-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Autoironia

Ponieważ dziś startuje po raz kolejny projekt Owsiaka, wczoraj omawialiśmy nowy polski serial, a z kolei w najbliższy piątek, na Powązkach Wojskowych, odbędzie się pogrzeb Krzysztofa Leskiego, chciałem dziś zadać takie pytanie – czy ludzi mainstreamu stać na autoironię? Odpowiedź nasuwa się sama, ale warto opisać tu dzisiaj w jakich sytuacjach ten brak autoironii manifestuje się najbardziej.

W blokach reklamowych pojawiają się także spoty różnych fundacji i tam widzimy, jak osobnicy pokroju Michała Szpaka, istoty nie posiadającej ani zdolności wokalnych, ani aktorskich, ani polotu, ani inteligencji, przytulają do siebie dysfunkcyjne dzieci. To samo czynią inni niedorobieńcy zmagający się z problemem – jak tu udać Denisa Russosa, kiedy się nie ma ani takiego zarostu, ani identycznych ciuchów. Autoironii nie widać w poczynaniach Jurasa, który stara się być co prawda śmieszny, ale śmieje się wyłącznie z innych. Ktoś powie, że nie ma powodu, żeby śmiał się z siebie. Otóż jest. Autoironia uwiarygadnia projekty. To jest sprawa i prawda znana od czasu formatu „Pan Samochodzik i Templariusze”, gdzie wstawiono kilka momentów z serialu o Klossie, żeby było autoironicznie. Nikt tam za to nie wstawiał niczego na temat tych fragmentów przeszłości Staszka Mikulskiego, kiedy to razem z KBW zwalczał on bandy leśne. Te bowiem fragmenty nie byłby autoironiczne i nie wzbudziłyby zainteresowania widzów, a na pewno nie takie, o jakie chodziło producentom. Stąd widzimy, że wymieniony format miał wyraźny propagandowy charakter, to znaczy miał przekonać widza, że on także jest w coś wtajemniczony. Charakter tego wtajemniczenia był istotny, to znaczy widz mógł doń dojść sam, bez konieczności uiszczania dodatkowych opłat. Mógł też poczuć pewną wspólnotę z producentem, aktorami i scenarzystą, bo okazywało się, że on także rozumie komunikaty podprogowe. Czy taka zależność zachodzi w przypadku oferty Jurasa, wczoraj omówionego serialu i pogrzebu Leskiego? Rzecz jasna nie. Proponuje nam się coś, czego do końca nie rozumiemy, a mamy w tym uczestniczyć, bez zrozumienia właśnie i jeszcze – niekiedy – do tego dopłacać, lub poświęcić jednemu z tych wydarzeń swoje szczere i czyste emocje. To jest, w mojej ocenie, podejrzane i wskazuje, że żadne z tych wydarzeń nie ma takiego charakteru jaki został zadeklarowany. Żeby nie rozdmuchiwać niepotrzebnie emocji ograniczmy tę definicję i pozostańmy przy stwierdzeniu, że nie mają te wydarzenia charakteru uczciwej promocji. Mają inny charakter.

Zacznijmy od tych reklamowanych w telewizji fundacji i od Jurasa. Zawsze słyszymy, że Owsiak jest fenomenem i nie ma czegoś takiego za granicą. Ja jestem przekonany, że rzeczywiście nie ma, bo tam trudniej zmusić ludzi do dobrowolnego płacenia dodatkowych podatków na służbę zdrowia. Nikt za bezdurno odpowiedzialności za zaniechania aparatu państwa dźwigać nie zamierza. Fundacje jednak jak najbardziej istnieją i wspierają je różni artyści. Ich klasa i możliwości są znacznie większe niż to co mają do zaprezentowania osobnicy pokroju Michała Szpaka, Cleo czy jakiejś Chylińskiej. A to z kolei nasuwa nam przypuszczenie, że działalność tak zwanych artystów sceny jest wtórna w stosunku do działalności fundacji. Nie będę tu oceniał tej działalności, pozostańmy przy stwierdzeniu, że one rzeczywiście pomagają dzieciom i starcom. Skoro jednak jest tak, jak napisałem wyżej, to znaczy, że artyści są wymiennym formatem i wymaga się od nich znacznie więcej poza sceną niż na samej scenie. Poznajemy to po tym, że nie ma w nich grama autoironii. Wszyscy są spięci jak agrafki i zakręceni jak małe słoiczki, a przy tym cały czas udają luz i swobodę. Jest to widoczne i bardzo krępujące dla odbiorcy.

Teraz seriale. Żeby już się nie znęcać nad Archiwistą, który z całą pewnością wejdzie w kolejnych odcinkach w koleinę lokowania produktu, zajmijmy się jeszcze raz serialem „Chyłka. Zaginięcie”, nakręconym według prozy Mroza. To jest kuriozum absolutne, które mówi nam, że formaty są po to, by kroić budżety, a nie po to, by widz coś rozumiał. I to muszą pojąć aktorzy, scenarzyści i cała reszta małych misiów pracujących przy takich produkcjach. Wiarygodność lub tak zwana wiarygodność nie jest uzyskiwana przez doskonalenie warsztatu i próby nawiązania relacji z widzem, poprzez autoironię i cytaty, ale przez pchane na chama gotowce, które co prawda rozłażą się w głównych szwach, ale nie ma to znaczenia. Ważne, że media podkreślą ich naśladowczy charakter i wskażą na te cechy, które dany format odróżniają od innych. I tak w serialu o adwokat Chyłce, podkreśla się, jak w każdym kryminale ten cały suspens. Tymczasem tam nie ma żadnego suspensu, bo produkcja nazywa się „Zaginięcie”, a sprawa toczy się o morderstwo. Czyli od samego początku jasne jest, że ofiara żyje. Toczy się proces o morderstwo, a nie ma ciała. Oskarżony zaś – w obliczu braku ciała, w procesie o morderstwo – dostaje wyrok opiewający na trzy lata. Ja wiem, w jakiej sytuacji się stawiam pisząc podobne rzeczy – w sytuacji frajera, który utwierdza tamtych w przekonaniu, że autoironia nie jest im do niczego potrzebna. Chodzi przecież o to, by coś udać, coś odegrać, na przykład format kryminalny, napisany przez idiotę i przepuścić przez to budżety promocyjne regionów, czy miast. Prawdopodobieństwo czy zwyczajnie dobra zabawa nie mają dla tych ludzi znaczenia, bo oni mają do czynienia z dużymi pieniędzmi i to ich całkowicie przekonuje iż prawda jest po ich stronie. Jeśli ktoś ma do czynienia z pieniędzmi, automatycznie czuje się wybrańcem, choćby płacili mu za rozgrzebywanie gówna kijem. A tak właśnie jest w przypadku Chyłki i innych seriali. No, a jak ktoś się czuje wybrańcem, to o konieczności zastosowania autoironii, w celu uwiarygodnienia się w oczach widza nie może być mowy. To jest nawet szkodliwe z punktu widzenia rozgrzebującego.

Teraz pogrzeb Leskiego. Dokładnie pamiętam, jak Leski, Wołodźko, Rybitzki i Wszołek, pisali na gorąco relacje ze swojej wyprawy na zjazd blogerów, który odbywał się w Gdańsku, gdzieś w 2010, albo 2011 roku. To była totalna żenada. Trzech dorosłych facetów i jedno dziecko, jechali na całkowicie fikcyjny event, który miał otworzyć nowe kanały sprzedażowe, a także zapoznać obsługę z ich mechanizmami. To się nie powiodło, albowiem okazało się, że blogerzy mają jakieś ambicje, to raz, a dwa, że do pisania trzeba jednak cierpliwości. Koszta są duże, a nikt nie zamierza opłacać działalności, która nie przekłada się w sposób widoczny na sprzedaż. Dlatego blogosfera sterowana przez koncerny i politykę została zwinięta i dziś mamy do czynienia jedynie z chałupnictwem. Poza tym, niektórzy blogerzy zaczynali gwiazdorzyć, a nie byli przy tym kretynami i mogli tylko niepotrzebnie namącić. No, ale to już przeszłość. O co chodzi z tymi czterema ancymonami? Otóż oni tam udawali zgraną paczkę przyjaciół, która wyrusza na niebezpieczną, ale wesołą w gruncie rzeczy wyprawę. I oni, o dziwo, próbowali zastosować w opisie jakąś tam autoironię. Zrezygnowali jednak szybko obawiając się, że to odbierze im wiarygodność przede wszystkim w oczach tych ludzi, którzy ich tam wysłali, czyli właścicieli salonu. Pozostali więc przy opisach zaczynających się od słów – nasza szalona czwórka zrobiła to i tamto, albo Krzyś Leski powiedział coś zajebiście śmiesznego. I poza ten format nie wyszli, co jest moim zdaniem dziwne, jeśli wziąć pod uwagę ich pretensje do ilorazu.

Niebawem Krzyś Leski zostanie zakopany w ciemnej mogile, po tym jak leżał przez siedem dni sam, wykrwawiony na podłodze swojego mieszkania. Nikt, dokładnie nikt, się o niego nie upomniał, choćby na tej zasadzie – ciekawe co tam u tego świra Leskiego. Co z niego za pajac. A niech tam, zadzwonię i sprawdzę, może znowu powie coś głupiego i będzie można się pośmiać. Nic takiego nie nastąpiło, a to oznacza, że wszyscy, łącznie z wymienionymi tu osobami, a także właścicielami i administratorami salonu24, są ludźmi całkowicie serio. To znaczy zaś, że kiedy ktoś przestaje im być potrzebny, albo zdradza objawy nie dające się wtłoczyć w format przez nich obsługiwany, musi zniknąć. Nie żeby od razu umierał, ale powinien zniknąć i nie sprawiać kłopotu, albowiem istota ich działalności nie ma nic wspólnego z deklaracjami składanymi na wizji. Nie ma w niej nawet autoironii koniecznej do zdobycia wiarygodności widza. Bo to nie przez widzem dokonują oni autoprezentacji, tylko przez sobą nawzajem i przed tymi ludźmi, którzy zatrudniają ich przy obsłudze formatów. Do widza wszyscy oni odwracają się dupą, to jest pardon, chciałem rzec „naszą szaloną czwórką”. I ciekaw jestem tylko czy staną tak samo odwróceni do tego dołu, do którego zjeżdżał będzie Leski w dębowej trumnie.



tagi: sprzedaż  media  śmierć  leski  formaty  autoironia 

gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 09:10
60     3409    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

olekfara @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 09:25

Od sformatowanych facetów i facetek trudno oczekiwać autoironii. A jak niema autoironii u tzw. elity, tym bardziej  brak  zrozumienia samego pojęcia u większości widzów.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 09:42

W tym tkwi nasza głęboka i powszechna akceptacja fikcji. Taki Juras pokazuje, że zasadniczo akceptujemy i wręcz chcemy współpłacenia w ochronie nie zdrowia, ale wyłącznie nieoficjalnie. Na legalne i oficjalne współpłacenie reagujemy histerią, jako i na ataki na Jurasa. Stoisz w tym samym miejscu, co Foltyn, niejako. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 09:47

ja tylko a propos seriali tv.

To jest forma witryny do castingu dla reklamodawców. Rózni tzw. aktporzy prezentuja sie tam, a reklamodawcy , niczym na tragu niewolników, wybieraja co i raz kogos , kto "pasuje" do reklamowania jakioegos produktu.

Potem kupuja dla wyemitowania tych reklam "czas telewizyjny".

Wszyscy kręca zatem biznes, natomiast  widz robi jedynie za głupiego Jasia, który ma to oglądać.

W moim przekonaniu o nic więcej nie chodzi.

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 10:11

Wielkość człowieka poznaję po tym jaki ma stosunek do siebie samego. Swoich zalet, słabości, popełninych grzechów.... To prawda, że łatwo nam przychodzi oceniać innych. Zawsze trudniej siebie. Wiem to po sobie. Na szczęście z wiekiem nabywa się dystansu i.... Stać człowieka na autoironię.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 10:18

Autoironia. Od młodości bardzo długo ją stosowałam w rozmowie. Nikt nie rozumiał że można się śmiać z siebie i wychodziłam na co najmniej dziwoląga, podejrzanego o wszystko. W końcu przestałam aż tak intensywnie.

I wszystkim odradzam.

Biznesy są serio. I nie dla starej daty emerytów.

.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Maryla-Sztajer 12 stycznia 2020 10:18
12 stycznia 2020 10:55

Biznes jest serio, jeżeli nie lekceważy się żadnego elementu z nim związanego.. A tu ewidentnie widz/czytelnik jest olewany..O powadze biznesu decyduje jakość.. Salon24 i seriale tv nie mają tej jakości ,są to powierzchowne projekty nic nie mające wspolnego z autentycznoscią , na każdym kroku czlowiek potyka się o absurd i czuje się wykorzystywany...A ludzie ,korzy chcieliby to zmienić, są odsuwani na bocznice ..To nie jest biznes , to jest zwykły szwindel, przewalnie budżetów.. Ludzie którzy prowadzą te szwindle, mentalnie sa totalnie zepsuć do szpiku kości.. Można spokojnie powiedzieć że to są osobniki bez sumienia, socjopaci .. Generalnie mamy do czynienia z patologią.. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Draniu 12 stycznia 2020 10:55
12 stycznia 2020 11:00

Wydaje mi się że choć to trwa dość długo...to komunizm w wersji CCCP też miał być ostatnim stadium rozwoju historii.

Fukujama itd.

Dlatego myślę że ,,wszystko ma swój kres,, jak w starej piosence.

.

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 12 stycznia 2020 09:42
12 stycznia 2020 11:24

Mam odmienne spojrzenie na "fenomen" Jurasa. Bojówki Jurasa poprzez naklejanie serduszek dla ofiarodawców dają im złudzenie,  że są czymś lepszym od takich, którzy nie mają przylepionego tego rodzaju stygmatu. Pomijam  zjawisko środwiskowych presji, w ktorych koszt wyróżniania się posród  stada jest mentalnie za wysoki, zatem działa tam  prawo zwyczajne mimikry.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @charon 12 stycznia 2020 11:37
12 stycznia 2020 11:39

Pocałuj mnie w szaloną czwórkę wiesz...

zaloguj się by móc komentować





gabriel-maciejewski @olekfara 12 stycznia 2020 09:25
12 stycznia 2020 11:41

Ale oni nie są sformatowani, oni jedynie format obsługują

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 11:46

Niebawem Krzyś Leski zostanie zakopany w ciemnej mogile, po tym jak leżał przez siedem dni sam, wykrwawiony na podłodze swojego mieszkania. Nikt, dokładnie nikt, się o niego nie upomniał

I nikt nie zastanawia się też, co robił w tym czasie domniemany morderca, zanim w święto Trzech Króli oddał się w ręce policji nie wiedzieć czemu akurat w Krakowie.

A co do autoironii, to przy tym poziomie zakłamania i hucpy nie ma dla niej miejsca. Co innego przejaskrawienia:

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/owsiak;skakal;po;stole;i;szukal;sloika;z;pieniedzmi,10,0,1457930.html         (dla środowiska to pewnie miała być auoironia)

https://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34962,25580975,28-final-wosp-w-rzeszowie-nie-bedzie-sztabu-w-iv-lo-slawomir.html

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski 12 stycznia 2020 11:39
12 stycznia 2020 11:52

Ja już nie muszę aż tak mocno. Autoironia idzie za mną sama. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @jolanta-gancarz 12 stycznia 2020 11:46
12 stycznia 2020 11:56

Tresura fok wkroczyła  w kolejne stadium, bo inicjatywa WOŚP została u nas świadomie przekształcona w najważniejszy  
z licznych współczesnych kultów pogańskich (z nieodzownym głównym szamanem).

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 12:47

a propos formatowania,
wczoraj wysłuchałem jakiegoś nagrania z Mediów Narodowych i zapamiętałem dowcip (pewnie i tak go przekręcam, ale mnie rozbawił, więc sprzedaję):
wraca dziewczyna ze szkoły i woła: — mamo, tato, dwóch chłopaków się o mnie popłakało!

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 12 stycznia 2020 11:24
12 stycznia 2020 12:47

To jest w warstwie wykonawczej. A w "podglebiu" jest spora kasa, która popłynie tam gdzie ma płynąć (czyli wcale niekoniecznie do prywatnych kieszeni). Wszyscy to rozumieją i nikt nie uderzy w coś takiego. Chyba, że jakiś Foltyn, czy na naszym podwórku Coryllus - oni ani nie ssają z tego budżetu, ani nic sobie nim nie lewarują, więc mogą sobie pozwolić na powiedzenie, że król jest nagi. 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 12 stycznia 2020 11:39
12 stycznia 2020 12:59

Ha, ha, ha, dobrze, że poczucie humoru Cię nie opuszcza.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 12 stycznia 2020 12:47
12 stycznia 2020 13:04

Ale "alibi" dla ssania tej kasy fundowane jest na wspomnianej tresurze fok. Zacowanie fok daje właśnie potrzebne alibi.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 13:45

Fajne z tą autoironią, która wzmacnia przekaz propagandowy poprzez budowanie nią wiarygodności. Na marginesie wzmacnia też z tej strony, że trudniej się taką z takim przymiotem atakuje. Ale jak oni mają ją stosować, jak otoczeni są gęsto przez tabu, jak to poganie, nawet ci z przeżyciami wiarowymi. Średni geniusz by nie wydolił.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 13:52

Dlaczego, tak naprawdę, Leski leżał 7 dni.

 

Rozumiem przesłanie tekstu i te uzależnienia ludzi lub to że ktoś już w branży zbędny i się do niego nie dzwoni itp...

Ale przecież jeśli sąsiad 7 dni nie wychodzi z mieszkania.... sąsiedzi....

Nie rozumiem.

?

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 12 stycznia 2020 13:04
12 stycznia 2020 15:08

Alibi jest sama "dobroczynność". Klaszczące foki tylko napędzają kołowrotek.

"To jest miś w oparciu o 6 instytucji."

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer 12 stycznia 2020 13:52
12 stycznia 2020 15:25

Cytowałem wyimki z tekstów wspomnieniowych Wszołka i marudy i stało tam, že Leski miał doskonałą pamięć i wiele dokumentów związanych z tzw. podziemiem przeszło przez jego ręce.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 12 stycznia 2020 15:08
12 stycznia 2020 15:34

dobroczynność jako hasło  to abstrakt. Musi się ona przecież  jakoś materializować. WOŚP i propagandyści od tego eventu dążą do tego,  aby kojarzyła się wyłącznie lub głównie  z akcją firmowaną przez Jurasa.

Dlatego im więcej fok reaguje na sygnał WOŚP, tym większe ich uwiązanie przy tej jedynej formie. I te foki nigdy sie nie przyznają (nawet same ptrzed sobą) , że na ochotnika zaprzęgły się do robienia w szwindlu.

Foki będą bronić  WOŚP niczym kasta sędziowska  swoich  przywilejów z epoki PRL-u.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 12 stycznia 2020 15:34
12 stycznia 2020 15:51

Oczywiście, że abstrakt. Ale przez to nie do ruszenia, tak samo jak sędziowie.

Foki będą klaskać, bo mają alibi do klaskania, a realizują przy tym różne swoje potrzeby. Ale nie w tym jest siła WOŚP. Siła WOŚP jest w realnych pieniądzach, które zarabia, bo ma wsparcie wszystkich świętych poparte tym, co w demokracji najważniejsze - większością głosów elektoratu. Różnica względem innych demokracji jest tylko taka, że u nich takie coś nie byłoby legalne, inaczej też by pewnie swoją WOŚP zrobili - to w końcu genialny pomysł: zbiórka publiczna, na prawach fundacji, realizująca zadania budżetu państwa. 

zaloguj się by móc komentować

Caine @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 16:02

Nie wiedziałem, że Mikulski był w KBW. Więcej takich recenzji. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Caine 12 stycznia 2020 16:02
12 stycznia 2020 16:07

Nie był, to tylko taki głupi żart z mojej strony

zaloguj się by móc komentować




gabriel-maciejewski @jolanta-gancarz 12 stycznia 2020 11:46
12 stycznia 2020 16:09

Tłumaczenie tego gościa z Rzeszowa jest co najmniej dziwne

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 12 stycznia 2020 15:25
12 stycznia 2020 16:11

Ale ja zapytałam o sąsiadów z domu, klatki schodowej itp...

?

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 12 stycznia 2020 12:47
12 stycznia 2020 17:30

Napisze...

... ze to smutny dowcip.

Ze szkoly podstawowej pamietam, jak 2 chlopakow z klasy o kolezanke to sie workami na buty naparzalo, az wychowawczyni musiala interweniowac... moze 5-6 klasa to bylo  !!!

Oczywiscie po tym byl placz, bo jeden drugiemu rozcial brez, az krew poszla.

zaloguj się by móc komentować

umami @Paris 12 stycznia 2020 17:30
12 stycznia 2020 18:07

E tam, to dowcip i jest zabawny. W realu to raczej się nie zdarza.

zaloguj się by móc komentować

umami @umami 12 stycznia 2020 18:07
12 stycznia 2020 18:08

Wszystko jest po staremu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 12 stycznia 2020 18:08
12 stycznia 2020 18:13

Daj Boze...

... oby tylko bylo po staremu.

zaloguj się by móc komentować

Rejent @Grzeralts 12 stycznia 2020 15:08
12 stycznia 2020 18:23

Ciekawe, kto zatwierdzi protokół wybrakowania na tego misia, tzn Jurasa....

Szkoda, że obecna władza (?) omija go z daleka - szkody wyrządzane w obszarze świadomości dą znacznie większe, niż przekręty finansowe

Może gdyby Orwell dziś pisał 1984 ostatnie zdanie brzmiałoby "kochał Jurka Owsiaka i jego WOŚP"

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Rejent 12 stycznia 2020 18:23
12 stycznia 2020 19:00

A co to za różnica, kto? 

Tu nie Szwajcaria. WOŚP jest wszystkim na rękę, a próby jej demontażu przyniosą tylko szkody, więc nikt nie będzie próbował. Będzie się kręcić do naturalnej śmierci (RP albo Jerzego). Szkody w obszarze świadomości przynosi brak autoironii, nie orkiestra jako taka. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 19:04

"Niebawem Krzyś Leski zostanie zakopany w ciemnej mogile, po tym jak leżał przez siedem dni sam, wykrwawiony na podłodze swojego mieszkania. Nikt, dokładnie nikt, się o niego nie upomniał, choćby na tej zasadzie – ciekawe co tam u tego świra Leskiego. Co z niego za pajac."

Leski to ten co mowil "matenko" zamiast "mamo"?

Pajac z powaznymi zaburzeniami i deficytami.

Trzeba miec cos nie tak pod sufitem zeby do swojego domu wpuszczac zupelnie nieznajomego czlowieka i pozwolic mu mieszkac.

Ojciec - superszpieg mitoman.

Zaburzenia przerzucily sie na syna.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 12 stycznia 2020 09:47
12 stycznia 2020 19:06

"To jest forma witryny do castingu dla reklamodawców. Rózni tzw. aktporzy prezentuja sie tam, a reklamodawcy , niczym na tragu niewolników, wybieraja co i raz kogos , kto "pasuje" do reklamowania jakioegos produktu.

Potem kupuja dla wyemitowania tych reklam "czas telewizyjny".

Wszyscy kręca zatem biznes, natomiast  widz robi jedynie za głupiego Jasia, który ma to oglądać."

I oni nawet juz sie nie sila na prezentowanie gowna jako piernika.

zaloguj się by móc komentować

Rejent @Grzeralts 12 stycznia 2020 19:00
12 stycznia 2020 19:27

szkody w obszarze świadomości przynosi brak autoironii...   - czyli dzieciom nie szkodzi propaganda LGBT, tylko brak autoironii???

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Draniu 12 stycznia 2020 10:55
12 stycznia 2020 19:50

Salon24 powstal po to zeby zademonstrowac ze jest pluralizm.

Przeciez juz nasz przywodca narodowy Lech Walesa powiedzial, ze pluralizm jest Polsce potrzebny.

Wiec Igor janke wzial to sobie do serca, dostal troche kasy z ministerstwa, i pokazuje cuda na kiju.

A blogerzy i komentatorzy, okladajac wirtualnie po mordach, maja przeczucie, ze uczestnicza w czyms waznym i donioslym.

Czasami tam zagladam i niestety, stwierdzam ze to trzoda.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @jolanta-gancarz 12 stycznia 2020 11:46
12 stycznia 2020 19:56

Owsiak skakal po stole i szukal sloika z pieniedzmi?

Tradycyjnie pali glupa.

Cemu go nie spytali o spolke z nieograniczona nieodpowiedzialnoscia "Zloty Melon"?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 12 stycznia 2020 19:50
12 stycznia 2020 20:44

jestem zdania, ze zasadniczym powodem inicjatywy s24 była chęć rekrutacji świeżej krwi spoza środowiska dziennikarskiego. Tzn. wyselekcjonowanie paru zdolnych, ale z odpowiednim profilem "ideolo", albo rokujących w ten sposób, ze nie stanowiła dla nich problemu zmiana takiego profilu na inny, milej postrzegany. Zdaje się, że tych kilka "talentów" zostalo w ten sposób wyłowionych. Gdy okazało się, że już s24 nie jest pp. Janke do niczego potrzebny, bo stanowił dla nich  trampolinę do bardziej ambitnych zajeć, wówczas przekazali go  (sprzedali,wylizingowali?) jakimś chętnym do tego stupajkom.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 21:10

Zobaczyłem informację, jak to akcja Owsiaka robi karierę w Niemczech i to razem z Tokarczukową, a napisałem właśnie ten komentarz . Czyli, zgadza się. Polska wkracza do Europy, Europy Zachodniej. Zdaje się, że nawet dość szybko.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Grzeralts 12 stycznia 2020 15:08
12 stycznia 2020 21:13

Tak jest a do tego to jest "żywymiś", biega, robi fikołki i zawsze chętnie łapkę poda. Bareja by tego nie wymyślił, bo za jego czasów jeszcze takich możliwości nie mieli i nie byli aż tak zuchwali. Tuskowi też klaskali a teraz nie ma komu więc i na Jurasa przyjdzie kryska. Projekt jest z roku na rok coraz bardziej wirtualny.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @Szczodrocha33 12 stycznia 2020 19:04
12 stycznia 2020 21:35

To jest raczej krzywdząca ocena, każdy ma jakiś bagaż rodzinnych historii. Otarłem się o niego pod koniec lat 90 lub w 2001. Sprawiał wrażenie człowieka krańcowo zdegustowanego tymi, o działaniach których miał pisać i mówić. Jeśli prawdą są oceny podkreślające jego inteligencję, przenikliwość i wyobraźnię, to sądzę, że jego wrażliwość nie wytrzymała zbyt widocznej dla niego i zbyt często spotykanej luki pomiędzy deklaracjami, a faktycznymi działaniami ludzi sterującymi naszym krajem, na wielu płaszczyznach. A miał do nich częsty dostęp i miał świadomość wielu kontekstów, a prawdopodobnie doświadczenia lat 80 wyrobiły w nim jakiś rodzaj idealizmu w zakresie tego co i jak ma być. Tym tłumaczę sobie jego praktyczne odejście z zawodu i przywitanie się z "ciemnościami zewnętrznymi".R.I.P.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 12 stycznia 2020 20:44
12 stycznia 2020 22:36

"Zdaje się, że tych kilka "talentów" zostalo w ten sposób wyłowionych."

Najwiekszy "talent" tam to chyba jest echo24, czyli Krzysztof Pasierbiewicz - inzynier z Krakowa, mistrz zmianowy, tenisista, narciarz, casanova, oddany oczywiscie sprawom panstwa polskiego.

To co on wypisuje to czyste idiotyzmy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 12 stycznia 2020 22:36
12 stycznia 2020 23:10

To pewnie zadaniowany  od "akordowych" wpisów. Jeden z tych, co maja kręcić  karuzelą, żeby było widać jakiś ruch w wesołym miasteczku.

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
12 stycznia 2020 23:54

Ja tak trochę o autoironii - z boku. Autoironia potrzebuje wokół siebie ludzi inteligentnych, również z poczuciem autoironii. Autoironia roztaczana pośród ludzi głupich lub tylko bez poczucia humoru powoduje, że mają ciebie za... głupka, pierdołę, ofermę, oczywistego idiotę etc., etc.. Naprawdę :)

 

zaloguj się by móc komentować


umami @Paris 12 stycznia 2020 18:13
13 stycznia 2020 02:12

No dobrze, ale którego wybrała koleżanka? Czy pojawił się ten trzeci?

zaloguj się by móc komentować

umami @olekfara 12 stycznia 2020 23:27
13 stycznia 2020 02:16

Nie ma ładnych dziewczyn?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Rejent 12 stycznia 2020 19:27
13 stycznia 2020 06:13

Oczywiście. Zarówno LGBT, jak i wszystkie inne seksualne pokusy szkodzą wyłącznie przy braku autoironii. Każda ironia rozbraja je dosyć skutecznie, autoironia jest dla nich zabójcza. Jeśli próbowałeś kiedyś seksu śmiejąc się, musisz to wiedzieć. 

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @KOSSOBOR 12 stycznia 2020 23:54
13 stycznia 2020 06:16

O to właśnie chodzi. Jest probiercza. W końcu lepiej z mądrym stracić niż z głupim zyskać. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 13 stycznia 2020 02:12
13 stycznia 2020 20:48

Nie pamietam...

... ale chyba zadnego... ale  afera byla na cala szkole.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować