-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Charyzmaty Moniki Jaruzelskiej

Co jakiś czas zastanawiamy się tutaj w jakim właściwie celu publicyści prawicowi przyjmują zaproszenie Moniki Jaruzelskiej i siedzą z nią przy kawie przez godzinę albo i dłużej, dyskutując o kwestiach, które z istoty są dla nich nie rozwiązywalne?

W zasadzie wszyscy wskazują na to, że wykuwa się właśnie i hartuje stal przyszłych politycznych układów. Ja bym może nawet powiedział, że wykuwa się stal przyszłych politycznych obręczy, które założone zostaną na szyję tego i owego. No, ale program cieszy się niesłychaną popularnością i dziś nikt nie myśli o takich przykrych rzeczach. Ja go co prawda nie oglądam, bo jak wiecie straszne obrazy nie są dla mnie i zbyt wielkie natężenie emocji na ekranie powoduje, że zamykam oczy, ale fakt jest faktem.

Co takiego sprzedaje pani Monika, że to się tak bardzo podoba? Ten sam towar, który swego czasu sprzedawała Irena Dziedzic w programie Tele Echo – wyższą kulturę. Skąd ją bierze? Z rodzinnej tradycji, której przecież nikt nie podważa. Jej tata, sławny generał, pochodził przecież z rodziny o tradycjach ziemiańskich, a dwór w Kurowie, chyba nawet jeszcze stoi. I to panią Monikę upoważnia do tego, by występować w sztafażu tradycji i kultury. No, ale – o czym wszyscy pamiętamy – tata pani Moniki był też szefem komunistycznego państwa, wprowadził stan wojenny, który nie każdemu się podobał, a także podlegali mu ludzie o tak niepięknej konstrukcji psychicznej i równie problematycznych odruchach, jak generał Grzegorz Korczyński. O ile wiem, tata pani Moniki nie uczynił zbyt wiele, by swojego podwładnego powstrzymać przed różnymi wyskokami. Ta część dziedzictwa, nie jest w programach zatytułowanych jakże inspirująco – Towarzyszka panienka – zbyt silnie eksponowana, ale jest obecna, bo nie sposób jej ukryć. Kolega mój, który zadzwonił tu w niedzielę, by pogadać o noachitach, ku mojemu zdziwieniu, wskazał, co takiego powstaje na styku tych dwóch obszarów. Jaka jest część wspólna tradycji ziemiańskiej i wojskowej, dworu i gabinetu, towarzyszy i panów? Otóż jest nią towarzystwo. Choć może lepiej byłoby napisać – Towarzystwo. I tym właśnie w istocie zajmuje się Monika Jaruzelska, konstruowaniem nowego towarzystwa. Ono zaś, na pewno będzie miało jakąś rolę do spełnienia i to jest wiadome, albo tylko intuicyjnie wyczuwalne dla ludzi, którzy salonik towarzyszki panienki odwiedzają. Na czym opierać się będzie dobór tego towarzystwa wskazywać mogą ostatnie sekwencje rozmowy Moniki Jaruzelskiej z Grzegorzem Braunem. Kto oglądał ten wie. W towarzystwie tym, jak w każdym, obowiązywać będą zapewne jakieś hierarchie, ale ośrodek rozdzielania chryzmatów będzie tylko jeden – sama pani Monika. Zastanawiające jest tylko to, jakiego rodzaju profity spodziewają się uzyskać ludzie, którzy do towarzystwa się załapią. I nie mówię tu o panu, który prowadzi sobie program biceps dla Polski, ale o takim Marcinie Roli na przykład. Niewiele już zostało do pochłonięcia przez tę niesamowicie prymitywną formułę, którą wymyślił. W zasadzie tylko dekonstrukcja wypowiedzi ministrów i premiera, a także ekspertów od covid. Z drugiej strony, co oni mają robić? Jak ktoś nie został zaproszony przez Monikę Jaruzelską, jak Rafał Brzeski na przykład, to Tysol składa mu ofertę, by opowiedział coś o kosmitach śledzących US Navy.

Sprawy więc mają się tak – rząd zabiera na swój pokład tylko ludzi bezwzględnie lojalnych, to nic, że owa lojalność wyrażana jest wyłącznie w deklaracjach, a w godzinie próby rozsypie się jak domek z kart. Nie jest to ważne, albowiem chodzi zawsze o to samo – o zachowanie pozorów. Gwarancje zaś stabilności nie zależą od lojalności nawet bardzo dużych i wpływowych grup. Pozory jednak muszą być zachowane, stąd tak ważne jest kto co mówi i jakimi symbolami w tej komunikacji się posługuje.

Ci którzy mają do rządu jakieś wąty, albo nie mają, ale chcą wyrazić różne sugestie, bo taka jest ich wewnętrzna, ekspresyjna natura, nie mogą się załapać, nawet jeśli ich wpływ na masy jest widoczny i mierzalny. Psują bowiem wizerunek propagandowy i łamią zasadę najważniejszą – zachowania pozorów. No i dla nich swoją szalupę podstawia Monika Jaruzelska, osoba, która organizuje towarzystwo według najlepszych, wywodzących się jeszcze z XIX wieku wzorów. I tam chcą się załapać wszyscy. Część, bo nie widzi swojej szansy, część bo widzi ją, ale czuje się skrzywdzona przez oficjalne czynniki, a część z przekonania, że teraz oto można wreszcie dokopać Pisowi, bo jesteśmy w kupie, a na czele stoi pani Monika. Wszystkie te aspekty mają jedną wspólną cechę – bezradność. Ludzie ci, zgłaszają akces do wykonywania czegoś, o czym na razie nie mają pojęcia i po prostu czekają na instrukcje - żeby im ktoś powiedział co mają robić, a wtedy zrobią. Na razie ograniczają się do subtelnych i mniej subtelnych rozważań o nadchodzącym, nowym totalitrayzmie.

Ich zachowania na pewno nie mają nic wspólnego z polityką. Towarzystwo bowiem, takie z jakim mieliśmy do czynienia w okresach minionych, nie służy polityce, służy dyscyplinowaniu polityków nie posiadających gwarancji. Czy Pis ich nie posiada? Bezczelność niektórych polityków dobrej zmiany wskazuje, że jednak tak. Cała więc gromada osób, które zamustrowały na kuter Moniki Jaruzelskiej musi czekać, aż te gwarancje zostaną cofnięte. Nie ma innego wyjścia. Do tej pory zaś będzie budować wizję alternatywnego prowadzenia działań politycznych, kreować całe światy i śledzić kosmitów podążających tuż za wielkimi okrętami amerykańskiej marynarki.

Przyznać jednak trzeba, że oferta Moniki Jaruzelskiej jest dużo lepsza niż ta, którą PiS ma dla swoich ludzi, nie spełniających standardów i nie godzących się na zachowywanie pozorów. Tam nie ma krzty zrozumienia dla takiej postawy i każdy kto wyrazi choćby cień jakiejś wątpliwości nie może liczyć na litość. W małej łódeczce pani Moniki, nastrój jest inny zgoła, wiosenny i świąteczny, nawet jeśli dzielnemu kapitanowi w spódnicy zdarzy się raz i drugi postraszyć któregoś z majtków. A to, że coś tam w papierach po tacie zostało, a to, że za burtę można wypaść, a to, że nie każdy będzie mógł się załapać na różne profity, jak już postać świata tego zacznie się zmieniać naprawdę i nieodwołalnie. Na razie jednak towarzystwo powstałe ze zbioru pamiątek dworkowych i starych, zaśniedziałych już dobrze medali, wręczanych przez towarzysza Breżniewa, ma się dobrze i tworzy zgraną paczkę luźno ze sobą związanych przyjaciół. Czekajmy aż ktoś im powie, że nadszedł czas wypełnienia zobowiązań.



tagi: polityka  propaganda  tradycja  monika jaruzelska  towarzyszka panienka  towarzystwo 

gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 10:01
51     3773    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 10:57

Młodzi ludzie często kontestują swoich rodziców. Często chcą być inni dla samej inności i nie określania ich jako potomek tego czy innego. Nie wiem czy mamy do czynienia z czymś takim u P. Moniki?
Jeśli nie to sprawa jest jasna i oczywista i nie ma o czym rozmawiać. Tak pytam, bo jakoś nie śledzę i nie doceniam tych "wspaniałych" spotkań dostępnych zwykłemu człowiekowi. Potwierdzam, że to mój błąd i to nie pierwszy w moim życiu.

Zapełniają moją głowę retoryczne pytania, a może już takimi nie są? Cz ktoś wie?
1. Kto ustala temat rozmów.
2. Kto ustala granice, poza które nie wolno/nie powinno się posunąć.
3. Jakich znaków/"charyzmatów" udziela się rozmówcy tejże panienki.
4. Czy podpisuje się jakiś cyrograf i otrzymuje jakiś certyfikat?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 27 kwietnia 2021 10:57
27 kwietnia 2021 11:02

A po co certyfikat, udział jest ważny. A kontestacja już była, teraz pora na afirmację, oczywiście bardzo dyskretną

zaloguj się by móc komentować

MG @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 11:11

Widzę to prościej. Są różni ludzie, tak jak są różne zwierzęta - jedne upolowanemu zjedzą serce, watrobę i resztę zostawią, inne pójdą natychmiast do dupy, najlepiej gdy jeszcze zamieni się ona w padlinę.  
Ludzie tacy będą zawsze wypatrywali padliny. W odległych czasach mojego technikum niektórzy koledzy zapisywali się do ZMS-u, by na maturze godnie odebrać legitymację PZPR. Skąd to wiedzieli, że tak trzeba? Do tej pory nie wiem. 
Nie mamy teraz ZMS-u, ani PZPR-u gdzie wcześniej możemy zadeklarować swoją gotowość, oddanie i pozwolić się sprawdzić - pozostaje Jaruzelówna, gdzie chociaż w ten sposób można się okazać i zadeklarować gotowość. Do czego? Nie ważne do czego. Ważne żeby być, istnieć i działać, nawet niekoniecznie mieć z tego jakieś dobra. 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MG 27 kwietnia 2021 11:11
27 kwietnia 2021 11:21

No i takiego aspirującego do przyszłych rozdań kadrowych niechybnie pokażą  w internecie i w tv.

Chodzi o zbudowanie stosownego image'u , czyli aby pospólstwo bez wątpliwosci wiedziało, kto zasłużył  na "honory" dworu u przyszłego władcy.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 11:25

Ilość katastrof morskich i lotniczych po zmianie drużyny taty tak wzrosła, że pani Monika powinna mieć w odwodzie gwarancje do gwarancji. 

zaloguj się by móc komentować

MG @stanislaw-orda 27 kwietnia 2021 11:21
27 kwietnia 2021 11:40

Akurat głos pospólstwa tutaj się najwięcej liczy. Szczególnie podczas wyborów przyszłych oddanych. Pan tak naprawdę myśli, czy tylko takiego udaje?

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 11:52

To chyba budowanie zespołu do planu B na wypadek gdy coś nie wyjdzie z Nowym Ładem. W tym ładzie nie są bowiem przewidziane istotne funkcje dla pani Jaruzelskiej ani dla jej gości z prawicy.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 11:57

Życie dzieci resortowych to naturalna skłonność do bycia celebrytami.Oni są już genetycznie zmodyfikowani,poprzez urodzenie i wychowanie.W życiu dorosłym zajmują się biznesami,lub inżynierią społeczną. Towarzyszka panienka Monika Jaruzelska dobrze czuje się w dzisiejszej Polsce,bo stworzona jest do celów tej "inżynierii" o której pan pisze.

Spadek ,który zostawił jej tatuś,pozwala wieść życie i rozmowy  ,wśród "rodowych sreberek",na kanapie ,ktorej siadywał :Wałęsa, Gorbaczow,nawet Kaszpirowski etc..persony...z pewnością naiwni dają się wciagać w tą grę,a bardziej przyzwoici czekają na rozwój...bo nowa polska rzeczywistość może uzyskać stadny rozwój oparty na spuściźnie dzieci resortowych i osiągnąć model trudny do przewidzenia obecnie.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @MG 27 kwietnia 2021 11:40
27 kwietnia 2021 11:57

>>> chodzi zawsze o to samo – o zachowanie pozorów <<<

>>> Pozory jednak muszą być zachowane, stąd tak ważne jest kto co mówi i jakimi symbolami w tej komunikacji się posługuje. <<<

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @chlor 27 kwietnia 2021 11:52
27 kwietnia 2021 12:27

Teraz jest moda na  "pluralizm", no to on ci jest.
A że koncesjonowany?

A czy w mediach był kiedykolwiek inny?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 12:29

Monisia jest katalizatorem miedzy trzecimi  i chyba już czwartym pokoleniem komuchów.. Nadal chcą funkcjonować, nadal chca mieć wpływy.. Układ okragłostołowy nadal trwa. Rynek gospodarczy jest wyraźnie kontrolowany, gdzie człowiek się rozejrzy, to jakiś przedstawiciel kolejnego pokolenia  komchów jest zamontowany. 

Podobna sytuacja była z żydami po 45 , właściwie czołowe stanowiska w sektorze państwowym to oni obejmowali. 

MSZ tam nic się nie zmieniło. Towarzysze dominują i pewnie w innych resortach również.  

Zgadza się , gra pozorów będzie kontynułowana.. I tak będzie do kolejnej ,za przeproszeniem, rozpierdu..y ktora się przetoczy przez Polskę.. 

Zobaczymy gdzie Putin się zatrzyma , jestem przekonany ,ze frakcje ekstremalne na Kremlu dominują. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Draniu 27 kwietnia 2021 12:29
27 kwietnia 2021 12:49

Putin akurat zatrzyma się w szpitalu, tak sądzę...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 27 kwietnia 2021 11:57
27 kwietnia 2021 12:50

No tak, ale można nie oglądać. Poza tym są niekonkurencyjni w stosunku do oferty zagranicznej

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @MG 27 kwietnia 2021 11:11
27 kwietnia 2021 12:51

Możliwe, ale nie rozumiem tego

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2021 12:50
27 kwietnia 2021 13:06

Jasne,że tak. Bo co "zagraniczne" to ponoć lepsze,jak dowodzi historia. Ale na rynku polskim stosunki są konieczne.Inaczej nie poruszałby pan "towaru" na kutrze towarzyszki panienki.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2021 12:49
27 kwietnia 2021 13:28

Być może Putin to już schylkowa postać w polityce rosyjskiej. A ja pamiętam jak Marek Budzisz przedstawiał nam  na swoim wykladzie silną grupę wpływu na Kremlu tzw. siłową.. 

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @Draniu 27 kwietnia 2021 13:28
27 kwietnia 2021 13:49

Tam nie ma innych grup wpływu jak tylko siłowe. Putin ma już swoje lata a także swój negatywny "elektorat" wśród elit światowych. Za dużo za uszami. Tak jak u nas zawsze już będzie "Układ okrągłostołowy" bo w piętnastym pokoleniu ktoś był na ty z Kuroniem. To ślepa uliczka i już nieaktualna. Zamordujesz połowę społeczeństwa czy jak?

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 13:53

A to nie jest tak, że aby zostać dopuszczonym do towarzystwa kandydat lub ktoś z jego rodziny musi mieć teczke TW? Jak np. Balbina. 

Odwróćmy kota ogonem. Czy gdybyśmy my wywodzili się z czerownego resortu po rodzinie - nie staralibyśmy się utrzymać status quo dla swoich rodzin?

Kto chce oddać dobrowolnie wpływy i frukty?

Chyba wariat. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 27 kwietnia 2021 12:50
27 kwietnia 2021 14:01

Albo idzie nowe grubsze przetasowanie by zrobić inną opozycję dla obecnej władzy i wypchnąć ze sceny resztki PO, które w terenie trzymają się jeszcze mocno. Rząd właśnie dogaduje się z "Lewicą" a w tle olbrzymie pieniądze z UE. Reszta opozycji wyje jak opętana na tą sytuację. Morawiecki musi mieć poważne umocowania a nasz rozwój umacnia Niemcy, które chwilowo są pod kreską. Wymiana wody w akwarium? A imperator Kaczyński je w tym czasie drogie bagietki i to jest nius prasowy nr 1

https://www.money.pl/gospodarka/konferencja-premiera-pis-porozumial-sie-z-lewica-w-sprawie-funduszu-odbudowy-6633536517778112a.html

https://www.money.pl/gospodarka/krajowy-plan-odbudowy-rzad-przyjal-projekt-ustawy-6633520038943424a.html

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @onyx 27 kwietnia 2021 14:01
27 kwietnia 2021 14:31

Czy ktoś się w Polsce zastanawia ile wynosi dług do PKB i ile kosztuje jego obsługa rocznie?

Czy ekonomia to już właściwie nauka o niczym a powodem tego ciągłe dodruki banków centralnych i kroplówka dla rządów za posłuszeństwo ?

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 14:37

Nie ma odbudowy bez składek. Ciekawe ile na głowę mieszkańca wypadnie.

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @onyx 27 kwietnia 2021 13:49
27 kwietnia 2021 14:46

Właśnie o to chodzi, ze to nie jest połowa społeczeństwa .. Komuchy i ich retoryka stwarza taką ułude. Ich jest góra 25%. 

I nie trzeba ich "mordowac" wystarczy powydlubywac z resortów.  Odciąć od informacji , a tym samym od możliwości decydowania. Zrobic czystke formalną.. I jestem przekonany ,ze nie wyszliby na ulice.  

No ale jest jak jest i faktycznie to się nie zmieni. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @ThePazzo 27 kwietnia 2021 14:31
27 kwietnia 2021 14:52

Tak, ostatnio ta obsługa mocno spadła w porównaniu do lat 2010-2016. Przez globalnego covida trochę wzrosła. Ekonomia to już pogranicze czarnej magii bo nijak się mają różne prawidła do umów zawieranych ad hoc przez globalnych graczy. Zawsze możemy wybrać inny rząd i recesję w pakiecie :\ Nikt nie twierdzi że jest super.

https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/dlug-publiczny-polski-a-odsetki-od-dlugu/vhwj9wq

https://www.gov.pl/web/finanse/zadluzenie-skarbu-panstwa

zaloguj się by móc komentować

onyx @Draniu 27 kwietnia 2021 14:46
27 kwietnia 2021 15:04

Gdyby było 25% to by nie było tematu. Zauważ że taki Trzaskowski wyciągnięty za fraki z krzaków i reprezentujący sobą dokładne nic, dostaje 10mln głosów. Tego nie da się zorganizować tandetną propagandą, to po prostu tam gdzieś jest. A żeby wydłubać z resortu to trzeba mieć kogoś na zamianę, to raz a po drugie to każdy ma umowę obwarowaną różnymi bezpiecznikami. Ale czas mija i wielu krzepkich obrońców już nie ma. Nasz problem leży u podstaw czyli brak doktryny. Czy WB martwi się tym, że doktrynę korony na przestrzeni dziejów realizowały różne kanalie z piekła rodem? Jak jeden z drugim przeginał to upadał na tasak siedem razy i tyle, przychodził kolejny na jego miejsce.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 15:18

Co tu mówić o "charyzmatach", jeśli "tradycje szlacheckie" polegają na własnych zeznaniach zainteresowanego, bowiem jego teczka personalna jest wyjątkowo ekscentryczna jak na wyższe sfery wojskowe PRL : przez 35 lat jednym długopisem różne rubryki były wypełniane:)))

Teczka personalna Jaruzelskiego została spreparowana w sposób wulgarny w roku 1990 a wielu dokumentów nie ma lub nastąpiło "wymienienie na lepsze". Niektóre dokumenty "cudownie się odnajdują" po wielu latach. A innych ważnych po prostu nie ma.

Teczka personalna w wojsku ma to do siebie, że jest jak akta kościelne: wszystko wpisywane do jednego kwestionariusza chronologicznie i muszą być dokumenty źródłowe. W dodatku te akta mają jeden wielki brak: nie ma w nich odręcznego podpisu oficera, który potwierdzał "za zgodność".


Fałszerstwa w teczce personalnej Jaruzelskiego opisał szczegółowo dr Piotr Gontarczyk z IPN- w "Przystanek Historia". Zapewne dlatego nie jest jeszcze profesorem.

Żona Jaruzelskiego Barbara zupełnie się nie załapuje na "szlachtę": w teczce personalnej Jaruzelskiego nie ma danych jej rodziców a nawet świadectwa ślubu. Podobno  jest córką jakiegoś leśnika o nazwisku Ryfa, ale to nazwisko pojawia się także w IPN w dziale "funkcjonariusze UB". Czyli tak naprawdę nie wiadomo, kim jest ta kobieta. Jaruzelski miał ją poznać wtedy, kiedy był świeżo mianowanym generałem dywizji - i rządził w Szczecinie.

Najzabawniejsze jest to, że pani Barbara Jaruzelska - wieloletnia pracownica naukowa Instytucie Lingwistyki Stosowanej UW w Warszawie zaczynała drogę naukową raczej późno: wyszła za mąż w 1960 za Jaruzelskiego jako "członek zespołu Pieśni i Tańca Wojska Polskiego" aby następnie ukończyć korespondencyjnie liceum dla pracujących a w 1969 r. zrobić magisterkę. Nie wiem czy korespondencyjnie.
Leśniczy o nazwisku Ryfa kiepsko wygląda obok herbu Ślepowron, więc nagle się okazało, że matka Barbary Jaruzelskiej pochodzi z Lublina z rodziny kamieniczników. W jakim lesie służył leśniczy Ryfa chyba raczej nie wiadomo.

Charyzmaty wywodzą się chyba w linii prostej z tego długopisu, co służył 35 lat do wypełniania akt osobowych generała Jaruzelskiego. I z  tego, o czym rozmawiał z NKWD 1942 r. w Bijsku młody człowiek, który pojawił się nad Wisłą w 1944 r. jako Wojciech Jaruzelski.

Po latach w aktach pojawiły się informacje, że drugi medal "za waleczność" dostał za walki z bandami UPA i z oddziałami WiN. W czerwcu 1946 r. "zabezpieczał referendum".

Napoleonowi  Buonaparte dojście  od podporucznika  w 1786 r. do generała w 1793 zajęło 7 lat. To był ewenement ale Buonaparte zbytnio ryzykował w grze politycznej i wylądował na Elbie.

Wojciechowi Jaruzelskiemu "człowiekowi cienia" dojście od podporucznika (11 listopada 1944) do generała brygary  w dniu 14 lipca 1956 czyli przed "październikiem"  zajęło lat 12. Czyli też znakomicie. Cała kariera licząc od pobytu gdzieś w ZSRR  "wyrąbana" za Stalina i dzięki Stalinowi. Później była tylko "konsumpcja".

I nie wylądował na żadnej "Elbie" tylko na stołku prezydenta RP dzięki poparciu "Adasia". A następnie w willi na Ikara kupionej z bardzo dużym upustem od kwatermistrzostwa WP. A teraz na zaproszenie jego córki galopuje do tej willi Grzegorz Braun i redaktor Rola. Po prostu szok.

 

https://przystanekhistoria.pl/pa2/tematy/wojciech-jaruzelski/31378,Falszerstwo-niedoskonale-czyli-teczka-Jaruzelskiego.html

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @ThePazzo 27 kwietnia 2021 14:31
27 kwietnia 2021 15:27

Polska ok 64%,Niemcy 78%.Ciekawość bierze kim są wierzyciele...i skąd tyle kasy uzbierali.Musi co bardzo pracowici byli.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 15:52

Charyzmaty ma od taty.

Towarzystwo to dobre okreslenie.

U Moniki Jaruzelskiej tworzy sie nowe, kto wie czy nie wymieni za pare lat obecnych administratorow.

I wtedy na trybunie, gdy bedziemy obchodzic kolejna rocznice, zamiast Andrzeja Dudy i Hanny Gronkiewicz Walc zobaczymy pania prezydent Monike z premierem Holownia.

I stojacym skromnie z boku ministrem kultury i dziedzictwa narodowego Grzegorzem Braunem.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 16:45

Ja bym chciał zwrócić uwagę na jedną okoliczność. Rodzina pana kandydata na prezydenta Rzeszowa ma długą lewicową tradycję. Kiedyś żeśmy ją podziwiali i analizowali. Więc pan kandydat na prezydenta miasta Rzeszów nie wypadł sroce spod ogona.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @pink-panther 27 kwietnia 2021 15:18
27 kwietnia 2021 17:25

Okazuje się, że żaden szok, Pantero.

Z trochę innej strony: pan Waszczykowski dziś potwierdził, że będzie w Polsce segregacja rasowa:

https://www.youtube.com/watch?v=mW9T8Xg6ZAc&t=1616s

"Sami się wykluczą" o niezaszczepionych ("19:25). Godzi się tu dodać, że ostatnio w salonie księżniczki Moniki gościła pani z wpolityce.pl.

 

zaloguj się by móc komentować

Lemonte @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 17:35

Vere scire est per causas scire :)

zaloguj się by móc komentować

Lemonte @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 18:07

Patrzę na elity tego społeczeństwa: polityczne, kulturowe, biznesowe, są to elity i prawoskrętne, i lewoskrętne. Wszyscy mówią o sobie, że mają czyste ręce i zawsze dobrze chcieli. Tylko skąd mają tyle brudu za paznokciami?

zaloguj się by móc komentować

Paris @onyx 27 kwietnia 2021 14:01
27 kwietnia 2021 18:35

Tak,  tak...

...  ida   ida  "nowe  rozwiazania",  jeden  z  pala  drugi  z  dzida  !!!

zaloguj się by móc komentować

Caine @pink-panther 27 kwietnia 2021 15:18
27 kwietnia 2021 18:42

 

Dziwne że nie wyedukowano tego Zespołu Pieśni i Tańca. W kontekście tego co pisze np W. Suworow o aparacie rozrywki wierchuszki UW.

zaloguj się by móc komentować



Paris @krzysztof-laskowski 27 kwietnia 2021 17:25
27 kwietnia 2021 19:23

Ten  WUJ  Waszczu,...

...  a  dzis  dety  €-OSIOL  on  juz  sie  dawno  wykluczyl,  a  dzis  tylko  to  potwierdzil,  w  tej  rownie  detej  rozmowie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 27 kwietnia 2021 19:06
27 kwietnia 2021 19:39

Dzis  Francja,...

...  calkowity  BANKRUT  przepoczwarza  sie  wlasnie  w  KALIFAT  na  oczach  milionow  Frankow  !!!   Toczaca  sie  teraz  kampania  prezydencka  to  zwyczajne  DNO  i  odlot  Macron'a,  ktory  "cieszy  sie"  17%-ym  "poparciem"  Frankow...

...  w  merdiach  zas  toczy  sie  "emocjonujaca"  dyskusja  -  UWAGA  Qwerty  !!!...  -  o  "moralnosci  i  etyce"  w  polityce  !!!   

 

Zas  popularny  tam  publicysta  Eric  Zemour  jedzie  po  Macron'ie  jak  po  LYSEJ  KOBYLE  i  mowi  o  rewizji  historii,...  i  o  wielkiej  WAZNOSCI  KRUCJAD  nad  rewolucja  francuska  -  zwlaszcza  dzisiaj  i  teraz  !!!        

zaloguj się by móc komentować

MZ @qwerty 27 kwietnia 2021 19:06
27 kwietnia 2021 20:16

No cóż,już raz zastosowali prawa noachickie w bolszewickich gułagach,teraz te prawa bedą stosowane wobec gojów dyskretnie. 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Paris 27 kwietnia 2021 19:39
27 kwietnia 2021 20:57

...Eric  Zemour...

 

Paris gore ciepłym uczuciem do tej kreatury z Magrebu?

Toż ta franca to w F taki charyzmatyk medialny jak Monika J.

To on namaszcza i montuje tzw Front Popularny.

Wyznawcy proroka mają być w następnym rozdaniu kozłem ofiarnym. A nie Eryka współwyznawcy JH = 10 + 5.

zaloguj się by móc komentować

darkforce @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2021 21:41

Cóż, najlepszym komentarzem jest cytat: -Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda dla szpiclów, katów i tchórzy...  Dodam do tego: sprzedawczyków i idiotów.

zaloguj się by móc komentować

Paris @saturn-9 27 kwietnia 2021 20:57
27 kwietnia 2021 22:39

Moje  "cieple  uczucie"...

...  dla  tej  algierskiej  kreatury  jest  juz  od  dawna  "passe".  On  jeszcze  za  Hollande'a  w  telewizorze  "duzo  sobie  pozwalal"  i  zostal  "znikniety"...  i  teraz  na  okolicznosc  kolejnej,  detej  kampanii  znowu  go  wpuscili  do  telewizora...  zeby  troche  "grzac  piane"...

...  no  i  dzisiaj  po  poludniu  uslyszalam  na  wlasne  uszy  jak  on  o  tych  krucjadach  i  o  tym  jakie  one  sa  wazne  dzisiaj  nawija...  takze  o  tej  "moralnosci  i  etyce  w  polityce"... 

...  i  zwyczajnie  az  mnie  zatkalo  z  wrazenia  !!!  Tylko  tyle.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @krzysztof-laskowski 27 kwietnia 2021 17:25
28 kwietnia 2021 15:30

Jak legalnie uniknąć szczepionek, maseczek i spisu powszechnego? Mec. Jacek Wilk

https://www.youtube.com/watch?v=rIggxmfzHVI&ab_channel=MaciejWieczorek

Nikt się nie wykluczy. Komunistyczne postprl sądy tak znienawidzone, bronią nas przed tyranią konserwatywnego katolickiego PIS. 

Niezła paranoja...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ThePazzo 28 kwietnia 2021 15:30
28 kwietnia 2021 17:14

Nazwałbym to logicznym rozwojem sytuacji raczej niż niezłą paranoją.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @krzysztof-laskowski 28 kwietnia 2021 17:14
28 kwietnia 2021 19:44

To PIS miał nas obronić przed układem postpzpr zlikwidować go i ograniczyć wpływ na nasze codzienne życie.

A wychodzi na to, że PIS działa bezprawnie i to komnuchy bronią naszych praw.

To nie paranoja?

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Paris 27 kwietnia 2021 22:39
29 kwietnia 2021 16:00

Paris wie ale to hermetyczna wiedza która w kraju jest niedostępna...

 

Na zachodzie kontynentu wywieszają w sieci:

Eryk i Żak

https://youtu.be/RAKfR6_H0zY?t=495

zaloguj się by móc komentować

Paris @saturn-9 29 kwietnia 2021 16:00
29 kwietnia 2021 16:33

STRASZNE  TO  JEST   !!!

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ThePazzo 28 kwietnia 2021 19:44
29 kwietnia 2021 17:00

Nie, bo PiS, podobnie jak każda inna partia polityczna polska, która potrafi zaistnieć w przestrzeni publicznej, najwidoczniej od chwili powstania służy do tego, by umocnić panowanie PZPR w Polsce. Która to PZPR jest ulubioną partią cesarza rzymskiego niemieckiego pogańskiego, że się tak wyrażę.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @ThePazzo 28 kwietnia 2021 19:44
29 kwietnia 2021 17:01

A niektórzy sędziowie polscy potrafią wydawać uczciwe postanowienia i wyroki.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @krzysztof-laskowski 29 kwietnia 2021 17:01
29 kwietnia 2021 17:14

Pełna zgoda - tylko jak daleka jest ta prawda od tego co nam PIS zapowiedział po dojsciu do władzy po PO :)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować