-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Cała sala śpiewa z nami, albo czy Polacy są wielkim narodem?

Od razu powiem, że nie. Polacy są narodem małym. Poznajemy to po tym, że polityczna fikcja i różne wygłupy, angażują od razu wszystkich jakoś tam myślących i nie ma mowy, by ich uwagę od tego przedstawienia odwrócić. W sensie tu ukazanym, to Szwajcarzy są wielkim narodem, bo mają jakieś zajęcia poza polityczne. Polacy – poza polityką, mają tylko chipsy i piwo. Czasem jakąś grę do odpalenia.

Wobec takiego stanu komunikacja z narodem, czyli ogłupianie go na chama jest niesłychanie proste i może to czynić każdy. No prawie każdy, bo jednak trzeba mieć jednak sporo bezczelności, by demonstrować taką troskę o wyborców, jak niektórzy kandydaci. Wszelkie modyfikacje tego systemu inicjowane są z zewnątrz. To znaczy nikt w Polsce nie ma szans na zrobienie czegoś istotnego czy choćby fajnego, jeśli taki projekt nie może być włączony w system promocji gwiazd polityki. I nikt nie znajdzie się w polityce, jeśli nie odegra publicznie scen z programu, który kiedyś tam, w roku 1989 został zatwierdzony i obowiązuje do dziś. To znaczy musi być współczująca lewica, ogłupiałe centrum i kontrowersyjna prawica, która albo jest wrabiana w faszyzm, albo domaga się likwidacji pornografii, najlepiej natychmiast. O czym informuje na YT, siedząc w niewygodnych fotelach, rozstawionych w kanciapie jakiegoś stróża.

Kwestionowanie zasadności tego schematu spotka się z udawanym niezrozumieniem i sfingowanymi oskarżeniami. Bo przecież oni dokładnie wiedzą o co chodzi. O demonstrowanie możliwie prostych emocji, które utrzymają ich na powierzchni zainteresowania masowego. To znaczy komunikaty muszą być takie, żeby za lub przeciw mógł się wypowiedzieć każdy dureń. W zakres demonstrowania emocji wchodzi również demonstrowanie szczerości, współczucia i empatii. Co, moim zdaniem jest absolutnie najgorsze. Wobec takiej postawy człowiek jest bezradny.

Wczoraj, z pewnym zaskoczeniem, obejrzałem nagranie z TV Republika, gdzie widać, jak Grzegorz Braun wita się ciepło z Marią Wiernikowską, a ona wręcza mu słoik marynowanych rydzów. W tle słychać panią Senyszyn, gawędzącą z jedną z dziennikarek Republiki, poseł Braun zaś mówi, że rydze są w Polsce ekwiwalentem krewetek. To znaczy Pan Bóg odsunął nas od akwenów, gdzie żyją krewetki, ale za to dał nam rydze. To się bardzo podoba Marii Wiernikowskiej, która – o czym dowiadujemy się od samego posła Brauna – powinna już dawno iść w politykę, a nie zajmować się jej komentowaniem. Senyszyn wychodzi, poseł Braun żegna ją słowami – do widzenia pani profesor. Atmosfera ociepla się jeszcze bardziej. Potem oboje – Wiernikowska i Braun – siadają na kanapie, a ona mówi, że rydze są z Podlasia, gdzie ludzie je zbierają. Jak wiemy nie ma to jak rydze z Podlasia, te z Mazowsza czy Kielecczyzny nie są już takie smaczne.

Dziś rano zaś przeczytałem lamenty, że kandydat Maciak nie został zaproszony na debatę do Republiki i to jest straszne, bo nie każdy ma, jak widzimy równe szanse. I gdzie jest demokracja? To zestawienie wizji, bo tak chyba trzeba określić te występy, wskazuje na małość narodu polskiego i każdego pojedynczego Polaka. Jak można być takim durniem, jak ci, co latają do Brauna żeby im podpisał gaśnicę, i nie zauważyć jednocześnie, że w spektrum zjawisk politycznych przesuwa się on na pozycje akceptowalne, na jego miejsce zaś – czarnego luda – wchodzi ten jakiś Maciak, który – nomen omen – wraz z jakimś panem z wąsem, zwalcza pornografię opowiadając o niej w dziwnej kanciapie przerobionej na studio.

Każdy kto żyje dłużej niż 30 lat widzi, że to jest powtórka lat dziewięćdziesiątych. My zaś, będziemy czekać, aż wymienione osoby pozałatwiaj sobie w tej polityce co tam miały załatwić, potem przejdą na emeryturę jak Moczulski i wtedy okaże się kto z nich był kolegą lub koleżanką Michnika.

Jeśli zaś chodzi o drogę do polityki, jest ona prosta – poprzez kokieterię, o czym świadczy przypadek Płaczka. To znaczy trzeba odpowiednio długo produkować wazelinę i smarować się nią na wizji, apelując do prawdziwych Polek i Polaków, a potem już jest z górki.

Nic tu nie dzieje się naprawdę. Ktoś może w tym momencie zapytać dlaczego ja się czepiam Wiernikowskiej? W ogóle się nie czepiam. Pamiętam ją z Gazety Wyborczej i jak słyszę, że Braun mówi iż należy ona do grona ludzi antysystemowych to zwyczajnie w to nie wierzę. Bo każdy antysystemowiec, jakiego mogłem obserwować do tej pory okazywał się najgorliwszym sługą systemu. To się już dawno zrobiło do porzygania nudne. Misją zaś posła Brauna jest utrzymanie narracji publicznej na poziomie gaśnicy i okraszanie jej, od czasu do czasu, anegdotami o krewetkach. Wszystko zaś w trosce o to, by „zwykłym Polakom” czasem się coś we łbach nie poprzewracało.

Kwestie antysystemowości tych czy tamtych osób nie powinny być przedmiotem dyskusji, albowiem system jest źle zdefiniowany. „System”, jest to słowo wytrych, które stosuje się jako argument przeciwko aktualnie rządzącej partii. Innych znaczeń ono nie ma. Służy też jako argument do kosmetycznych zmian w polityce polegających na przepychaniu jednych polityków do sfery akceptowalnej przez większość i wciąganiu na pokład wariatów, którzy po wstępnej obróbce zajmą ich miejsce na krańcach politycznego spektrum. Warunek wejścia w ten układ jest taki, że trzeba się nauczyć języka, który tam obowiązuje, to znaczy języka kokieteryjnych przeinaczeń oraz aspiracji kropka w kropkę identycznych z tymi, jakie miały ambitne nastolatki w latach osiemdziesiątych. Takie, które marzyły o karierze w telewizji.

Wobec takiego opisu, jak sądzę bliskiego prawdy, nic co robimy nie ma najmniejszego znaczenia. Czyli nic prawdziwego nie ma znaczenia, bo ludzie angażują się w swoje życie naprawdę i oczekują, że to zaangażowanie przyniesie efekt. Potem okazuje się, że znaczenie mają te zachowania jedynie, które korespondują z planami polityków. Widzimy to choćby obserwując kariery akademickie i medialne. Czyli tę nieprawdopodobną piramidę łgarstw nie prowadzących ku żadnym ludzkim rozwiązaniom.

Kandydaci na prezydenta dyskutują o tym ile jest płci. Odpowiadają na inne, równie idiotyczne pytania, wszystko po to, by dokonać prezentacji w zakresach dostępnych dla przeciętnego jełopa wychodowanego przez TVN czy telewizję Kurskiego. Tymczasem prezydent ma zajmować się przede wszystkim kwestiami poza zasięgiem umysłu i percepcji takich istot. Jest to więc pewien paradoks, o wiele bardziej tragiczny niż wyszydzane w Polsce liberum veto. Ono zaś jest znakomitym przykładem dla naszych dzisiejszych rozważań. Każdy bowiem aspirujący Polak wie, czym było. Traci jednak całkowicie rezon, kiedy mu jednak powiedzieć, że ten poseł który je zastosował po raz pierwszy, czyli Siciński podpisał układ w Kiejdanach, oddający Litwę pod protekcję Karola Gustawa, czyli był szwedzkim agentem, opłaconym przez wroga. I trzeba wielokrotnego powtarzania anegdot o rydzach, krewetkach i Podlasiu, a czasem i psikania na takiego hanukową gaśnicą, żeby odzyskał przytomność i mógł śmiało popatrzeć na siebie w lustrze.

Gdyby Szwedzi wygrali, poseł Siciński, miałby szansę na to, by stać się kimś w rodzaju XVII wiecznego Wałęsy. Zastanówcie się nad tym głębiej, a przyznacie mi rację. Polacy bowiem, w swojej małości, nie są  w stanie zrozumieć skali zjawisk, które rozgrywają się przed ich oczami. Stąd każde demonstracja znajduje od razu rzesze wielbicieli i naśladowców. Im głupsza tym ich więcej. Ktoś jest i  był tego świadom, dlatego, już w latach osiemdziesiątych stanowiska patriotów w najwyrazistszy sposób demonstrujących swoje przywiązanie do ojczyzny, poobsadzano zdrajcami. I manewr ten powtarzano jeszcze wielokrotnie później. To zaś wskazuje na dwie kwestie – wszelka ostentacja i powierzchowna demonstracja nie angażująca osobniczych talentów jest podejrzana. To raz, a dwa – droga ku prawdzie nie wiedzie przez malowane wrota. Na nie może się gapić tylko ciele.

Na dziś to tyle.

Przypominam, że można się jeszcze zapisać na konferencję w Gniewie.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-12-konferencji-lul/

 

Targi Książki i Sztuki w Ojrzanowie odbędą się w dniach 5-6 lipca

 

W sklepie zaś jest nowa książka

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zeszyty-do-historii-narodowych-sil-zbrojnych/

 



tagi: polityka  polska  propaganda  komunikacja  media  tradycja  braun  odwaga  kokieteria  wiernikowska 

gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 09:02
152     3627    19 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

ArGut @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 09:45

Mnie się tak wydaje, że z posłem/kandydatem Grzegorzem Gaśnicą jest jak z młodym Linguinim w filmie Ratatuj. Gość normalnie nie miał zacięcia do gotowania a sterował nim Remy i był sukces. Tym kto napędza pana Gaśnicę może być pani Monika Braun. Musi mnieć BAJER zdalne sterowanie ... takie z najwyższych półek wtajemniczeń ...

I teraz taka zaawansowana technologia a taka zaprogramowana nie skuteczność, nic tylko się zadumać jak brodata wersja Grzegorza Gaśnicy ...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 09:56

Gra odbywa sie wg terj  samej partytury,  co zawsze. Oto srodowisko projektu medialnego "Republika" ma w swoim zawołaniu, że  aktualny regime' szykanuje ów projekt  i aplikowanych mu jakoweś  represje. Jednocześnie liderzy tegoz projektu wynajmuja lokal na nowoczesne studio w najdroższej warszawskiej lokalizacji, vis a vis Ratusza i nawet im powqieka nie mrugnie, ze jednak z tym szykanowanierm cos nie teges. Gdyby to były prawdziwe szykany, siedzieli by w jakiejs Berezie Kartuskiej, a nie nadawali 24 h program "antyrzadowy".

Czyli jak zwykle, mamy koncesjonowaną tzw. prawicę, a dla bardziej zaawansowanych opcję konserwatywną, czyli "opozycję", coby wyglądało na spełnianie demokratycznych standardów.

Co dziesięc lat wchodzi w zycie polityczne (udział w wyborach) , które przedtem miało lat osiem i niczego z tamtych zdarzeń "wielkiej polityki" nie pamieta , nie wspominając  juz o kojarzeniu nazwisk z jakimiś wyborami politycznymi. Nie pamięta, nie chce pamiętać i przedstawicieli takiego pokolenia w ogólnosci to nie interesuje. Wybieraja własne złudzenia, które wobec lobotomii historyczno-edukacyjnej, celowo implementowanej w tzw. programach oswiatowych, moga przybierać najbardziej aberracyjne formy. Jak tez osoby z nimi kojarzone. Czyli  każde pokolenie musi zjeśc własną beczkę soli, nikt innytego za nie nie zrobi.

zaloguj się by móc komentować

atelin @stanislaw-orda 16 kwietnia 2025 09:56
16 kwietnia 2025 10:14

"Czyli  każde pokolenie musi zjeśc własną beczkę soli, nikt innytego za nie nie zrobi."

Te cholerne pokolenia ostatnie nie mają czasu na kontemplację beczki soli. Nastawione są raczej na bycie beczką cukru. A odbiorców morda piecze jak po chili.

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 16 kwietnia 2025 09:56
16 kwietnia 2025 10:20

Dlatego potrzebne są rzeczy trwałe. Jednymi z najtrwalszych są wydawnictwa. I te są właśnie marginalizowane

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 10:23

Braun jako antysystemowiec? jaja nad jajami.

 

zaloguj się by móc komentować



qwerty @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 10:20
16 kwietnia 2025 10:26

słowo pisane zawsze w jakiś sposób oddziaływuje, nawet po latach- jeśli jest nośnikiem prawdy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 10:20
16 kwietnia 2025 10:39

Wydawnictwa utrudniają i komplikują tresurę "masy wyborczej".  Zmuszja treserów do wysiłku, a któremu z treserów chciałoby się wysilać, skoro posiadają parasol ideolo (gwarancje zewnętrzne, że skorzystam z terminologii, chybaod Magazyniera) .

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 16 kwietnia 2025 10:26
16 kwietnia 2025 11:18

Problem w tym, że coraz to mniej czytających.  Nie wspominając już o czytaniu ze zrozumieniem, czyli tekstów nie w konwencji tik-tokowej. Powraca cywilizacja obrazkowa. W tempie przyśpioeszonym.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 11:35

W sensie tu ukazanym, to Szwajcarzy są wielkim narodem, bo mają jakieś zajęcia poza polityczne.  Polacy – poza polityką, mają tylko chipsy i piwo.
Szwajcarzy tym się od nas różnią, że nie walczą z systemem, tylko go tworzą. Jest to rodzaj rozciągniętej na całą społeczność gwardii narodowej złożonej z sygnalistów czy też donosicieli, która to funkcja jest uznawada za cnotę, a nie przywarę. Nie zgodzę się natomiast z tym, że Polacy mają tylko chipsy i piwo. Dużo ludzi robi swoje, dużo też jest ciekawych inicjatw, biznesów, działań i nie wszyscy żyją polityką, choć wzmożenie ostatnio jest spore. Nie dezawuowałabym tego, zwłaszcza, że są nieustanne zakusy, żeby dorabiających się i mających ambicje ludzi systemowo niszczyć. PIS już dał nam przykład, jak upadać mamy dzięki Polskiemu Ładowi i absurdom fiskalnym. A za chcwilę się okaże, czy pan prezydent podpisze ustawę obniżającą koszty ZUSu dla przedsiębiorców. Jeśli tego nie zrobi, to PIS niech sobie zamawia polityczną trumienkę. 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 16 kwietnia 2025 11:35
16 kwietnia 2025 11:57

Zaczynasz jak Maciej Łodyga, który tu ostatnio sugerował, że obrażam Wielkopolan

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 10:19
16 kwietnia 2025 11:57

Czyżby jednak departament stanu?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 12:10

"Bo każdy antysystemowiec, jakiego mogłem obserwować do tej pory okazywał się najgorliwszym sługą systemu. To się już dawno zrobiło do porzygania nudne."

Tak. Ta bryja podchodzi do ust, do nosa i do gardła. Trzeba ćwiczeń, wysiłku, i czuwania, żeby jej nie łykać. Inaczej strefa miazgi wciągnie na amen. Nastąpią nieodwracalne zmiany w neuronach. Podstawa to wywalenie tv za okno na beton.

zaloguj się by móc komentować


qwerty @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 12:48

Nie każda ofiara systemu takiego jakim jest, staje się antysystemowcem. Dodatkowo inicjatywę takie jak np. deregulacja, upraszczanie, etc budują świat wyobrażeń, że system to biurokracja i złe ustawy. Ale ludzie dobrzy i błędy oraz wypaczenia odpowiadają za Teb ocean zła. Dla niektórych to kałuża a nie ocean na drodze do uszczęśliwionej ludzkości.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 16 kwietnia 2025 12:10
16 kwietnia 2025 12:49

Oraz reedukacja jako droga wyrwania się z okowów 'systemu'.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 12:49

100/100  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Paris 16 kwietnia 2025 12:49
16 kwietnia 2025 12:51

Do  @Magazyniera  mialo  byc,

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 12:56

Co  do  Szwajcarow,  Panie  Gabrielu,...

...  jako  narod,  ludzie,  to  nie  powinnismy  miec  kompleksow  !!!

 

Dotyczy  takze  tzw.  ,,ludzi  zaHodu,,...  obysmy  TYLKO  Panu  Bogu  i  Matce  Bozej  pozostali  wierni  -  to  DAMY  RADE.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BeaM 16 kwietnia 2025 11:35
16 kwietnia 2025 13:08

"Szwajcarzy tym się od nas różnią, że nie walczą z systemem, tylko go tworzą." - ja to na pierwszym miejscu wstawiłabym jedno jedyne zdanie:Szwajcarzy nie doznali wychowania sowieckiego w przeciwieństwie do Polski. Komunę i sowieckość poznawali czas od czasu na wykładach uniwersyteckich,a to jest głęboka różnica BeaM... Jednak stanę w Twojej obronie,tzw"niepiwoszy",bo cos usiłuje się w Polsce robić względem wychowania (gorzej z politykami).

Chcąc nie chcąc muszę pokadzić,jak niektórzy mogą to uznać Szkole Nawigatorów.Jest ona dowodem,ze to właściwie praca od podstaw,gdzie kadzenie historii,literatury,polityki etc,etc---nie ma miejsca.Oby takich miejsc powstawało jak najwięcej.!

Ogromny procent poprzez już dwa pokolenia,duch komuny ,mimo upływu tylu lat,pokutuje wśród wapniaków i wystarczy bajer szurniętego polityka ,aby szli jak owieczka na zarżnięcie.I nie będę tego rozwijać,bo część młodzieży rozumie politykę przez memy,czyli durne obrazeczki.......

Ale ludzie zaczynają podnosić głowę i coś do rozumu jednak dociera...Ot co...

zaloguj się by móc komentować

atelin @BTWSelena 16 kwietnia 2025 13:08
16 kwietnia 2025 13:21

"Ogromny procent poprzez już dwa pokolenia,duch komuny ,mimo upływu tylu lat,pokutuje wśród wapniaków i wystarczy bajer szurniętego polityka ,aby szli jak owieczka na zarżnięcie."

A zwróciła Pani uwagę na ilość debilnych quizów z wiedzy o prylu?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @atelin 16 kwietnia 2025 13:21
16 kwietnia 2025 13:38

Ujmę to tak (może błędnie,więc proszę o poprawkę): komuna się także edukowała,bo potrzebuje debilnej młodzieży,w związku z tym quizów jest skolko ugodno. Tak,zwróciłam uwagę!.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @BTWSelena 16 kwietnia 2025 13:08
16 kwietnia 2025 13:56

Oni mieli za to swoją długą najemniczą historię... Ja sporo jeżdżę i mam na myśli także peregrynacje okolicy na rowerze, więc obserwuję metamorfozy miejskiej tkanki oraz rozmaitych biznesów - ile powstaje ciekawych miejsc, knajp, jakichś pracowni artystycznych, rzemieślniczych, barberów i paznokciarek etc. Ludzie mają wyobraźnię, pomysły, dlatego alergicznie reaguję na systemowe podcinanie takim jednostkom skrzydeł i dożynanie ich kosztami. Polska takimi ludzmi stoi, a polityka to jest jakiś wykrzywiający rzeczywistość filtr nakładany na te obszary. Widzę też z różnych komentarzy, że ludzie po jednej i drugiej stronie przyznają, że nie mają na kogo głosować. A z trzeciej strony te ataki np. na Brauna ludzi po prawej stronie są jakimś przegięciem. Facet jest specyficzny, nie ma obowiązku lubienia go, ale w paru punktach ma rację. No i najważniejsze - jego zwolennicy po upływie dwóch tygodni będą potrzebni. Trochę łyso prosić o przysługę kogoś, kim się gardzi, prawda? 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 14:02

Cyprian Kamil Norwid do Michaliny z Dziekońskich Zaleskiej [14 listopada 1862]

"Mam czasem tak skłopotaną głowę, że niekoniecznie za zupełną logiczność pisań moich poufnych odpowiadać mogę i winienem.

– Pisząc o położeniu Pani Glaubert, siostry hr. Bolesława Wielogłowskiego, który przyjaźnią śp. Generałowej zaszczycał się, wspomnieć zaniedbałem, albo raczej wspomnieć nie miałem przytomności, iż pan Bolesław, córkę mając, tyle odbiera pensyi, ile nieledwo kosztuje szambelański strój Jego – którego to zaś stroju gdyby zaniedbał, tedy i cala posada Jego nie byłaby istotną. Szczegół ten tragiczny i mało komu znany zamieścić winienem był, aby, siostrze usługę Chrześciańską czyniąc, brała przez to o tyleż niesprawiedliwie nie poniżyć.

Oto jest społeczność polska! Społeczność narodu, który nie zaprzeczam, iż o tyle jako patryotyzm wielki jest, o ile jako społeczeństwo jest żaden.

Wszystko, co patryotyzmu i historycznego dotyczy uczucia, tak wielkie i wielmożne jest w narodzie tym, iż zaiste że kapelusz zdejmam przed ulicznikiem warszawskim – ale – ale wszystko to, czego nie od patryotyzmu, czego nie od narodowego, ale czego od społecznego uczucia wymaga się, to jest tak początkujące, małe i prawie nikczemne, że strach wspominać o tem!

Przecież i kwestya krzyczącej do Boga sprawiedliwości, kwestya chłopów, o którą trzech Papieży po sobie idących dopominało się u narodu Polskiego, – dopiero jako-narodowa a nie jako Chrystusowa podniesioną i rozstrzygniętą jest.

Jesteśmy żadnem społeczeństwem.

Jesteśmy wielkim sztandarem narodowym.

Może powieszą mię kiedyś ludzie serdeczni za te prawdy; których istotę powtarzam lat około dwanaście, ale, gdybym miał dziś na szyi powróz, to jeszcze gardłem przywarłem chrypiałbym, że Polska  jest ostatnie na globie społeczeństwo a pierwszy na planecie naród.

Kto zaś jedną nogę ma długą jak oś globowa, a drugiej nogi wcale nie ma, ten, o! jakże ułomny kaleka jest!?

Gdyby Ojczyzna nasza była tak dzielnem społeczeństwem we wszystkich człowieka obowiązkach, jak znakomitym jest narodem we wszelkich polaka poczuciach, tedy bylibyśmy na nogach dwóch, osoby cale i poważne – monumentalnie znamienite. Ale tak jak dziś jest, to Polak jest olbrzym, a człowiek w Polaku jest karzeł – i jesteś-my karykatury, i jesteśmy tragiczna nicość i śmiech olbrzymi…. Słońce, nad polakiem wstawa, ale zasłania swe oczy nad człowiekiem.

– Daruj Pani, że doganiam list mój tym odsyłaczem, ale całe lata młodości mej rzucone są na same niekonsekwencye, więc już i nie czas na więcej –

Bóg osądzi resztę."

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 16 kwietnia 2025 13:56
16 kwietnia 2025 14:09

Olszański, który przychodzi na jego imprezy też w paru punktach ma rację? Pitoń też ma rację? 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 14:10

<<<(...)komunikaty muszą być takie, żeby za lub przeciw mógł się wypowiedzieć każdy dureń.>>>

 Większość nie zgodzi się na rezygnację z prawa do głosu.  JA jest na pierwszym miejscu.

To jest istotą i zarazem pułapką obecnego systemu. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 14:09
16 kwietnia 2025 14:23

Rywalizacja kto w ilu punktach ma rację jest pokazem bezsiły i braku zdolności do dokonywania jakichkolwiek zmian.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 14:09
16 kwietnia 2025 14:36

Nie zastanawiałam się nad tym, bo nie analizuję poglądów wszystkich ludzi przychodzących na jakieś imprezy. Zastanwiam się tylko, czy warto pogłębić podziały w miejscach i tak już przez innych podzielonych. Ja chyba mam większą tolerację dla ludzi niż Ty, za co, mam nadzieję, nie zostanę zaraz potępiona  ;) Mi rydze Wiernikowskiej nie uwierają. Ani to, że się Braun ukłonił Senyszonowej, bo to zawsze lepsze niż Wałesa, który chciał podawać nogę Kwaśniewskiemu. Reasumując, ta domówka, choć miała momenty komiczne, i tak była lepsza od debaty w Końskich. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 16 kwietnia 2025 14:36
16 kwietnia 2025 14:48

Ja w ogóle nie mam tolerancji dla ludzi

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 14:48
16 kwietnia 2025 15:02

No jeszcze troszkę masz, bo nie zablokowałeś mi komentowania :) (chciałam tutaj wrzucić jakieś serduszko, ale system tego nie przewiduje)

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 15:14

No i proszę. OT ale z nawiązaniem do Wanatowicza vel Sat Okha bis. Akcje Brauna poszły w górę. W nagrodę za współpracę. 

Nikt nie zauważył, że zanim chwycił za gaśnicę, zapuścił brodę nader starozakonną. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 15:15

"Atmosfera ociepla się jeszcze bardziej. Potem oboje – Wiernikowska i Braun – siadają na kanapie, a ona mówi, że rydze są z Podlasia, gdzie ludzie je zbierają. Jak wiemy nie ma to jak rydze z Podlasia, te z Mazowsza czy Kielecczyzny nie są już takie smaczne."

 

Może te rydze były w koronie, i dlatego tak mu smakowały.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Magazynier 16 kwietnia 2025 15:14
16 kwietnia 2025 15:23

Jakie akcje - że w ostatnim sondażu skoczyło mu z 4,56 na 4,67 %? ;-P Nawet liderem planktonu nie ma szans zostać. Myśli pan, że stoją za nim starozakonni, a on dla niepoznaki zapuszcza ichniejszą brodę? Chyba że ja już nie kumam pana poczucia humoru....

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BeaM 16 kwietnia 2025 13:56
16 kwietnia 2025 15:30

Rzadko, bardzo rzadko używam takich słów, ale nie mogę wyjść z podziwu. Ja pierdolę ...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Magazynier 16 kwietnia 2025 15:30
16 kwietnia 2025 15:34

Jak już panu samozachwyt minie, to proszę o sensowne wyjaśnienie swoich słów. A bluźnić w Wielki Tydzień nie wypada. Pan zawsze tak do Boga się odwołuje, a tutaj taki kniks.

zaloguj się by móc komentować

stachu @BeaM 16 kwietnia 2025 14:36
16 kwietnia 2025 15:35

Wałęsa nie chciał podawać nikomu nogi. Komuch Kwaśniewski spóźnił się na "debatę", bo tak doradzili mu specjaliści i nie przywitał się z już obecnymi. Nie piszę po to, żeby bronić "bolka", tylko pokazać drobnego cwaniaczka, który też w SB miał swoje pseudonimy. I taki był prezydentem przez 2 kadencje, co wiele mówi o ówczesnych wyborcach.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 14:48
16 kwietnia 2025 15:39

Liczy się chrześcijańskie miłosierdzie.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @stachu 16 kwietnia 2025 15:35
16 kwietnia 2025 15:43

No właśnie, był przez dwie kadencje, bo alternatywą był skompromitowany bolek... Że też w 38-milionowym kraju nie da się wyłonić ze trzech sensownych ludzi, to niesamowite w sumie.

zaloguj się by móc komentować

stachu @Magazynier 16 kwietnia 2025 15:30
16 kwietnia 2025 15:45

Moje wiekopostne postanowienie, ograniczyć do prawie zera wulgaryzmy. Zaczęło się to w czsie jazdy samochodem, i teraz przy oglądaniu tv. Dlatego tv ograniczyłem do sportu, skoki na nartach, lekkoatletyka, czasami jakiś film.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @stachu 16 kwietnia 2025 15:45
16 kwietnia 2025 15:53

W czasie jazdy samochodem to wprost niemożliwe hehe... Gdyby chcieć wprowadzić Dzień Bez Przekleństw, trzeba by zakazać ruchu kołowego z wyjątkiem darmowej w tym dniu komunikacji miejskiej. 

zaloguj się by móc komentować

stachu @BeaM 16 kwietnia 2025 15:43
16 kwietnia 2025 15:59

Wtedy Wałęsa jako "bolek" nie był powszechnie znany i cieszył się dobrą sławą.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @BeaM 16 kwietnia 2025 14:36
16 kwietnia 2025 16:13

Tak to wygląda, a że kurnik mamy, jaki mamy, więc i Braun błyszczy wśród kogucików i kwok. czy jest tego świadomy, z pewnością tak. Innego wyboru nie ma, bo innego kurnika nie ma. Mówiąc głośno o wielu oczywistych rzeczach, które by nigdy w mainstreamie by nie przeszły , czy jest bezpiecznikiem i lisem w kurniku dla systemu, tego nie wiem, człowieka można poznać tylko osobiście. Wystarczą małe sprawy, nie trzeba koniecznie wielkich. Elity i wielu go zna, niech więc się odezwą. Ze ja bym wielu rzeczy nie robił na jego miejscu, to nic nie znaczy, bo w końcu, co ja tam wiem. W końcu odwołując się do przysłów, lepiej z mądrym zgubić, niż z głupim znależć.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stachu 16 kwietnia 2025 15:59
16 kwietnia 2025 16:22

Niestety Stachu już był znany z tej "ubocznej"działalności.Warto sobie przypomnieć,że z Tymińskim staną w szranki,bo uzyskał tylko 40% głosów.I tak to się zaczęło wśród zdezorientowanego elektoratu pt "nie chcem,ale muszem"i było to obustronne...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @olekfara 16 kwietnia 2025 16:13
16 kwietnia 2025 16:41

Błyszczy w kurniku, bo choć mówi rzeczy podobne do innych albo wręcz te same, to posługuje się najsprawniej językiem polskim. Dla systemu nie jest żadnym zagrożeniem, bo poparcie ma znikome, może jedynie mobilizować innych kandydatow do ćwiczenia mowy. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @BeaM 16 kwietnia 2025 15:53
16 kwietnia 2025 16:44

Też nie zadziała. Zbyt piękne, aby było prawdziwe i wtedy kurwowanie przeniesie się na te ślepe zombiaki zapatrzone w telefony.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BeaM 16 kwietnia 2025 15:43
16 kwietnia 2025 16:52

Tutaj nie chodzi o kilku ludzi lecz o zaplecze osobowe i kasę. Lepper bis? Ja też mógłbym kandydować lecz po występach u Sakiewicza i w TVP nikt mnie nie chce na wizji a co dopiero w życiu publicznym.

zaloguj się by móc komentować

klon @BTWSelena 16 kwietnia 2025 16:22
16 kwietnia 2025 17:02

<<<tak to się zaczęło wśród zdezorientowanego elektoratu pt "nie chcem,ale muszem"i było to obustronne...>>>>

I tak trwa to do dziś.  Głosowanie "przeciw" komuś, "aby gorzej nie było". To plan minimalistyczny, który nie przynosi zmian, a jedynie utrwala status quo.

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @qwerty 16 kwietnia 2025 16:52
16 kwietnia 2025 17:02

Szkoda, bo byśmy na pana zagłosowali :)
A tak poza tym, to Braun jest tylko urozmaicaczem, i tak nie ma żadnych szans, więc jego występy mogą jedynie wpływać, osłabiać lub wzmacniać pozycję innych. Ważne jest tylko, kogo wskaże potem. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kpiotrzk 16 kwietnia 2025 14:02
16 kwietnia 2025 17:02

Ja dosyć szybko pozbyłem si e złudzeń, co do ludzi i ich , zwłaszcza, deklarowanych, intencji. To pewnie  przez skrzywienie zawodowe, ale mniej więcej od 29 roku zycia, czyli niebawem po skonczeniu stusiów parałem się kontrola finansową (gospodarczą) , audytem i księgowoscią. A takze "optymalizacją' naleznosci podatkowych, czyli oszukiwaniem fiskusa poprzez wykorzystywanie rozmaitych luk w przepiasacvh lub niejednoznacznosci interpretacyjnych. Nalezy tu wspomnieć, iz lata transformacji było eldoradem dla oszustw podatkowych, bo słuzby podatkowe dopiero uczyły sie równoległe z podatnikami rozmaitych sztuk i sztuczek. A doradcy podatkowi byli zawsze przed nimi krok do przodu. Totez napatrzyłem sie i nasłuchalem co niemiara. I dosyć szybko doszedłem do wniosku, że w zasadzie zaden człowiek nie nalożysam  sobie limitu (znaj proporcium mocium panie), o ile go do tego nie zmuszą okoliczności, czyli nigdy nie zrobi tego z własnej woli (tzw. wyższych motywacji).

Byłem przekonany, że ta cecha dotyczy głownie  osób, które wyszły z biedy i łapiąc okazję w "nowych czasach", chciały za wszelka cene i we wszelki sposób nadrobic wszystkie poprzednio stracone lata i okazje. Niestety, gdy juz nadrobiły, uznawały ze sa tacy sprytni i cwani, że "kombinatoryka" weszła im w nawyk. Juz inaczej nie potrafili. A urzedy skarbowe z czasem profesjonalizowały spposoby działania, a więc jedynym rtodzajem obrony stawał sie reket, czyli branie "na pensje" polityków,, juz to lokalnych, a potem jak się im uda, to szczebla parlamentarnego. No i była wtedy dwustronna zaleznosc, jeden miał haki, a drugi motywację (takze finansową, ów reket zwany elegancko prowizją) ) , aby temu pierwszemu dawać parasol przed kontrola skarbowa. No i ta ośmornica musiała zadusic kazdą racjonalnośc i efekrywnosc. Bardziej opłacał się "lobbing" i polityczne dintojry. A gdy jeszcze doszedł olbrzymi kapitał z zagranicy, zostało pozamiatane.

Obecna klasa polityczna to w duzej mierze klientela tejże osmiornicy. Czego zatem można czy nalezałoby spodziewać się i oczekiwać? No i  od kogo?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 17:51

Tylko, że kandydat gaśnicowy to są Tworki, traktowanie go jak jakieś zjawisko polityczne to jest nadawanie mu znaczenia, którego nie ma.
Tak jak napisałem wczoraj - to jest coś w rodzaju sprzedawania różnym pogubionym ludziom "samogotujących" garnków za 500zł sztuka, czy "zdrowotnej" wody 200zł od butelki. Nic więcej.

 

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @stachu 16 kwietnia 2025 15:45
16 kwietnia 2025 17:53

Alepiłke juz nie. Za duża pokusa by była. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 17:51
16 kwietnia 2025 17:57

Nie potrafię artykułu sprzed 12 lat połączyć z tym.

 

zaloguj się by móc komentować

pirks @BeaM 16 kwietnia 2025 17:02
16 kwietnia 2025 17:58

A tak poza tym, to Braun jest tylko urozmaicaczem, i tak nie ma żadnych szans, więc jego występy mogą jedynie wpływać, osłabiać lub wzmacniać pozycję innych.

Czyli cel jego startu w wyborach jest inny od deklarowanego.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 16 kwietnia 2025 17:57
16 kwietnia 2025 18:00

Z czym nie potrafisz go połączyć? Z wczorajszym mizianiem się Brauna z dziennikarką i dzisiejszym jego występem w Oleśnicy? Ja to łączę bez trudu

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 16 kwietnia 2025 17:02
16 kwietnia 2025 18:07

Urzędy skarbowe, urzędy kontroli skarbowej zastały po 90tym roku zasilone aparatem sb. I praktyki wobec osób przeznaczonych do likwidacji hyły z wachlarza metodyki PRL teórczo rozwijanej. Do żartów można włożyć rozgrywki z aparatem skarbowym jako nieudolność aparatu. Tylko kilka razy ograłem aparatczykow i nie sxlo o podatki lecz o przeżycie. Najlepsza wygrane to w NSA lecz kto doczeka/dożyje końca wieloletnich konfrontacji?

zaloguj się by móc komentować

BeaM @pirks 16 kwietnia 2025 17:58
16 kwietnia 2025 18:07

Celem kogoś, kto zdaje siebie sprawę, że nie zdobędzie więcej niż 5 procent, jest tylko promowanie swojej osoby i jakichś przekonań. Może chce budować wokół siebie jakieś środowisko czy partię - nie wiem, nie intersowałam się tym specjalnie. 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 18:00
16 kwietnia 2025 18:13

Ale ona mówi ,że jest fanką  prezesa Kaczyńskiego ,choć wcześniej w 90-tych chciała z niego zrobić bohaterskiego geja żyjącego w obskuranckiej Polsce .

"Maria Wiernikowska nie kryje, że do dziś jest fanką Jarosława Kaczyńskiego, którego kilka lat temu, gdy mówił w Sejmie o "zdradzieckich mordach", nazwała "zakapiorem z poczuciem humoru i... jajami". (źródło cytatu: "Wprost" nr 35/2017)

 

zaloguj się by móc komentować

pirks @BeaM 16 kwietnia 2025 18:07
16 kwietnia 2025 18:15

Czyli cel jego startu w wyborach jest inny od deklarowanego.

zaloguj się by móc komentować

stachu @Magazynier 16 kwietnia 2025 17:53
16 kwietnia 2025 18:15

Piłka jest nudna. Do tego dokładają jeszcze komentatorzy, drą się, żeby zrobić jakieś emocje i wyrobić sobie rozpoznawalność.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 18:00
16 kwietnia 2025 18:15

OK. Tylko, że to dalej są Tworki, a nie działanie polityczne, coś jak te freaki "narodowe" w latach 90tych, które były wpuszczane do telewizji jako "czarny lud" dla zrobienia show.

Jedyny wpływ polityczny jaki ma, to że te wygłupy zostaną złożone na garb katolików. Zresztą to jest jeden z głównych powodów dla których wymyślają takie postacie, a start w wyborach jest dla nich tylko pokazaniem się, że istnieją.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 16 kwietnia 2025 18:07
16 kwietnia 2025 18:18

Beata, bardzo cię proszę, nie rób z nas tutaj durniów, okay...Ludzie mi dziwne pytania zadają mailem i telefonicznie. Wolałbym ich uniknąć. Postaraj się zrozumieć, co tu napisałem. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Adriano 16 kwietnia 2025 18:13
16 kwietnia 2025 18:19

Oczywiście, że tak, a jakże by inaczej

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 16 kwietnia 2025 18:15
16 kwietnia 2025 18:20

To według ciebie mało, tak? Mam na myśli wygłupy złożone na karb katolików

zaloguj się by móc komentować

stachu @stachu 16 kwietnia 2025 18:15
16 kwietnia 2025 18:23

Potem zarobić w reklamie, albo dostać się do sejmu itp.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 16 kwietnia 2025 18:07
16 kwietnia 2025 18:24

To nozna rozpatrywać wedle branz i waznosci danej firmy. Oczywiscie najgrubsze ryby były pod opieka b. słuzb . Ja miałem do czynienia nie z pierwsza ligą, ale z druga albo bardziej trzecią. A  tam dominowały układy lokalne oraz prozaiczne  łapówki. Ponadto wśród przedsiębiorców  spoero był TW, co niewatpliwie ułatwiało kontakty z "funkami" w aparacie skarbowym. Ale o tym nie bede pisał ze wzgledów, których łatwo sie domyslić.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 16 kwietnia 2025 18:24
16 kwietnia 2025 18:37

Pan ma dużo pieniędzy a my tu mało zarabiamy- przeżyłem swoisty NEP.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 18:18
16 kwietnia 2025 18:38

To ja Cię bardzo proszę o jakieś wyjaśnienia (może być na priv), bo nie wiem, o co chodzi. Ktoś Ci się na mnie skarży, chcesz mnie usunąć, czy co? Napisz szczerze, tak samo pan Magazynier może niech napisze, za co były te bluzgi w moim kierunku, bo to nie są ładne zachowania. 
I proszę nie oskarżać mnie, że z kogoś robię durniów.  A ci, co do Ciebie piszą w mojej sprawie, niech mają jaja napisać wprost do mnie. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 16 kwietnia 2025 13:56
16 kwietnia 2025 18:39

Beatko,...

...  on  wcale  nie  jest  specyficzny  !!!

 

Ma  tylko  przerost  ego  i  ZDECYDOWANIE  ZA  MOCNO  wygorowane  aspiracje,...  a  po  prostu  ZMARNOWAL  SWOJ  TALENT.  Nie  moge  go  ANI  SLUCHAC  ANI  PATRZEC  NA  NIEGO,  bo  jest  tak  strasznie  ZALOSNY.

Czy  Lesia  Millera  tez  mamy  sluchac,  bo  ,,w  kilku  sprawach  ma  racje,,  ?!?!?!

 

To  nie  tak,...  to  sa  SPRZEDAJNI  FARYZEUSZE  i  jakiekolwiek  dyskusje  z  nimi  NIE  MAJA  SENSU,...  bo  mowa  nasza  niech  bedzie:  tak - tak  i  nie - nie.  

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Paris 16 kwietnia 2025 18:39
16 kwietnia 2025 18:45

Przepaszam, czy ja kogoś namawiam do słuchania Brauna, to są jakieś żarty... Ludzie, zaczynacie mnie atakować tylko dlatego, że ja się nie podłączam do atakowania Brauna? Albo, że nie powtarzam, że on jest z Tworek? Dajcie sobie na wstrzymanie. Były jakieś komentarze do debat i imprezy postdebatowej, a robi się z tego jakaś bezsensowna afera.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 16 kwietnia 2025 18:38
16 kwietnia 2025 18:47

Wyjaśnianie jest tu najgorszym możliwym wyjściem. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 16 kwietnia 2025 15:15
16 kwietnia 2025 18:48

Pewnie  tak,...

...  ale  nawet  ,,w  koronie,,  rydze  -  skad  by  nie  byly  -  wstanu  do  owocow  morza  nie  maja  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 18:20
16 kwietnia 2025 18:51

Nie o to mi chodziło.

Miałem wrażenie, że w tekście nadajesz mu znaczenie polityczne-wyborcze w sensie, że tworzy jakiś ruch, czy gromadzi elektorat i tylko z tym polemizowałem.

Jeśli masz na myśli działalność której celem jest zrobienie z katolików(czy ogólnie ludzi o podejściu bardziej konserwatywnym) wariatów i czarnego luda, bo mainstream nie miał się do czego przyczepić więc skonstruował sobie własnego "ekstremistę" który będzie robił za dyżurnego "złego katola", to tu się zgadzamy w pełni.
To jes ich popisowy numer od bardzo dawna.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @klon 16 kwietnia 2025 17:02
16 kwietnia 2025 18:53

Dokładnie tak klonie..trwa to do dziś.Pisałam powyżej,że spadkobiercy i wychowańcy komuchów szkolili się w locie. Zanim wyborcy się zorientowali..to sytuacja:podobna jak dzisiaj: Głosowanie "przeciw" komuś, "aby gorzej nie było" .To ich tatusiowie mieli bezkarny dostęp do zbójeckiej eskapady --bierz co dostępne jeszcze w Polsce,bo stali na czele PRL-u.Młodziankowie za przeproszeniem w d***e mieli tatusiowe idee,ale pecunia non olet i przywdziali fraki biznesu.I Rządzą łaskawcy.

I potrzebują dalej zmatolonej młodzieży,bo swoje dzieciątka oddają na renomowane szkoły we świecie. Tak ,ze powstała nam elita jak jakaś dziwaczna hybryda oparta na złodziejstwie narodu... i nie inaczej.Na palcach policzyć uczciwych... Ciężko będzie ..jeszcze ze dwa pokolenia...tak myślę.

zaloguj się by móc komentować

Paris @olekfara 16 kwietnia 2025 16:13
16 kwietnia 2025 19:02

Niestety,  ale  nie  blyszczy  !!!

Zbyt  dlugo  ,,prowadzal  sie,,  z  tym  TW  Korwinem  Mikke,...  po  prostu  czlowiek  bez  zasad  i  charakteru,  a  zwyczajny  KONIUNKTURALISTA.  Rodzina  z  ktorej  pochodzi  -  tez  NIECIEKAWA,...

...  a  to  sie  za  czlowiekiem  ciagnie.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 16 kwietnia 2025 18:53
16 kwietnia 2025 19:08

Wyborców się trenuje na wszelkie sposoby. Jest przyjęty podział wyborców na grupy podatne określonym poglądom/wizjom to i muszą być aktorzy do obsługi tego teatru. Zaciąg jest cały czas, potem trening i trasy objazdowe ku chwale RP. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BeaM 16 kwietnia 2025 18:38
16 kwietnia 2025 19:11

Reakcje są quasiemocjonalne, bowiem dotyczą wypowiedzi, które mówiąc lekko są właśnie ofiarą sceny teatralnej zwanej sceną polityczną. Nic zdrożnego i proszę nie brać tego osobiście.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Paris 16 kwietnia 2025 18:48
16 kwietnia 2025 19:22

Owoce morza śmierdzą rybami.

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @qwerty 16 kwietnia 2025 19:11
16 kwietnia 2025 19:26

Też mam taką nadzieję, że reakcje są lekko przesadzone :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 16 kwietnia 2025 18:45
16 kwietnia 2025 19:34

Beatko,...

...  nikt  Ciebie  tu  nie  atakuje  !!!

 

A  juz,  z  cala  pewnoscia,  NIE  JA,...  bo  my  tu  Brauna  znamy  od  parunastu  lat  i  doskonale  wiemy  ,,CZYM  ON  PACHNIE  albo  CZYM  JEST  PODSZYTY,,.  On  jest  NEDZA  NIESAMOWITA...  i  ciesze  sie,  ze  wielu  Polakow  juz  sie  na  nim  poznalo  i  rozszyfrowalo  ten  ,,modus  operandi,,  wedlug  ktorego  jest  on  ,,wystrugany,,.

I  nie  bedzie  zadnych  afer  z  tych  detych  debat,  bo  oni  wszyscy  jak  jeden  maz  to  sa  MUPPET`y  -  sama  ich  tak  nazwalas,...  i  bardzo  slusznie.

Ja  bym  ich  nazwala  dosadniej,  ale  juz  sie  gryze  w  jezyk.

 

Co  niektorych  Nawigatorow  moze  tylko  zaskakiwac  Twoja  ,,tolerancja,,  do  niektorych  MUPPET`ow,  np.  Wiernikowskiej,  Senyszynowej,  itp.  My  tutaj  na  SN  -  i  nie  tylko  -  nie  mozemy  ,,wykazywac  sie  tolerancja,,  dla  tych  OSZUSTOW  i  ZLODZIEJI.  Tylko  tyle,  Beatko,...  i  prosze  nie  obrazaj  sie.  

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Paris 16 kwietnia 2025 19:34
16 kwietnia 2025 19:46

Ależ ja się nie obrażam, co najwyżej dziwię, że jakieś telefony się rozdzwaniają w mojej sprawie... Nawet zabawne to. Tak, mam spory margines tolerancji dla ludzi i – dla przypomnienia – tolerować, od tolerare (po łacinie oznacza cierpliwie znosić oraz cierpieć) wcale nie oznacza akceptować. Co często jest mylone. Nie wyciągałabym też dalekosięznych wniosków z przyjęcia przez Brauna słoika rydzów. Bo co - powinien je rozbić na głowie Wiernikowskiej? Może to jeszcze zrobi, jak do niego dotrze informacja o skrobankach. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BeaM 16 kwietnia 2025 15:34
16 kwietnia 2025 19:53

Podziwiam pani umiejetnosc nawijania włóczki na uszy. Za wulgaryzmów przepraszam. Ale Pani wali z 10 grubych rur na raz. Tak że ten .. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BeaM 16 kwietnia 2025 15:34
16 kwietnia 2025 19:53

Podziwiam pani umiejetnosc nawijania włóczki na uszy. Za wulgaryzmów przepraszam. Ale Pani wali z 10 grubych rur na raz. Tak że ten .. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Magazynier 16 kwietnia 2025 19:53
16 kwietnia 2025 19:58

Przyjmuję do wiadomości szyderczy ton, a także przeprosiny, ale teraz poproszę o konkrety - co ma pan na myśli, mowiąc, że nawijam włóczkę na uszy. I jakie 10 rur? W punktach poproszę :) 

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 16 kwietnia 2025 19:22
16 kwietnia 2025 20:00

No,  maja  swoj  zapach,...

...  ale  sa  pyszne  i  maja  smak,...  zwlaszcza  te  nieprzetworzone  !!!

 

A  rydze,  czy  kurki...  to  naprawde  nic  specjalnego.  Nie  to  co  kanie,  smardze,...  prawdziwki  albo  gaski.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @BTWSelena 16 kwietnia 2025 18:53
16 kwietnia 2025 20:05

Nie wiem, czy można na to liczyć - oni nie są przecież głupi. Ot dosłownie wczoraj kliknąłem na YT na jakąś łzawą historyjkę o tym, jak dobro  - na pograniczu obyczajów i biznesu - odnosi zwycięstwo nad złem, i nawet obejrzałem niemal do końca. Nie to żebym był ciekaw tej  przewidywalnej do bólu "dramaturgii", raczej by "popatrzeć" jak też oni to robią. No bo temat był niezmiernie "ważny". Chodziło o "samooczyszczanie się" elit.

No i nie trzeba było wiele czekać, bo na YT posypaly się wręcz "utwory" podobnego autoramentu i przeznaczenia. Czyli algorytm czuwa, by podsuwać właściwą "strawę" podatnemu "targetowi" - zawsze coś tam może przylgnąć do tego targetu, coś, co warto - zdaniem sponsorów - temu targetowu przykleić.

A to był tylko przykład najbardziej prymitywnej "roboty". Bo przecież od dawna cała pop "kultura" karmi nas nieco, a nawet znacznie bardziej subtelnymi "produktami", by nas nieustannie przekonywać jaki to te nasze elity sa wspaniałe i niezastąpione.

zaloguj się by móc komentować


Paris @BeaM 16 kwietnia 2025 19:46
16 kwietnia 2025 20:13

My,  jako  narod,...

...  nie  mozemy  ani  ich  samych  ani  ich  ,,metod,,  TOLEROWAC  !!!

Te  ich  ,,zatroskane  projekty,,  to  CZYSTA  i  CYNICZNA  PERFIDIA  i  PREMEDYTACJA,  nie  powinnismy  im  ulegac  w  ZADNYM  WYPADKU,  my  MUSIMY  z  ta  ,,tolerancja,,  walczyc.  Zbyt  latwo  uleglismy  tej  ,,tolerancji,,  z  kazdym  LACHUDRA.

Co  do  sloika  rydzow  powinien  jej  odmowic,  ale  to  bylo  zbyt  wiele  dla  niego,...  a  prosilo  sie  o  ,,gest  Jaroslawa,,  do  Palikota,...  tj.  ZIGNOROWAC  i  NIE  PODAWAC  REKI.

 

Jesli  sie  z  tej  detej  tolerancji  nie  wyswobodzimy  to  marny  nasz  los.

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Paris 16 kwietnia 2025 20:13
16 kwietnia 2025 20:20

Odmówić? A może to była cykuta.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Magazynier 16 kwietnia 2025 20:11
16 kwietnia 2025 20:36

No, w tej sytuacji, to trudno pańskie przytyki traktować poważnie. 

zaloguj się by móc komentować


BeaM @Paris 16 kwietnia 2025 20:13
16 kwietnia 2025 20:38

Walka z toleracją... hehehe Paris, ty dzisiaj szczytujesz i to bez ostryg.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BeaM 16 kwietnia 2025 19:46
16 kwietnia 2025 20:52

Dzwonią na okrągło i to nie tylko w Pani sprawie. Oczywiście, to  "wujki dobra rada".

Nie chwaląc się, w mojej wcale  nie tak bardzo  dawno także wydzwaniali, choć nie wiem jak jest z tym obecnie, bo Gospodarz, póki co,  nie  poinformował.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Zdzislaw 16 kwietnia 2025 20:05
16 kwietnia 2025 20:53

Samoczyszczenie się środowisk/elit/etc to bon mot dla frajerow/ofiar. Głupszego 'lekarstwa' na zmiany nie wymyślono, raczej na brak zmian.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 16 kwietnia 2025 20:36
16 kwietnia 2025 20:58

Przepraszam, że się wtrącę. Uważasz, że tłumaczenie tutaj mi czy komukolwiek jakie są intencje Brauna, to jest dobry pomysł? Nie masz pojęcia kim on jest. I nie wiesz nic o jego intencjach. Nie możesz się też już tłumaczyć, że nie wiesz kto przychodzi na jego imprezy bo ci powiedziałem o Olszańskim i Pitoniu. Dorzuciłbym jeszcze Rolę. I obecność tych panów tam to z pewnością nie jest przypadek. Magazynier nie będzie ci się tłumaczył, bo jak wielu tutaj odczytuje twoje intencje jako nieczyste. Przyjmij to do wiadomości i postaraj się nie tłumaczyć nam kim jest Braun. To naprawdę proste. Takie tłumaczenia zaniżają wypracowany tu latami poziom dyskusji, dla którego ludzie się tu zjawiają. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 16 kwietnia 2025 20:52
16 kwietnia 2025 20:59

Dobrze wiesz, że nigdzie nie będziesz miał takiej swobody jak tutaj. A ograniczenia są wszędzie. Przyjmij je więc do wiadomości i nie komentuj

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2025 20:58
16 kwietnia 2025 21:13

Chyba Ci się coś pomyliło, bo ja nikomu nie tłumaczę, jakie są intencje Brauna. Nie miałabym takiej śmiałości robić tego wobec Ciebie. Wyraziłam tylko własną opinię, co myślę o jego starcie w wyborach, czyli po co to robi, choć wie, że nie ma szans wygrać. Co w tym złego? Natomiast Twoje oskarżenie mnie, że mam złe intencje jest bardzo nie fair, bo to tak jakbyś przypisywał sobie nadprzyrodzone zdolności. To jest bardzo dla mnie krzywdzące. I mówienie jeszcze, że wielu ludzi odczytuje tutaj moje intencje jako nieczyste jest zagrywką poniżej pasa. A wszystko to dlatego, proszę państwa, że ośmieliłam się mnieć nieco inne zdanie w sprawie Polaków, że może jednak nie tylko chipsy i piwo ich interesują etc. Od tego się zaczęlo. 
Argument taki, że o tym, kto przychodzi na czyjeś spotkania coś istotnego znaczy o tej osobie, jest tylko Twoją opinią. Pytanie, czy muszę ją przyjmować, żeby nadal tutaj komentować czy mam funkcjonować w lekkim zaszczuciu? 

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 21:17

Dziś dowiedziałem się, że jest jakiś nr telefonu, coś jak książka skarg i wniosków, pod który można dzwonić z różnymi suplikami. Czuję się dyskryminowany, bo go nie znam, ale może to i dobrze ;)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 16 kwietnia 2025 21:13
16 kwietnia 2025 21:18

Przede wszystkim nie histeryzuj. Napisałem ci co znaczy, kiedy ludzie odmawiają polemiki z tym co piszesz. To jest bardzo zły objaw. Nie jesteś dzieckiem powinnaś to rozumieć. Możesz sobie pisać co chcesz. Milczenie będzie jedyną odpowiedzią. Ewentualnie ukryta ironia. Na tym portalu nikt nikomu nie tłumaczy oczywistości. Po prostu. Większość doskonale się tu porozmumiewa bez słów. To jest mój ostatni komentarz w tej kwestii. Polemik nie będzie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 16 kwietnia 2025 21:17
16 kwietnia 2025 21:19

Nie ma żadnego telefonu. Źle pan mnie zrozumiał

zaloguj się by móc komentować


Paris @BeaM 16 kwietnia 2025 20:38
16 kwietnia 2025 21:25

Stety,  ale  tak  to  widze,...

...  tylko  radykalizm  i  ZERO  TOLERANCJI  dla  wszelkiego  syfu  polityczno-zyciowego  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 16 kwietnia 2025 21:25
16 kwietnia 2025 21:28

Za radykalizm się płaci b.duże ceny. Za tak niech znaczy tak a nie niech znaczy nie wielu nawet nie chce wiedzieć, że jest cena do zapłacenia.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BeaM 16 kwietnia 2025 15:02
16 kwietnia 2025 21:31

No Coryllus przy mnie jest wręcz tak tolerancyjny, jak poseł Kalisz...;)

zaloguj się by móc komentować

ArGut @BeaM 16 kwietnia 2025 21:13
16 kwietnia 2025 21:31

A może mnie koleżanka napisać jakie są warunki przy, których oddała by koleżanka głos na pana Grzegorza Brauna?

Ja mogę na ten przykład napisać, że bez problemu mógłbym oddać głos na pana Rafała Trzaskowskiego jakby jego ugrupowanie polityczne było konsekwentne w swym programie i jak twierdził pan Ireneusz Raś, wypowiadając się wieki temu o programach społecznych, że 500+ i inne takie programy to pomysł Platformy Obywatelskiej. I obecny rząd Sama Koleżanka Wie Kogo robi to samo co zrobiono z emeryturami komunistycznych funkcjonariuszy wyrównuje WSZYSTKIM, to co było obiecane i korzystne z punku transferów społecznych.

Oczywiście to eksperyment myślowy i może bym się NIE WYWIĄZAŁ bo widzę z kim spotyka się pan Rafał i widzę, że ugrupowanie pana Rafała ma długi społeczne u bardzo wąskich grup społecznych i wyborczych.

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @qwerty 16 kwietnia 2025 21:22
16 kwietnia 2025 21:32

Dzięki, uśmiałam się, przydałby się też numer do pogotowia egzocystycznego, ale nie znam

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 21:34

Kiedyś opowiadałeś o dwóch Italiańcach z XV-XVIw. I jeden mówił do drugiego "Nie jestem Polakiem", bo chciał mu wcisnąć jakiś kit. Już wtedy mieliśmy kiepską renomę wśród ludzi naprawdę inteligentnych, sprytnych i przebiegłych.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @ArGut 16 kwietnia 2025 21:31
16 kwietnia 2025 21:37

A widzi kolega, jak dał się złapać w pułapkę myślową i złudzenie, że ja głosuję na jakiegoś Brauna? Cała ta wymiana komentarzy wytworzyła wrażenie, że ja tutaj kogoś takiego popieram albo że tłumaczę jego intencje. Takie wnioski to jest właśnie zaniżanie poziomu dyskusji. 
Z faktu spotykania się nie należy wyciągać jakichś dalekich wniosków. Bo rozmawiać czasem trzeba nawet z ludźmi, których uważamy za przeciewników, dla dobra sprawy czy wyższych celów. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BeaM 16 kwietnia 2025 21:37
16 kwietnia 2025 21:45

A ja dla dobra sprawy i wyższych celów tu się produkuję na SN i jestem przez Panią krytykowany za to...:). Dlaczego? Czuję się "prześladowany"...:)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BeaM 16 kwietnia 2025 21:37
16 kwietnia 2025 21:51

Owego Brauna trudno uznawać za przeciwnika, a już oczekiwanie, że rozmowa z nim dla dobra sprawy lub wyższe cele to zupełne nieporozumienie. Przyklad: udzieliłem wywiadu Sekielskiemu do Korzeni zła że świadomością, że nie pozwolą mu zamieścić. A szło o rozpoznanie bezpośrednie i popatrzenie na reakcje gdy ujawniane są materiały o których nikt nie miał pojęcia, że istnieją. No i pokazanie że w niedziełe chodzi się na Mszę św.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @OjciecDyrektor 16 kwietnia 2025 21:45
16 kwietnia 2025 21:56

Ja pana nie krytykuję za całość produkcji na SN, co najwyżej polemizuję z pewnymi ideami. A krytyka dotyczy co najwyżej aroganckiego sposobu traktowania adwersarzy. Myślę, że nie jestem w tym odosobniona. Różnica jest też, jeśli ktoś zadaje pytanie - jakie OjDyr na intencje a stwierdzeniem „wiele tu osób uważa że masz nieczyste intencje". To się nazywa piętno. W dodatku słyszę, że histeryzuję. Wydaje mi się, że prezentuję siłę spokoju, ale mogę się mylić. Jednak jak ktoś ocenia moje intencje, to ja nie mam nic na swoją obronę. Ale też nie mam ochoty na dalszą dyskusję.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @BeaM 16 kwietnia 2025 21:37
16 kwietnia 2025 21:59

Niestety,  Beatko,  ale...

...  to  jest  ZASADNICZE  NIEPOROZUMIENIE  !!!

 

To  jest  jedna  i  ta  sama  BANDA  ZLODZIEJI  i  OSZUSTOW,  od  wielu  lat...  i  tu  zadnego  dobra  wspolnego  nie  bedzie,...  moze  byc  tylko  ,,FspUlne,,.  Wiesz  doskonale  -  jak  wiekszosc  z  nas  -  ze  zostalismy  SPRZEDANI  w  Brukseli,  ponad  3  lata  temu...  BANKSTER  wszystko  podpisal  w  grudniu  po  poludniu.

I  tego  sie  ci  WSZYSCY  ZLOCZYNCY  trzymaja,  jak  rzep  psiego  ogona.  A  to  z  kim  sie  spotykaja  ZAWSZE  ma  bardzo  duze  znaczenie,...  bo  jak  mowi  przyslowie  -  tym  sie  stajesz  z  kim  przystajesz. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @BeaM 16 kwietnia 2025 21:37
16 kwietnia 2025 22:02

Ja się często daję łapać w pułapki myślowe, i chyba takie pułapki lubię najbardziej. Resetuje się tego typu pułapki dość sprawnie. Szczególnie jak się je samemu sobie zakłada.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 16 kwietnia 2025 21:59
16 kwietnia 2025 22:03

Nie da się wielokroć unikać spotkań z adwersarzami o których mamy wypracowaną opinię. Lecz urok polega na zachowaniu klasy i utrzymaniu stosownego dystansu. Niestety świat jest pełen chamów i nie da się ich ominąć w życiu. Zderzenia są nieuniknione.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 16 kwietnia 2025 21:45
16 kwietnia 2025 22:03

Wiem,ze pan chce znów zażartować szanowny ODyrektorze.No ale nasz gospodarz nie uruchomi przecież ZBOWIDU...dla pana?...Jakoś tytuł notki dziś śpiewający ,ale chyba jednak jesteśmy wielkim narodem,bo ja plusa gospodarzowi z rana postawiłam...

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
16 kwietnia 2025 22:04

"Wobec takiego stanu komunikacja z narodem, czyli ogłupianie go na chama jest niesłychanie proste i może to czynić każdy. No prawie każdy, bo jednak trzeba mieć jednak sporo bezczelności, by demonstrować taką troskę o wyborców, jak niektórzy kandydaci. Wszelkie modyfikacje tego systemu inicjowane są z zewnątrz. To znaczy nikt w Polsce nie ma szans na zrobienie czegoś istotnego czy choćby fajnego, jeśli taki projekt nie może być włączony w system promocji gwiazd polityki. I nikt nie znajdzie się w polityce, jeśli nie odegra publicznie scen z programu, który kiedyś tam, w roku 1989 został zatwierdzony i obowiązuje do dziś."

O tym trzeba pamiętać oglądając tv lub słuchając jakichś nawiedzonych, albo tylko sprytnych.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 16 kwietnia 2025 22:03
16 kwietnia 2025 22:06

To  prawda  !!!

Brak  im  klasy  i  dystansu,  bo  to  sa  SZMACIARZE.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @qwerty 16 kwietnia 2025 22:03
16 kwietnia 2025 22:12

Co wiecej - najciekawsze są spotkania, po których mamy lekkie trzęsienie ziemi. :)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Zdzislaw 16 kwietnia 2025 20:05
16 kwietnia 2025 22:13

"by nas nieustannie przekonywać jaki to te nasze elity sa wspaniałe i niezastąpione". - oj tak,tak Zdzisławie...nawet mają odpowiednie życiorysy w wiki,ze się urodzili i od razu studiowali...Jednak wstrzymam się z rozwinięciem komentarza,bo nie przystoi w moim wieku używać konkretnych i dosadnych określeń co do naszych elit.Chociaż znałam kilka zacnych profesorów,ale to insza bajka.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 16 kwietnia 2025 22:03
16 kwietnia 2025 22:15

No żartuję....niestety BeaM na twardo to przyjęła.

M9ja definicja wielkiego narodu jest taka, że wielki naród to taki, który chcą naśladowac inne. Stąd ani Chińczyków ani Japończyków nie uznaje za wielkie narody - oni naśladują anglosasów i tylko folklor mają swój własny.

Wielkie narody to Anglia, USA, Włochy. Dorzuciłbym jeszcze Latynosów jako całą masę, bo oni w ogóle są odporni na anglosaską kulturę. No i Hindusi - ci też są ofensywni ze swoją kulturą i odporni na obcą.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @OjciecDyrektor 16 kwietnia 2025 22:15
16 kwietnia 2025 22:21

Tu pana zaskoczę - uważam pana definicję wielkiego narodu za bardzo atrakcyjną :) Natomiast co do Włochów, to oni zdecydowanie są bardziej przywiązani do regionów. Taki klasyczny mieszkaniec Neapolu uważa rzymian za największych wrogów. Dopiero na drugim miejscu czuje się Włochem

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BeaM 16 kwietnia 2025 22:12
16 kwietnia 2025 22:23

Lepiej jest jak oni mają trzęsienie ziemi a my trochę uśmiechu.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 16 kwietnia 2025 22:15
16 kwietnia 2025 22:26

No tak myślę,bo dobry żart Tynfa wart,czy coś w podobie.

A moja definicja wielkiego narodu jest całkiem inna i taka mi bliższa.Za wielki naród uważam Polskę i Polaków.Uzasadniam;od wieków różne szurnięte króle ,kanclerze i kacyki z koziej trąby,usiłują zlikwidować Polskę nie tylko na mapach,ale i wynarodowić.Ale jeszcze nikomu się to nie udało .Ot co !.....

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 16 kwietnia 2025 22:15
16 kwietnia 2025 22:27

Postawiłbym na definicję, że owa wielkość jest mierzona wzajemnym szacunkiem między rodakami. W Polsce taka wielkość oscyluje wokół zera. 

zaloguj się by móc komentować

klon @qwerty 16 kwietnia 2025 22:27
16 kwietnia 2025 22:30

Jepszej definicji nie spotkałem.

Plus to za mało.

zaloguj się by móc komentować

klon @klon 16 kwietnia 2025 22:30
16 kwietnia 2025 22:31

Sorry.

Lepszej definicji...:)

zaloguj się by móc komentować

BeaM @qwerty 16 kwietnia 2025 22:27
16 kwietnia 2025 22:47

Dokładnie. Jeszcze inna definicja - to jest potencjał jednoczenia się wokół jakiejś sprawy mimo różnic politycznych. Tylko w Anglii takie coś widzę, i jest to Korona. A u nas w ramach testu na patriotę proponuję zagadnienie: „Czy wyniósłbyś prof. Senyszyn z płonącego domu?". I to nie jest pytanie o siłę mięśni. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BeaM 16 kwietnia 2025 22:47
16 kwietnia 2025 22:55

Należałoby dopytać: z czyjego domu?

zaloguj się by móc komentować

BeaM @qwerty 16 kwietnia 2025 22:55
16 kwietnia 2025 22:58

Hehehe dobre! Inteligentnie pan wybrnął :))

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @qwerty 16 kwietnia 2025 22:55
16 kwietnia 2025 23:51

Extra! Zimna wódka się nalezy!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BeaM 16 kwietnia 2025 22:47
16 kwietnia 2025 23:52

A ja tak sobie myśle BeaM,że żaden patriota nie zniósłby skali głosiku biednej pani Senyszyn w płonącym domu: albo przeczekać ,albo chlusnąć sikawą.Może jestem trochę złośliwa,ale jakoś ten .....tego.... ten tembr głosu pani Senyszyn przyprawia mnie o dreszczyk zawsze ilekroć go słyszę.Na szczęście mam małego patriotę-pilota...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @BTWSelena 16 kwietnia 2025 23:52
17 kwietnia 2025 00:14

:))) Widzę, że jedyne koło ratunkowe dla kobity to ze strony innej. 
A propos definicji wielkiego narodu, to myślę, że wielkość narodu polskiego to jest liczba niestała i rośnie proporcjonalnie do tragizmu sytuacji.  

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 16 kwietnia 2025 20:00
17 kwietnia 2025 04:40

"A  rydze,  czy  kurki...  to  naprawde  nic  specjalnego.  Nie  to  co  kanie,  smardze,...  prawdziwki  albo  gaski.
 

Kurze nogi piekłem na blasze kuchennej u babci na wsi, jak byłem małym bajtlem.

Posolone, miód w gębie, pani Renato !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 16 kwietnia 2025 22:15
17 kwietnia 2025 04:44

"Wielkie narody to Anglia, USA, Włochy. Dorzuciłbym jeszcze Latynosów jako całą masę, bo oni w ogóle są odporni na anglosaską kulturę. No i Hindusi - ci też są ofensywni ze swoją kulturą i odporni na obcą."

 

A Ruskie, Ojcze Dyrektorze?

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @stanislaw-orda 16 kwietnia 2025 17:02
17 kwietnia 2025 06:19

A mój "problem" z Polską polega na tym, że jednak nie chciałbym się urodzić nikim innym jak tylko Polakiem...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 16 kwietnia 2025 22:27
17 kwietnia 2025 06:58

W takim razie takich narodów praktycznie nie ma. Bi wszędzie masz kastowość lub klasowość. Jak ktoś nie widzi jej u Szeajcarów lub Skandynawów, to tylko dlatego, że jest dobrze maskowana. Ekspansja tych krajów id razu by ją ujawniła (bo to ptotestsnckie w dużej mierze kraje...Szwajcaria jest mieszana, ale ton nadają protestanci).

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BeaM 16 kwietnia 2025 22:47
17 kwietnia 2025 06:59

A ile Senyszyn ma żywej wagi? Bo to istotny parametr

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @kpiotrzk 17 kwietnia 2025 06:19
17 kwietnia 2025 07:04

Każdy na vałym świecie ma taki sam problem. Kobieta nie chcisłaby byc meżcxyzną, a mężczyzna kobietą. Szwed nie chciałby być Ameryksninem, a Wietnamczyk Hindusem. Murzyn nie chce być białym (poza Jacksonem), a b8ały Murzynem. A Azjaci nie chcą być ani jednym ani drugim (jedynie Azjatki w Chinach chcą mieć podwójną powiekę, jak biali i czarni)

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @OjciecDyrektor 17 kwietnia 2025 06:58
17 kwietnia 2025 07:41

W Szwajcarii nazywali się "Daig". Bazylejska protestancka kasta której nie powstydzilibby się w Indiach. Jakie mają wpływy dziś nie wiem. Może Pan Valser coś swie na ich temat?

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @BeaM 16 kwietnia 2025 22:21
17 kwietnia 2025 07:42

A mi o uszy się obiło, że Oni, ci z Południa, zwą siebie nie Italiano, lecz np. Siciliano (nie wiem czy "Napolitano" też nie jest w użyciu). To jest pokłosie słynnego "zjednoczenia Włoch", dokonane rękoma "bohatera narodowego" Włoch Garibaldiego, którego Oni uważają za bandytę i grabieżcę, który - ograbiwszy ich najpierw - wypędził miliony Siciliano i innych "Italiano" z południa do Ameryki.

A z tą wielkością narodów, to trzeba uważać do kogo się mówi. Np. Putin na Westerplatte w roku 2009 bodajże był "uprzejmy" oświadczyć, że WWII wynikła z faktu, iż DWA WIELKIE NARODY zostały pokrzwdzone wynikami WWI. I nie jest to tylko jego zdanie. Bo wśród Yankesów często przewija sie motyw "wielkiej Rosji". Stąd np. te ekranizacje "wiekopomnych" dzieł takich, jak "Anna Karienina", czy "Wajna i mir". No i trudno nie zauważyć obserwowanego ostatnio ocieplenia stosunku Wuja Sama do tego tworu geopolitycznego.

zaloguj się by móc komentować


BeaM @OjciecDyrektor 17 kwietnia 2025 06:59
17 kwietnia 2025 09:08

I to jest konkretne podejście :))) Nie wiem, czy sztaby ujawniają takie wrażliwości, a tv potrafi nieźle maskować, choćby wzrost. Na żywca nigdy nie widziałam

zaloguj się by móc komentować

Adriano @OjciecDyrektor 17 kwietnia 2025 06:59
17 kwietnia 2025 09:09

Dałby pan radę.Przynajmniej jakiś czas temu i nie chodzi tylko  o siłe mięśni a silną wolę :).

Zdjęcie

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @kpiotrzk 17 kwietnia 2025 08:02
17 kwietnia 2025 09:19

Owszem -to kompletne rozmycie tożsamości,takie ble,ble aby coś napisać.

Słusznie gospodarz pisze ,że Polacy są obecnie narodem małym w kontekście,ze każda durna opcja polityczna potrafi ogłupić Polaków na chama i bez wielkiego trudu.Po takich chorobach komunizmu ostatnio,oraz w przeszłości całkowita utrata państwa w latach 1795–1918 - byka by zwaliły z nóg a co dopiero Naród. Ale jednak tak nie jest do końca .Mimo wad Polacy jako Naród -posiadają naprawdę dobre cechy i w obliczu niebezpieczeństwa potrafią się zjednoczyć i bronić swojej polskości , niepodległości,a przede wszystkim suwerenności.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Zdzislaw 17 kwietnia 2025 07:42
17 kwietnia 2025 09:21

Ależ oczywiście, że Siciliani są przede wszystki wyspiarzami i uważają, że nędzarze z północy doprowadzili do upadku Południe. Ci z Kalabrii kochają zwój kawałek buta ponad wszystkio, tyle że całą reszta uważa ich, czyli calabrese za idiotów. To wręcz synonim występujący w dowcipach, tak jak u nas Wąchock. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Adriano 17 kwietnia 2025 09:09
17 kwietnia 2025 09:22

Czy to AI wytworzyło to zdjęcie? :)

zaloguj się by móc komentować

Adriano @BeaM 17 kwietnia 2025 09:22
17 kwietnia 2025 09:43

Nie wiem.To chyba z jakiejś wycieczki aktywu z PRL-u.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Adriano 17 kwietnia 2025 09:43
17 kwietnia 2025 10:04

Grubokoścista, Ojciec Dyrektor musiałby zdrowo najpierw przypakować ;)

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @OjciecDyrektor 17 kwietnia 2025 06:58
17 kwietnia 2025 11:51

 Elias Canetti opisywał system szwajcarski system edukacji i szkołę, którą kochał. A przeszedł przez wiele i miał porównanie.

Kiedy z matką i rodzeństwem po śmierci ojca przeprowadzili się do Zurychu opisuje jaki to był przeskok kulturalny. A był rok 1916, matka zatrudniła pomoc, dziewczynkę do drobnych prac domowych. Była dobrze traktowana jak wszystkie takie pomoce w innych krajach. Po kilku dniach przyszedł jej ojciec, żeby dziecko zabrać. Zdziwiona matka zapytała - dlaczego? Ojciec wytłumaczył, że tu panują inne zasady, on zgodził się aby jego dziecko było "siostrą" dla jej dzieci, czyli zasiada do stołu z wszystkimi domownikami etc.

Matka Eliasa przystała na warunki i jakże była zdziwiona, kiedy przy stole na tematy na które nie chciała rozmawiać przy obcym dziecku zaczynała mówić po angielsku z innymi domownikami - a ta mała dobrą angielszczyzną odpowiedziała na coś z czym się nie zgadzała.

Kiedy zapytano ją skąd zna angielski - powiedziała, że wszystkie dzieci w szkole uczą się angielskiego. Warunkiem jej ojca było, że może nadal chodzić do szkoły.

Po tej rozmowie mała została zwolniona ponieważ stwierdzono, że jest AGENTEM.

I tak jest do dzisiaj, czy jesteś hydraulikiem czy obsługujesz kasę w sklepie każdy zawód jest bardzo szanowany i dobrze wynagradzany. Nie ma tyrania, o 18.00 wszyscy najpóźniej kończą pracę fizyczną. W środy pracuje się chyba do 11.30. Dzieci w szkole także uczą się do 11.30 a potem idą na obiad do domu. Po obiedzie z rodziną wracają do szkoły. Dlatego najczęściej matki nie pracują tylko zajmują się domem i dziećmi.

Szkoła podstawowa jest kreatywna, mało jest sprawdzianów, ale do liceum idą Ci z najlepszymi ocenami z matematyki i j. niemieckiego.

Reszta idzie do czegoś w rodzaju techników zawodowych. I to nie jest coś gorszego, to bardzo szanowany wybór zgodny z twoimi zdolnościami. Jesteś fachowcem w danej dziedzinie, dobrze wynagradzany. Jeżeli by ich nie było państwo nie mogłoby funkcjonować.

Wybitny profesor i nauczycielka z przedszkola, to normalny związek nie mezalians. Lekarz i stylistka od włosów także.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować