Braun sugar
Poseł Braun został wczoraj wykluczony ze składu Komisji Obrony Narodowej. Wiele osób bardzo się zdziwiło, ja też trochę, ale najbardziej dziwiło mnie to, jakim cudem on się w ogóle w tej komisji znalazł. Z czasów kiedy poseł Braun wygłaszał w mojej obecności różne kwestie, bo doprawdy trudno to było nazwać rozmową, pamiętam, że jego stosunek do wojska, konkretniej zaś do oficerów tegoż wojska był lekceważący i pogardliwy. Pewnie wiele się zmieniło przez te lata, trzeba by się jednak zastanowić jak jest odbierany przez byłych PRL-owskich trepów człowiek wygłaszający na ich temat bardzo kategoryczne opinie, Silna jest sugestia, że ciepło i ze zrozumieniem. Nie wiem tego na pewno, ale ktoś musiał jakieś rekomendacje dla posła Brauna napisać, że trafił on do tej całej komisji.
O tym, że został odwołany, pan poseł poinformował świat na twitterze, umieszczając na końcu wpisu zdanie: Mojej determinacji w upominaniu się o dobro i honor służby w wojsku polskim nic przecież nie zmieni. Ten ton, jest przyznam sporym zaskoczeniem dla mnie, jeśli wziąć pod uwagę to, co kiedyś dało się słyszeć z ust pana, jeszcze nie posła, Brauna. Jestem też całkowicie przekonany, że wojsko polskie, w którego obronie występuje dziś pan poseł, nie chce mieć z nim nic wspólnego, a jego starania, całkowicie, jak mniemam, pozbawione kontekstu, ma za nic.
Czyjeś jednak wizje i czyjeś pragnienia poseł Braun reprezentuje. Ja nie mam zamiaru orzekać czyje, bo przez dłuższy czas nie wsłuchiwałem się w jego słowa, tak mniej więcej 10 lat. Wtedy był jeszcze zaprzysięgłym krytykiem Bronisława Komorowskiego i umiejętnie z niego szydził. Dziś jego głównym wrogiem jest PiS, szczepienia, Ukraina i NATO. Jak doszło do takiej przemiany? Nie wiem, bo mnie przy tym, na szczęście nie było. Wiem jednak, że są ludzie, którzy nie potrafią uwolnić się od hipnotycznego wpływu posła Brauna. Dlaczego tak jest? Dla mnie weryfikacją wszelkich fascynacji są względy praktyczne, czyli to w jaki sposób ktoś mówi o realizacji swoich celów życiowych. Z posłem Braunem sprawa była o tyle prosta, że on w ogóle nie mówił o realizacji swoich celów życiowych, ani też o tych celach. Jechaliśmy kiedyś samochodem, a ja mu opowiadałem o tym, co zamierzam zrobić w przyszłości. Kiedy dziś sobie to przypominam, mogę śmiało rzec, że wszystkie te cele zrealizowałem. Wśród nich znajdowało się znalezienie ilustratora do książek i zakup dużego, amerykańskiego samochodu. Wkrótce potem nawiązałem współpracę z Tomkiem, a duże amerykańskie samochody miałem już dwa. Teraz mam duży japoński samochód. Grzegorz Braun słuchał tej mojej przemowy jednym uchem i zerkał od czasu do czasu na mnie – posłużę się frazą nieśmiertelnego Zoszczenki – jak na martwego ptaszka. O swoich planach nie mówił. Już na wczesnym etapie naszej współpracy zauważyłem, że o ile o własnych planach Grzegorz Braun nie mówi, o tyle w cudze ingeruje chętnie i czyni to z pozorowanym znawstwem tematu. To mnie ostatecznie i bardzo wcześnie przekonało, że nie należy w ogóle zwracać uwagi na przemowy posła Brauna, mają one bowiem charakter taktyczny. To znaczy chodzi o wywołanie krótkotrwałego, silnie nacechowanego emocjami efektu. To nie jest tylko przypadłość Brauna, wielu ludzi nie zdradzających swoich rzeczywistych planów ma takie nawyki, ale oni nie potrafią podać tych treści w sposób tak udramatyzowany i atrakcyjny jak poseł Braun. Z tych estradowych numerasów w pamięć zapadł mi szczególnie jeden. Przekonywał mnie kiedyś poseł Braun, żebym wydawał żywoty świętych we własnej redakcji, ale koniecznie w broszurowej oprawie, wydane tanio, tak, by ludzie mogli je czytać w tramwajach. Nie wiem skąd się ludziom biorą takie pomysły, że ktoś chciałby czytać w tramwaju żywoty świętych i nie będę w to wnikał. Myślę jednak, że u podstaw tego rodzaju rozumowania leży całkowicie źle interpretowane pojęcie strategii.
Otóż strategia posła Brauna, tak sądzę, opiera się na założeniu, że nic ważnego nie może się odbyć bez posła Brauna. Stąd biorą się te wszystkie interwencje poselskie i inne komedie, całkiem bezskuteczne lub przeciwskuteczne. Strategia moja zaś opiera się na tym, że wszystko, począwszy od produktu czyli książki lub ilustracji, skończywszy na opiniach w sieci, a także na tekstach autorów publikowanych na SN, musi się obronić i uchować beze mnie. To się oczywiście nie zawsze udaje. Powoduje też, że ja nie jestem kojarzony ze wszystkimi swoimi opiniami, ani ze wszystkimi produktami. No i muszę bez przerwy o sobie przypominać w zakresach, które z istoty, poprzez przyjętą strategię, nie interesują posła Brauna.
Czy poseł Braun przyjął swoją strategię dobrowolnie i chętnie. Myślę, że tak, albowiem był przekonany, że stworzony jest do rzeczy wielkich. Nie zrozumiał tylko, że rzeczy wielkie to takie, które przychodzą z pewnym wysiłkiem. Nie mówię, że od razu strasznym, ale odczuwalnym. W jego przypadku zaś dokonywane wybory skierowane były ku czynnościom bezwysiłkowym i mało twórczym. Takim jak popisywanie się przemową przy zastawionym stole, albo objazd kraju w kampanii wyborczej, nie mającej szansy na sukces. Ktoś powie – ale on się wtedy zmęczył! No, ale nie o taki rodzaj wysiłku chodzi, jak ktoś przerzuca obornik też się zmęczy. Każdy kto pamięta kampanię prezydencką Brauna łatwo zrozumie, że był on jednocześnie futrowany komplementami i lekceważony. Nie wyobrażam sobie, że zostaję kandydatem na prezydenta, przyjeżdżam do jakiegoś miasta, siadam za stołem i mówię, a obok mnie jakiś facet pyka w grę na telefonie. To jest katastrofa wizerunkowa. I taktyczna przy okazji, która zdradzała, jak prymitywne i nierozgarnięte jest środowisko zawłaszczające Brauna. Tym ludziom się zdawało, że skoro Braun, jeszcze wówczas nie poseł, ma wpływ na ludzi, to swoją aktywnością i przemowami przykryje każdą siarę, jaką odwalą ludzie z jego otoczenia. Nie przykryje, albowiem działa w myśl fałszywej i obłąkanej strategii – chce być we wszystkich miejscach na raz nie posiadając przy tym zdolności bilokacji.
Wczoraj pojawiła się informacja, że poseł Braun udzielił wywiadu Sputnikowi. Nie można nigdzie znaleźć tego wywiadu, nie wiemy więc czy to prawda. Jeśli tak się jednak stało, to trudno się dziwić, że został usunięty z Komisji Obrony Narodowej. Należy się teraz spodziewać, że odbiorą mu jeszcze immunitet. Cóż to oznacza dla posła Brauna, który od wielu lat nie nakręcił żadnego filmu, a miał opinię zdolnego reżysera? Nie chcę niczego przewidywać, bo być może znajdą się tacy, którzy wręczą mu jeszcze raz pieniądze i zechcą by robił dla nich jakiś film. Uważam jednak, że będzie tylko gorzej. Człowiek bowiem, święcie, a przy tym fałszywie przekonany, że bez niego nic nie może się odbyć, a jeśli już się odbywa to z pewnością nie ma właściwego sznytu, skazany jest na degradację, bynajmniej nie powolną. Czekajmy więc kto i z jaką propozycją zwróci się teraz do posła Brauna. Miejmy nadzieję, że nie będzie to plan nakręcenia kolejnego serialu o piekarni lub i inwazji czystego zła na Ziemię. Bo to właśnie się ujawniło, bynajmniej nie w kinie. Poseł Braun zaś ochoczo stanął po jego stronie. Udaje przy tym anioła i jak zwykle bardzo mądrze patrzy…
tagi: ukraina rosja wojsko grzegorz braun komisja obrony sputnik
![]() |
gabriel-maciejewski |
24 marca 2022 09:38 |
Komentarze:
![]() |
IanThomas @gabriel-maciejewski |
24 marca 2022 09:49 |
Ja pamiętam moje pierwsze spotkanie z p.Braunem bodajże w 2012 lub 2013 r. podczas jednego z twoich wieczorów autorskich w Grodzisku Mazowieckim. Przyjrzałem się, zamieniłem parę słów, pewne rzeczy utkwiły mi w głowie. Od tamtej pory nie pomyślałem o nim ciepło już ani razu (no może przesadzam, był ten film o Lutrze i książeczka o Gietrzwałdzie).
![]() |
bolek @gabriel-maciejewski |
24 marca 2022 09:52 |
Plus za sam tytuł :D puszczam dalej, może moi znajomi braunoidzi w końcu się otrząsną ;-)
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski |
24 marca 2022 09:53 |
"Nie przykryje, albowiem działa w myśl fałszywej i obłąkanej strategii – chce być we wszystkich miejscach na raz nie posiadając przy tym zdolności bilokacji ... Udaje przy tym anioła i jak zwykle bardzo mądrze patrzy…"
Wężykiem. Na dłuższy komentarz za mało czasu. Ja do roboty.
![]() |
gabriel-maciejewski @IanThomas 24 marca 2022 09:49 |
24 marca 2022 09:53 |
To jest człowiek uzależniony od innych i pragnący tego uzależnienia. On sam z siebie nie potrafi zorganizować niczego. O tym, by zorganizować jakąś dystrybucję swoich produktów nie ma nawet mowy. Jego to zresztą nie interesuje, to jest konsument splendorów wręczanych mu w pakietach, za samo tylko istnienie
![]() |
gabriel-maciejewski @bolek 24 marca 2022 09:52 |
24 marca 2022 09:54 |
Nie sądzę
![]() |
gabriel-maciejewski @Magazynier 24 marca 2022 09:53 |
24 marca 2022 09:54 |
:-)
![]() |
maria-ciszewska @gabriel-maciejewski |
24 marca 2022 09:59 |
Ad ostatniego komentarza pod wczorajszą notką - portal myslpolska.info został zablokowany. A może wręcz zlikwidowany. W internetach płacz
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski |
24 marca 2022 10:08 |
Tak...
... strasznie ZDEGRADOWAL SIE pan Braun przez te kilka lat - zaledwie kilka - swojej "kariery politycznej"... az trudno uwierzyc, a przy okazji ZAORALY SIE te wszystkie KROLICZKI, skupione wokol niego,... te dete winnickie, bosaki, korwiny i pozostala kAfederacka swolocz !!!
Coz, przychodzi mi do glowy tylko to - "miales chamie zloty rog, miales chamie czapke z pior, zostal ci sie ino "sznur"...
... w zwiazku z powyzszym - wedlug mnie - pan Braun NIKOGO JUZ NIE UWIEDZIE, amen,
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 24 marca 2022 10:08 |
24 marca 2022 10:08 |
Nie byłbym tego taki pewien
![]() |
gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 24 marca 2022 09:59 |
24 marca 2022 10:09 |
Zdziwiłem się kto tam płacze...
![]() |
maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 10:09 |
24 marca 2022 10:18 |
;-)
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski |
24 marca 2022 10:44 |
Podziwiam za spokój w używaniu słowa pisanego w temacie Brauna. Braun Sugar - wielki kop i ekstaza a potem przebudzenie w samym piekle.
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 24 marca 2022 10:44 |
24 marca 2022 10:44 |
No mniej więcej...
![]() |
Matka-Scypiona @maria-ciszewska 24 marca 2022 09:59 |
24 marca 2022 10:52 |
Ta piwar to kompletnie odklejona od rzeczywistości. Niewiarygodne, że można być tak sprzedajnym. A jednak...
![]() |
glicek @Magazynier 24 marca 2022 09:53 |
24 marca 2022 10:58 |
Udaje przy tym anioła i jak zwykle bardzo mądrze patrzy…
Może właśnie w tym celu G.B. zapuścił brodę? Moze idzie śladami tego pana? ;)
![]() |
gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 24 marca 2022 10:52 |
24 marca 2022 11:01 |
To jest młoda osoba i ona chyba była tak wychowana. Są jakieś obszary w społeczeństwie, których istnienia nawet nie podejrzewamy
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 11:01 |
24 marca 2022 11:05 |
Agnieszka Piwar ma czterdziesci lat.
Zeby ja nazwac mloda osoba to by trzeba bylo miec ze sto szescdziesiat lat. To tak nie idzie.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 24 marca 2022 11:05 |
24 marca 2022 11:07 |
Wygląda młodziej :-) poza tym chciałem być szarmancki...
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 11:07 |
24 marca 2022 11:13 |
Doceniam, ale nie podzielam. Jest jak jest. Mleko sie rozlalo, maski opadly.
Sytuacja jest taka, ze postawy neutralnej nie da sie w tej sytuacji wygenerowac. Pozostaje albo eliminowac diably z gry, albo z nimi kolaborowac. Kazdy musi sobie sam wybrac i poniesc konsekwencje wyboru.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 24 marca 2022 11:13 |
24 marca 2022 11:17 |
Toż przecież się określiłem...
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 11:17 |
24 marca 2022 11:30 |
Agnieszka Piwar rowniez.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 09:53 |
24 marca 2022 11:31 |
BINGO !!!
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 10:08 |
24 marca 2022 11:35 |
Nie, Panie Gabrielu,...
... i on i cala ta czereda wokol niego to PAJACE !!!
![]() |
BTWSelena @maria-ciszewska 24 marca 2022 09:59 |
24 marca 2022 11:36 |
Sorry ,że zamieszczam pod pani komentarzem temat WOJNY- "Leszek Żebrowski - wojna rosyjsko-ukraińska jest inna od tych, jakie znamy z najnowszej historii "- każdy powinien wysłuchać opinii pana L.Żebrowskiego,a zwłaszcza "generały" produkujący ekspertyzy w środkach masowego przekazu.
https://www.youtube.com/watch?v=5gU5GhG2XxM
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 11:01 |
24 marca 2022 11:38 |
Nie bardzo...
... w tym wieku to juz trzeba byc ogarnietym,
![]() |
Paris @valser 24 marca 2022 11:30 |
24 marca 2022 11:41 |
Szkoda,...
... myslalam, ze beda z niej ludzie,... a tu taaaka plama !!!
|
Wolfram @bolek 24 marca 2022 09:52 |
24 marca 2022 11:53 |
może moi znajomi braunoidzi w końcu się otrząsną ;-)
Nie liczyłbym na to - jeżeli do dzisiaj tego nie zrobili, to marne szanse na jakąkolwiek refleksję.
Braunoidzi dzielą się na starych - złapanych na "wielomski katolicyzm" - ci szamoczą się pomiędzy Braunem, Ziemkiewiczem, Michalkiewiczem, a ostatnio Wielomskim. Najbardziej martwi ich możliwość zmiany "struktury etnicznej" populacji w Polsce, a marzeniem jest, by putan wziął Ukrainę "za pysk", najlepiej całą zajął i odseparował Polskę od "problemów".
Są nieprzemakalni na argumenty - nie wiadomo, dlaczego struktura etniczna w Polsce miałaby być jednolita (co kolwiek to znaczy i jakąkolwiek bzdurą by nie było) - skoro we wzorcowym Związku Radzieckim (aktualna nazwa potoczna: rosja) struktura jest wielonarodowa. Podobnie jest z tłumaczeniem rosjan - ich napadł zły komunizm, przywieziony przez obcych - i wcale się to braunoidom nie kłóci z faktem, iż podziwianym kierownikiem wzorcowego państwa jest ubek - czyli reprezentant tegoż komunizmu.
Polecam też uwadze "konserwatystów" fakt, iż Wielomski krytykował Papieża (Św. Jana Pawła II) niemal od razu po jego śmierci - więc ta jego narracja (hasło: "zły papież") trwa co najmniej od 2005 i nie jest niczym nowym.
Czynił to m.in. na "prawicowym" portalu, którego właściciel mniej lub bardziej jawnie i ostentacyjnie twierdził, iż rosyjski gaz i ropa to tylko biznes, nie mający nic wpólnego z polityką. O Gazoporcie (goszczący Wielomskiego na swych łamach) twierdził, iż jest to projekt stricte polityczny, bez jakiegokolwiek uzasadnienia ekonomicznego. Jeszcze z rok temu drwił z prób uniezależnienia się od ruskiego gazu - twierdząc, iż jest to niemożliwe. Pogląd ten reprezentanci Gazpromu odwiedzający Polskę ujmowali w lapidarnym sformułowaniu "Europa jest nasza".
Osobę tę, jako eksperta od paliw i energii pokazywał, nie dalej jak rok temu na swoich jutubach Ziemkiewicz. Można z tego wnioskować, iż jest to jedno towarzystwo. W innym przypadku nalażałoby uznać, iż komunikuje ich ze sobą jakiś niejawny byt, a oni sami są astronomicznymi durniami (czego jednoczesności nie można wykluczyć).
Jeżeli ktoś obnosi się ze swoim konserwatyzmem na sztandarach, to można od razu pytać, czy chodzi o ruski gaz. Można też zaczepnie:
- jestem konserwatystą
- to znaczy, iż nie nosisz skarpetek?
- tak, nie noszę, skarpetki noszą tylko homo...
- a co nosisz?
- onuce!
Nowy narybek Brauna jest daleki od katolicyzmu (żaden papież nie jest dobry, podobnie jak sam Kościół).
Mam takiego w pracy. Nazywa się "misiek". Misiek zapytał mnie kiedyś, co myślę o Barunie. Powiedziałem, iż jego filmy, owszem - ale jako polityk, to zdecydowanie nie. Był szczerze zdziwiony, iż Barun ma coś wspólnego z jakimiś filmami. Jak na stałego bywalca internetów, na okrągło oglądajęcego memy i w miarę biegłego w posługiwaniu się dostępem do sieci to dosyć dziwne.
Myślałem, iż misiek natknął sie na Brauna przypadkiem w mediach i zachwyciła go elokwencja - ale jak mi zaczął cytować frazy w tonie "Polska dla Polaków" niemal wiernie z oryginałem - a następnie stwierdził, iż głosował na najlepszego kandydata na prezydenta (Krzysztof Bosak) - to zacząłem mieć wątpliwośći co do przypadku. Pewność uzyskałem, gdy misiek zapytał mnie kilka dni później, czy wiem, że Mentzen otwiera biuro w Gdańsku.
Obecnie, po ruskiej inwazji misiek, gdy mnie widzi - wyjeżdża np. z takimi sprawami:
- co sądzę o tym, iż on chciałby wyrzeźbić w Księżycu swoją twarz i czy ludzie oddawali by mu wtedy cześć i bili pokłony
- czy wiem, że Joker kocha Batmana (czy odwrotnie, nie pamiętam)
- opowiada o grach komputerowych, w których ocala lub niszczy USA
- pyta retorycznie (w kontekście Świąt Bożego Narodzenia) - czy w Świętach chodzi o coś więcej, niż o wódkę i prezenty.
- opowiada o jakiejś książce, w której jest opisany świat bez technologii - tę zastępuje magia. W związku z czym możliwości ograniczone są tylko wyobrażnią.
- ni stąd ni zowąd mówi, że Zawisza Czarny to był super gość, bo jak Papież chciał coś zrobić źle dla Polski, to Zawisza pojechał do Rzymu, pokonał swoją waleczością papieską ochronę - i nawrzucał Papieżowi (czy też Go nawet pobił).
Misiek nie ma wykształcenia, pracuje na stanowisku robotnicznym. Mieszka z rodzicami.
Koledzy podpytali go, co by robił, gdyby miał dużo pieniędzy i nie musiał pracować. Szczera i bez zająknięcia odpowiedź - miałbym wiele kobiet, z którymi bym współżył (użył innych słów) i brałbym narkotyki.
Gospodarz pisał niedawno "Jak Rosja urkadła prawicową narrację" - misiek mógłby udowodnić samym sobą, co ewentualnie miałoby być następne. On ma tylko uwielbienie dla silnych i zdecydowanych przywódców (pomijając czy to prawda, iż oni tacy są) - ale narrację (i cele) całkowicie wypraną (i w kontrze) z wszelkich katolickich, konserwatywnych czy uznawanych tu za prawicowe artefaktów.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 24 marca 2022 11:30 |
24 marca 2022 11:59 |
To jest przymus
![]() |
gabriel-maciejewski @Wolfram 24 marca 2022 11:53 |
24 marca 2022 12:06 |
Tak, to jest modelowy przykład wychowania a la Korwin...był taki żart kiedyś o śledziach a la Bismarck i śledziach a la Hilter. Te ostatnie przygotowuje się według recepty - wyjmam mózg, otwieram dziub...i gotowe
![]() |
maria-ciszewska @BTWSelena 24 marca 2022 11:36 |
24 marca 2022 12:19 |
Nie gniewam się :)
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 11:59 |
24 marca 2022 12:21 |
Ona wybrala. Moze sie jedynie kiedys tam usprawiedliwiac. Nie ma to znaczenia.
Nie ma zadnego przymusu. Jest tylko wolna wola.
Inaczej trzeba akceptowac fleki w stylu "ja tylko wykonywalem rozkazy". Bez wzgledu na to czy kto siebie traktuje powaznie czy lekcewazy, konsekwencje decyzji i trzeba bedzie poniesc, nawet jak one beda nie do uniesienia.
Glupota nie jest zadnym wytlumaczeniem, wyksztalcenie tez nie.
![]() |
Marcin-K @Wolfram 24 marca 2022 11:53 |
24 marca 2022 12:42 |
Oj, ja też znam takiego Miśka. Mój Misiek jest lepiej wykształcony, ale to czyni jego postać i poglądy jeszcze bardziej ponurymi. Jest za "radykalną prawicą narodową" od lat niepamiętnych. Kiedyś dawno temu najpierw chciał się zapisać do PiS-u (to były czasy gdy ten dopiero powstawał) ale chyba go stamtąd pogonili, bo szybko zaczął mi stręczyć Giertycha i LPR. Dziś jest już bardzo daleko - Braun i Michalkiewicz to jego bóstwa, a Korwin to już chyba czymś więcej. Nie ogląda telewizji bo jak mówi" to propaganda dla debilli (w ogóle wszyscy którzy nie idą w ślad za "prawicowymi" kapłanami są z założenia debilami). Informacje o świecie czerpie zaś ze starannie sprofilowanego internetu (tam jak wiadomo propagandy nie ma przecież, c'nie? - mówi Misiek). Przerobił wszystko - lechitów, płaską ziemię, chemitrailsy a chorobliwy antysemityzm to jego drugie ja. Kiedyś mówił mi że widzi z okien - mieszkał na wysokich piętrach - jak przyjeżdżają żydzi i wykupują działki wokół jego bloku. Ostatnio wciskał mi (koniecznie przeczytaj) jakąś szmatę-książkę o tym, że amerykanie pracują nad usunięciem genu religijności poprzez podawanie szczepionek. Silnie antyszczepionkowy jest ten nasz Misiek rzecz jasna. W ogole żyje teraz biedny Misiek w "pisowskim łagrze" wypełnionym po brzegi "debilami i pazernymi na pińcet Polaczkami". Kościół? Jaki znów kościół odpowiada Misiek - kościół ma "wiele za uszami".
Z jednej strony to niby smieszne ale i tragiczne zarazem. Znam go od szkoły średniej, to w gruncie rzeczy w miarę rozumny człek, ale widać jak propaganda kacapska umie wedrzeć się do rozumu nie zostawiając śladu ukłucia. Kompletna impregnacja i postępująca prymitywizacja ocen oraz wniosków. Raz mu wysłałem jakiś tekst Coryllusa żeby może chociaż spróbować go zawrócić z tej drogi, ale odpisał mi, że nie czyta nudziarstw. Po paru karczemnych kłótniach przestał w kóńcu wysyłać mi po kilka razy dziennie filmów z internetu w stylu "Uwaga! Mocne! Michalkiewicz "zgwałcił" intelektualnie młodą lewicówkę", albo o tym, że od 5G ptaki spadają z drzew. Utrzymuję kontakty mimo wszystko z Miśkiem, bo znamy się kupę lat, i mnie osobiście on nie szkodzi. W tych dniach nie dzwonię do niego, bo wiem co mu się tam musi już czadzić pod kopułą. Chwilę tylko rozmawiałem z nim po inwazji i dyskusję zaczął od "dziwnej wojny na Ukrainie" więc szybko i grzecznie zakończyłem połączenie, bo już wyczułem pod jakim jest wpływem.
Martwiliśmy się przez lata "młodymi wykształconymi z wielkich miast" a pod nosem wyrosły inne, jeszcze bardziej zdeprawowane zombiaki. Co gorsze już widzę wpływ jego mentalności na jego dorastające dzieci.
![]() |
maria-ciszewska @maria-ciszewska 24 marca 2022 12:19 |
24 marca 2022 12:45 |
@BTWSelena
Co nie znaczy, żebym się we wszystkim z panem Żebrowskim zgadzała.
![]() |
BTWSelena @maria-ciszewska 24 marca 2022 12:45 |
24 marca 2022 13:13 |
Rozumiem to doskonale. Prawda zawsze jest gdzieś pośrodku. Wobec nawałki jaką jest łatwość w błyskawicznej obecnie informacji, najgorszym wyborem jest ulec jednej chóralnej opini. Nie za wiele zmieniło się z przekazami od czasów" słusznie" minionej epoki w oficjalnych środkach. Są one bardziej wyrafinowane ,aby uwodzić ludzi. Chyba po to powstał portal,aby skupić ludzi,którzy dojdą do właściwych ocen . Co nie jest łatwe.
A czasu coraz mniej ma Polska,myślę ,że ta wojna określi kurs i odsłoni prawdziwe zamiary i miejsce Nas i Polski na najbliższe lata. Mnie pozostaje modlić się tylko o szczęśliwe rozwiązanie... pozdrawiam
![]() |
gabriel-maciejewski @Marcin-K 24 marca 2022 12:42 |
24 marca 2022 13:31 |
To jest poetyka onanisty śniącego o udziale w gwałcie zbiorowym na Sharon Stone...Oni wszyscy to mają...
![]() |
gabriel-maciejewski @przemsa 24 marca 2022 12:55 |
24 marca 2022 13:32 |
Pecunia non olet
![]() |
Peiper @ElNinio 24 marca 2022 12:13 |
24 marca 2022 14:19 |
Tu chyba chodzi o brak "wyższego wykształcenia" lub matury.
![]() |
Magazynier @glicek 24 marca 2022 10:58 |
24 marca 2022 16:15 |
Ale to jest tołstojowska broda. Braun ma raczej secesyjną ala John Lenin.
![]() |
valser @Magazynier 24 marca 2022 16:15 |
24 marca 2022 16:23 |
Jesli chodzi o brody, to mi zaimponowal Rokita Jan zwany Maria. Kurde, jak Solzenicyn.
Takiej hipsterki to ja dawno nie widzialem. Jest pewne, ze sprawy damsko meskie juz go nie interesuja, bo filozof prawdziwy jest ponad takie banaly.
![]() |
ParysvelParwowski @BTWSelena 24 marca 2022 11:36 |
24 marca 2022 16:42 |
Lepiej sobie te bełkoty odpuścić, cały czas przestrzega przed kacapami i że się nie zna i ... i szkoda więcej pisać. Raz spytałem się tego "pana" po wykładzie w Gorzowie Wlkp. (był rok 2014 chyba) czy gdzieś w okolicy mieszkają jacyś Żołnierze Wyklęci (wtedy jeszcze nie byli tak medialni) ponieważ organizuję rajdy motocyklowe i chciałbym pojechać i podziękować mu za postawę, a przy okazji opowiedzieć chłopakom o ich walce (ŻW) Kompletnie mnie olał - wzrokiem "na martwego ptaszka" burcząc coś pod nosem, od tego czasu słucham go z rezerwą. A po latach okazało się że w odległości stu kilku kilometrów mieszkał Andrzej Kiszka. Pewnie było by mu miło jak by przyjechało do niego kilkunastu chłopów ma starych motocyklach.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
24 marca 2022 16:56 |
"Poseł Braun został wczoraj wykluczony ze składu Komisji Obrony Narodowej. Wiele osób bardzo się zdziwiło, ja też trochę, ale najbardziej dziwiło mnie to, jakim cudem on się w ogóle w tej komisji znalazł."
Ja się dziwię że Braun jeszcze nie wyemigrował do Rosji.
W sumie celebryta, choć nie takiej rangi jak ten Depardie czy jak mu tam.
![]() |
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 24 marca 2022 16:56 |
24 marca 2022 17:21 |
Poseł Braun dobrze wie, że w Rosji takich jak on jest więcej niż pałaców kultury w Moskwie. I każdy dobrze usadzony...On będzie tam tylko tłem
![]() |
BTWSelena @ParysvelParwowski 24 marca 2022 16:42 |
24 marca 2022 17:50 |
Nie jest moim zamiarem spierać się o "bełkoty" znanych ludzi. To kwestia słuchacza jak dalece da się uwodzić. Sytuacja w sprawie Wojny ,akurat zmienia się codziennie i nikt nie jest pewien końcowych rezultatów.Za radę dziękuję ,ale odniosłam wrażenie,że Pan L.Żebrowski zapraszany na wykłady LUL nie "bełkotał". Natomiast można mieć odmienne zdanie w różnych sprawach.Myślę ,że właściwe moje stanowisko w sprawie wszystkich bełkotów,jest do pani Mari Ciszewskiej godzina 13:13 .
Tym bardziej ilu jest dobrych fachowców do właściwej oceny,to nie ulega wątpliwości,że chodzi o dominację handlu wymiennego wszystkimi towarami.Tak wytwarzanymi jak i naturalnych surowców. A jak raczą sorry,"szurnięci" decydenci obejść się z Ukrainą,to od tego zależy dalszy los Polski... tak to odbieram z wszystkich przekazów.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 17:21 |
24 marca 2022 17:54 |
No tak. Poza tym nie wiadomo nawet czy Wowa by go wpuścił.
Bo kniaż Włodymir wyjątkowo cięty na Polaków.
A w końcu Braun to jednak mimo wszystko Polak, chociaż dawno już wyjechał do Wylatowa.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
24 marca 2022 19:25 |
Ja chcialem zwrocic uwage na taki fakt, ze w 2015 roku na Ukrainie wprowadzono ustawe dekomunizacyjna, w wyniku ktorej Komunistyczna Partia Ukrainy stala sie organizacja nielegalna, a kandydat komuch na prezydenta wypadl z listy startujacych. Wszystkie komusze leninowskie pomniki, nazwy ulic, etc zostaly wymazane z topografii.
W Polsce sekretarze Cimoszewicze i Millery sa z ramienia Polski w europarlamencie.
To robi roznice.
![]() |
BTWSelena @ElNinio 24 marca 2022 19:10 |
24 marca 2022 19:30 |
Proszę wybaczyć ,ale autor notki omawiał zupełnie inną postać ,niż komentowanie o tym co powiedział L. Żebrowski. To byla tylko mała dygresja i czułabym się źle kierując dyskuję na nie temat. Wymieniłam tylko opinię z panią Marią i chyba wystarczy..
![]() |
Paris @BTWSelena 24 marca 2022 11:36 |
24 marca 2022 20:01 |
Doskonale,...
... dziekuje bardzo !!!
![]() |
gabriel-maciejewski @ElNinio 24 marca 2022 19:10 |
24 marca 2022 20:19 |
Chce pan wylecieć? Niech pan może pojedzie do Mariupola i sprawdzi jak te geszefciki wyglądaja w praktyce. Pieprzenie, jak nie oligarchowie, to handel bronią, jak nie handel bronią, to dziadek Zełenskiego był pułkownikiem w armii czerwonej, jak nie dziadek to jakieś inne gówno...I tak każdy odkrywca znajdzie coś dla siebie i będzie się tym masturbował w zaciszu domowym.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 24 marca 2022 19:25 |
24 marca 2022 20:20 |
Tak i pornografię zdelegalizowali. U nas tyle patriotycznych sił próbowalo to zrobić, ale poza wylansowaniem paru kretynów, którzy zatruwali ludziom życie nic w tej kwestii nie osiągnięto.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 20:20 |
24 marca 2022 20:37 |
od paru godzin chodzi taki news... facio potracil kobiete jadac pojazdem bez aktualnych badan technicznych, a potem kandydowal do parlamentu. Sekretarz jego mac.
![]() |
MarekBielany @valser 24 marca 2022 20:37 |
24 marca 2022 20:56 |
u nas tego mnogo.
![]() |
valser @MarekBielany 24 marca 2022 20:56 |
24 marca 2022 21:13 |
ale sekretarz, premier i europosel tylko jeden (chyba) HEHE...
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 24 marca 2022 21:13 |
24 marca 2022 21:28 |
No właśnie mu te glejty cofnęli i będzie sprawa. To dobrze rokuje. Ludziom się zdaje, że w polityce jest jak u nich w domu, trzeba pająka z kąta pod oknem usunąć to się bierze szmatę i po kłopocie...
![]() |
MarekBielany @valser 24 marca 2022 21:13 |
24 marca 2022 21:34 |
No tak. Ale nie stał na piasku.
Konkretnie.
Nie powiem, że to nie pozwala spać, ale odpoczynek się należy.
To są tylko te tam front meny.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 21:28 |
24 marca 2022 23:11 |
"No właśnie mu te glejty cofnęli i będzie sprawa. To dobrze rokuje. Ludziom się zdaje, że w polityce jest jak u nich w domu, trzeba pająka z kąta pod oknem usunąć to się bierze szmatę i po kłopocie..."
Ale proszę pamiętać że sędzia Tuleja może znowu orzekać.
No i może orzec że kobieta powinna zapłacić manadat za uszkodzenie samochodu posła Cimoszewicza.
Tulejowanie jest nadal zalegalizowane w Polsce.
Niełatwo osuszyć to bagno zwane polskim wymiarem sprawiedliwości.
![]() |
Szczodrocha33 @Szczodrocha33 24 marca 2022 17:54 |
24 marca 2022 23:14 |
"No tak. Poza tym nie wiadomo nawet czy Wowa by go wpuścił."
Zresztą Włodzimierz P. ma inny problem.
Ponoć okazało się że jego bliski znajomy i doradca mesje Szojgu gdzieś się zwieruszył.
A może już leży gdzieś w studzience kanalizacyjnej?
![]() |
glicek @ElNinio 24 marca 2022 19:10 |
25 marca 2022 00:41 |
Jak widac "byznes sze kręczi"
Myśli pan, że Mariupol jest bombardowany na zlecenie firm deweloperskich i budowlanych? ew. konsorcjów stalowych, wszak mariupolski kompleks hutniczy AzovStal jest (mam nadzieję że nadal jest...) tam jednym z największych na Ukrainie?
![]() |
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 24 marca 2022 23:14 |
25 marca 2022 06:24 |
Ponoć się znalazł, żywy
![]() |
qwerty @Szczodrocha33 24 marca 2022 23:11 |
25 marca 2022 07:23 |
Aby rozważać 'osuszanie' owego bagna to należy wcześniej zdiagnozować problemy, i doprecyzować cele 'osuszania'; wszyscy egzaltuja się widowiskami medialnymi a prawdziwe/realne problemy wym.spr. nie istnieją w świadomości społecznej, to nie jest problem Tulei lecz problem ofiar wym.spr. przekształconego w zorganizowana grupę ... i dopóki ofiary patologii wym.spr. nie dostaną do ręki prawnych narzędzi do ochrony prawa i swych praw to wszelke opowieści o 'osuszaniu' są zwykła błazenada podobnie jak dekomunizacja w wykonaniu Antka M.
![]() |
qwerty @valser 24 marca 2022 20:37 |
25 marca 2022 07:24 |
To jest kasta w poszerzonym ujęciu i g... mu zrobią