-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Co łączy polskich "patriotów" i niemieckich oficerów?

Stosunek do kryzysu na Ukrainie. Zanim jednak tę myśl rozwinę chcę powiedzieć, że jestem zdruzgotany wczorajszą reakcją na tekst o książce majora Sujkowskiego. Rosyjska agentura w Polsce powinna dostać medal imienia KEN, a wręczyć go powinien sam Koszałek Opałek, albo krasnal Hałabała, z książki Lucyny Krzemienieckiej alias Wiery Zeidenberg, babci Patryka Vegi.

Nie jesteśmy w stanie zareagować inaczej i w innych momentach niż te wskazane przez rosyjską propagandę. Zgodność tych głosów z głosami dochodzącymi z niemieckiego sztabu generalnego jest zadziwiająca. No, ale tych zdziwionych jest niewielu, albowiem reszta martwi się czy im Zełenski nie zajmie Przemyśla, nie oderwie Roztocza, albo wręcz Krakowa. Całe zaś zainteresowanie kryzysem sprowadza się do pokazywania odbitek map, wykonanych przez nie wiadomo kogo i nie wiadomo gdzie, na których granice Rusi Kijowskiej sięgają od Morza Białego po Turyngię. Potem następuje seria malowniczych ekscytacji zakończonych wskazaniem zdrajców ojczyzny, do których należą wszyscy próbujący nie zgodzić się z tą interpretacją. O oprzytomnienie nie ma co apelować, albowiem temat jest tak drażliwy i tak powierzchownie zredagowany, że każdy, najgorszy nawet głupek, doszuka się w nim żelaznej logiki. Tak to już bowiem jest z powierzchownymi interpretacjami, podnoszonymi przez ludzi bardzo ograniczonych i bardzo pewnych siebie. Grzegorz Braun zorganizował konferencję prasową, którą zbudował na jednym komentarzu Jacka Hogi. Komentarzu – ze względu na starą znajomość nie będę używał wyrazów – dalece nieadekwatnym. Mam w związku z tym pytanie – czy na strzelnicy w Lubiczu, gdzieśmy swego czasu byli wszyscy trzej, nadal stoi ten manekin w mundurze oficera Wermachtu, czy może jużeście go schowali? Byłem chyba jedyną osobą, która zwróciła na to uwagę.

Powtarzam: są dwa kraje w Europie, nie licząc Rosji, w których kryzys wokół Ukrainy  wywołuje identyczne reakcje określonych bardzo środowisk. Są to Niemcy i Polska. Z bardzo niesprawdzonych i źle interpretowanych doniesień, które docierają do nas, można ułożyć sekwencje zdarzeń bardzo dowolne. Jedną z nich jest ta wskazana, przy bardzo srogim marsie na czole, przez Grzegorza Brauna. Jak wiemy poseł Braun uchodzi za proroka, który uzyskuje 100 trafień na 100 strzałów. To jest nieprawda, ale nikomu jakoś ta okoliczność nie wadzi. Ja tylko przypomnę, że jakżeśmy ostatni raz rozmawiali we względnym zrozumieniu dla wzajemnych ograniczeń, poseł Braun wieszczył iż na jesieni spotkamy się w obozie dla internowanych. Było to jeszcze za rządów Tuska. Nic takiego nie nastąpiło, a dziś, co za niespodzianka, poseł Braun mówi prawie to samo co były premier Tusk. I wieszczy zdradę zachodu do której prowadzi nie zawarty jeszcze i nie wiadomo czy prawdziwy układ militarny z Koroną. Zapomina przy tym poseł Braun, albo pamiętać nie chce o setkach tysięcy hektarów ukraińskiej ziemi wykupionej przez Chińczyków, którymi to hektarami podniecali się swego czasu wszyscy. I co, jak myślicie – że posłużę się nieśmiertelną frazą Igora Janke – zaorają ten areał ruskie czołgi czy nie? O interesach brytyjskich na Ukrainie nawet mi się nie chce wspominać, bo ostatnio brat valsera mnie zaczepił na tę okoliczność powołując się przy tym na logikę. Ja się nie kieruję logiką, tylko bardzo powierzchownymi spostrzeżeniami, nie udaję jednak, że mam pewność co do płynących z nich wniosków. Jeśli, na przykład, na polskiej strzelnicy widzę manekin w mundurze oficera Wermachtu, to odruchowo wyrażam zdziwienie. Gdyby to był pruski grenadier, może bym się zdziwił mniej, ale też wiem, że pruski grenadier nie byłby tam a propos, bo nie stanowiłby tak zwanego kodu kulturowo-cywilizacyjnego, który każdy, nawet bardzo ograniczony garus, odczyta od razu. I o to zdaje się chodzi. Komunikaty polskiej, patriotycznej prawicy formatowane są pod odbiorcę skrajnie niewyrobionego. Powtarzam – skrajnie niewyrobionego, który kojarzy trzy fakty na krzyż. No, a do tego uwielbia słuchać historii o banderowcach.

Nie macie pojęcia jak formatowana jest i jak akceptowana przez wszystkich propaganda ukraińska. Coś Wam tam świat piąte przez dziesiąte. Nie rozumiecie też, że każdy ruch ze strony Rosji umacnia te narracje i czyni je powszechnie obowiązującymi. Nie potraficie z nimi dyskutować ani się im przeciwstawić, albowiem jedyne co możecie zrobić to rezonować według schematów, coraz bardziej prymitywnych, które są narzucane przez rosyjską propagandę. Nie mówicie własnym głosem, albowiem go Wam odebrano. I nawet tego nie rozumiecie. Nic poza końskimi dawkami emocji do Was nie dociera. Nawet to, że sukcesu politycznego nie osiąga się poprzez ekscytację i końskie dawki emocji. Nie chodzi bowiem o żaden sukces, tylko o powtarzanie ciągle tych samych fraz wywołujących te same dreszcze. Nic ponadto się nie liczy. To jest uzależnienie i to poważne.

Spróbujmy teraz, na podstawie powierzchownych bardzo doniesień i źle rozumianych faktów, dokładnie tak samo, jak uczynił to poseł Braun, zbudować spójniejszą i lepiej rokującą narrację. Jeśli będzie nam wygodnie posłużymy się przy tym logiką, ale bez przesady, nie musimy się do niej mocno przywiązywać. Co jest najważniejszym, podstawowym faktem, wokół którego obracają się wszystkie profetyczne narracje produkowane przez Bartosiaków, Braunów, Zychowiczów i resztę? Jest to potęga Chin, które rywalizują z USA o dominację nad światem, wyrażająca się w produkcji stali – między innymi. Jakie drogi na szeroki świat dostępne są dla chińskiego eksportu? Czy to jest może Pacyfik? Albo nie daj Boże Atlantyk? Nie. W pewnym stopniu jest to ocean Indyjski ze względu na chińskie interesy w Afryce. Poza tym najważniejszym obszarem komunikacji i sprzedaży jest dla Chińczyków wielki step. Jak za czasów Czyngis Chana. Jakie to ma konsekwencje? Najważniejszą jest marginalizacja Oceanu Atlantyckiego, jako głównej arterii komunikacyjnej dla całej globalnej cywilizacji. No i w konsekwencji przejęcie tej funkcji przez wspomniany Wielki Step. Które kraje w poprzednim układzie – kiedy to Atlantyk był główną arterią komunikacyjną -  czerpały z tego największe korzyści? No te, które miały flotę i porty po obu stronach oceanu. Za naszych czasów były to Wielka Brytania i USA. Które kraje będą czerpały największe zyski w chwili kiedy ostatecznie utwierdzi się dominacja Chin, tak przecież pożądana przez posła Brauna i innych patriotów? Sami sobie odpowiedzcie na to pytanie.

Naprawdę sądzicie, że ci, co wcześniej dominowali nad Atlantykiem, grzecznie usiądą w ławkach i będą patrzyli, jak Rosja i Chiny rozdzielają między siebie obszar Wielkiego Stepu? Czy też może usztywnią stanowisko w sprawie swojej obecności na tym terenie, dogadają się z Chińczykami i rzucą jakiś ochłap Putinowi, który chcąc nie chcąc będzie musiał go przyjąć? Jak myślicie?  Czy sądzicie, że Chiny, dla których Wielki Step, to jedyna droga ku rynkom zachodu, bo Pacyfik jest skutecznie zablokowany a Afryka niedoinwestowana, pozwolą na to, by gdzieś tam na jego krańcach wybuchła jakaś wojna, która odetnie je całkiem, a w dodatku wciągnie w rosyjskie machinacje w Azji i uzależni o pośrednictwa Moskwy? Naprawdę w to wierzycie?!

Wierzycie też, że Polska jest w tej rozgrywce jakimś celem strategicznym, a ktokolwiek, poza ruskimi oficerami, mocno już tym znudzonymi, ma ochotę słuchać waszych historii o banderowcach?

Porty Morza Czarnego – to będzie najważniejszy element globalnej polityki w najbliższych dekadach. Dlatego towarzysz Zełenski odnosi się do różnych groźnych doniesień z tak niezwykłą nonszalancją. Dostał gwarancje i jest ich pewien. Wy zaś możecie się dalej podniecać występami posła Brauna i innymi histeriami.

Powtórzę – reakcja na wczorajszy tekst, jest w mojej ocenie druzgocąca. Zainteresowanie jakie okazujecie ludziom biorącym publiczne pieniądze za bicie piany pod czyjeś dyktando i lekceważenie, jakie okazujecie efektom ciężkiej pracy, poruszającym kwestie związane z najważniejszymi wydarzeniami naszej historii, bynajmniej nie poznanymi do końca, jak twierdzą niektórzy i wcale nie należycie rozpropagowanymi, jest po prostu straszne. Nie będę dzisiaj w ogóle komentował. Za wszystko wystarczy te tekst.

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/bitwa-o-warszawe-1944-major-zbigniew-sujkowski/

Aha, jeszcze pogadanka o Świętym Graalu

 

https://www.youtube.com/watch?v=pP-lpzhcTOM



tagi: niemcy  polska  ukraina  rosja  chiny  braun  kryzys  histeria  bartosiak 

gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 10:02
52     3773    23 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Perseidy @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 10:33

W punkt! Brawo! Wielki Plus!

Czy zamierza pan wydać "Pamiętnik dziesięciolecia" Stanisława Karpińskiego?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Perseidy 3 lutego 2022 10:33
3 lutego 2022 10:34

Miałem nie komentować. To jest część Złych czasów przecież, tak sądzę...

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @gabriel-maciejewski 3 lutego 2022 10:34
3 lutego 2022 11:13

"Pamiętnik Dziesięciolecia" obejmuje lata 1915-1924 i wydany został w Warszawie w 1931 roku nakładem księgarni F. Hoescika. Zakupiłam go w antykwariacie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Perseidy 3 lutego 2022 11:13
3 lutego 2022 11:16

Nie mam na razie jak tego wydać. Za dużo planów, ale wrócimy do tematu

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 11:23

Zrduzgotany nie bądź. 23 plusy w tym mój za wczorajszy tekst. To jest coś. Kupiłem książkę od razu jak się pokazała. A tekst jest zatykający. Mogę usprawiedliwiać tylko siebie: sesja zaliczeniowa plus nieustanne wywalanie mnie z roboty, korespondencja prawna z pracodawcą i meteoropatia. Obecnie studiuję relację poprawności prawnej do poprawnego bezprawia. No i tekst zatkał mnie, bo nie mam reprezentatywnej wiedzy na temat Powstania Warszawskiego. Zatrzymałem się na prof. Kieżunie. 

A jednak książka Sujkowskiego i twój tekst to jest wielka sprawa. Czekam niecierpliwie na jej przesyłkę.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 11:32

Talent Brauna jako demagoga bierze sie z braku skrupulow i zahamowan wiec potrafi uderzac w arbitralne struny emocjonalne jesli tylko gwarantuja rezonans.   Ludziom, ktorych przekonal trudno wytlumaczyc argumentami racjonalnymi, ze sa w bledzie, gdyz on dotarl do nich argumentami emotywnymi, ktore z definicji sa poza racjonalne.  

Mysle, ze jedynie podkreslanie, ze to co Braun robi sluzy propagandzie Kremla i Lubianki ma szanse otrzezwic zwolennikow Brauna, gdyz to rowniez jest emotywny argument oparty o glebokie anty-rosyjskie uprzedzenia wsrod Polakow.  Braun o tym wie, wiec z wyprzedzeniem rzuca, ze sa Polacy co bardziej nienawidza Rosje niz kochaja Polske, co chyba zapozyczyl od Dmowskiego (Warto by sie przyjrzec sie w jakim kontekscie to Dmowski napisal/powiedzial, tzn. komu chcial dolozyc.) co mozna odczytac, ze jesli nienawidzisz Rosji to nie kochasz Polski, czyli dobry stosunek do Rosji jest warunkiem koniecznym patriotyzmu polskiego, a wszyscy co nie maja dobrego stosunku do Rosji to won z Polski.

Niemniej jednak mozna i powinno sie wypunktowac jego argumenty dt. Ukrainy i dlaczego to Polska i Polacy wg. Brauna nie powinni palcem kiwnac aby pomoc Ukrainie i te argumenty sparowac i rozminowac.

Tu Braun z 1-szego lutego.

https://www.youtube.com/watch?v=WFn4O5FaJqM&t=2s

Wiec co wrzuca Braun:

- mapa w czasie wizyty Blinkena

- blokada kolejowa

- anty-polska polityka historyczna

- brak dostepu do miejsc kazni Polakow

A jesli chodzi o ten rzekomy pakt GB - Polska - Ukraina,  ktory wg. mojej opinii jest ukrainska wrzutka medialna, to Bruan przypomina o 1939 itp. itd. czyli, ze Polska jak Zablocki mydle z tymi Angolami i kuriosalnie argumentuje, ze ten pakt, ktorego nie ma, podwazy nasze sojuzsze z NATO i UE.

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 11:37

>>> Porty Morza Czarnego – to będzie najważniejszy element globalnej polityki w najbliższych dekadach. <<<

Co rusz przewijają się informacje o budowie kanału stambulskiego:
https://www.money.pl/gospodarka/turcja-zaczyna-sie-budowa-kanalu-stambulskiego-6655133953002048a.html

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 3 lutego 2022 11:32
3 lutego 2022 11:38

Jedno pytanie - ile razy poseł Braun odwiedził te miejsca kaźni Polaków? Cóż to dla niego, tak odważnego człowieka, pojechać tam i złożyć kwiaty? Skoro jest aż tak zatroskany o brak dostępu do nich. O tych mapach już słuchać nie mogę...

zaloguj się by móc komentować

tyszka @tyszka 3 lutego 2022 11:32
3 lutego 2022 11:41

Zapomnialem dodac, ze Braun powolujac sie na jakas wypowiedz ministra obrony Ukrainy twierdzi, ze zadnego zagrozenia nie ma ze strony Rosji gdyz nie ma wiecej wojsk rosyjskich nad granica Ukrainy niz zwykle, co jest toczka w toczke glownym rosyjskim "talking point", ktory jest powtarzany w rosyjskich mediach jak Russia Today i Sputnik News.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 3 lutego 2022 11:37
3 lutego 2022 11:42

No, ale kogo to obchodzi? Kiedy trzeba się odnieść do antypolskiej polityki historycznej Ukrainy. Od pół roku zajmuję się prawie wyłącznie tym i powiem jedno - poseł Braun ma takie pojęcie o tej polityce, jak ja o zawodowym boksie. Nie jest w stanie nawet się zbliżyć do jej założeń, a o tym, by z nią polemizować bez ruskiej tuby, którą mu wręczyli, nie może być nawet mowy. Polemizowanie zaś z Ukrainą za pomocą ruskich formatów nie jest zachowaniem godnym, słusznym, potrzebnym i skutecznym. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 3 lutego 2022 11:41
3 lutego 2022 11:42

To po co się poseł Braun martwi zdradą Anglików w takim razie? Skoro nie ma zagrożenia...

zaloguj się by móc komentować

tyszka @mniszysko 3 lutego 2022 11:37
3 lutego 2022 11:48

Kanal stambulski jest wazny, gdyz poza sporych dochodem dla Turcji pozwoli Turcji i krajom NATO obejsc Konwencje z Montreux i wprowadzic wiecej okretow na Morze Czarne.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski 3 lutego 2022 11:42
3 lutego 2022 11:55

"To po co się poseł Braun martwi zdradą Anglików w takim razie? Skoro nie ma zagrożenia..."  

Wszystkie rece na poklad i wszystkie argumenty na stol. To ze wzajemnie sprzeczne to nie ma znaczenia.  Jest to strzelanie srutem we wszystkich kierunkach do wszystkich mozliwych targetow. Ktores trafia.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 3 lutego 2022 11:42
3 lutego 2022 12:05

To wszystko było planowane z wyprzedzeniem na lata, o którym my mamy słabe pojęcie. Tyle ja wyłapałem.

To news z 2017 roku zresztą zapodawany przeze mnie kilka razy, bo według mnie jest bardzo ważny:
https://www.konflikty.pl/aktualnosci/wiadomosci/seabees-buduja-na-ukrainie/

Ten jest z 2019 roku:
https://www.konflikty.pl/aktualnosci/wiadomosci/amerykanie-zmodernizuja-ukrainskie-porty/

A tutaj najnowszy news:
https://www.konflikty.pl/aktualnosci/wiadomosci/campia-turzii-rozbudowa-bazy/

Amerykanie więc bardzo mocno siedzą nad Morzem Czarnym i kontrolują je na serio a nie na niby. Tam mysz się bez ich wiedzy nie przeciśnie.

P.S. Nie zapominajmy, że to Brytyjska Korona ma wydzierżawione pobieranie ceł na Ukrainie, eh!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 3 lutego 2022 12:05
3 lutego 2022 12:14

Z tych ceł ich wykolegowali chyba

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 12:59

Kolejny ważny tekst... Niech Pan bije aż przynajmniej tu na SN zapanuje jakaś refleksja. To jest bardzo ważna kwestia.

Pozdrawiam i trzymam kciuki za wytrwałość.

zaloguj się by móc komentować

manama1 @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 14:17

"Porty Morza Czarnego – to będzie najważniejszy element globalnej polityki w najbliższych dekadach."

To kwestia zawsze ważna - i zawsze ukryta.

Jeszcze na dziesięc/jednaście  lat przed wybuchem Wojny Krymskiej  odniesienie Brytyjczyków do kwestii  handlu i żeglugi carskich wówczas  portów czarnomorskich jest formalnie nieistniejące.

Jedynie mamy -  zawarte w treści  traktatu angielsko (baron Stuart de Rothesay)-rosyjskiego (Nesserlode i Kankrin), podpisanego w dniu 30 grudnia 1842/ 11 stycznia 1843 roku o handlu i żegludze,  -  odniesienie  zawarte w  art. 2 z tzw artykułów osobnych tegoż traktatu.

Jego częśc mówi, iż nie uznaje się za naruszenie "zasady wzajemności" przywilejów przyznanych w portach czarnomorskich i Morza Azowskiego dla statów tureckich o  wyporności do 80 łasztów. 

 

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 14:38

Bardziej na tacy wystawić się nie da! Kapitalne podsumowanie obecnej sytuacji, gdzie obecni wieszcze powinni ulec samoanihilacji ze wstydu, co oczywiście nie nastąpi, bo tu trzeba mieć honor, a nie zabiegać tylko o honorarium. Za dłuższą chwilę usłyszymy od eksperta o pivocie z pacyfiku na Morze Czarne ;-)

zaloguj się by móc komentować

tyszka @Alberyk 3 lutego 2022 14:38
3 lutego 2022 15:06

"ulec samoanihilacji ze wstydu" - To niestety tylko w marzeniach. Honor w tradycyjnym pojmowaniu sie nie liczy. Liczy sie hucpa czyli bezwstydna bezczelnosc.  Jeszcze w Japonii czasami sie zdarza, ze jakis wysoko postawiony biurokrata czy szef firmy z placzem blaga o przebaczenie czyli laczy przeszlosc z terazniejszoscia. Teraz przeszlosc sie wymazuje. 

Przed wojna Scott Fitzgerald napisal, ze w Ameryce nie ma drugiego aktu ("there are no second acts in American lives") co nie jestem do konca przekonany czy bylo prawda ale teraz z pewnoscia juz nie jest, choc sa domeny, gdzie raz jak schrzanisz to sie juz nie podniesiesz (np. antysemityzm, pedofilia ale z morderstwa mozna sie podniesc).

Jak pisalem powyzej o Braunie, przedwczoraj sie martwil, ze nasze konszachty z Wielka Brytania i Ukraina moga podwazyc nasza pozycje w NATO i gwarancje jakie nam NATO daje podczas gdy wiemy, ze dwa lata temu Braun bardzo glosno oskarzal rzad o zdrade stanu za przyzwolenie na przyjazd wojsk amerykanskich do Polski.

Piszac slowo 'Braun' wielokrotnie mi sie napisalo 'Buran'.  Teraz sie zreflektowalem, ze to moze miec  sens. Buran to polnocno-wschodni wiatr gdzies tam Rosji czyli innymi slowy wiatr ze wschodu a jak to sie mawialo w Polsce ze wschodu to nawet dobry wiatr nie wieje.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 3 lutego 2022 11:38
3 lutego 2022 15:39

"Jedno pytanie - ile razy poseł Braun odwiedził te miejsca kaźni Polaków? Cóż to dla niego, tak odważnego człowieka, pojechać tam i złożyć kwiaty?"

 

Panie Gabrielu, to nie chodzi o to ile razy on odwiedził te miejsca każni Polaków.

Chodzi o to że na każni może udać się przemknąć do parlamentu europejskiego.

Kto porusza temat każni jest patriotą, a taki może właściwie dbać o polskie interesy w Brukseli.

Tam dopiero można wallenrodyzować [uff, długie słowo, ale udało mi się je sklecić], zwłaszcza jeśli się zna angielski.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 3 lutego 2022 15:39
3 lutego 2022 15:41

No tak, Korwin nie zna i się kompromituje raz za razem, a poseł Braun w brytyjskiej telewizji zrobiłby prawdziwą furorę

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 15:47

Korwin już staruszek, a poseł Braun z angielskim i z brodą a la Julian Marchlewski na pewno zrobiłby furorę.

A jeśli i w brytyjskiej telewizji to może i przyplątałby się tam również nieco zapomniany przez publikę Radek Sikorski.

Żona by go trochę odpucowała i do studia by go wpuścili, ona ma tam chody.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 3 lutego 2022 11:38
3 lutego 2022 16:09

I  duzo  jeszcze  wody  w  Wisle  uplynie,...

...  zanim  pan  Braun  te  miejsca  odwiedzi...  o  ile  w  ogole  je  odwiedzi  !!!

Nie  chce  sie  juz  rozpisywac  "artystycznym  wystepem"  pana  Brauna  na  kAferencji,  bo  normalnie  oslablam  i  sciely  mnie  z  nog  te  jego  "zlote  mysli"...  ogolnie  to  pan  Braun  i  jego  kamaryla  NIE  MA  ZIELONEGO  POJECIA,  co  sie  tam  na  tej  zielonej  Ukrainie  dzieje...  i  tyle.  Pan  Braun  jest  juz  absolutnie  "politycznie"  ZAORANY  !!!

Wlasnie  u  Pana  na  SN,  kilka  lat  temu  -  nie  raz  juz  dyskutowalismy  m.in.  o  tych  "hektarach"  wydzierzawionych  przez  Chinczykow  albo  o  budowie  jakiegos  centrum  militarnego  gdzies  kolo  Donbasu  -  o  tym  Mniszysko  wspominal...  oczywiscie,  ze  zaden  MATOL  publicystyczny  albo  inny  OSZUST  SMOLENSKI  bioracy  panstwowe  pieniadze  nawet  o  tym  sie  nie  zajaknie,  bo  i  po  co  -  lepiej  bic  piane  i  PIERDZIEC  DEBILAMI  ZONdowymi  na  albinosie,  a  potem  w  kurwizorze  niz  rzetelnie  informowac  narod,...

...  a  tymczasem  we  francuskim  telewizorze  reportaz  za  reportazem  o  Ukrainie,  o  ogromnej  inflacji  w  Turcji,  wreszcie  o  2-dniowej  oficjalnej  wizycie  Erdogana  w  Kijowie  !!!

 

Dobrze  i  dziekuje,  ze  Pan  jednak  komentuje...  bo  az  mnie  zmrozilo,

 

zaloguj się by móc komentować

pike @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 16:40

Jakis czaś temu w jakimś wywiadzie Putin powiedział między innymi coś takiego

(oddaję tylko sens powiedzenia) : ....Albo zaczniemy się jakoś nawzajem dogadywać,

albo się nawzajem pozabijamy...

Na ten czas dogadują się z chinczykami

https://www.globaltimes.cn/page/202202/1251361.shtml

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 3 lutego 2022 15:41
3 lutego 2022 16:54

Nie...

...  ani  Braun  ani  zaden  inny  "polski"  PAJAC  i  SPRZEDAWCZYK  zadnej  kariery  w  brytyjskiej  tiwi  nie  zrobi...  nawet  nie  ma  o  czym  pisac  !!!

zaloguj się by móc komentować


pike @Paris 3 lutego 2022 16:56
3 lutego 2022 17:11

Sutuacja w jakiej się znaleźli przymusza ich do tych wzajemnych uśmieszków...

Normalnie to oni sobie raczej nie ufają...

zaloguj się by móc komentować

Paris @pike 3 lutego 2022 17:11
3 lutego 2022 17:32

Nie  sadze,  Panie  Pike,...

...  zeby  "sytuacja  ich  przymuszala"...  przeciez  oni  obydwaj  zdaja  sobie  DOSKONALE  sprawe  kto  badz  co-zacz  te  "sytuacje"  struga,  co  to  rzekomo  ich  "przymusza"...

...  to  tylko  takie  TEATRUM  dla  gawiedzi,  czyli  dla  nas.  Gdyby  ta  "sytuacja"  rzeczywiscie  ich  "przymuszala",  gdyby  naprawde  byli  odpowiedzialni  za  te  rozne  "sytuacje"  to  oni  -  zareczam  Panu  -  nie  usmiechali  by  sie  do  siebie  tak  uroczo  jak  w  zalaczonym  przez  Pana  linku  !!!

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 18:12

Pisalem o kanale ktory buduje Edrogan jakis czas temu. Nikt nie podja tematu...

Chcialem tez zwrocic uwage na Indie, ktore sa krajem rozwijajacym sie o wielkiej liczbie ludnosci i strategicznym  polozeniu. Kto wie czy i tam nie dojdzie w koncu do sytuacji w ktorej kajdan brytoli zostaniu usuniety. Tak czy inaczej rynkiem zbytu sa juz a za 20 lat kto wie czy nie beda wiekszym odbiorca niz "zachod" i wtedy te wszystkie stare szlaki straca na atrakcyjnosci.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 18:32

Pardon,...

...  ale  o  wszystkich  nadmienionych  przez  Pana  tematach  byla  juz  mowa  na  SN...  i  to  nie  raz  i  nie  dwa  !!!

Wielokrotnie  pisal  o  nich  m.in.  "nasz  merytoryczny"  Stanislaw  Orda,...  a  i  sam  Wlasciciel  SN  owa  tematyka  nie  gardzi   -   bowiem  tematy  te  zawsze  generowaly  duza  poczytnosc  i  bardzo  ciekawe  wymiany  komentarzy...  takze  Indie  i  ogolnie  kierunek  azjatycki  to  rzeczywiscie  bardzo  atrakcyjny  temat...  i  na  czasie  !!!

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @ThePazzo 3 lutego 2022 18:12
3 lutego 2022 18:36

Moim zdaniem cała ta bajka o heartlandzie to właśnie powstała po to aby odwrócić uwagę od Indii i Chin, które zawsze były w centrum. Niech będzie, że upraszczam i się nie znam na głębi strategicznej :)

zaloguj się by móc komentować

MZ @ahenobarbus 3 lutego 2022 18:36
3 lutego 2022 18:42

Tak,zawsze były światowymi potentatmi produkcji.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @MZ 3 lutego 2022 18:42
3 lutego 2022 18:53

Produkcji tak - ale rynek wew Chin to juz rynek zbytu najwiekszy na swiecie. A onsie beda drugim w niedalekiej przyszlosci. No chyba za zachod zmontuje tam demolke jakiej jeszcze swiat nie widzial.

zaloguj się by móc komentować


MZ @ThePazzo 3 lutego 2022 18:53
3 lutego 2022 18:56

To znaczy ,że będą mieli w d...e Zachód,jak w starożytności.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ahenobarbus 3 lutego 2022 18:36
3 lutego 2022 18:56

Sadze,  ze  sie  Pan  nie  myli,...

...  wlasnie  czytam  "jak  nakrecic  bombe"  Pana  Szymona  Modzelewskiego  i  jej  Autor  juz  na  samym  wstepie  stwierdzil,  ze  Indie  dla  BANDYTERKI  brytolskiej  to  byl  KLEJNOT  w  koronie  !!!  I  pewnie  ciagle  jest,  ale  czy  bedzie  -  to  jest  znak  zapytania  !!!

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Paris 3 lutego 2022 18:56
3 lutego 2022 19:04

Swietna ksiazka Szymona. Przypomne tylko ze Chiny swego czasu tez byly "klejnotem w koronie" a jednak przestaly. Mimo ze interesy Brytoli sa wieczne to ich zabezpieczenie nie zawsze sie Brytolom udawalo.  Rzym upadl upadnie i Londyn. Kwestia czasu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ThePazzo 3 lutego 2022 19:04
3 lutego 2022 19:13

Co  daj  Boze  jak  najszybciej,...

...  bo  UPADEK  nalezy  sie  BANDZIOROM,  OSZUSTOM  i  ZLODZIEJOM  brytolskim  jak  psu  micha  !!!

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @MZ 3 lutego 2022 18:56
3 lutego 2022 19:20

Chiny to juz powoli maja w d - zachod ;) 

Wszystko maja swoje - od internetu po edukacje finanse administracje  bankowosc armie i programy kosmiczne. Zachod to im potrzebny jedynie do pozbycia sie nadwyzek produkcji. To nie Chiny walcza o szlak - tylko zachod chce zabezpieczyc sobie stalosc dostaw. Bo bez Chin juz sie nie da zyc.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ThePazzo 3 lutego 2022 19:20
3 lutego 2022 19:48

Dokladnie  tak,...

...  a  zdychajacy  "zachod"  ma  gender...  i  z  tym  qr***wem  trza  ich  zostawic  !!!

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @tyszka 3 lutego 2022 15:06
3 lutego 2022 20:20

Haha - Buran - swietne.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 21:05

Luźny komentarz do pogadanki: w tej amerykańskiej serii książek science fiction o peerelowskim inżynierze przenoszącym się w czasie i pomagającym Henrykom śląskim odeprzeć najazd Mongołów, o której już kiedyś wspominałem, robi on tam właśnie za emisariusza Prezbitera Jana. To znaczy taka plotka zostaje rozpuszczona, by bohater miał jakąś przykrywkę, bo prawdę zna tylko wspierająca go hierarchia kościelna.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
3 lutego 2022 21:17

Pogadanka - SWIETNA ! - mial Pan racje czasy srednowiecza ekscytuja nadal kazdego :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomasz-kurowski 3 lutego 2022 21:05
3 lutego 2022 21:21

Co to za książki, bo nie pamiętam...

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski 3 lutego 2022 21:21
3 lutego 2022 21:52

Seria The Cross Time Engineer Leo Frankowskiego, po polsku chyba nigdy nie wydana (i po prawdzie nie ma czego żałować).

zaloguj się by móc komentować

olo @Paris 3 lutego 2022 16:09
3 lutego 2022 22:08

ja bym pana brauna jeszcze politycznie nie skreslal, bo to zdolny rezyser a nowych tematow raczej mu nie braknie

zaloguj się by móc komentować

Paris @olo 3 lutego 2022 22:08
3 lutego 2022 22:35

Wiesz,  Olo,...

...  najgorsze  jest  to,  ze  on  STRACIL  twarz  przystepujac  do  tej  ZGRAI  kAfederacyjnej,...  to  "pokazywanie  sie"  z  tym  pajacem  Mikke,  "heppening"  z  Olszanskim  -  to  sa  sprawy  uwlaczajace  ludzkiej  godnosci,...  a  Pan  Bog  dal  mu  tak  wiele  talentu,  no  ale  coz  -  jego  wybory  sa  beznadziejne,  a  czas  ucieka...

...  dla  mnie  juz  jest  "po  Braunie"  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @olo 3 lutego 2022 22:08
3 lutego 2022 22:35

Wiesz,  Olo,...

...  najgorsze  jest  to,  ze  on  STRACIL  twarz  przystepujac  do  tej  ZGRAI  kAfederacyjnej,...  to  "pokazywanie  sie"  z  tym  pajacem  Mikke,  "heppening"  z  Olszanskim  -  to  sa  sprawy  uwlaczajace  ludzkiej  godnosci,...  a  Pan  Bog  dal  mu  tak  wiele  talentu,  no  ale  coz  -  jego  wybory  sa  beznadziejne,  a  czas  ucieka...

...  dla  mnie  juz  jest  "po  Braunie"  !!!  

zaloguj się by móc komentować

pike @ThePazzo 3 lutego 2022 19:20
3 lutego 2022 23:04

Niektórym trudno będzie się bez chińczykow obyć....

O chińskich projektach w Azjii środkowo - azjatyckiej w ramach projektu

Incjatywy Pasa i Szlaku (BRI)  

Owocne projekty w ramach BRI pobudzają handel i inwestycje między Chinami a Azją Środkową - Global Times

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

olo @Paris 3 lutego 2022 22:35
4 lutego 2022 00:09

wiem, czas pokaze jakie beda scenariusze

zaloguj się by móc komentować

Jozef-Bak @gabriel-maciejewski
5 lutego 2022 20:58

Bardzo ciekawy artykuł; duży plus. Co do Pana Grzegorza Brauna. On politykiem nigdy nie był ale poprzez swoje filmy stał się dość popularny. Myślę (oczywiście żadnej pewności nie mam), że do Konfederacji wciągnął go Korwin (może nie bezpośrednio), bo taka twarz była mu potrzebna. Pan poseł Braun z polityki nie rozumie chyba zbyt wiele, ale uwielbia publiczne występy, na których plecie jak Piekarski na mękach. Trwoni w ten sposób swoje dobre imię. Przykro na to patrzeć

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować