unieważnienia doktryny przeciwnika. To właśnie dzieje się na naszych oczach. Socjalizm mówi – nie liczy się to co przekazujecie ludziom, ani nie liczy się Ewangelia. Liczy się tylko wygoda i doczesne, albo lepiej doraźne korzyści. Nie są to rzecz jasna żadne korzyści, ale tego nikt nie rozumie. Nie rozumie tego chyba również hierarchia, która milczy jak zaklęta.

Porównajmy teraz naszą sytuację z jakąś analogiczną wojną, toczoną także w polu. Nasza bowiem jeszcze w tę fazę nie weszła. Oto na początku XVII wieku, wojska króla Zygmunta III oblegały Smoleńsk. Toczyła się zaciekła wojna z Moskwą, wojna o być albo nie być królestwa, czego jeszcze wtedy nie potrafiono zrozumieć. Wojna, w której na szali położono wreszcie doktrynę, a każdy postępowy historyk powie Wam, że była to zmarnowana szansa, bo gdyby książę Władysław zdecydował się przejść na prawosławie byli byśmy potęgą sięgającą aż do Pacyfiku. Pisał o tym, z charakterystyczną dla siebie swadą Łysiak. Jak to Polska zmarnowała szansę. Otóż żadnej szansy nie było. Były za to wyłącznie pułapki. Żeby z nich wyjść trzeba było zrozumieć, że każda wojna to starcie doktryn.

Król, wobec braku funduszy i przedłużającego się oblężenia Smoleńska, wysłał poselstwo do Rzymu, na jego czele postawił nie byle kogo, bo kanclerza Mikołaja Wolskiego, protektora Michała Sędziwoja, zaufanego człowieka dworu trzech rzymskich cesarzy.

Teoretycznie Wolski powinien uzyskać subsydia papieskie. Trwała przecież wojna, która była starciem doktryn, w zasadzie na śmierć i życie. Tak się jednak złożyło, że w Rzymie inaczej interpretowano sukces doktryny niż w Warszawie. Pokusa zaś, na jaką została wystawiona hierarchia, nie dała się zwalczyć. Na czym polegała? Na tym, by wskazać iż wojna doktryn, jest w rzeczywistości wojną interesów, w których uczestniczą państwa – Moskwa i Polska. Kościół zaś, jako trzecia siła, może na tej konfrontacji zyskać, bez względu na to, kto wygra. To jest najważniejsza i podstawowa pokusa, jakieś ulega hierarchia. I ona zawsze prowadzi do tego samego – do degradacji znaczenia hierarchii i ograniczenia jej wpływów.

Na nic by się w owym czasie zdało, podobnie jak i dziś, wskazywanie, że Smoleńska broniły oddziały zwerbowane we Flandrii, we Francji i w Anglii. Na nic by się zdało wskazywanie, że odstąpienie od oblężenia, to przesunięcie się na zachód wpływów doktryny, która nie była bynajmniej doktryną bizantyjską, ale doktryną kompanii okupujących Moskwę i werbujących żołnierzy do jej obrony po całym świecie.

Papież nie dał Wolskiemu pieniędzy, nie odmówił mu też wprost. Napisał listy do Florentyńczyków, Wenecjan i do księcia Lotaryngii, żeby to oni dali Polakom pieniądze na zaciągi. Była to bardzo grzeczna odmowa.

Jak pamiętamy wojna dopiero się rozkręcała i miała przynieść jeszcze wiele nadziei, ale też wiele rozczarowań. Kłopot polegał na tym jednak, że ojciec święty dał się wciągnąć w grę interesów i przez ich pryzmat postrzegał wojnę. Ta zaś nie toczy się o pieniądze, ona pieniądze zużywa. Ktoś powie, że po wojnie moskiewskiej nastąpiły lata prosperity, triumfy święciła kontrreformacja. To prawda, święciła ona triumfy w sztuce. W polu Moskwa została co prawda odepchnięta na wschód, ale rozpoczęła się wkrótce Wojna Trzydziestoletnia, a potem nastąpiło to, co zostało w polskiej historiografii nazwane początkiem nieszczęść królestwa.

Dziś jest podobnie. Hasła zaś, które głoszą ludzie demonstrujący na ulicach tylko mnie w tym utwierdzają. Dziś tak samo jak wtedy mamy to, mnożące pokusy, pomieszanie z poplątaniem, które burzy optykę i ukrywa prawdę najważniejszą – wojna jest konfrontacją doktryn. My w to nie możemy uwierzyć, choćby z tego powodu, że tłum zgromadzony na ulicach Leszna, z transparentami, gdzie widnieje napis wypierdalać, śpiewa Rotę. Myślę, że we wszystkich siedzibach służb niemieckich od wczoraj strzelają korki szampana. Oto link:

 

https://www.facebook.com/leszno24/videos/359407235371568

 

Od wczoraj zaś w sieci krąży coś, co nosi nazwę Apelu Zwykłych Księży, a co w zasadzie powinno nosić nazwę deklaracji kapusiów. I tu już nie chodzi o żaden zapateryzm, fatalizm i czy pomyłkę. Tam jasno się wskazuje kogo należy wykluczyć ze wspólnoty, jakie postępowanie zasługuje na potępienie i z kim należy prowadzić dialog. Z tymi wyżej, którzy niosąc hasła o treści wypierdalać, śpiewają jednocześnie rotę.

Oto link do tego całego apelu. Nazwiska niektórych kapłanów układają się w jakąś listę autodemaskacji, znać w tym rękę Pana Boga: Luter, Prusak i Biskup, że o Szustaku nie wspomnę.

 

https://misyjne.pl/apel-ksiezy-5-x-nie-5-x-tak/

 



tagi: kościół  socjalizm  wojna  doktryna  księża  hierarchia  rynki 

gabriel-maciejewski
30 października 2020 09:03
177     8107    30 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Marcin-K @gabriel-maciejewski
30 października 2020 09:16

Najlepsze w tym apelu jest ten postulat o "zaprzestanie używania religii w celach politycznych". To przypomina grzeczne i kulturalne ostrzeżenia nadawane przez okupanta wchodzącego na podbite tereny - "prosimy o to, by przekazać nam broń, kosztowności, listy, zdjęcia i pamiątki rodzinne, dokumenty i akty własności".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 30 października 2020 09:16
30 października 2020 09:19

Bo inaczej się pogniewamy...dokładnie tak. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
30 października 2020 09:35

"– zatrzymać dewastację naszej planety, dopóki jest jeszcze szansa na ocalenie jej dla następnych pokoleń"

Ciekawe, czy chodzi o chodzenie w sandałach ze skóry ekologicznej, czy o jazdę elektrykiem?

zaloguj się by móc komentować


Marcin-K @szarakomorka 30 października 2020 09:35
30 października 2020 09:38

„Jako duchowni winniśmy starać się jednoczyć ludzi” 

Kolejny tekst niczym rodem z jakiejś Łubianki czy innego Guantanamo. Brakuje jeszcze przy takich tekstach propozycji: "może pan zapali?" 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 30 października 2020 09:38
30 października 2020 09:44

Normalnie jak w liście Chmielnickiego do Jaremy - Jaśnie Oświecony Książę Wojewodo...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 30 października 2020 09:35
30 października 2020 09:44

Nieługo dzikie świnie opanują naszą planetę, a jak wiadomo wszystkie zwierzęta są równe, ale świnie równiejsze...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
30 października 2020 09:46

... zostało już mniej niż 10 lat.

Okamgnienie.

zaloguj się by móc komentować



grudeq @Marcin-K 30 października 2020 09:16
30 października 2020 10:01

Na S24 był kiedyś taki komenatar pporDub. Pamiętam jeden jego komentarz w temacie: należy ograniczyć podstawę programową w Szkołę, bo jest jej za dużo. Szedł on w tym kierunku:

- Polak ma umieć liczyć do 10,

- z geografi wiedzieć gdzie Polska i Niemcy,

- z języka na tyle aby umieć pracować fizycznie

- z biologii, jak się zabezpieczyć.

To przecież podstawą programowa niemieckich szkół dla Polaków w GG. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski
30 października 2020 10:05

Widziałem film wcześniej, ale nie wiedziałem że działo się to w Wielkopolskim Lesznie. Rzadko poza Wielkopolską słyszy się Rotę, jako pieśń patriotyczną. I widać, że jakby jednak tym dzieciakom ta Rota w głowie została... Żyjemy naprawdę w ciekawych czasach. 

Jak słyszę żądania rozdziału Kościoła od Państwa, to nawet jestem w stanie się z tym zgodzić, ale pod warunkiem, że nastąpi rozdział NGOsów od Państwa, a Kościół zostanie uznany jako potężny NGOs, bo w istocie wypełnia on dzisiejszą definicję NGOsów. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
30 października 2020 10:10

Co za tekst dzisiaj. Dziękuję. Do tylu rzeczy chciałoby się odnieść.

"Co ciekawe, Kościół nie może w swojej obecnej sytuacji wystąpić w obronie doktryny, choć właśnie z pozycji doktrynalnych jest atakowany. Jedyne co może zrobić to wystąpić w obronie nieruchomości i nietykalności osobistej księży."

Pytanie, czy chociaż to zrobi skutecznie.

"Pokusa zaś, na jaką została wystawiona hierarchia, nie dała się zwalczyć. Na czym polegała? Na tym, by wskazać iż wojna doktryn, jest w rzeczywistości wojną interesów, w których uczestniczą państwa – Moskwa i Polska. Kościół zaś, jako trzecia siła, może na tej konfrontacji zyskać, bez względu na to, kto wygra. To jest najważniejsza i podstawowa pokusa, jakieś ulega hierarchia. I ona zawsze prowadzi do tego samego – do degradacji znaczenia hierarchii i ograniczenia jej wpływów."

Kolejne motto do podręczników prowadzenia polityki, szczególnie w seminarium.

"Oto link do tego całego apelu. Nazwiska niektórych kapłanów układają się w jakąś listę autodemaskacji, znać w tym rękę Pana Boga: Luter, Prusak i Biskup, że o Szustaku nie wspomnę."

Do  tego Boniecki, itp. Ja czytając wystąpienia i opinie tych wszystkich "kapłanów", mam tylko jedną refleksję - oni sięją zwyczajną herezję, do tego 1:1 tego co było 500 lat temu. Czyli "Zostawcie (nam) wszystko co macie i dajcie się zamknąć w obozach pracy, czytając słowo boże i śpiewając psalmy".

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
30 października 2020 10:14

Odnoszę wrażenie, że w telewizji pracują nadal ci sami ludzie co kiedyś i robią to samo co kiedyś; dawniej pokazazywano milionowy tłum modlących się w bliskich planach, koncentrując się na twarzach zakonnic lub osób starszych biorących udział w mszy na krakowskich Błoniach, a teraz ujęcia są przekazywane z poziomu gruntu, mocno migotliwe, dynamiczne, wyłapuje się jednostki najbardziej rozemocjonowane, aby widz odniósł wrażenie, że jest dużo protestujących i sprawa jest bardzo poważna. Raz widziałem zdjęcia ze Szczecina zrobione z drona i widać było, że grupa protestujący chodziła w kółko po jakimś rondzie. Czyli podsumowując środki te same, ale cel inny, tam marginalizowanie ilości zebranych, a teraz wyolbrzymianie ilości protestujących i ich emocji.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @MarcinD 30 października 2020 10:10
30 października 2020 10:45

Dodam jeszcze jedno. Ta Rota to jest coś niesamowitego. A w tle też  np. "Moja PiSda moja sprawa".

Stopień abstrakcji, jakie osiągał 20-30 lat temu młody człowiek po kilku piwach i zjaranych jointach jest niczym w porównaniu z tym, co jego rówieśnicy mają teraz i to 24h na dobę.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
30 października 2020 10:47

"To jest najważniejsza i podstawowa pokusa, jakieś ulega hierarchia."

Proszę poprawić to zdanie, ponieważ namnażają się interpretacje.

"Pomysł zaś by je podpalić za pomocą nowej wojny ojczyźnianej nie wchodzi w grę."

Właśnie wchodzi w grę i tu jestem z @stanisławem-ordą - maksymalnie 10 lat. Chociaż osobiście spodziewam się lat dwóch.

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
30 października 2020 10:55

Księż Patrioci z czasów komuny nazywali samych siebie "szarą bracią kapłańską". Co tak samo "zwykli księża".

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski
30 października 2020 10:56

No i jeszcze do tego Franciszek:

"22 października obchodziliśmy liturgiczne wspomnienie świętego Jana Pawła II, w roku setnej rocznicy jego urodzin. Zawsze wzywał on do szczególnej miłości wobec ostatnich i bezbronnych i do ochrony każdego życia ludzkiego od poczęcia aż do naturalnej śmierci.

Przez wstawiennictwo Najświętszej Maryi Panny i świętego papieża Polaka, proszę Boga, aby obudził w sercach wszystkich szacunek dla życia naszych braci, zwłaszcza najsłabszych i bezbronnych, i dał siłę tym, którzy je przyjmują i troszczą się o nie, takżewtedy, gdy wymaga to heroicznej miłości. Niech Bóg Wam błogosławi!"

zaloguj się by móc komentować

Kuro-San @MarcinD 30 października 2020 10:45
30 października 2020 10:58

Stopień abstrakcji, jakie osiągał 20-30 lat temu młody człowiek po kilku piwach i zjaranych jointach jest niczym w porównaniu z tym, co jego rówieśnicy mają teraz i to 24h na dobę.

 

Kupa Serducha. Nie ma co.

Pionier postępu dr Hans Frank miałby wiele radości gdyby to zobaczył, a i Arthurowi Greiser'owi po takim widoku o wiele lżej byłoby dyndać na stoku poznańskiej cytadeli.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @gabriel-maciejewski
30 października 2020 11:05

To jest najlepsze

"– skończyć z używaniem religii do celów politycznych i porzucić przekonanie, że rozstrzygnięcia prawne mogą przynieść trwałą zmianę wrażliwości sumień, czego pragniemy głosząc Ewangelię"

Po co w ogole jakiekolwiek prawo..Ci ksiezulkowie chyba najlepiej sie czuja w sytuacji kiedy otacza ich dzicz i oni moga wyjsc na "jedynych porzadnych". 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 30 października 2020 10:56
30 października 2020 11:05

Widzisz w tym tekście jakieś odniesienie do słów papieża Franciszka? Bo ja nie. Napisz może jakiś komentarz do tego, co powiedział ostatnio Szustak i do filmu, który twój syn umieścił na twitterze. Nie odwracaj kota ogonem jak zwykle i nie wpuszczaj tu nikogo w maliny, wystawiając go na pokusę krytyki Ojca Świętego. Jeśli sprowokujesz taką dyskusję wylecisz pierwszy. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jestnadzieja 30 października 2020 11:05
30 października 2020 11:07

Zawsze zaczyna się od degradacji przeciwnika w dyskusji, jedni robią to mniej sprytnie, jak Toyah, a inni bardziej, jak ci z listy pod apelem. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @MarcinD 30 października 2020 10:45
30 października 2020 11:09

W przyszłym roku pojadą zbierać szparagi do Niemiec, matki zatrudnią się jako opiekunki niemieckich staruszków a ojcowie do wyboru https://praca-niemcy4u.pl/.

zaloguj się by móc komentować

Kuro-San @gabriel-maciejewski
30 października 2020 11:19

W przyszłym roku pojadą zbierać szparagi do Niemiec

Oni nie nadają się do zbierania szparagów, bo to ciężka praca. (Wiem, bo jeździłem w latach 90tych)

A to jest pokolenie gimbazy, może nie wszyscy, ale część, która teraz przychodzi do pracy jest symetrycznie leworęczna.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
30 października 2020 11:22

Odezwała się grupka księży, którzy obłudnie i kokieteryjnie określili siebie jako "zwykli księża" a niektórzy nawet bezprawnie podczepili się pod określenie "...jako księża na co dzień pracujący wśród zwykłych ludzi...". Ich zachowanie od lat pokazuje,że wcale nie uważają się za "zwykłych księży" i wręcz pielęgnują w sobie przekonanie,że nie są "zwykli" ale bardziej niż wybitni.

Właściwie nie wiem, do kogo skierowany jest ten "apel", bo zaczyna się od samokrytyki i znanego z wojny prowadzonej przez dekady w PRL przez tzw. księży patriotów ze Sługą Bożym Prymasem kardynałem Stefanem Wyszyńskim.

Jak tylko zaogniał się konflikt na linii Partia-Kościół i "Partia" miała dyskomfort -księża patrioci smażyli  kolejny apel, aby "Kościół zamknął się w kruchcie i się nie mieszał do polityki". Aż do znudzenia. Pogardzała nimi "Partia" a szary człowiek ich lekceważył.

Teraz gromadka "księży" w najlepszym razie cierpiąca na przerost ego a w najgorszym -zwyczajnie zadaniowana - dodała "pakiet żądań zaktualizowanych" , które śmiało mogłaby wykorzystać w swich "hałderju" -Grecia Thunberg. Najlepsze (czytaj: najśmieszniejsze) jest to: "...zatrzymać dewastację naszej planety, dopóki jest jeszcze szansa na ocalenie jej dla następnych pokoleń...". Zupełnie, jakby nie brali pod uwagę a) katolickiego priorytetu,że życie wieczne jest ważniejsze od doczesnego i b) nie znacie chłopaki dnia ani godziny, kiedy nastąpi Paruzja i Sąd Ostateczny. Może jutro.

Kiedy tacy asceci i myśliciele przepełnieni pokorą, jak moi ulubieńcy:ks.Adam Boniecki MIC,ks. Kazimierz Sowa czy o. Maciej Zięba wypisują apele, które mogłaby podpisać Środzina z Płatkową, to znak,że dewastacja świątyń (87),agresywne wtargnięcia i przerywanie Mszy św. i pobicia księży oraz obrońców spotkały się z wyjątkowo negatywnym odbiorem katolików i trzeba wzywać zadaniowanych renegatów, sorry, "księży niezwykłych", żeby jakoś "zminimalizowali straty".

zaloguj się by móc komentować

atelin @ewa-rembikowska 30 października 2020 11:09
30 października 2020 11:24

Będę gonił Panią na tym skuterku swoim rowerem.

zaloguj się by móc komentować

Kuro-San @Kuro-San 30 października 2020 11:19
30 października 2020 11:25

To było do Pani Rembikowskiej

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
30 października 2020 11:30

Tekst programowy, doktrynalny. Cóż z tego, skoro jest jak rzucanie pereł przed wieprze. Nie tylko dlatego, że nie jesteś rzecznikiem episkopatu Polski (ciekawe, czy możliwe jest dopuszczenie do tej funkcji osoby świeckiej?). Bardziej ze wzgledu na ten, jak napisałeś, fatalizm. Tyle, że to raczej wygodnictwo, oportunizm i uzależnienie od władzy. Tych o rozumku większym od langusty przede wszystkim. To się może nawet w ich głowach nazywa "próżno wierzgać przeciw ościeniowi". A chodzi o te unijne dotacje nie tylko do remontów kościołów czy zabytkowych plebanii, ale także gruntów, nauczycielskie pensje i przywileje katechetów, o parciu na szkło nie wspominając.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @ewa-rembikowska 30 października 2020 11:09
30 października 2020 11:31

Jakaś nadzieja jest chyba w tym ogłoszeniu:

PRACA DLA OPIEKUNEK (1687)

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @stanislaw-orda 30 października 2020 09:46
30 października 2020 11:56

E tam. Przynajmniej 15: Chińczycy właśnie ogłosili plany do 2035 r.;-)))

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @pink-panther 30 października 2020 11:22
30 października 2020 12:02

Celne spotrzeżenie z tymi zwykłymi księżmi. Byli wśród zwykłych ludzi chyba w dzień dobry tvn.

Natomiast nie jestem takim optymistą co do obecnych wydarzeń i nie widzę żadnej reakcji na anarchię, która jest szerzona przeciwko kościołowi. Wierni też siedzą w domach, bo co mają robić jak hierarchia milczy. Chyba, że ich parafia jest zagrożona, to pewnie wtedy reagują, ale to są małe wydarzenia kompletnie ginące w dynamice i skali tego, co się dzieje. Mordy a i to jakoś nieśmiało drą tylko narodowcy, czyli tak samo ogłupieni, jedynie przez drugą stronę tego samego medalu.

Źle to wygląda i tyle. Kolejny etap wywrócenia świata do góry nogami, w każdym razie w naszym regionie. Do tego po wszystkim będziemy może już zawsze chodzić w maseczkach poza domem, bo przecież kolejne pandemie nam zapowiadają.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @jolanta-gancarz 30 października 2020 11:30
30 października 2020 12:23

dokładnie.

Ja określam,  że są to osoby duchowne, ale funkcjonalnie niewierzące.

Podobnie jak  absolwenci "szkół średnich" zreformowanej ze szczętem edukacji, którzy okazują się  w swojej większości funkcjonalnymi analfabetami. Tzn. potrafią przeczytać, ale tekst dłuższy niż zawierający pięć zdań prostych przekracza już ich możliwości  percepcji.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @jolanta-gancarz 30 października 2020 11:56
30 października 2020 12:25

Jestem zdania, że wpływu na termin nikt nie będzie miał,  nawet Chińczycy.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @MarcinD 30 października 2020 12:02
30 października 2020 12:36

Skala agresji zaskoczyła wszystkich, bo policja miała zadanie "nie reagować", co było widać i co rozzuchwaliło dziką tłuszczę.

Sytuacja nie jest jednakże tragiczna, bowiem wczoraj przemaszerowały w Warszawie i innym mieście (Poznaniu?) zwarte oddziały kibiców, skandując, cytuję "j....ć Antifę!" i widać było, jak na sam widok zwartej grupy kibiców "Lecha"(?) - znacznie liczniejsza kolumna "Strajku Kobiet" zaczęła się rozpraszać i zwyczajnie - wiać. A kibice zaczęli się śmiać.

Oczywiście jeszcze wiele może się zdarzyć, bowiem dzisiaj "wielka mobilizacja" obu stron.

Warto też zwrócić uwagę,że wg pogłosek i plotek wśród członków bojówek atakujących kościoły doszło do zarażeń kovidem czyli "są ofiary", tyle,że na własne życzenie.

https://www.youtube.com/watch?v=sRD4IwHs7wQ

https://www.youtube.com/watch?v=euZZlkTX878

zaloguj się by móc komentować


z-daleka @gabriel-maciejewski
30 października 2020 12:45

....tłum zgromadzony na ulicach Leszna...

Chciałoby się powiedzieć kontynuując działalność braci czeskich.

Kto raz przejazdem był w Lesznie temu nieumkneła uwadze niewątpliwie duża  ilość zagranicznych firm a i domostwa wydają się w ekskluzywniejszym wykończeniu.

Gdyby tak Poznań czy Wrocław ogłosiły się "wolnymi" miastami to zapewne Leszno ze swoim położeniem i drogami transportowymi skorzystał by gospodarczo na tym.

zaloguj się by móc komentować

PL @gabriel-maciejewski
30 października 2020 12:54

Jak tylko przeczytałem o tym ratowaniu planety od dewastacji od razu wiedziałem, że słyszałem już gdzieś ten "apel":

https://www.youtube.com/watch?v=FphQdGHDJhc

Przepraszam najmocniej. Nie mogłem się powstrzymać...

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Kuro-San 30 października 2020 11:19
30 października 2020 12:58

"symetrycznie leworęczna" przepiękne!

PS A kto temu pokoleniu zapewnia komfort bez pracy? konserwatywni rodzice z klasy średniej. 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @pink-panther 30 października 2020 12:36
30 października 2020 13:01

Obie strony (PiS i lewica) prą do konfrontacji - lewica to rozumiem dlaczego (dla władzy) ale PiS to chyba z jakiś samobójczych skołonności bo jeszcze tego nam brakuje by po tym jak policja w Warszawie i Wrocławiu ciężko rani jakieś nieletnie demonstankti to w tym Wrocławiu i Gdańsku samorządy poproszą o opiekę Unię by ratowała Polaków (przepraszam: ślązaków i wolnych mieszczan) przed przemocą. W Berlinie są jeszcze łóżka z respiratorami - u nas nie bardzo.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski 30 października 2020 09:44
30 października 2020 13:05

To wygląda jak koncówka XVIIIw. Najpierw wypowiedzieć rosyjski protektorat (wyrok TK), potem dać patriotów sprowokować do gwałtowych wystąpień i na końcu zaprowadzić porządek w Warszawie. Że też my i nasza władza niczego się nie nauczyliśmy ("rozgrywka z nimi to nie żadna polityka, to wychowanie dzieci biorąć rzecz en masse") Nie wiem jak to jest, że my nie umiemy przeczekać. Przypomina mi się kwestia odzyskania Lotaryngii po 1870: "myślcie o tym zawsze. Nie mówcie o tym nigdy" a u nas jest na opak:(

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
30 października 2020 13:12

Holy Island, czyli Wyspa Lindisfarne, północno-zachodnia Anglia, katolickie sanktuarium założone przez mnichów przybyłych z wyspy Iona u brzegów Szkocji, gdzie wcześniej założyli opactwo mnisi przybyli z Irlandii. Mówi się, że uratowali chrześcijaństwo w Europie po upadku Imperium Rzymskiego.

Lindisfarne, to miejsce pierwszego ataku Wikingów pod koniec VIII wieku. Dzisiaj tam są ci poniżej z sekty Kościoła Anglikańskiego:

-

A może jednak dobrze by było, gdyby księża mieli się czym bronić dzisiaj w Polsce, jeden zdaje się już jest (u dołu zdjęcia, po lewej):

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @cbrengland 30 października 2020 13:12
30 października 2020 13:24

Dodam na marginesie, że w tym hiszpańskim zestawieniu gazet świata, z którego korzystam, a tutaj są polskie

http://en.kiosko.net/pl/

pojawił sie dopiero kilka tygodni temu ten Super Express.

Widać takie zapotrzebowanie czytających durniów. W Wielkiej Brytani jest takich gazet jeszcze wiecej.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
30 października 2020 13:39

Ks. Zieliński w innym fragmencie rozmowy we Wnecie mówi (5'43''): "Przyznaję że mam ochotę kupić sobie trochę takich koszulek z napisem 'konsytucja, konstytucja' i pewnie zacznę ją nosić. Bo okazuje się, że konsytucję mamy przestrzegać tylko pod jednym kątem, a jeśli okazuje się, że konsytucja jest dla kogoś niewygodna, to chciałbym zobaczyć wielu dawnych działaczy, czy dzisiaj też będą chodzić w tych koszulkach z napisem 'konstytucja'..."

Nie jest zatem daleko od zrozumienia istoty wojny. Szkoda, że nie jest Biskupem, ale są Biskupi, którzy myślą tak jak on. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @krzysztof-osiejuk 30 października 2020 10:56
30 października 2020 13:40

Popatrz mija tyle lat, a ty stale o tym samym. Nic się nie uczysz. Ile razy Gabriel powtarzał, że nic nie rozumiesz. I był w głębokim błędzie. Ty wiesz wszystko.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
30 października 2020 13:44

https://misyjne.pl/apel-ksiezy-5-x-nie-5-x-tak/

Wzruszające. Rozumiem w takim razie że w akcie ekspiacji za "nasze grzechy", czyli swoje grzechy, dadzą się teraz ukrzyżować, albo zakatować, nie mówię że na śmierć od razu. Tylko po prostu do przelewu krwi.

Ten wyrok TK i ta reakcja ma jednak pewien plus. Ujawniają się "zamysły serc". Księża patrioci znów jasno określają swoje afiliacje. To ułatwia zadanie administrowania Kościołem polskim.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @koncereyra 30 października 2020 13:01
30 października 2020 13:45

Trudno cokolwiek przewidzieć. Milcząca większość rusza na cmentarze. Zobaczymy co będzie po pojawieniu się Antify. O ile się pojawi. PiS raczej "ustępuje pola" ale zastrzega sobie prawo do dużych aresztowań - do 14 listopada. Rodzi się podejrzenie,że aresztowania spadną głównie na uczestników Marszu Niepodległości.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @pink-panther 30 października 2020 12:45
30 października 2020 13:48

Odniosę się do tych filmów - no wszystko fajnie, tylko że tam jest oczywiście jawny konflikt i przeczenie samym sobie. Popierają walkę kobiet o swoje prawa, ale bronić będą wartości. Tego się nie da rozdzielić, co tu dla nas jest przecież oczywiste.

Może gdyby ktoś z głową i znajomością sytuacji zorganizował teraz codziennie w dużych miastach kontrmanifestacje w formie spokojnego przemarszu kibiców i narodowców bez żadnych ataków na te wzmożone głupie dziewczęta, to by efekt był dobry. Bo one jednak na tyle głupie nie są, jak widzą potencjalne zagrożenie fizyczne, zmykają od razu jak każdy normalny człowiek. Tyle, że jak widać na razie nic takiego nie ma miejsca. We Wrocławiu od 3 dni mamy kompletnie zatkane miasto codziennie od 17 do 22. Tysiące ludzi stoją w korkach, nie mogą wrócić do domu z pracy, zakupów, itd. Ludzie siedzą na ulicy na głównych skrzyżowaniach w mieście. I nikt z tym niczego nie robi z władz miasta. Do tego bardzo ciekawy jest społeczny profil protestujących: młodzież szkolna, studenci, biegacze, rowerzyści i kierowcy. Zabrakło tylko ekologów i wegetarian.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Magazynier 30 października 2020 13:44
30 października 2020 13:51

To jest nasza reinkarnacja rewolucji 1968r na Zachodzie. Bo jak wiadomo cudze błędy warto powtarzać:(

zaloguj się by móc komentować

glicek @betacool 30 października 2020 09:35
30 października 2020 13:55

+ troska o nasze zdrowie (w kwestii jedzenia mięsa). "Tu chodzi o Twoje zdrowie!" zwykle dostaję taką odpowiedź w dyskusji na odmowę przejścia na wegetarianizm.

Od kiedy to lewica tak bardzo troszczy się o nasze zdrowie i następne pokolenia?

"czy o jazdę elektrykiem?"

Ale nie takim takim? Bo cóż znaczy 50 sfajczonych innych samochodów i 1 blok z którym nie wiadomo co będzie dla ocalenia matki ziemi?

https://wgospodarce.pl/informacje/86892-warszawa-wybuch-elektryka-splonelo-50-aut-blok-zniszczony

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @tadman 30 października 2020 10:14
30 października 2020 14:00

"..środki te same, ale cel inny, tam marginalizowanie ilości zebranych, a teraz wyolbrzymianie ilości protestujących i ich emocji"

Nie przeczę , ale liczba i emocje protestutujących są zaskakujaco duże (poniedziałek w Warszawie). 

Na dziś ponoć zjeżdżają bojówki z "państw zaprzyjaźnionych". 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zawierucha 30 października 2020 14:00
30 października 2020 14:07

Miał być majdan w Mińsku (bialoruskim), a wychodzi, że łatwiej będzie parę majdanów uruchomić w Polsce.

Samorządy z nadania PO będą majdaniarzom srzyjac, a policja będzie ich ochraniać przed "faszystami".

A premier rządu, niepewny lojalności dowódców struktur policyjnych, zwłaszcza w ww. miastach, może jedynie  apelować  o koncyliacyjną zgodę, czym budzi uzasadnioną wesołość u majdaniarzy.

zaloguj się by móc komentować


tadman @pink-panther 30 października 2020 13:45
30 października 2020 14:08

Antifa pojawi się w Polsce na MN, bo szansa skutecznego wywołania burd rośnie a argument naszego nacjonalizmu i/lub szowinizmu do wykorzystania od zaraz. Protestującą leminżerię nie ma co bić, bo ona już jest mocno walnięta.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 30 października 2020 14:08
30 października 2020 14:09

Ale dlaczego nie? Wielu ludzi to rozbawi, może nie wszystkich, ale parę osób się serdecznie uśmieje. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @pink-panther 30 października 2020 13:45
30 października 2020 14:09

Rodzi się podejrzenie,że aresztowania spadną głównie na uczestników Marszu Niepodległości.

Rafaello Trz. już zapowiedział, że zgody na Marsz Niepodległości nie da, bo "epidemia".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 30 października 2020 13:44
30 października 2020 14:10

nawet się w dupę kopnąć nie dadzą

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski
30 października 2020 14:11

"tłum zgromadzony na ulicach Leszna, z transparentami, gdzie widnieje napis wypierdalać, śpiewa Rotę."

Tłum zgromadzony, pod identycznymi hasłami, na Rynku Głównym śpiewał Mazurka Dąbrowskiego...

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @cbrengland 30 października 2020 13:12
30 października 2020 14:11

Dlaczego temu księdzu oczy zakryli?

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @koncereyra 30 października 2020 13:05
30 października 2020 14:12

No cóż, jak się robi mędrca z Jakimowicza i jego dziewczyny, które też zaczęła bronić naszych, to o czym mówić

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @PL 30 października 2020 12:54
30 października 2020 14:12

Za stary jestem na rozumienie takich rzeczy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @z-daleka 30 października 2020 12:45
30 października 2020 14:13

To jest przegryzienie się na drugą stronę obłędu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jolanta-gancarz 30 października 2020 11:30
30 października 2020 14:14

Nie wiem o co chodzi, o to, by nic się nie zmieniało najpewniej. No, ale nie można jednocześnie głosić rewolucji i oczekiwać, że nic się nie zmieni

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pink-panther 30 października 2020 11:22
30 października 2020 14:15

Tak, Sowa jest szczególnym ascetą, to jest wręcz ofiara głodowego strajku rotacyjnego. Zawsze był na nim w tych momentach, kiedy akurat karmili

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @gabriel-maciejewski
30 października 2020 14:20

Ja tylko w sprawie pesymizmu.

.. jest to wojna. Kto odniesie w niej sukces? Zwolennicy socjalizmu to jasne, a ja o tym wiem na pewno, (..) nie ma sensu konfrontować się z nową wersją socjalizmu, albowiem jest ona tak silna, że nie sposób jej pokonać ..

Herezje a socjalizm jest nią mają swój czas życia a potem umierają.

Chrześcijanie mają nadzieje.

I tu może zacytuję: Papież Benedykt XVI w encyklice Spe salvi O nadziei chrześcijańskiej (2007 r) zauważa , „że kto nie zna Boga, chociaż miałby wielorakie nadzieje, w gruncie rzeczy nie ma nadziei, wielkiej nadziei, która podtrzymuje całe życie (por. Ef 2,12)” (Spe salvi, 27).

Święta Faustyna zauważa w Dzienniczku: „Chociaż grzech jest przepaścią złości i niewdzięczności, jednak cena jest położona za nas nigdy nieporównana. Dlatego niech ufa dusza wszelka w męce Pana, niech ma w miłosierdziu nadzieję. Bóg nikomu miłosierdzia swego nie odmówi. Niebo i ziemia może się odmienić, ale nie wyczerpie się miłosierdzie Boże” (Dz. 72).

I jeszcze za ks Sztabą

..Chrześcijańska nadzieja pielęgnowana i promowania, pomoże przeciwdziałać temu zjawisku, które Benedykt XVI nazwał „zdziczeniem dusz”, prowadzącym do sytuacji w dziejach człowieka i świata, kiedy „nastąpi koniec (perwersyjny) wszystkich rzeczy”( Spe salvi, nr 15.19). Chrześcijańska nadzieja - Jezus Chrystus jest wreszcie podstawową i ostateczną nadzieją dla ludzi chorych i tych, którzy im posługują, a którym nieraz po ludzku brak już sił i motywacji. „Kto ma nadzieję - uczy Benedykt XVI - żyje inaczej; zostało mu dane nowe życie”(Spe salvi, nr 2). ..

A  wobec uwagi:

Wojna doktrynalna, czyli każda wojna, zaczyna się bowiem od próby unieważnienia doktryny przeciwnika. Socjalizm mówi – nie liczy się to co przekazujecie ludziom, ani nie liczy się Ewangelia. Liczy się tylko wygoda i doczesne, albo lepiej doraźne korzyści.

Socjalizm jest wrogiem chrześcijańskiej nadziej – i on jej nie może unieważnić, on tą konfrontacje już przegrał a jego resurs właśnie się kończy .

Problem że o tym część świeckich i duchownych zapomina.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski 30 października 2020 14:14
30 października 2020 14:20

Można. Za Lampedusą. Tym od Lamparta/Geparda. Sam napisałeś, że to są ludzie z pretensjami do ilorazu (streszczam). I z penością oczytani. Profesor Święcicki miałby tu wiele do powiedzenia.

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski
30 października 2020 14:23

My w to nie możemy uwierzyć, choćby z tego powodu, że tłum zgromadzony na ulicach Leszna, z transparentami, gdzie widnieje napis wypierdalać, śpiewa Rotę. Myślę, że we wszystkich siedzibach służb niemieckich od wczoraj strzelają korki szampana.

Ja myślę, że powód jest dużo prostszy - ta cudowna, świetnie wykształcona, bez kompleksów,  europejska młodzież nie jest w stanie nic od siebie ciekawego wykreować, czegoś co było ciekawe wizualnie, artystycznie nawet dla przeciwników. Wracamy do umiejętności narysowania kotka. I sądzę, że z tym jest u nich źle/fatalnie.

Dlatego Ci w Lesznie śpiewają Rotę, bo żaden albo żadna z tych wspaniałych (tam zresztą nie ma innych) dziewuch nie napisze i nie skomponuje im nic lepszego. KOD Kapela już próbowała z zerowym skutkiem.

A przy okazji dlatego w Gdyni posługują się kliszami o niesieniu Janka Wiśniewskiego na drzwiach, kliszą którą już wszyscy znają.

https://wydarzenia.interia.pl/pomorskie/news-gdynia-protestujacy-sparodiowali-pochod-ze-zwlokami-janka-wi,nId,4821189

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jolanta-gancarz 30 października 2020 14:20
30 października 2020 14:23

On już coraz rzadziej zabiera głos

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @glicek 30 października 2020 14:23
30 października 2020 14:24

Jakaś diva wczoraj w Warszawie coś śpiewała, ale nie wiem kto to i słów nie mogłem rozeznać

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @glicek 30 października 2020 14:23
30 października 2020 14:31

To słuszna diagnoza. A pierwszą parodię "niesienia Janka Wiśniewskiego" zrobił Pasikowski w Psach, rękami ubeków. I stąd pewnie ta klisza.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 30 października 2020 14:11
30 października 2020 14:59

Wojda (białostocki) i Ciereszko (pomocniczy w Białymstoku), Stolarczyk (pomocniczy warszawsko-praski), Dzięga (szczeciński), Depo (częstochowski)

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
30 października 2020 15:00

Nie powiem, nieco się zdumiałem. Rzepliński nazywa rzeczy bez zbędnych ceregieli.... czyli hołotą.

https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1494924,rzeplinski-o-wyroku-tk-ws-aborcji-i-strajku-kbiet.html

zaloguj się by móc komentować

chlor @betacool 30 października 2020 15:00
30 października 2020 15:05

On wygląda całkiem jak Waszyngton na banknocie.

 

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski 30 października 2020 14:24
30 października 2020 15:06

"słów nie mogłem rozeznać"
Myślałem, że to tylko w KRK był problem z tzw nagłośnieniem, ponieważ oprócz tradycyjnych nawoływań do czynów lubieżnych pod adresem PISu, często gęsto było słychać, że "Nic nie słychać!" :D

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 30 października 2020 10:56
30 października 2020 15:08

Jest różnica: Papież użył języka i systemu pojęć, które sam rozumie i adresuje do tych, którzy zechcą podjąć wysiłek, żeby zrozumieć. Księża z apelu używają języka im obcego i zestawu pojęć, w których nie czują się swobodnie, żeby dotrzeć do tych, których np.przekaz ks.Guza omija o lata świetlne. Dlatego wychodzi komunikacyjny potworek. Nie mam im za złe o tyle, że przynajmniej próbują. Wielkiego sukcesu jednak nie wróżę. To jak rozmowa z Niemcem po niemiecku wprawdzie, ale z użyciem polskiej gramatyki i wiedzy z polskiego podręcznika historii. 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @pink-panther 30 października 2020 11:22
30 października 2020 15:15

że dewastacja świątyń (87),  

przyszło mi przynudzać ale sieć nic nie wypluwa więc nie wiem czy tyle obiektów było celem ataków 'wściekłych obywatelek i obywateli' czy to jakiś inny kryptyczny namiar z merdialni krajowej...

Kto, kiedy i w jakim kontekście wyemitował protezę "87" o ile można poprosić ? 

W gorączkowych czasach można się sporo nauczyć od nieustępliwego przeciwnika.

zaloguj się by móc komentować

tadman @betacool 30 października 2020 15:00
30 października 2020 15:19

Cieszmy się, bo profesor coś wie, i dlatego śmiało mówi i nie wyrzeka się swoich przekonań i je głosi. Czyli reasumując Lempart to kometa i spali sie wchodząc w naszą katolicką sferę.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @chlor 30 października 2020 15:05
30 października 2020 15:28

musimy się przyzwyczajać...taki mąż stanu może zostać już tylko prezydentem

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 30 października 2020 15:00
30 października 2020 15:29

ej tam, po prostu zbiera elektorat na prawicy, na lewicy już ma

zaloguj się by móc komentować

betacool @ainolatak 30 października 2020 15:29
30 października 2020 15:38

Konfederaci powinni się zacząć niepokoić, bo ktoś ich z prawej obchodzi...

zaloguj się by móc komentować

betacool @tadman 30 października 2020 15:19
30 października 2020 15:43

Niech ona się w żadnych sferach nie spala, tylko zrobi porządnie i nieodwołalnie to do czego nawołuje.

zaloguj się by móc komentować

betacool @ainolatak 30 października 2020 15:28
30 października 2020 15:45

O żesz... o tym nie pomyślałem, ależ by to była walka na śmiech i życie z Hołownią.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski
30 października 2020 15:56

Świetny, świetny tekst. Same perełki.

Dziś tak samo jak wtedy mamy to, mnożące pokusy, pomieszanie z poplątaniem, które burzy optykę i ukrywa prawdę najważniejszą – wojna jest konfrontacją doktryn. My w to nie możemy uwierzyć, choćby z tego powodu, że tłum zgromadzony na ulicach Leszna, z transparentami, gdzie widnieje napis wypierdalać, śpiewa Rotę. Myślę, że we wszystkich siedzibach służb niemieckich od wczoraj strzelają korki szampana.

Oto link do tego całego apelu. Nazwiska niektórych kapłanów układają się w jakąś listę autodemaskacji, znać w tym rękę Pana Boga: Luter, Prusak i Biskup... ksieża patrioci ;)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 30 października 2020 15:45
30 października 2020 15:59

Walka to pewno nie, Hołownia zalewając się łzami będzie śpiewał Dżordżowi Łapińskiemu jam sługa twój i ministrant

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MarcinD 30 października 2020 10:45
30 października 2020 16:00

"Dodam jeszcze jedno. Ta Rota to jest coś niesamowitego. A w tle też  np. "Moja PiSda moja sprawa".

Stopień abstrakcji, jakie osiągał 20-30 lat temu młody człowiek po kilku piwach i zjaranych jointach jest niczym w porównaniu z tym, co jego rówieśnicy mają teraz i to 24h na dobę."

 

Wydaje sie, ze prekursorem abstrakcji byl chyba Janusz Morgenstern. W serialu "Polskie Drogi" jest scena jak na zorganizowanym u Kurasia weselu wdzieraja sie Niemcy i kaza wszystkim sie wynosic z chalupy w pare minut [wysiedlenia].

A pijani biesiadnicy wstaja od stolu i gromadnie spiewaja .....Rote.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @betacool 30 października 2020 15:00
30 października 2020 16:23

Rzeczywiście szokujące. Ale to znaczy że negocjacje między "tuż pod" a "nad szklanym sufitem" idą do przodu. Dzięki Bidengate (Bobulinski cytuje Bidena w foxnews, jego słowa na temat dealu z Pingiem i własnych zysków, nie Huntera ale własnych) Trump zdołał wynegocjować coś nowego. Wejście Barretowej do Sądu Najwyższego i nowy rozkład sił (6/3) dla Rzeplińskiego to syngał nowej epoki. Oczy przecieram, ale wygląda na to że zaczyna działać linia Waszyngton-Watykan. 

JK dyskontuje te ustalenia i chyba falę wywołaną przez książkę Ks. Oko na temat mafii lawendowej. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 30 października 2020 12:23
30 października 2020 16:38

"Ja określam,  że są to osoby duchowne, ale funkcjonalnie niewierzące."

Praktykujacy niewierzacy.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @tadman 30 października 2020 10:14
30 października 2020 17:18

" a teraz wyolbrzymianie ilości protestujących i ich emocji. "

Mogę potwierdzić to z własnej obserwacji. Tak było w Krakowie w środę pod Muzeum Narodowym. Przechodziłem (Olenadry, Błonia). Było ok. 6-7 tys. Obszar metropolitalny Krakowa to ok. 1,3 mln mieszkańców. I w środę była wyjątkowo sprzyjająca pogoda.

zaloguj się by móc komentować

MZ @jolanta-gancarz 30 października 2020 11:30
30 października 2020 17:27

"unijne dotacje nie tylko do remontów kościołów czy zabytkowych plebanii"...

Na przykład w Holandii są zadbane stare obiekty sakralne,chyba też większość z dotacji unijnych,a w nie ma wiernych tylko pogańscy turyści.

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
30 października 2020 17:35

Tak, to co się teraz dzieje na świecie wygląda na wojnę doktryn, z tym że tylko w Polsce chodzi konkretnie o wojnę z Kościołem, i strona atakująca jest jawna. W innych krajach już jest pozamiatane, i nie wiadomo kto walczy  z czymś innym. Tylko na oko wszędzie jest niby tak samo (restrykcje wirusowe, zamieszki uliczne, ryzyko bankrucji).

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 30 października 2020 14:11
30 października 2020 17:49

Nie wiem ale ta baby na zdjęciu powyżej nawet mają koloratki. Może nie chcial tego widzieć jednak

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski
30 października 2020 17:56

Wojna doktryn...

Niech będzie. Zdefiniujmy więc. Mamy doktrynę socjalistyczną o której mase było napisane i która jest obecnie już jak dzika bestia, która nawet nie walczy ale rozszarpuje resztki, najgorszą robotę mając już chyba za sobą. Ale czym jest ta druga doktryna. Chrześcijaństwo?

Dobrze. W takim razie kto reprezentuje chrześcijaństwo? Narodowcy z których tyle razy się tu śmiano, ci agenci, jak tu pisano? PiS, który doprowadził do prowokacji? Na tym ma polegać pisowski sens walki by zadekretować i odnieść odwrotny skutek? Przy czym jasne jest że druga strona tylko na to czekała gdyż protesty wybuchły bardzo szybko. I widać za tym niezłą organizację. Szybciutko też wciągnięto w to Kościół mimo że zasadniczo nie był stroną sporu. Kościół zresztą sam się wciągnął w tą chryję w obecnym napiętym czasie. Prezes PiS robi to samo. Uważacie że ich działania, metody są słuszne, przyniosą pozytywny efekt? Jaki niby? Taki że grają dokładnie w takt melodii przygotowanej przez socjalistyczną bestię? Cieszy was że biskupi i PiS się kompromitują?

Nie. Bo wielu powie że oni się nie kompromitują, stoją po słusznej sprawie. Problem leży tylko w tym że ci są po słusznej sprawie już tacy pozostaną. Sami. Niezrozumiani. Skazani na wymarcie. Na tym ma polegać zwycięstwo? Skoczyć z szabelką na czołgi? Stać się męczennikami za sprawę, która do nikogo nie dotrze? Czy naprawdę walkę o chrześcijaństwo należy toczyć na tak śliskim, idealnym dla wroga terernie jakim jest aborcja? Przecież IM tylko o to chodzi! Szanse katolików właściwie zerowe. To jest właśnie ten kanał w jaki dają się wpuścić. Efektem nie będzie męczeństwo, gdyż nie będzie już takich, którzy tak to zinterpretują. Efektem będzie ugruntowanie przekonań o katolickiej ciemnocie. Efektem będzie (fakt że absurdalne ale też paradoksalnie doskonałe) zespolenie głupoty obecnych działań rządu z katolickim zacofaniem. Prymitywizmem.

Covid, Maski, Katole, Głupota, Społeczna i gospodarcza katastrofa. To te hasła połączą się w umysłach ludzi. Tych młodszych. Z którymi z jakiegoś powodu trzeba walczyć. Jak można walczyć z dziećmi? Które nic nie kumają. Jak można wzywać do konfrontacji z nimi? Przecież to bezsens. I znakomity paradoks. To rząd, pisowski, wraz z prezesem wzywa do walki a likwiduje efektywną naukę. To TAMCI, bawią i stają się ich nauczycielami wkładającymi w ich główki pasujące Im formułki.

To właśnie ten motyw staram się wykazać. Jaka walka doktryn, jaka walka, skoro jedna ze stron robi niemal wszystko to czego pragnie ta druga? To nie walka. To gra zespołowa.

Gdzie w końcu gdzie jest ten ktoś i coś, kto może się realnie przeciwstawić?

zaloguj się by móc komentować


Draniu @chlor 30 października 2020 17:35
30 października 2020 18:19

U nas też jest już pozamiatane.

3mil zdeterminowanych Polaków wyjechalo. Przemysłu polskiego praktycznie nie ma ,występuje śladowo. 

Kraj zbytu obcych towarów i taniej siły roboczej z jalomuzną w postaci socjalu pięćset zeta.

Ratowanie okruchów i cały czas dajemy się złapać w pułapkę.. Ciągle dajemy się zapedzic w kozi róg.. Ciągle gonimy króliczka. 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Grzeralts 30 października 2020 15:08
30 października 2020 18:21

Nie rozumiem po co z nim gadasz. To jest pan nikt, nawet nie Cogito.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @stanislaw-orda 30 października 2020 18:17
30 października 2020 18:24

Testy PCR są generalnie farsą ale i tak służyły do potwierdzania szybkich testów antygenowych, które były najwyraźniej jeszcze bardziej niewiarygodne. Teraz jednak testy antygenowe dostaną w Polsce ten sam status w przypadku diagnozowania Covida. Szykujmy się więc na kolejne rekordy.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Draniu 30 października 2020 18:19
30 października 2020 18:27

To jest chodzenie w kółko, tłumacząc obecne wydarzenia kategoriami dotychczas stosowanymi. To tak, jak gadanie z Osiejukiem. Nie da się.

Albo włączymy reset myslenia i z pustą głową zaczniemy się rozglądać wokół albo będziemy właśnie gonić w kółko. Ma być chaos. I jest. A jaki tego cel? A musi?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @chlor 30 października 2020 17:35
30 października 2020 18:28

Zapomniałem dodać i będę to non stop powtarzał. I ciągle wyciąga się lapska po własność. 

zaloguj się by móc komentować

manama1 @chlor 30 października 2020 17:35
30 października 2020 18:57

....W innych krajach już jest pozamiatane..... Poza doktrynami jest w naszym regionie trochę konkretów na stole. Właśnie ostatnio: Ukraińcy próbowali odciąć wode od Krymu, Lietuvusy byli (są) blisko wyeliminowania polskiej partii z Sejmasa, Rosjanie po cichu (i pod sztandarem biało-czerwno-białym) przemują Białoruś. Międzymorze zaczyna być ruchomymi piaskami. I jakkolwiek chwilowo mamy do czynienia z pierwszym uderzeniem  -idzie na bardzo powązne przemeblowanie. U nas - no coż: widać że miejscowi "politycy" nie będą mogli w tym pzemeblowaniu nijak partycypować- będą zajęci w domu ( aradzej sami sobie znajdują zajęcie zastępcze). 

zaloguj się by móc komentować

burek @gabriel-maciejewski
30 października 2020 19:03

Czas na przedszkolaków!!!

"Premier Mateusz Morawiecki zdradził, dlaczego rząd nie zdecydował się na bardziej radykalną interwencję wobec nielegalnie organizowanych protestów. Stwierdził, że interwencja byłaby niestosowna ze względu na bardzo młody wiek manifestantów. Ocenił też jako dobrą propozycję prezydenta i podkreślił, że należy rozpocząć dialog."

zaloguj się by móc komentować

burek @gabriel-maciejewski
30 października 2020 19:06

I następnie dodał:

- „My nie chcemy interweniować, ponieważ ze względu na bardzo młody wiek również demonstrantów, tych osób, które protestują, nie byłoby na tym etapie właściwe podejście” – wyjaśnił Mateusz Morawiecki.

- „Ale z całą stanowczością przeciwstawiamy się wszelkim aktom wandalizmu, awanturnictwa, niszczenia pomników (...), atakowania kościołów, atakowania naszej tradycji” – dodał."

 

Ostrzega Narodowców, bo przeca Gimbaza i troszkę starsze dziewczyny nie są groźne... tfu

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @burek 30 października 2020 19:03
30 października 2020 19:08

Czyli tak, jak już o tym mówiłem. Byla ustawa o IPN, zrobił się raban, no to się ją zmieniło. Aż nawet się już rzygać nie chce na to wszystko. I przecież to nieważne jest już zupełnie, czy to PiS, czy PO- PiS, czy inna Holownia, czy Cholera. Tak już zostanie. Na jak długo? Na zawsze.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @smieciu 30 października 2020 18:24
30 października 2020 19:10

W żadnym razie. Testy antygenowe są dużo mniej czułe. Niemniej objawowy COVID-19 jest na tyle charakterystyczny, że test służy w zasadzie celom epidemiologicznym.

zaloguj się by móc komentować

burek @cbrengland 30 października 2020 19:08
30 października 2020 19:11

Przerosła ich rzeczywistość... niestety :(

zaloguj się by móc komentować

qwerty @smieciu 30 października 2020 17:56
30 października 2020 19:42

każdy może się realnie przeciwstawić, znajdż sobie obszar do konfrontacji i wejdż do gry, na Mszach Św. o 7.00 też są młodzi ludzie i jakoś strachu u nich nie widać; katolickie zacofanie? to już było wielokrotnie i co z tego - NIC dokładnie nic

zaloguj się by móc komentować

karmel @gabriel-maciejewski
30 października 2020 19:44

No i Duda wyjaśnia sytuację, zdziwiłem się a w zasadzie...toż to UW najczystszej wody.

https://www.pch24.pl/prezydent-zlozyl-projekt-aborcyjnej-przeslanki-eugenicznej--przewiduje-przerywanie-niektorych-ciaz,79552,i.html

Mniejsze, ale jednak zło.

Jak tam pan przemsa?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 30 października 2020 19:08
30 października 2020 19:44

niestety, masz rację; była komuna jest komuna i będzie komuna, ale jeszcze żyjemy i mamy uśmiech na twarzach

zaloguj się by móc komentować

chlor @stanislaw-orda 30 października 2020 14:12
30 października 2020 19:59

WHO nic nie ogłosiło. Zarząd WHO stwierdził tylko, że na podstawie solidnych danych zakażonych jest na świecie 10% ludzi. Stąd publicyści obliczyli, że umieralnosć jest śmiesznie niska. Np  Polsce, skoro wirusa "ma" 3,8 mln, a zeszło 5300 to śmiertelność wynosi 0,14 procenta, czyli jak na katar.

Ludzie w Polsce padają od procedury walki z wirusem i odcięcia nagłych przypadków zwykłych chorób od pomocy medycznej. Trzeba najpierw poczekać na wynik testu. Nie każdy dożywa.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @chlor 30 października 2020 19:59
30 października 2020 20:21

No tak ale nie można patrzeć przez pryzmat tylko jednej statystyki. Bo chętnie zobaczyłbym statystykę ile pacjent z Covid godzin musi spędzić w szpitalnym łóżku i ile godzin opieki musi być nad nim wykonane (osobogodzin) aby utrzymać stopień śmiertelności. 0,14 procent

zaloguj się by móc komentować

chlor @grudeq 30 października 2020 20:21
30 października 2020 20:44

0, 14 procent to te zaledwie 5300 zgonów. Służba zdrowia padła już w marcu przy kilkuset zarażonych dziennie. Nie jest dostosowana do sytuacji gdy pacjent leży w szpitalu dłużej niż 3 dni.

zaloguj się by móc komentować

m8 @MarcinD 30 października 2020 10:10
30 października 2020 20:51

Księża patrioci, ichmać. 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @Zawierucha 30 października 2020 14:00
30 października 2020 20:56

"Nie przeczę , ale liczba i emocje protestutujących są zaskakujaco duże"

Obszar metropolitalny Warszawy to ok. 3 mln ludzi. Duża liczba to byłoby coś ok. 500 tys. Każda liczba poniżej 200 tys. to jest nędza i porażka.

zaloguj się by móc komentować

m8 @z-daleka 30 października 2020 12:45
30 października 2020 21:00

Komeniusz wiecznie żywy. Ciekawe czy tam gdzieś wiszą na jedlinie jegi ineksprymable. 

zaloguj się by móc komentować

piwonia @chlor 30 października 2020 19:59
30 października 2020 21:17

Smiertelnosc (wspolczynnik IFR) zalezy od demograficznego profilu spoleczenstwa.  We Wloszech 23% ludzi ma ponad 65 lat podczas gdy w Nigerii tylko 3%.  A poniewaz covid zabija glownie seniorow to wpolczynnik IFR bedzie we Wloszech prawie 8 razy wyzszy niz w Nigerii.

Jesli WHO podaje, ze IFR jest 0.14% to nalezy przyjac, ze to dotyczy usrednionej populacji calego swiata, ktora ma ponad trzy razy mniej ludzi w wieku ponad 65 niz Europa.   A zatem IFR w Europie jest blizej 0.5%.   Czyli  nadal tyle samo co szacowano w lutym i marcu:  poniedzy 1.5% a 0.5%.

Od tego czasu nauczano sie wiele jak i kiedy stosowac respiratory co zwiekszylo przezywalnoc tych na respiratorach o 50%.  Dodatkowo wprowadzono steroidowe srodki przeciwzapalne ktore okazaly sie bardzo efektywne.  To jest jedna z przyczyn dlaczego w drugiej fali w Hiszpanii, Anglii i Wloszech smiertelnosc jest duzo mniejsza.  Choc najwazniejsza przyczyna jest to, ze seniorzy zarazaja sie mniej niz na wiosne.    W Anglli nawet 10 razy mniej niz mlodzi.   Jest tez hipoteza, ze dystans spoleczny i noszenie masek obniza poczatkowa dawke wirusa co przyczynia sie do lagodniejszego przebiegu choroby.  Czyli maski przyczyniaja sie do wariolizacji.

Nalezy przypuszczac, ze gdy zalamie sie system sluzby zdrowie, czego nalezy oczekiwac w Polsce w ciagu najblizszych tygodni, to IFR wzrosnie do poziomu Wloch i Anglii z Marca.

Dziwie sie, ze Pan Orda daje sie uwiesc pseudonaokowym majakom oszolomow  (glownie niemieckich), ktorych zaskakujaco wiele krazy po internecie.  Ciekawe, ze to wlasnie Niemcy sa zrodlem tylu dezinformacji o covidzie.  Ze Chinczycy i pewnie Ruscy zacieraja raczki widzac nieudolnosc zachodu w radzeniu sobie z epidemia to jest zrozumiale, ale Niemcy.  

W latach 1980-tych KGB przeprowadzilo operacje dezinformacji o tym ze wirus HIV  pochodzil z laboratoriow amerykanskich. Gwiazda tej operacji byl profesor Jakob Segal z NRD:

Operation INFEKTION

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_INFEKTION#The_Segal_Report

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @burek 30 października 2020 19:06
30 października 2020 21:24

"bo przeca Gimbaza i troszkę starsze dziewczyny nie są groźne..."  Wyżej zacytował pan Morawieckiego "nie byłoby na tym etapie właściwe podejście” . Mnie to przeraża, bo nasuwa się pytanie, a kiedy będzie ten właściwy etap. To jest  gaduła, lekceważący otrzymane instrukcje. Zresztą nie pierwszy raz. ze też jeszcze go trzymają? Chyba podzielają zdanie Bidena o polakach.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @piwonia 30 października 2020 21:17
30 października 2020 21:34

To problem drugorzędny.

Problem pierwszorzędny jest taki, dlaczego CoVid zabija głównie seniorów.

Czyli kto i dlaczego zlecił taką właśnie modyfikację patogenów laboratorium w Wuhan.

I jeszcze jedna  kwestia; co jest "oszołomstwem" w zalinkowanej przez mnie publikacji?

Zacytowane są w niej wypowiedzi kilku  osób "siedzących" w tej tematyce. I nie tylko z Niemiec. 

Czyżby wszyscy byli "oszołomami"? I któż ich tak zsazufladkował?

zaloguj się by móc komentować

olekfara @piwonia 30 października 2020 21:17
30 października 2020 21:43

Jeżeli wierzyć danym z tej strony https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

powinno pani napisać pomiędzy 0,15 % a 0,05 procenta. To jest bardzo duża różnica. Ci cholerni Niemcy, może to jednak oni umieją lepiej liczyć. Może jakiś dowody na ich oszołomstwo.

zaloguj się by móc komentować

darkforce @MarcinD 30 października 2020 10:45
30 października 2020 22:00

 "Moja PiSda moja sprawa".- Ona ma rację. Może więc sobie tę PIS-dę wyciąć i wyp---dolić na śmietnik, nie wolno jej tylko tknąć lokatora którego czasowo ma w brzuchu.

zaloguj się by móc komentować

darkforce @MarcinD 30 października 2020 10:10
30 października 2020 22:08

Moja propozycja to tych tzw zwykłych księży rzeczywiście skierować do obozów pracy, gdyż na ( tu odniesienie do znanego cytatu: paś owieczki moje) pasterzy nadają się wyłącznie księża niezwykli.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @qwerty 30 października 2020 19:44
30 października 2020 22:10

Właśnie czytam o zamknięciu cmentarzy od jutra. Czekałem na to i się doczekałem. Przepraszam ...

To już nie ma naprawdę znaczenia, jak to się nazywa, komuna, sraczyna, czy inne Zjednoczone Królestwo (nie poprawiać). Będziecie w Polsce teraz mieli to, co ja mam od kilkunastu lat, a jest tutaj na tej wyspie od 500. Wszystkich Świętych i puste cmentarze. Z tego się już nie podniesiemy. Jak powiedziało się A, powie się i B, a potem już poleci. Caly alfabet, po angielsku oczywiście. Może być po amerykańsku, jak ktoś chce bardzo. Na jedno wychodzi.

zaloguj się by móc komentować

piwonia @olekfara 30 października 2020 21:43
30 października 2020 22:16

IFR jest praktycznie 0 w grupie wiekowej ponizej 44 lat;  0.5% w grupie 45-64; 3.1% w grupie 65-74 i 11.6% powyzej 75.   Dane z Anglii.  Troche inne choc podobne sa szacunki IFR z Genewy i Hiszpanii.  Publikacja w Nature z sierpnia:

https://www.nature.com/articles/d41586-020-02483-2

Przeliczenie tych danych na srednie IFR dla danego spoleczenstwa daje liczbe okolo 1%.

Prosze Pana, 0.05% to sa majaki numerycznych analfabetow i jutubowych kaznodzieji zajmujacych sie swiadomie czy nie dezinformacja.  worldomers nie podaje IFR i z danych, ktore prezentuje obliczenie IFR nie jest mozliwe.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

pijonek @cbrengland 30 października 2020 22:10
30 października 2020 22:23

Zgadzam sie z Panem. U nas biskup wprowadzil obowiazek Komuni Sw . tylko na reke. Trwalo to ponad pol roku. Zmienil sie biskup i nowy regulacje odwolal. Proboszc wogole nie poinformowal o tym parafian. Na ogloszeniach tylko zamiast  jak co tydzien przypominac zakaz  biskupa powiedzial, "prosze o godne przyjmowanie Komuni Sw" . Przedtem 99% ludzi prezyjmowalo Komunie do ust  w tym jakies 30% na kleczaco. Teraz  Komunia do ust to jakes 1do 2%. To ze ludzi w kosiele jest znaczaco mniej niz przed "pandemia" to zupelnie  oczywista oczywistosc. To jest ten alfabet po amerykansku.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Krzysiek 30 października 2020 20:56
30 października 2020 22:25

I tu się Krzysztofie z Tobą zgadzam.. Ta holota analfabetów nie jest żadną grupą reprezentatywna. .Nawet 200 tyś to jest nic. 

Na MN przychodzi 150 tys . Ruch Narodowy nigdy by sam nie wszedł do Sejmu musiał dziergac koalicje.

200tys to nie jest żaden wynik.

 

zaloguj się by móc komentować

piwonia @stanislaw-orda 30 października 2020 21:34
30 października 2020 22:34

W grupie wiekowej ponad 70 lat umieralnosc na raka jest 9 krotnie wyzsza niz srednia i 200 razy wyzsza niz w gupie ponizej 14 lat.  Czy to tez stanowi dla Pana zagadke godna zastanowienia, 'problem pierwszorzędny' ktory prosta droga prowadzi Pana do rozwazan o szemranych dzialaniach ciemnych sil w Wuhan czy Fort Detrick ?    Nastepnie Pan sie pyta co to jest oszolomstwo?  Taki stan umyslu czasami da sie odkrecic, czego Panu szczerze zycze.

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 30 października 2020 17:35
30 października 2020 22:40

Dokladnie  tak...

...  do  tego  we  Francji  nie pokazuja  zadnych  przekazow  "rewolucyjnych"  w  Polsce,  co  wcale  nie  tak  dawno  bylo  nie  do  pomyslenia  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 30 października 2020 18:27
30 października 2020 22:56

...Ma  byc  chaos.  I  jest.  A  jaki  tego  cel?  A  musi?"

O,  Krzysiu,...

...  bo  na  chaosie  da  sie  ZARABIAC...  a  celem  tego  jest  GLOBALNE  NIEWOLNICTWO...  i  ZLODZIEJSTWO  !!!

I  zobacz  teraz  jak  na  tym  zarabiaja  -  "nasi"  ten  maseczkowy  terror,  ten  "stadion-szpital",  te  obligacje  "swiruskowe"  na ponad  100  miliardow  zeta,  te  szczepionki  od  filantropa  Billa  i  Melindy...

...  a  tu  dzisiaj  -  jak  z  bomby  -  ZAMILCZANE  TOTALNIE  przez  BANKRUTOW  info  WHO,  ze  "SWIRUS"  =  ZWYKLA  GRYPA  !!!   !!!   !!!

 

To  normalnie  sa  jaja  jak  berety  !!!   A  w  Polsce  dzieje  sie  "puczyk  bis"  !!!  

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 30 października 2020 09:44
30 października 2020 22:59

Parki wokół naszego osiedla dzikie świnie już opanowały. Wieczorami, a i w biały dzień, trudno do parku wchodzić. Gdy mówię o odstrzale - ludzieńkowie patrzą na mnie jak na mordercę. I tu nie o doktrynę chodzi :), a o dzikie świntuchy wywalające parki na lewą stronę i zagrażające ludziom. Wczoraj leżały w naszym najbliższym parku cztery rozszarpane psy. W parku grasowały dwa odyńce i locha z ośmiorgiem młodych. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @manama1 30 października 2020 18:57
30 października 2020 23:01

No  prosze...

...  ale  sie  dzieje,  kura  wyje  swinia  pieje  !!!

Normalnie,  smiechem  ich  zabic.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @MarcinD 30 października 2020 10:45
30 października 2020 23:04

Nie mogłam tej Roty, śpiewanej małoletnimi głosikami wysłychać. Do womitowania... Te dzieciaki z tekturkami to chyba największa klęska Polski.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @olekfara 30 października 2020 21:24
30 października 2020 23:11

Sprawa jest prosta .. Opozycja wpadła w pułapkę , przed nami szczyt fali, lockdown pewnie też będzie.. Wszystko pójdzie na konto tzw opozycji, PO i innych . TVP bedzie non stop pokazywalo demonstracje w czasie  epicentrum  pandemii sezonu jesień-zima.. PiS suchej nitki nie zostawi na opozycji. I tak jak JK powiedział w Sejme ,że są przestępcami odpowiedzialnymi za wyprowadzenie ludzi na ulice i zezwolenie na demonstracje w miastach. Bedzie to non stop powtarzane ..Każda ofiara koronki po tych  kilku dniach manifestacji idzie na konto opozycji, może nie od razu ale za tydzień już tak.

Jak ten manewr polityczny sie uda . To PIS wyjdzie z tego cało.

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @krzysztof-osiejuk 30 października 2020 14:08
30 października 2020 23:11

Czy ksiądz Krakowiak, wie, że Pan tu nadal komentuje?

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 30 października 2020 19:59
30 października 2020 23:12

A  czyz  to  nie  jest...

...  maslo-maslane,  Panie  Chlorze  ???

19  marca  bardzo  podobne  w  swojej  wymowie  ogloszenie  zamiescili  Brytole.  "Nasi  rzadzacy"  tak  strasznie  leca  z nami,  narodem  w  bambuko,  ze  az  glowa  mala  !!!  

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @jolanta-gancarz 30 października 2020 11:30
30 października 2020 23:14

Wobec zgody episkopatu na ograniczenie ilości wiernych w kościołach, wobec zaniechania kolendy /Skworc - już!/, wobec porzucenia misyjności Kościoła - purpuraci liczą po prostu na pensje z UE. Co, jak wiemy, może mieć bardzo krótkie nóżki i skończyć się marnie.

zaloguj się by móc komentować

mooj @piwonia 30 października 2020 21:17
30 października 2020 23:16

Ale % populacji z "chorobami współistniejącymi" w Nigerii i Italii już nie wygląda jak 3/23.

Bardziej szkodzi starszym czy słabszym? Może skutkiem jakiś mechanizmów rozpoznaje wiek, a nie możliwość obrony i atakuje wybiórczo - po sprawdzeniu metryki urodzenia:)

Nie da się tak porównać jedną zmienną. "Prosta statystyka" i  "oczywiste wnioski" dla całej planety to nie taka banalna sprawa. I na tym fake bazuje.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @piwonia 30 października 2020 22:34
30 października 2020 23:29

Na grypę zapewne takze jest wyzsza, podobnie jak na wszelkie chorby związane z dysfunkcjami metabolizmu, czy po protu efektem zużycia organizmu. Czyli ten kij ma dwa końce.

A życzenia odwzajemniam.

 

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @MarcinD 30 października 2020 13:48
30 października 2020 23:35

"Odniosę się do tych filmów - no wszystko fajnie, tylko że tam jest oczywiście jawny konflikt i przeczenie samym sobie. Popierają walkę kobiet o swoje prawa, ale bronić będą wartości. Tego się nie da rozdzielić, co tu dla nas jest przecież oczywiste."

Tak, racja. To kłuje w oczy jak zadra. /Nb. kibice Arki Gdynia kilka dni temu skompromitowali się atakiem na jakieś biura poselskie PiSu, w pierwszym bodaj dniu rozrób  "wściekłych macic" /pahdą!/. Ale Arka Gdynia to wiadomo.../

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @stanislaw-orda 30 października 2020 14:12
30 października 2020 23:42

Murzyn z WHO myślał, że ma MOC, a tu kicha... Starszym i najmądrzejszym pandemia się opłaca i nie zrealizowali przeciez związanych z nią planów.  

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @betacool 30 października 2020 15:38
30 października 2020 23:52

Konfereracja ma problem: ten potencjalny elektorat, wyjący dzisiaj na ulicach, to dla Konfy pokolenia stracone /jako elektorat/. Starcy wymrą do kolejnych wyborów, a toto z ulicy na Konfererację przecież nigdy nie zagłosuje. 

I to jest naprawdę [problem /dla nas/.

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @KOSSOBOR 30 października 2020 23:52
31 października 2020 00:10

Stale pukam w "r" zamiast w "d" z tą Konfederacją. Sorry.

zaloguj się by móc komentować

piwonia @mooj 30 października 2020 23:16
31 października 2020 00:13

"po sprawdzeniu metryki urodzenia" - Trywializuje Pan i jeszcze chce zaliczyc punkty za bycie  zabawnym.  Czy grawitacja tez sprawdza metryke urodzenie bo utrudnia 80-latkowi podniesc ciezarek 100kg bardziej niz 20-latkowi?  Czy naprawde nie potrafi Pan sobie wytlumaczy dosc prostych zjawisk?

Wiek i stopien chorob wspolistniejacych sa silnie skorelowane.  Zato pomiar czyli zmatematyzowanie tego stopnia chorob jest trudny i niejednoznaczny, gdyz zalezy od definicji,  dlatego uzywa sie wieku jako zmiennej dominujacej.   Chroniac ludzi starszych chronimy tez ludzi ze wspoistniejacymy chorobami.  Mam nadzieje, ze Polska nie jest jeszcze Szwecja, gdzie pozwalano umierac starym ludziom bez podawania tlenu i lekarstw i pewnie przyspieszano ich smierc duzymi dawkami morfiny.  Jesli jednak system sie zalamie, to rowniez do tego dojdzie.  Jesli nie wprowadzimy lockdownu i pojdziemy droga Szwecji to do konca stycznia umrze pomiedzy 25 tys a 60 tys ludzi.  Ta nizsza granica 25 tys to w scenariuszy gdy conajmniej 80% ludzi bedzie 'religijnie' nosic maski i stosowac sie do elementarnego dystansu spolecznego.  Polska ma duzo wyzsza gestosc zaludnienia od Szwecji, ma gorsze warunki mieszkaniowe (ilosc osob na mieszaknie) i gorsza sluzbe zdrowia wiec skalowanie 6000 zgonow w Szwecji iloscia mieszkancow (39 mil/10.2 mil) daje tylko nizsza granice.

 

zaloguj się by móc komentować

mooj @piwonia 31 października 2020 00:13
31 października 2020 01:17

Nie trywializuję. Wykazuję, że wiek metrykalny nie jest wartością, której należy przypisywać nadmierne znaczenie. Także w przypadku badań dmeograficznych.

Z czegoś, oprócz dzietności, struktura wiekowa społeczeństwa w subsaharyjskiej Afryce wynika.

Z czegoś wynika oczekiwana długość życia w Rosji.

"Wiek " jako podatność na różne czynniki nie jest wartością bezwzględną, miernikiem doskonałym. Siedemciesięciolatek w Rosji, a siedemdziesięcolatek w RFN to dwa różne "profile". I warto to uwzględnić - szczególnie w wypowiedzi, która ma punktować fałszywe narracje.

Nie zrozumiał Pan, dlaczego pewne wirusy zabijają częściej  i młodszych w Afryce niż w USA? I dlaczego COVID19 też nie będzie uwzględniał metryki, a stan zdrowia, kondycję i czy 25 latek w Afryce ma HIV, malarię etc, której Niemiec w RFN w wieku lat 70 nie będzie miał równie często?

Nikotynizm etc

To da się wymodelować, ale nie da rady - ot tak - jedną zmienną "wiek pacjenta" skwitować dla każdego miejsca, każdego społeczeństwa. Nawet wiekiem biologicznym nie da się.

 

"Wiek i stopien chorob wspolistniejacych sa silnie skorelowane. "  W ramach w miarę jednorodnej populacji - tak. Ale nie ma powodów twierdzić o silnei dodatnej korelacji występowania chorób w różnych społeczeństach. Nie można przyjąć "Nigeria 20 latek - X razy rzadziej niż 60 latek w RFN ma HIV / jakąkolwiek chorobę/ stan chroniczny / coś co wpływa". Można 20 latek w RFN ma X razy rzadziej niż 60 latek w RFN - to na pewno jest silnie dodatnie i bliskie 1.

 

Ale generalnie się zgadzam. Dodam: Polak w Polsce w wieku produkcyjnym "średnio" jest bardziej chory od Szweda w Szwecji w wieku produkcyjnym. "Służba zdrowia" jest może gorsza niż w Szwecji, może nie jest (temat na dłuższe dywagacje - jak się okazało w roku pańskim 2020 - nic nie jest oczywiste). Istotniejsze chyba, że społeczeństwo jest w gorszym stanie zdrowotnym i choćby z tego powodu (częstszego występowania chorób, które będą określana jako współistniejące) - ryzyko zejścia jest znacznie większe niż w "zdrowszym" nawet przy tym samym systemie opieki zdrowotnej.

Plus szara strefa faktycznego istnienia, a nierozpoznania. W przypadku istotnego np dla COVIDa - raka płuc w Polsce, który "tradycyjnie" jest bardzo późno zdiagnozowany - dojdzie jeszcze element III-X 2020, gdzie pewnie jeszcze mniej, niż poprzednio, był rozpoznawany. A siedem miesięcy to sporo.

Zdrowia życzę!

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @stanislaw-orda 30 października 2020 14:12
31 października 2020 02:01

Coś cudownego!   

No bo rząd Jej Królewskiej Mosci juz 20 marca 2020 wycofal covidek-19 z listy chorob o wysokiej zarażliwości,czyli jak niski wspolczynnik zarazliwosci,a też niska śmiertelność co jest wspomniane, to nie ma tego rozszalałego płomienia zarazy...hm, cos nie sztymuje..

    https://www.gov.uk/guidance/high-consequence-infectious-diseases-hcid#status-of-covid-19

zaloguj się by móc komentować

piwonia @mooj 31 października 2020 01:17
31 października 2020 03:36

"Nie zrozumiał Pan" - Ja dobrze rozumiem co Pan pisze i nawet wiem dlaczego Pan pisze to co pisze.  Jest Pan specjalista od zamulania czyli argumentum ad upierdlivium.    Co chcial Pan zamulic?  Pan chcial zamulic moje wyjasnienie dlaczego umieralnosc 0.14% propagaowana tu przez Pana Orde (ze zrodla o watpliwej jakosci i proweniencji) nie jest aplikowalna do Polski. 

Pan Orda podal link do kolezanki z salon24, ktora z kolei powoluje sie na artykul z off-guardian.org

WHO (Accidentally) Confirms Covid is No More Dangerous Than Flu

https://off-guardian.org/2020/10/08/who-accidentally-confirms-covid-is-no-more-dangerous-than-flu/

ktory twierdzi, ze WHO przypadkowo sie wygadalo, ze IFR jest tylko 0.14% w oparciu of AP News artykul:

WHO: 10% of world’s people may have been infected with virus

https://apnews.com/article/virus-outbreak-archive-united-nations-54a3a5869c9ae4ee623497691e796083

A wiec off-guardian liczy 10% z 7.8 milardow daje to do mianownika a w liczniku umieszcza 1061539 ofiar covida.  I faktycznie to daje ok 0.14%.  I w ten sposob powstal mem, ktory wzial internet sztormem wsrod najrozniejszch anty-kovidianow, ktorzy nocami i dniami czekaja na potwierdzenie ich glebokiego sceptycyzmu i podejrzeniu, ze to wszystko co sie wokol nich dzieje to jest jakas medialna sciema.   

Po pierwsze, artykul z AP News pisze, ze liczba 10% nie jest ale moze byc "may have been".  Te 10% to wynik oszacowania statystycznego na podsawie testow serologicznych.  Jakosc tego oszacowania zalezy od tego jak satystycznie reprezentatywne byly probki i takze od ilosci blednych nagatywnych i pozytywnych wynikow. Tu warto podkreslic, ze anty-kowidianie duzo energii spedzaja na argumentach, ze testy produkuja falszywe pozytywne rezultaty, czyli ze testy to sciema, ktory jest fundamentem Teorii Wielkiej Sciemy.  A wiec, gdyby zastosowali ich wrodzony sceptycyzm to zastanowili by sie czy te 10% jest wiarygodne i czy mozna temu ufac. Ale nic z tych rzeczy w tym przypadku. Skoro to prowadzi to wyniku 0.14%, ktory im sie bardzo podoba ich sceptycym jest wylaczany na rzecz sceptycyzmu glownego czyli Teorii Wielkiej Sciemy. Czyli typowa cecha pseudo-nauki gdzie wybiera sie tylko te rezultaty, ktore potwierdzaja hipoteze.

Po drugie jesli juz tak liczone IFR byloby poprawne to jest to srednia poprzez wiele roznych krajow.    Okolo 50% ofiar jest w krajach trzeciego swiata gdzie procent populacji powyzej 65 lat jest duzo mniejszy niz w Europie czy Ameryce.  Moj komentarz byl aby zwrocic uwage, zeby nie brac tego 0.14% memu jako wyroczni o tym jak jest w Europie czy Polsce, ze demografia wieku w Polsce bardzo odbiega od tej w Indiach czy Nigerii a wiec dla populacji starszej jak w Polsce IFR bedzie wiekszy niz 0.14% nawet jesli to wyliczone na kolanie 0.14% przez off-guardian byloby poprawne.

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

piwonia @DobreWino 31 października 2020 02:01
31 października 2020 03:47

Siedzi baca na przyzbie i robi klatki. Zrobił już dużo, a każda ma inny rozmiar. Idzie drugi baca i pyta: 
- Co wy tak kumie klatki robita? A baca odpowiada: 
- A bo syn z wojska pisał, że syfa złapał. Ino nie napisoł jak duży!

To, ze wylaczyli covid z listy "high consequence infectious diseases (HID)" to dlatego, ze rozpoznali jaki to syf.  To nie zmienia faktu, ze to nadal syf.  Tu prosze rzucic okiem jakie choroby sa na tej liscie: Ebola, Lassa fever, Marburg virus disease...

https://www.gov.uk/guidance/high-consequence-infectious-diseases-hcid#definition-of-hcid

 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @piwonia 31 października 2020 03:36
31 października 2020 08:16

Przepraszam,ze sie wtrącam w polemikę..Autentycznie wierzy Pani tym wszystkim instytucjom na które się Pani powołuje..  Nawet na WHO , ktore twierdzi ,ze homoseksualizm nie jest chorobą ? Uważa Pani ,że to są samodzielne, niezależne instytucje ? 

Jesli o mnie  chodzi  ,bardziej zająlbym się finansowaniem tych instytucji.  

zaloguj się by móc komentować

valser @piwonia 31 października 2020 03:36
31 października 2020 08:36

Tak to jest jak "matematyczne modele" i szacunki i prognozy bierze sie za fizyczna rzeczywistosc. One sie nigdy, nigdzie nie sprawdzily i nie sprawdzaja. Zycie toczy sie niezaleznie od komputerowych wyliczen.

Mimo wielu roznych niedoskonalosci trzeba wierzyc danym zmyslowym i trzeba sie szkolic we wlasciwym ich uzywaniu. Cala reszta to sa medialne pierdy produkowane na potrzeby i zlecenia. Jak tych informacji jest za duzo, to jest kwestia czasu i trzeba bedzie sie leczyc na glowe.

Pierwszy podstawowa manipulacja jest taka, ze zlicza sie przypadki zachorowan i przypadki smiertelne od poczatku tzw. pandemii. Te liczby beda rosly w nieskonczonosc. Ludzie chorowali, choruja i beda chorowac. Umierali, umieraja i beda umierac. Ale jak widac, mozna z tego zrobic patent pandemiczny.

Jak zapytac ile w chwili obecnej ludzi jest chorych, ilu hospitalizowanych, ilu w stanie ciezkim, to te liczby oczywiscie sa, ale one sa ukryte i trzeba je dopiero zliczac. Te liczby nie sa male, ale nie ma powodu do tego, zeby panikowac i straszyc ludzi, ze wszyscy za dwa tygodnie zgina jak muchy. Po dziesieciu miesiacach wiadomo, ze koronawirus to nie jest dzuma.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @pink-panther 30 października 2020 12:36
31 października 2020 10:46

Załączyła Pani:

https://www.youtube.com/watch?v=sRD4IwHs7wQ

Załączę uaktualnienie:

https://niezalezna.pl/361151-dziesiatki-zatrzyman-po-protescie-w-stolicy

("Po warszawskim proteście przeciwko orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego ws. zaostrzenia prawa aborcyjnego, który przeszedł w piątek ulicami Warszawy, policja zatrzymała 37 osób. 35 spośród nich to osoby związane ze środowiskiem pseudokibiców - powiedział w sobotę nadkom. Sylwester Marczak rzecznik Komendy Stołecznej Policji.")

 

Widać jak jest skierowany wektor.

zaloguj się by móc komentować

sannis @piwonia 31 października 2020 00:13
31 października 2020 12:04

Jesli nie wprowadzimy lockdownu i pojdziemy droga Szwecji to do konca stycznia umrze pomiedzy 25 tys a 60 tys ludzi.

To jedno zdanie demaskuje intencje wystarczająco...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @sannis 31 października 2020 12:04
31 października 2020 12:48

To jakby nowy plan pięcioletni dla ratowania ZUS

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @Krzysiek 30 października 2020 20:56
31 października 2020 14:35

Protesty "nagłych przeciwników konstytucji" zaskoczyły MOJE oczekiwania.

Porównanie z innymi manifestacjami jest dla mnie miarą a nie z liczbą ludności aglomeracji.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zawierucha 31 października 2020 14:35
31 października 2020 15:37

A co z tego miałoby wynikać w aspekcie meritum?

Że  ilość przechodzi w jakość?

zaloguj się by móc komentować

olekfara @sannis 31 października 2020 12:04
31 października 2020 15:56

Piwonia uprawia żonglerkę liczbami, nie odpowiada na pytania, lub je przeinacza. Do tego straszy, a to jest już niedopuszczalne.  Ta śmiertelność miedzy 25 tys. a 60 tys dla populacji w Polsce to procentowo będzie od 0,06 % do 0,16 %. I mnie oceniać, czy to dużo, czy mało.

Dla porównania z danych GUS śmietrtelność w czasie  trzech pierwszych miesięcy "pandemii" nie odbiegła o smiertelności w poprzednich latach. W Polsce umiera rocznie około 400 000 ludzi, miesięcznie około 34 tysięcy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @manama1 30 października 2020 18:57
31 października 2020 15:59

"Międzymorze zaczyna być ruchomymi piaskami. I jakkolwiek chwilowo mamy do czynienia z pierwszym uderzeniem  -idzie na bardzo powązne przemeblowanie."

Poczekajmy na wynik wyborow prezydenckich w USA, sporo moze sie wyjasnic.

Jak wygra Biden to wiele projektow w Polsce moze upasc.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @KOSSOBOR 30 października 2020 23:04
31 października 2020 16:10

"Nie mogłam tej Roty, śpiewanej małoletnimi głosikami wysłychać. Do womitowania... Te dzieciaki z tekturkami to chyba największa klęska Polski."

To teatrzyk kukielkowy. Poganskie jaselka.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @KOSSOBOR 30 października 2020 23:42
31 października 2020 16:14

"Murzyn z WHO myślał, że ma MOC, a tu kicha... Starszym i najmądrzejszym pandemia się opłaca i nie zrealizowali przeciez związanych z nią planów."

Murzyn z WHO to tylko chlopiec na posylki.

Moc to maja tacy jak Soros, Gates i paru innych.

Czyli Frankensztajn i inni.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @stanislaw-orda 31 października 2020 15:37
31 października 2020 16:16

Można tak powiedzieć, oraz że to przykre zaskoczenie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zawierucha 31 października 2020 16:16
31 października 2020 17:40

Ale czy na pewno przechodzi w jakość?

Bo najczęściej w bylejakość.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 31 października 2020 08:36
31 października 2020 19:38

Naturalnie,...

...  ze  to  nie  jest  "dzuma"  !!!   Ale  PRZEWAL  KASY  jest  na poziomie  jak  za  "3  dzumy"  !!!

Cos  kolo  1300  zeta  przelewane  przez  NFZ  -  DZIENNIE  -  to  nie  w  kij  pierdzial...  a  ZYC  NIE  UMIERAC  !!!   I  jeszcze  te  pensje  podniesione  o  ponad  150%   !!!   Do  tego  wszystko  sie  dzieje  "za  zamknietymi  drzwiami"  gdzie  nikt  nie  bywa  i  nikt  nic  nie  wie  !!!

 

To  jest  ZLODZIEJSTWO  jak  HIMALAJE...  nawet  wiecej  !!!   Okazja  do  "legalnego"  przewalu  jakiego  NIGDY  jeszcze  nie  bylo...  trzeba  byc  naprawde  IDIOTA  zeby  w  te  SCIEME  wierzyc  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 31 października 2020 12:48
31 października 2020 19:41

Otoz  to  !!!

A  ZLODZIEJSTWO  rzadowo-panstwowe  dalej  chodzi  po  wolnosci...  knuje,  judzi,...  i  KRADNIE  na   niespotykana  dotad  skale  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 31 października 2020 16:10
31 października 2020 19:48

Tak...

...  dzis  wyrzucalam  do  kosza  tekturke  z  napisem:  "Kaczynski  ukradles  nam  ksiezyc,  to  nie  kradnij  chociaz  wolnosci",  a  za  niedluga  chwile  widzialam  samochod  z  wymalowana  prezydentowa  i  napisem:  "Agata  powiedz  cos"...

...  to  teatrzyk  kukielkowy,  ktory  oplaca  SOROS  !!!

zaloguj się by móc komentować

piwonia @gabriel-maciejewski
1 listopada 2020 00:33

"Tak to jest jak "matematyczne modele" i szacunki i prognozy bierze sie za fizyczna rzeczywistosc. One sie nigdy, nigdzie nie sprawdzily i nie sprawdzaja. Zycie toczy sie niezaleznie od komputerowych wyliczen.

Mimo wielu roznych niedoskonalosci trzeba wierzyc danym zmyslowym i trzeba sie szkolic we wlasciwym ich uzywaniu. Cala reszta to sa medialne pierdy produkowane na potrzeby i zlecenia. Jak tych informacji jest za duzo, to jest kwestia czasu i trzeba bedzie sie leczyc na glowe."

Z tego jak rzad dziala mozna by wnioskowac, ze podziela on Pana filozofie chlopka roztropka i romantycznego bufona: "nie mędrca szkiełko i oko".   Mysle, jednak, ze modeluja (U. Warszawski) epidemie od poczatku i juz w sierpniu wiedzieli, ze wyrwala sie spod kontroli, tzn, ze pod koniec pazdziernika beda mieli 300 zgonow dziennie a pod koniec listopada moze i 1000 a pod koniec roku suma zgonow bedzie 20 tysiecy.  To, ze nic nie zrobiono, a jedynie postanowiono budowac szpitale polowe oznaczac moze, ze postanowiono isc droga szwedzka bo nie maja jaj aby zrobic lockdown (jak Francja i dzisiaj UK, ktore maja jaja).   Czy zdaja sobie sprawe, ze Polska ma duza wieksza gestosc zaludnienia niz Szwecja, ze Szwecja ma duze lepszy naturalny dystans spoleczny poprzez wiecej mieszkan na osobe, ze Polska ma gorsza sluzbe zdrowia a wiec skalowanie szwedzkiej liczby 6000 zgonow przez liczbe mieszkancow da tylko dolna granice i liczba smierci bedzie duzo wyzsza niz 24 tys.  Do tego zalamie sie sluzba zdrowia i chorzy, ktorzy mogli byc uratowani beda skazani na smierc z braku interwencji lekarskiej.  Tak czy inaczej czeka nas lockdown, bo rzad, ktory nie ma jaj nie wytrzyma presji spolecznej, gdyz ludzie nie beda sie godzic na 20 tys  czy 30 tys zgonow.

Zastanawie mnie w jakim stopniu do tego braku jaj polskiego rzadu przyszluzyla sie Konfederacja z G. Baunem na czele rozpowszechniajac oszolomstwo o pandemii.  W komorkach dezinformacji w Moskwie i Pekinie musza byc wielce wdzieczni Braunowi, choc respektu uzyteczni idioci nigdy nie zdobywaja.

zaloguj się by móc komentować

piwonia @piwonia 1 listopada 2020 00:33
1 listopada 2020 00:33

To komantarz do P. Valsera.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @piwonia 1 listopada 2020 00:33
1 listopada 2020 07:38

Zgonów aż tyle nie będzie. CFR nie przekracza u nas 2%, realnie jeszcze mniej, bo liczba przypadków jest mocno niedoszacowana. Będzie jeszcze trochę gorzej, ale do szwedzkich wskaźników nie dojdziemy.

Jednak system opieki zdrowotnej już jest rozłożony, bo on w czasach pokoju był spięty na agrafki. Lockdown nic tu już nie zmieni, za późno, choć pewnie w jakiejś wersji wprowadzony będzie. Trzeba ostro inwestować w sprzęt i zasoby do leczenia chorych. I przekonać ludzi, którzy się tym leczeniem zajmują, że na koniec nie zostaną kozłami ofiarnymi, bo to zasadniczo osłabia motywację - a to będzie najtrudniejsze, biorąc pod uwagę dotychczasowe działania państwa. 

Nb.zgonów z powodu COVID-19 jest już niemal 2x tyle, co ginie rocznie na drogach. A do końca roku będzie spokojnie 3x tyle. 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @piwonia 1 listopada 2020 00:33
1 listopada 2020 10:57

Piwonia czyli 'świadek COVIDa' odsłania namiary na mędrców akademickich. Pada 300 pada 1000 etc. Paradygmat śmiercionośnego wirusa stoi. W Polsce dziwnie cicho wokół tego mutanta z protezą "19". Wydusi Konfa z siebie nieco no i prof. Kuna. Paradygmat stoi. 

W takiej Francji w opozycji do ośrodków decyzyjnych w Paryżu 'Prowincja'. Osoby z dorobkiem naukowym przeciw innym z tytułami naukowymi. Wartka dyskusja w mediach. Decyzje podpisuje Pierwszy Abstrakcyjny Obywatel. Ukazem z tygodnia poprzedniego dzieci obowiązek mają nakładania maseczek z ukończeniem roku 6. "6" to tak jak w Niemczech a do tej pory była obowiązywała proteza "11". Poruszenie w domach i w szkołach.

Taka Polska  rownież się ruszyła i podniosła poprzeczkę dla dzieci z 4 na 5 (sic)! Znaczy się PL  jeszcze daleko do ukorzenia się przed "6" ? A ta PIĄTKA rewolucyjna ona czy satanistyczna? Narodziny gwiazdy z półksiężyca głową czy nogami?

Dopóki ściska STRACH/TRWOGA  populację danego obszaru to wirus "19" przeskoczy lekko zastawione poprzeczki i wyląduje na protezie "21". Pierwsi parlamentarzyści paryscy już wypuścili zaraźliwy namiar  "Covid-21". Pasaże...

Zamieszanie zamieszań globalne jak w owym osobliwym roku (1666) rozedrganie  wyczekiwań w Amsterdamie.

zaloguj się by móc komentować

mooj @Grzeralts 1 listopada 2020 07:38
1 listopada 2020 11:46

Ale przecież zgony wynikają przede wszystkim nie z obecnego CFR, a z załamania przeciążonego systemu opieki (szeroko pojętego). I dotyczą (hipotetyczne zgony) innych chorób - bezpośredni skutek przeciążenia systemu, pośredni COVIDu i reakcji na COVID.

To nie tylko "któremu z COVIDem respiratot, a któremu nie". To "któremu bez COVIDu karetkę, salę, łóżko" bo nie ma - skokowo rośnie CFR i z zapalenia wyrostka.

Przy hipotetycznym dłuższym lockdownie rośnie także z braku finansowania szpitali. Zamknięcie, powtórne w naszym przypadku,  gospodarki na dłużej - to także zamknięcie źródła finansowania opieki medycznej, a przy okazji finansowania aktywności państwa w innych dziedzinach. Bardzi lub mniej na pierwszy rzut oka powiązanych.

Zamknięcie na dłużej ludzi w mieszkaniach oznacza też koszty pilnowania tego zamknięcia. Dziwne, że nikt nie kwestionuje "a jak to zrobić? kim? czym?". Ludzie zapomnieli jak wyglądał pierwszy kwartał 1982 roku? Nie wskaźnikowo, nie "zawieszenie spłaty i obsługiwania zadłużenia" ale wprost z przełożeniem na woje życie: zaopatrzenie, inflacja, kartki, problemy z płynnością, dwuwalutowość..a i tak szara strefa działała. Drugi obieg to nie tylko prasa. Wywaleni z pracy ludzie znajdowali pracę u rzemieślników, "prywatnych większych rolników" etc. Tu zero - jak ma nie działać, to ma nie działać. Żadnych wycieczek "po świniaka" do znajomego znajomego szwagra pod Łuków. Nie ma. Jak ograniczenie to nie "złapią/ nie złapią  a jeść trzeba"

I to pokolenie później, gdy "rurki" uszczelki same nie wymieją tylko hydraulika wzywają.

Teraz już nie ma w ogóle scenariusza "lockdown" moim zdaniem. Za późno i zbyt wybiórczo może być zastosowany by zadziałał. Przy pierwszych oznakach, wraz z sąsiadami, razem i ostro z pokazówą - tak. 

A teraz? By wprowadzić na serio to narzędzia konieczne to mi.in. KRWAWE rozpędzanie manifestacji ale też i wywlekania z kościołów "nadmiarowych" - czyli opcja nie do zaakceptowania przez nikogo (nie tylko "bo będą pyszczyć w Parlamencie Europejskim"). Może - jak w kilku azjatyckich silnych państwach - na początkowym etapie...może. I do pierdla kwestionujących konieczność, z kontrola fejsów, odcięciem 'telegramów', zagłuszaniem sygnału telefonii i powszechnym, akceptowanym donosicielstwem. I z mobilizacją do woja lekarzy i pielęgniarek, każdego ratownika, eks-harcerza, żeglarza etc - każdego kto miał podstawowe przeszkolenie ratowniczo-medyczne.

W pakiecie, nie wybiórczo. Inaczej być nie może, by było realne. Nie "ale staraliśmy się patrzcie na rozporządzenia", "wzywaliśmy decyzją administracyjną do stawienia się do pracy, zgodnie z ustawą...ale nie odpowiedzieli..no cóż..nie nasza wina" ..nie "ale mam dziecko 13 i trzy czwarte Adriana w domu"

Czyli przebudowa totalna społeczeństwa, więzi, zasad, wejście w tryb wojny z pełnymi konsekwencjami. To jest dłuższy loch down - lochy po prostu. A na horyzonie? Po takim wprowadzonym kilku(nasto)miesięcznym, w wielu sąsiadujących państwach, zmobilizowanych, karnych,  z rozwiniętym zapleczem szpitali, zmobilizowanymi wojskami i służbami, z brakami podstawowych środków do życia , z pokusą pozyskania ich za miedzą...

Liczy się to, co robią obok 'za miedzami'. Nie dlatego, że jesteśmy sterowalni i nie jesteśmy niepodlegli. Po prostu - ma znaczenie.

Jeśli np Niemcy wprowadzą (realnie) mocne zakazy, ich Antifa będzie na ulicach Warszawy, na Słowacji będą działać "lekarze z Austrii" i nie tylko, w części "b. Prus Wschodnich" będą niemieckie wojska..ale zaraz..to miało być hipotetyczne i żartobliwe fiction rozważania....

 

skasować? ...wysłać? a co tam:)

zaloguj się by móc komentować


mooj @stanislaw-orda 1 listopada 2020 11:52
1 listopada 2020 12:29

A miało być tylko na ochłodę do "ajajaj, świat się rozpadnie, bo znicza nie mogłem postawić dokładnie 2 listopada, co komu to szkodziło"

Julek na ulicach nie ma co chłodzić, w ogóle nie ma sensu wykazywać, że to w czym uczestniczą - to zgroza. Tym bardziej tutaj, bo nie zaglądają. Ale do rozpaczających, wieszczących krach cywilizacji bo 27 X albo 12 XI zamiast 2 XI na cmentarz się wybrali/wybiorą może warto. Szczególnie, że te dwie grupy (bezpośrednio zagrożeni i ponoszący koszt uciążliwości) bardziej się przenikają niż "julka na rondzie" i "potencjalny pacjent pod respiratorem". Julki powiedziały wyraźnie: czniamy rodziców i dziadków - zagrożenie ich życia jest mniej istotne niż okazja do krzyknięcia w tłumie "wyp...ć". Prawie to samo mówią ci, co w piątek w tłumie po prostu musieli ozniczyć groby. No nie mogli inaczej zamanifestować więzi ze starszym pokoleniem niż podnosząc ryzyko zgonu tegoż starszego pokolenia, tj tej części która jeszcze żyje.

prawdziwy "znicz dla seniora"

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mooj 1 listopada 2020 11:46
1 listopada 2020 13:11

Niemcy sobie poradzą. Jako jedyni w Europie mają rezerwy w opiece zdrowotnej. U nas, póki co, zgony raportowane jako COVID-19 dotyczą rzeczywiście zgonów z powodu COVID-19. Jak się szpitalna #dykta_plus całkiem rozsypie, mogą być też z powodu innych stanów nagłych. Może się uda temu zapobiec, zwłaszcza jak ktoś pójdzie po rozum do głowy i zacznie naprawdę (acz najlepiej po cichu) negocjować z personelem medycznym zajmującym się medycyną stanów nagłych warunki ratowania tyłka władzom (bo medyczną partyzantkę dla ratowania życia ludzkiego uprawiać będą i tak, ludzie w Polsce tak mają. Ale mogą przy tym strasznie napaskudzić na waadze, albo napaskudzić tylko trochę). Lockdown przysłuży się w takim wypadku mniejszą liczbą innych chorób zakaźnych i wypadków/urazów.

zaloguj się by móc komentować

mooj @Grzeralts 1 listopada 2020 13:11
1 listopada 2020 13:32

Pozostanę przy swoim zdaniu czemu przysłuży się realny lockdown, nie udający, miękkozalecający ograniczenia - totalnie nieskuteczny co widać po zakazie zgromadzeń i jego respektowaniu. Jeśli ma być czymś więcej niż hipotetycznym zapisem w publicystycznych filipikach, to paręset tysięcy ludzi musi pilnować, by był przestrzegany, a do kolejnej fali Julek wieczorem po prostu musieliby strzelać (choćby gumowymi kulami). I taki prawdziwy, realny lockdown trwający dłużej niż parę tygodni - to jest klęska przekładająca się na zapaść służby zdrowia i lawinowe zgony z powodu zastosowanego lekarstwa (innych oczywistych przyczyn - prób, wtedy skutecznych, rozwalenia państwa przy pomocy m.in. Antify niemieckiej).

Niemcy sobie poradzą:) Tak - tego się boję, że tym razem dadzą się podpuścić w walce o skurczone zasoby dużo dlaej niż wstrzymanie transportów sprzętu do Włoch. O tym "Niemcy sobie poradzą" piszę.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mooj 1 listopada 2020 13:32
1 listopada 2020 13:36

Niemcy wyjdą z tego niekwestionowanym hegemonem Europy. To już w zasadzie teraz widać. 

A nam "miękki" lockdown w sumie wystarczy, to już i tak tylko "damage control".

zaloguj się by móc komentować

mooj @Grzeralts 1 listopada 2020 13:36
1 listopada 2020 13:53

I takiej otuchy (ostatnie zdanie) oczekiwałem. Bez ironii. Chciałbym móc ufać, że tak, że wystarczy. W oficjalnym przekazie "władzy" za dużo wewnętrznych sprzeczności, by ich nie zauważać. A spoza tego przekazy- nawet odrzucając skrajności - różnie można "wróżyć". Nawet  z analogii do części planów mobilizacyjnych, tych jawnych dotyczących  zaplecza, transporu, logistyki, szpitali - przy tych poziomach co jest i jakich się spodziewamy - jest OK. To, kurcze, marszami na kilkaset tysiecy ludzi musieli do pieca dołożyć:( A powyżej 300-400 tysięcy zachorowań na tydzień i "tylko" proporcjonalnej (do tych 0,3-0,4 miliona zakazonych) liczbie hospitalizacji to już jesteśmy po drugiej stronie granicy wydolności:(

Niemcy: nie wyjdą - jeśli się nic nie zmieni, moim zdaniem nie wyjdą. Za skąpi byli i są. Ale zobaczymy jak zadziała przy 'lockdownie' już podpisana umowa UK-Chiny (UK-łunia jeszcze nie ma, a łunia-Chiny jest "mniejsza" niż wyspiarska). Natomaist , jeśli parę zmiennych przyjmie inne wartości niż ma dziś - to mogą faktycznie wyjść jako niekwestionowany hegemon. Obyśmy tych zmiennych taknie dostroili, że "reszta Europy" się skokowo osłabi.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @mooj 1 listopada 2020 13:53
2 listopada 2020 15:19

Anglia profilaktycznie zakazała swoim obywatelom opuszczac kraj: od najbliższego czwartku do grudnia póki co.

zaloguj się by móc komentować

mooj @koncereyra 2 listopada 2020 15:19
2 listopada 2020 17:41

Nie sądzę, że zakazała:)

https://www.gov.uk/foreign-travel-advice

"The Foreign, Commonwealth & Development Office currently advises British nationals against all but essential international travel"

ADVICE

A to, że powrót będzie wiązał się z kwarantanną dwutygodniową...realtywnie mniej uciążliwe na tle pozostałych;) No i nie gwarantują, że gdy wyjedziesz - na pewno wrócisz.

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @mooj 2 listopada 2020 17:41
4 listopada 2020 15:01

"from 5 November to 2 December, foreign holidays and overnight stays anywhere in the UK are banned."

Fakt, nie tyle zakazała co zakazuje od czwartku wylotu za granice, chyba ze do pracy. Ale tego i tak raczej nie sprawdzaja. Natomiast chaos i lęk potęguje:)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować