-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Atrapia 2.0 czyli o elegancji i manierach alfonsów

Dawno temu wydałem, dziś już właściwie niedostępny, zbiór felietonów zatytułowany Atrapia. Chodziło o to, by połączyć wyrazy satrapia i atrapa i w ten sposób oddać klimat, jaki mieliśmy w Polsce za rządów Tuska. Wydawało mi się wówczas, że to znakomita zbitka słowna i bardzo nośna. Tym bardziej, że jedyną konkurencją dla tych przemyśleń była bardzo słaba książka Bronisława Wildsteina pod tytułem Dolina nicości. Miałem wówczas też takie złudzenie, że kiedy PiS dojdzie do władzy, wszystko zmieni się od razu i natychmiast. Nie rozumiałem, w zasadzie do wczoraj, jakie ograniczenia i jakie problemy może mieć rząd niepodległego państwa, nawet jeśli stoi za nim partia, która jest bardzo popularna wśród wyborców. Prowadziłem działalność publicystyczną, jak wielu innych autorów, całkowicie przekonany, że podejmowanie decyzji na najwyższych szczeblach, dokonuje się przy założeniu ich natychmiastowej wykonalności. Jak to było naiwne, pokazał dzień wczorajszy, a także dni wcześniejsze. I nie będę tu mówił o dowodach na zamach w Smoleńsku, bo dla mnie ten zamach był oczywistością, niemal do początku. Mierziło mnie jednak to, że rząd nie potrafi tego ujawnić i opisać w sposób przekonujący. Otóż rząd nie mógł wyjaśnić i opisać tego w sposób przekonujący, bo nie był rządem Polskim. Kiedy zaś PiS wygrał wybory ilość spraw do załatwienia, jakie stanęły przed urzędnikami zepchnęła Smoleńsk na plan dalszy. Nie o Smoleńsku jednak miałem pisać. Oto ujawniono, że w marcu 2010 roku powstał projekt współpracy armii polskiej i armii Federacji Rosyjskiej dotyczący wspólnych operacji pokojowych i antyterrorystycznych. Proszę bardzo tu jest link do dokumentu, który wczoraj opublikował na twitterze Michał Rachoń https://twitter.com/michalrachon/status/1513548922794483717/photo/1

To jest coś tak strasznego, że nie jestem w stanie dojść do siebie. Myślę, że plan był taki – za cichą zgodą Obamy, USA wychodzą z Europy, a ta zostaje urządzona na modłę niemiecko-rosyjską. Nasi pastuszkowie, żeby uspokoić tłum, który dowiaduje się, że Polska opuszcza NATO i wyje z wściekłości – o tym otwartym tekstem mówił Komorowski – dostają w prezencie Lwów. A Bronek odstawia jakieś parady udając kresowego szlagona, który powraca w dawne pielesze. W tym czasie armia rosyjska, za milczącą zgodą wszystkich morduje Ukraińców. Potem – kiedy świat się o tym dowiaduje – dzieli się łatwo odpowiedzialnością za zbrodnie z Polakami, którzy muszą wziąć ją na swoje barki, albowiem dostali Lwów. Nie mogę o tym spokojnie myśleć. Myślę też, że Komorowski jest z nich wszystkich najgorszy, to co rzuca on niby przypadkiem w eter, ma wagę słonia. Mam na myśli słowa o wystąpieniu z NATO i o tym, że prezydent będzie gdzieś leciał. Ludzie ci, nawet po wczorajszym ogłoszeniu raportu, czują się całkowicie bezkarni i wierzą w gwarancje swojego bezpieczeństwa. Być może mają rację, to się okaże. Jeśli tak jednak jest, my jako ludzie świadomi i wolni nie możemy pozwalać na żadne ekscesy krytykujące lub negujące politykę rządu polskiego. Jesteśmy bowiem już dziś świadomi, jak wąskie pole manewru ma ten rząd i jak perfidna, zdeprawowana, ześwniona jest opozycja. Jesteśmy też świadomi tego, jak łatwo można zamienić życie zwykłych ludzi w piekło.

Zastanawialiśmy się tu wielokrotnie, co to jest postkomuna? Ja Wam to zaraz obrazowo wyjaśnię, dowiecie się w tej chwili dokładnie co to znaczy postkomuna. Oto osoba piastująca funkcję głównego inwentaryzatora w Muzeum Powstania Warszawskiego, Anna Grzechnik zasłynęła ostatnio takim oto wpisem

https://twitter.com/MWernic/status/1513224605632188418/photo/1

To nie był pierwszy tego rodzaju wpis tej pani. Bo na twitterze pojawiły się jej wcześniejsze wyczyny, na które nikt wcześniej nie zwracał uwagi, a najmniej jej szef dyrektor Ołdakowski. Takie jak ten, na przykład: https://twitter.com/gibon102/status/1513572586248187910/photo/1

Pan Ołdakowski umieszcza w przestrzeni publicznej głodne kawałki o tym, jak bardzo był przywiązany do Lecha Kaczyńskiego, który był jego mentorem. Po wyczynach pani Grzechnik zaś umieścił na twitterze takie oto oświadczenie. https://twitter.com/1944pl/status/1513430427448614916/photo/1

Napisałem od razu, że gówno będzie wyciągnięte, a nie konsekwencje. Nie wiedziałem pisząc te bardzo wulgarne słowa rzeczy najważniejszej. Oto pani Anna Grzechnik jest córką senatora Marka Borowskiego, wywodzącego się z rodziny Bermanów. Fakt ten upewnił mnie, że miałem rację pisząc o tych konsekwencjach. Nie jest to jednak koniec historii. O tym, że jest to córka Borowskiego dowiedziałem się z wpisu tego oto pana https://twitter.com/awdaniec47

Był on niegdyś bliskim współpracownikiem Józefa Węgrzyna z PSL, twórcy programu Teleexpress i Bliżej Świata oraz – co najważniejsze – twórcy nagród telewizyjnych Wiktor. Wielkiego patrioty i katolika, występującego w obronie wartości. Pan Bramski także jest wielkim patriotą, ale chyba nie katolikiem, i występuje w obronie wartości. Wpis jednak dotyczący pani Grzechnik chyba już wyrzucił ze swojego profilu.

I to jest właśnie postkomuna. Pomiędzy ludźmi podejmującymi decyzje w sprawach dla kraju najważniejszych, a wyborcami, znajduje się gruba na kilometr warstwa postkomuny, która poprzetykana jest twardą agenturą. Po czym ją poznajemy?  Bo elegancji i swobodzie bycia, a także stroju, które charakterystyczne są dla sutenerów zwanych także alfonsami. Jeśli ktoś ma kłopoty z wyobrażeniem sobie jak to dokładnie wygląda, powinien odnaleźć zdjęcia tych panów, którzy zamordowali Litwinienkę, a potem ze swadą i wesołością odpowiadali na pytania różnych dziennikarzy. Najbardziej charakterystycznym emploi alfonsa, jest o jeden za dużo rozpięty guzik od koszuli.

Rozejrzyjcie się za takimi ludźmi wokół i sami sprawdźcie w ilu przypadkach na dziesięć moje wskazanie będzie trafne.

Na koniec coś w rodzaju żartu. Oto znany śląski pisarz Dariusz Rekosz, który wielokrotnie promował na targach swoje słabe i pretensjonalne książki popisał się takim oto występem

 

https://www.onet.pl/kultura/onetkultura/dariusz-rekosz-autor-ksiazek-dla-dzieci-publikuje-szokujace-nagranie/05e6fy1,681c1dfa

Zapomniał biedaczek, że niebieski i żółty to także kolory Śląska.

Skala zjawiska i kaliber osób zaangażowanych w szerzenie rosyjskiej propagandy są straszliwe. Od córek senatorów po słabych autorów. Metody jakimi  uprawia się tę propagandę są gorzej niż podstępne. I nie ma takich emocji, które nie zostałyby w tej walce wykorzystane przeciwko ludziom prostodusznym i małodusznym. Tych pierwszych załatwi się nakręcaną spiralą emocji, a tych drugich przekupi drobniakami.

Wrócę jeszcze na chwilę do Muzeum Powstania Warszawskiego. Jak ja, głupi, mogłem się w ogóle zastanawiać nad tym dlaczego Ołdakowski nie wziął do swojego muzealnego sklepu książki majora Zbigniewa Sujkowskiego Bitwa o Warszawę?

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/bitwa-o-warszawe-1944-major-zbigniew-sujkowski/



tagi: patriotyzm  propaganda  rosja  rząd  armia  agentura  uk  postkomuna 

gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 09:44
130     6713    25 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ThePazzo @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 09:59

U nas postkomuna u Niemca postnazizm a we Francji postrewolucjonizm ;)

Jak zyc gdy wrogowie i zdrajcy uwlaszczeni na narodach smieja sie im w twarz i pluja z tv codziennie pobierajac apanaze za swoje skurwienie ?

Potrzeba nam armii "Valserow" i zadnej litosci.

Posalem o tym 10 lat temu.

Prosty TT mial 550 tys odslon w 1 dzien.

"Lustracja Dekomunizacja Windykacja"

Poki zdrajcy nie zostana ukarani przykladnie kazde nastepne pokolenie pojdzie w ich slady - skoro za skurwienie sie czeka kariera i godne zycie.

Wiem ze tego nigdy nie doczekam.

Czerwoni zapewnili sobie bezkarnosc i wygodne zycie dla swoich i nic nie mozna z tym zrobic.

I dlatego chce stad wyjechac bo nie moge juz na to patrzec.

 

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 10:07

A czego się pan spodziewał po 45 latach komuny i ponad trzydziestu latach utrwalania?

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 10:14

Nawet stosunkowo śmieszne memy zniknęły z netu na rzecz dennej fali "PiS jest zły".

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ThePazzo 12 kwietnia 2022 09:59
12 kwietnia 2022 10:22

Ponoć we Francji, żaden z kandydatów, którzy mieli powyżej 20 procent nie ma istotnego poparcia w regionach. I żadna partia, która rządzi regionami nie mogła w wyborach prezydenckich wyjść poza 5 procent poparcia dla swojego kandydata. To świadczy jawnie o tym, że cała wielka polityka jest robiona wbrew narodom za ruskie pieniądze

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @JK 12 kwietnia 2022 10:07
12 kwietnia 2022 10:23

Tego ze kurew w narodzie jest mniejszosc i latwo ich wysadzimy ze stolka jak Norwedzy nazistow.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 10:24

Te dwa bliźniaki, które brały udział w odcinkach "Kasia i Tomek" to wnuki Marka Borowskiego. A wszyscy myśleli, że aktorów. Dlatego ta młodzieżówka swoje życiorysy zaczyna od ukończenia szkoły...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 12 kwietnia 2022 10:24
12 kwietnia 2022 10:29

To są właśnie Buszmeni i Hotentoci, każdy kawałek splendoru, nawet najnędzniejszy musi być ukradziony i przylepiony do ich tłustej dupy

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 10:22
12 kwietnia 2022 10:35

Nie ten co glosuje a ten co wystawia kandydatow i liczy glosy. Wszak w dupokracji najwazniejsza jest - ordynacja wyborcza.

A potem sa takie kwiatki ze nie ma na kogo glosowac a wiec frekfencja oscyluje wokol 50 % - bo 50 % juz dawno rozumie ze to farsa.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 11:25

No właśnie. Ludzie myślą, że jak PiS wygrał wybory(i to na styk, bo żeby sklecić koalicję musiał jakieś satelity podolepiać do siebie) to dostał jakiś przycisk do robienia porządków od ręki i że wszyscy przeciwnicy w tym momencie podnieśli ręce do góry i położyli się na ziemi.

Nie można też zapominać o dużej części ludzi mieszkających w Polsce którzy(z różnych powodów) są wrodzy(lub w najlepszym wypadku obojętni) PiSowi.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 11:26

kacapia = satrapia. Kacaposfera. 

Rzekłbym że świetny tekst, gdybym nie czuł ciśnienia kacaposfery. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 11:34

>>  Po czym ją [tj. warstwę postkomuny] poznajemy?  Bo elegancji i swobodzie bycia, a także stroju, które charakterystyczne są dla sutenerów zwanych także alfonsami. <<

W pierwszym odruchu można pomyśleć, że powyższa wskazówka to gabrielowa licentia poetica (zgrabna zresztą!). Jednak chcę zwrócić uwagę co młodszym tu komentatorom, że za jaruzela prawdopodobnych SB-ków rozpoznawano po podobieństwie ich emploi do tego właściwego ówczesnym cinkciarzom. Zatem wskazówka dotyczy praktycznie istniejącej metody mimikry (albo przebrania się) na tzw. "elegancję". Na aktualną elegancję.

Subkulturowa odległość między cinkciarzem a alfonsem jest właściwie niewielka. Można założyć, że istotną przesłanką wyboru określonego kierunku mimikry jest odczucie podziwu. W podwójnym znaczeniu, że (1) we własnej świadomości przebierańca, jemu osobiście imponuje "społeczna zaradność" cinkciarza, czy alfonsa lub, że (2) owym przebierańcom wydaje się, że skorzystają na samej wybranej mimikrze, bo jako ogół, społeczeństwo właśnie podziwia akurat cinkciarzy i alfonsów.  Przybierając więc daną "maskę" korzystać będą z tego podziwu jako metody "dotarcia" do społeczeństwa.

PS. Ilekroć w mediach widzę D.Tuska gestykulacyjnie sprawdzającego, czy nadal ma spinki od mankietów, to nie wiem, z jakim obszarem elegancji komunikuje się. Może zresztą nie sprawdza spinek, czy ciągle je ma, ale sprawdza, czego jeszcze nie ma.  Cóż poradzić, że ze względu na miejsce stosowania spinki kojarzą się z bransoletkami.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 11:36

Nie mam zamiaru bronić tej opętanej nienawiścią istoty ale przeprosiła, kierując się nieznanymi motywami:



Tak czy siak, ciekawe jakie konsekwencje wyciągnie Ołdakowski. Plus jest taki, że zwinęła, ponoć, swoje konta społecznościowe.

No i gdzie ci wszyscy, walczący z hejtem w sieci? Swoich nie tykają?


 

zaloguj się by móc komentować

valser @umami 12 kwietnia 2022 11:36
12 kwietnia 2022 11:44

Takie scierwa jak "pani Ania" nie powinny nigdy pracowac w publicznych instytucjach. Na tym wlasnie polega dekomunizacja. Zakaz sprawowania jakichkolwiek funkcji publicznych. Zadnych stanowisk w budzetowych instytucjach, gdzie panstwo placi pieniadze, albo ma jakies udzialy. Niech se robia sami, na wlasny rachunek, prywatnie.

Jak widac, dekomunizacja tylko samych funkcyjnych komuchow, ktorzy byli sekretarzami 40 lat temu nic nie da i musi objac rowniez rodzine do piatego pokolenia.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 12 kwietnia 2022 10:35
12 kwietnia 2022 11:44

Milerowi to nigdy nie przeszkadzało

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 12 kwietnia 2022 11:25
12 kwietnia 2022 11:45

Tak, i wszyscy z miejsca chcą PiS rozliczać z zaniechań i źle wydanych pieniędzy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 12 kwietnia 2022 11:26
12 kwietnia 2022 11:45

Ciśnienie jest straszliwe, ale wiele osób czuje się tym rozbawionych

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 12 kwietnia 2022 11:36
12 kwietnia 2022 11:46

Naprawdę? A przeprosiła bardzo czy tylko trochę? I najważniejsze, czy odczuwa szczery żal za swoje grzechy...bo to są grzechy, prawda?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 12 kwietnia 2022 11:34
12 kwietnia 2022 11:48

Najlepsze jest to, że oni te przebieranki stosują, jak wojsko mundury, bo gdzieś to zostało zadekretowane i tak ma być

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 12 kwietnia 2022 11:44
12 kwietnia 2022 11:49

Na własny rachunek, prywatnie, to ja robię

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 11:46
12 kwietnia 2022 11:52

Spokojnie. Tylko odnotowuję, że to zrobiła. Ja na jej miejscu sam bym się zwolnił z roboty. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @umami 12 kwietnia 2022 11:36
12 kwietnia 2022 11:53

Ja odcztytuję to tak, że miała sprowokować i sprowokowała. Przeprosiny nijakie i wkalkulowane w prowokację.

Poza tym, nie przyszła w poniedziałek do pracy bo ma L4. Czy ZUS sprawdzi zasadność tego zwolnienia lekarskiego?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 12 kwietnia 2022 11:52
12 kwietnia 2022 11:53

Ja już wcześniej to odnotwałem i nie uznałem za stosowne by się tym ekscytować

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @umami 12 kwietnia 2022 11:36
12 kwietnia 2022 11:55

Myślę że to już po rozmowie z Ołdakowskim nastapiła ta konunkturalna, pozorna skrucha. To wymmuszony fejk, na chwilowe opanowanie emocji. Ta osobopostać nie przeprosiła za obrażenie innych i de facto życzenie śmierci wielu osobom, w tym jednej konkretnej, tylko za "urażenie, w tym dniu", tak jakby w innym dniu to już miało inna wagę. Poza tym przyjmuje winę za wstyd wobec instytucji, czyli sama za siebie nic się nie wstydzi, więc nie wyraża nic osobistego. Osobiście pani córka borowska uważa dalej to samo i wcześniej czy później znowu gówno wypłynie, tylko w innej przechowalni prominentnych córek.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @umami 12 kwietnia 2022 11:36
12 kwietnia 2022 11:57

Przeprosiła instytucję. Po co? To dno.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 12:00

Gabriel, zgadzam się z wymową Twojego tekstu, że złogi postkomunty tworzą u nas grubą warstwę g...a i co gorsza udają perskie dywany. Ale co do tego wyciągniętego nie wiadomo skąd "projektu umowy o współpracy wojskowej z RF" z marca 2010 r. byłabym sceptyczna. Skąd nagle takie nic, jak Rachoń, dociera po 12 latach do tego dokumentu?! Dlaczego PiS nie opublikował go w 2015 czy 2019 r., zaraz po wygranych wyborach, tylko nagle teraz, po hucznych zapowiedziach "pełnego wyjaśnienia katastrofy smoleńskiej"? Przecież ono się okazało mokrym kapiszonem, nic nowego nie podającym w stosunku do tego, o czym mówiono już w 2010 r. Czyżby znów rąbek spódnicy przeszkodził złej baletnicy i trzeba było to jakoś usprawiedliwić?

Co ciekawe, ten dokument nie jest podpisany, a gen. Gągor, który figuruje na nim jako reprezentant polskiego wojska, zginął przecież w Smoleńsku! Czy Rachoń miał w związku z tym coś do powiedzenia? 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 12:00

Gabriel, zgadzam się z wymową Twojego tekstu, że złogi postkomunty tworzą u nas grubą warstwę g...a i co gorsza udają perskie dywany. Ale co do tego wyciągniętego nie wiadomo skąd "projektu umowy o współpracy wojskowej z RF" z marca 2010 r. byłabym sceptyczna. Skąd nagle takie nic, jak Rachoń, dociera po 12 latach do tego dokumentu?! Dlaczego PiS nie opublikował go w 2015 czy 2019 r., zaraz po wygranych wyborach, tylko nagle teraz, po hucznych zapowiedziach "pełnego wyjaśnienia katastrofy smoleńskiej"? Przecież ono się okazało mokrym kapiszonem, nic nowego nie podającym w stosunku do tego, o czym mówiono już w 2010 r. Czyżby znów rąbek spódnicy przeszkodził złej baletnicy i trzeba było to jakoś usprawiedliwić?

Co ciekawe, ten dokument nie jest podpisany, a gen. Gągor, który figuruje na nim jako reprezentant polskiego wojska, zginął przecież w Smoleńsku! Czy Rachoń miał w związku z tym coś do powiedzenia? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jolanta-gancarz 12 kwietnia 2022 12:00
12 kwietnia 2022 12:02

Nie wiem doprawdy, co mógłbym ci odpowiedzieć na tak postawioną kwestię...

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 12:02

A propos zamachu, warto odnotować twita, nielubianej przeze mnie, pani Agnieszki:




https://twitter.com/ilonadarmach/status/1513699034401325056?cxt=HHwWgIC-pY_Q3oEqAAAA

zaloguj się by móc komentować


umami @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 11:53
12 kwietnia 2022 12:06

Ekscytować? W jakim celu miałbyś to robić?

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 11:48
12 kwietnia 2022 12:06

Albo im się to sprawdza.

Tak, jak w tym dowcipie o facecie, który rozmowę z każdą dopiero poznaną kobietą zaczynał od propozycji łóżkowej. Zapytany wyjaśnił, że w 99 przypadkach na 100 od razu dostaje po ryju, ale ten jeden przypadek mu wystarcza.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 12 kwietnia 2022 12:03
12 kwietnia 2022 12:07

Dziś już wiadomo jak jest

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 11:45
12 kwietnia 2022 12:07

&Magazynier

Jest ciśnienie. Na fejsbuku jeden kamingaut za drugim. Lenka Miler zarzuca zdradę Tomaszowi Kalinowskiemu, dyrektorowi Mediów Narodowych, który odcina się od Putina https://www.facebook.com/photo?fbid=1943457379184926&set=a.275341825996498 , w komentarzach - chór wujów. Wszystko przykładni katolicy. Propagandą nie jest powielanie kacapskiej propagandy, tylko sprzeciw wobec niej.

Jedna wariatka, która w tle ma baner "Wielka Polska Katolicka" w dobrej wierze cytuje wypowiedzi Putana, powielając bezczelne określenie "specjalna operacja wojskowa". Jej posty niemal wyłącznie głoszą chwałę kacapii i nikczemność reszty świata.

Wciąż się zastanawiam, czy wywalać ze znajomych, czy sobie jeszcze ich poobserwować. Na krytyczne komentarze towarzystwo jest szczelnie impregnowane.

Taa, przegapiliśmy okazję, żeby ten Lwów odzyskać.

zaloguj się by móc komentować




umami @BaZowy 12 kwietnia 2022 11:55
12 kwietnia 2022 12:10

Ale to, co ta pan uważa prywatnie g... mnie obchodzi. W domu może sobie psioczyć do upadłego, jeśli musi swoją żółcią zalewać świat. Wstydzić się nie będzie, bo jest inaczej wychowana, w innym kręgu kulturowym. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 11:49
12 kwietnia 2022 12:16

Odciecie tych czerwonych pasozytow od rury ma sens nawet 30 lat po chwalebnej transformacji. Bede to powtarzal do upadlego. 2015 rok - ukrainski parlament. Oni tam mieli i maja czerwona zaraze jeden do jeden, prosto z Moskwy, pomniki Puszkina, Lenina i innych kacapow. Tego juz nie ma. Moim zdaniem to da sie zrobic.

Borowski chodzi regularnie bez zadnej obstawy do synagogi Nozykow. No i gdzie jest problem?

To sa bermanowskie pomioty i zaslugujna na skalpowanie i smierc w meczarniach. No, ale my chrzescijany wiec mscic sie nie bedziemy. Generalnie, zeby bylo normalnie to ich trzeba traktowac sprawiedliwie, a to znaczy ekwiwalentnie i symetrycznie.

Z tego wynika, ze odinstalowanie ich od panstwa powinno sie odbyc tymi samymi metodami co ich instalacja. Bez palnika, szlifierki katowej i ciezkiego mlota nie ma sie co chwytac za ta robote, bo wyjdzie kaszana.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 12:07
12 kwietnia 2022 12:16

? Nie rozumiem, najwyraźniej, tego co piszesz, więc rzeczywiście najlepiej to uciąć.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 12 kwietnia 2022 12:16
12 kwietnia 2022 12:20

No tak, ale oni teraz zmienili się w zamyślonych nad losem państwa erudytów. Dekomunizację na Ukrainie utwierdziła wojna. Wojna w Polsce utwierdziłaby komunę i usunęła Polaków raz na zawsze...

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 11:45
12 kwietnia 2022 12:21

Ja z zaniechań tak. Z pieniędzy wydanych tak, ze zaimi zainteresowani śmieli się z pewnego Funduszu, że to mały fozzik - tak. Gabriel jak sobie wyobrażasz, że to wygląda  - ten kto przychodzi rządzić wymienia w instytucjach na swoich, swój pilnuje, by zatrudniać swoich, jesli dojdzie do pomyłki, bo wszystkiego przeciez nie dopilnuje natychmiast pomyłkę wyrzuca, mało tego sam ponosi konsekwencję. Kajanie pani Ani, mówi o tym, ze konsekwencje będą w postaci ucięcia kwartalnej nagrody...może. A Ołdakowski, jego podwładny co naraił córeczkę? A to sa kilometry tego mułu, ta jak piszesz. Dlaczego przez tyle lat nie było sprzątania - gorzej dlaczego w trakcie były zatrudniane szuje? Najlepszy przykład wiosny zeszłego roku po rozmowach z Czarzastym - nazwiska jakie zobaczyłam w PFRONie i NFZ obezwladniły mnie całkowicie.

A tu mamy rodzinę Borowskiego, ta panienka powinna natychmiast wylecieć, a odpowiednie konsekwencje ponieść Oldakowski - jemu tę pracę też ktoś dał, a jemu ktoś wyżej. MM też dał pracę komuś kto zatrudnił towarzystwo służb i komuchów i co? 

Jak mamy przerwać to błędne koło postkomuny oprócz narzekania i oburzenia, jeśli nikt nie jest odpowiedzialny a już najmniej ci, którzy zatrudniali? 

zaloguj się by móc komentować

valser @maria-ciszewska 12 kwietnia 2022 12:07
12 kwietnia 2022 12:25

Lenka Miler to jest jedna z pomylek, ktora mnie podeszla i sie przytrafila przy targach bytomskich. Nie tylko "przykladny katolik", ale katolik trydencki. W kosciele bedzie siadac tylko po lewej stronie, bo prawa jest dla mezczyzn.

Ona nawet przy drugiej edycji targow ksiazki w Bytomiu wydala ksiazeczke ks. Hiplera o Gietrzwaldzie, a ja, Tomasz Bereznicki, Gabriel i jego ekipa, pomagalim, zeby ta ksiazke przygotowac i sprzedawac.

No, ale to juz jest historia. Ja ja wywalilem dawno temu, jak mam podpowiedziec, to tylko wywalac. Nie ma sie co zastanawiac. Od jakiegos czasu juz nie wywalam, bo zlikwidowalem swoj profil na FB.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 12 kwietnia 2022 12:21
12 kwietnia 2022 12:26

Skończ już z tym, dobrze...

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 12:20
12 kwietnia 2022 12:32

Palnik acetylen-tlen, szlifierka katowa i konkretny mlot. Niech mysla dalej.

Nastepnej szansy nie bedzie. Ich jest jednak mniejszosc, a Borowski chodzi do synagogi bez zadnej obstawy.

Pytanie za piec punktow - gdzie w tym wszystkim jest wojsko? Bo masa generalow to jednak tez komuchy, mimo, ze zrobili natowskie certyfikaty. A poza tym zawsze znajda sie tchorze, zdrajcy, kunktatorzy, ktorzy pod kazdym butem beda chcieli robic kariere.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 12:26
12 kwietnia 2022 12:42

Czyli chcemy dostrzegać tylko niektóre fakty i potem jedynie oburzać się na stan nie do zmiany, nikt bowiem nie jest odpowiedzialny...Super. Brak odpowiedzialności to tryumf komuny.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 12:26
12 kwietnia 2022 12:42

Czyli chcemy dostrzegać tylko niektóre fakty i potem jedynie oburzać się na stan nie do zmiany, nikt bowiem nie jest odpowiedzialny...Super. Brak odpowiedzialności to tryumf komuny.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 12 kwietnia 2022 12:42
12 kwietnia 2022 12:43

Tak, tu na SN już od dłuższego czasu komuna triumfuje. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 12 kwietnia 2022 12:16
12 kwietnia 2022 12:55

Odinstalowanie od Państwa - to jest to 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 12:43
12 kwietnia 2022 12:56

Mówisz, że nie bierzesz odpowiedzialności, czy zakazane jest mówienie faktow o decyzjach MM?

Przykre to co piszesz, zamiast odpowiedzi jak przerwać ten zaklęty krąg deprawacji, biorąc pod uwagę całą złożoność. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 12 kwietnia 2022 12:16
12 kwietnia 2022 12:59

Dokładnie tak. Nawet jeśli nie za pomocą szlifierki.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 12 kwietnia 2022 12:25
12 kwietnia 2022 12:59

'autentyczny katolik' to jest opozycja wobec nieuświadomionego, ciemnego w rozumie katolika 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ainolatak 12 kwietnia 2022 12:56
12 kwietnia 2022 13:04

Przerywanie zaklętych kręgów deprawacji wymaga konfrontacji bezpośredniej a nie opowieści czy odpowiedzi komukolwiek, przykład: pacjentka w covidzie w szpitalu rozczarowana jakością cateringu problem postawiła tak - czy Morawiecki wie o tym podłym żarciu w tym szpitalu? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @qwerty 12 kwietnia 2022 12:59
12 kwietnia 2022 13:04

To poziom wyżej niż trydencki 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @qwerty 12 kwietnia 2022 13:04
12 kwietnia 2022 13:13

A co jeśli Morawiecki wie, bo o podłym jedzeniu opowiedziała mu koleżanka i nie była to Andżelika Możdżanowska?

Też uważam, że konfrontacja bezpośrednia jest rozwiązaniem, ale kto tych działań miałby dokonać teraz, żeby efektem nie bylo przespawanie do kratek konfrontującego a nie konfrontowanego.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 12 kwietnia 2022 12:56
12 kwietnia 2022 13:14

Przykre naprawdę jest to, że ja ciągle jestem tu traktowany jak głupek. Zakazne jest mówienie o decyzjach Morawieckiego. I tego się trzymajmy. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 13:14
12 kwietnia 2022 13:27

Naprawdę tak sądzisz i oceniasz innych? Po co jest ta dyskusja o postkomunie? Co możemy z tym zrobić jak nic nie możemy zrobić, jeśli nie ma w niej miejsca na udział góry, nawet nie można o tym poziomie nic powiedzieć? OK, od dzisiaj Muzeum PW jest prywatnym muzeum Ołdakowskiego. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ainolatak 12 kwietnia 2022 13:27
12 kwietnia 2022 13:31

Tak, naprawdę tak sądzę. 

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 12 kwietnia 2022 12:59
12 kwietnia 2022 13:35

czasami wystarczy deska z gwozdziem. To nie jest zadna filozofia kogos zdemontowac. Zobaczymy jakie PiS i Morawiecki ma gwarancje, no i na ile sie odwaza. Zeby to tylko nie bylo tak jak przy negocjacjach przy traktacie brzeskim, albo we wrzesniu 1939 i beda jakies nowe Zaleszczyki. Zelenski nie peka i to jest gwarancja, ze gosciu jest powazny i gra o wszystko. Jak jest z nasza wladza, to sie przekonamy.

Ja 10 kwietnia 2010 roku nie mialem zadnych watpliwosci co sie stalo, bo myslalem ze Kaczynski dostanie kule od razu na wiecu w Gruzji, no ale wystarczylo rok z kawalkiem poczekac.

https://www.youtube.com/watch?v=fiUFL2QJFP4

W od pierwszej minuty 10 kwietnia 2010 wiedzialem, ze kacapy zdewastowaly samolot z setka ludzi na pokladzie, bo tak jak klamali o Katyniu, tak samo klamia o tej "katastrofie" do dzis i nie oddaja wraku. Mozna oczywiscie byc debilem i sluchac medrcow o "naciskach na pilotow", "pijanym generale" (nie kazdy jednak jest alkoholikiem Kwasniewskim, ze pokazuje sie nachlany w miejscach publicznych), "niewyszkolonych pilotach co za wszelka cene chcieli ladowac we mgle", albo o tytanowej brzozie i beczce, ktora samolot wykonal 8 metrow nad ziemia. Do tego jednak trzeba miec piec lat i blond loki przedszkolaka i w podstawowce uciekac z lekcji fizyki uporczywie i stale.

W rozmowach na ten temat w koncu padalo pytanie - to co? chcesz wojny z Rosja?

Po dwunastu latach od operacji Smolensk mamy odpowiedz. Nie chcemy wojny z Rosja, ale ja mamy. I gdzie teraz sa medrcy?

Tuska najlepiej byloby zgadnac z ulicy do piwnicy. Na niego wystarczy trzy dni, troche prracy z wiertarka i zelazkiem i on wszystko by opowiedzial. Podobnie radzio Sikorski i ten magik polszewicki co negocjowal z kacapami rozne rzeczy przed zamachem, a potem gdzies go usadowili w Hiszpanii. Nazwisko mi wylecialo w tej chwili.

Generalnie jest tak, ze jak beda za dlugo czekac i kalkulowac, to przegapia wlasciwy moment. Trzeba sie zebrac w sobie i dzialac. Zawsze jest ryzyko, ze cos pojdzie nie tak, ale tych glupich lekcji jest juz moim zdaniem za duzo i pora wyprzedzic ruchy przeciwnika, bo za chwile znowu bedzie kwik jak w rzezni.

Na moje oko, w Polsce jest w tej chwili wiecej kacapow i kacapoentuzjastow niz na Ukrainie. Pora to zmienic.

 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 13:31
12 kwietnia 2022 13:39

To jest element dekoracji, że niby coś się zmieniło, ale mosty zostały jednak przerzucone. Można poczekać (wersja bez szlifierki) aż tamci zejdą z tego świata i jakoś ich uczłowieczać do tego czasu, co, jak widać, nie daje dobrych skutków, albo w takie miejsca trzeba wstawić kogoś, kto konfrontacji się nie boi (wersja z valserem). 
Ołdakowski to stabilizator. Zobaczymy, co zrobi.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 12 kwietnia 2022 13:35
12 kwietnia 2022 13:58

Ja od lewej strony słyszałam prowokacyjne i potępiające "To co chcesz wojny z Rosją"? Z prawej "Nie możemy nic zrobić, bo co wypowiemy wojnę?" Ja nie chciałam ani nie chcę wojny. Jeśli będzie to pewno nie uniknę odpowiedzialności za chęć wcześniejszego władania bronią... Ale też nie mogłam być na wykładzie w Baranowie pani prawnik, która mówiłaa cicho rzeczy, jakie powinny wcześniej z jej słów wybrzmieć. No, ale to też sie nie spodobało. A ja dokłądnie tak jak Pawłowicz myślę o pracownikach UW, ekspertach, którzy zawiedli.

Też uważam, że otworzyło się okienko, by to zmienić, choć trochę. Ktoś tu jakiś czas temu wrzucił że Mazurek gadał z Jaruzelską już w trakcie wojny - wysłuchałam tego do końca. To ona była u Mazurka i naprawdę trzeba to zobaczyć, zeby widzieć jak pytana o rekwirację majątku komunistycznym pachołkom wadła w wściekłość, bo jej pycha nie pozwoliła myśleć, ze toś w Polsce w ogóle będzie to rozpatrywał. Dzieci dzwoniące z pochwalnym uwielbieniem wobec niej podczas programu mówią, że jesteśmy w bagnie.  Jak dzisiaj rano yt wrzucił mi jakieś jazdy i debaty lemingów o Smoleńsku to tym bardziej będziemy w większym bagnie jak nie zaczniemy sprzątać. I nie mówię o deskach z gwoźdźmi, bo nie widzę, zebym pojechała do Brukseli i zdzieliła taką Bieńkowską czy Możdżanowską. Piłka należy teraz do władz. Jak nic nie zrobią nie ma zamiaru udawać, że Polacy nic sie nie stało.

zaloguj się by móc komentować

valser @umami 12 kwietnia 2022 13:39
12 kwietnia 2022 14:05

Jak ktos mysli, ze dyskusja na argumenty z corka Borowskiego, to jest jakas misja uczlowieczania, to sie chyba z kapusta na glowy zamienil. 

Jedyny sposob jaki moze bylby skuteczny o tyle, ze ona by sie zamknela na czas jakis, na przyklad czas pobytu w szpitalu, bo o uczlowieczaniu to tu nie moze byc mowy, to walnac ja w baniak jakas pala, tak ze trzy razy, na dobry poczatek.

Oldakowski to tchorz i stolkowy karierowicz. Bedzie szukal wyjscia zeby go czerwony kapturek nie pozarl i wilk nie wyruchal. Taki zrobi pod kazdym butem kariere.

Komuchy trzymaja rece na tym co jest muzeum PW, a to dlatego, zeby sie nie wydalo, jak bylo naprawde. To, ze ksiazki mjr. Sujkowskiego tam nie ma, ani sladu narracji o tym co jest trescia tej ksiazki, to jest dowod w sprawie. Polemike na ten temat mozna zamknac. Dla mnie to towarzystwo w calosci jest do kasacji. Bez wyjatkow i jak bylo juz wczesniej powiedziane - bez litosci.

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 12 kwietnia 2022 13:58
12 kwietnia 2022 14:15

Wojna juz jest wiec tem wers mamy za soba.

Sa dwa wyjscia - albo jest sie gotowym na starcie - technicznie, fizycznie i mentalnie, albo jest sie baranem na rzez. Cala reszta to jakies pierdolety, ktore i tak zamienia sie sie rzewny placz. Chodzi o to, zeby to komuchy plakaly.

Synagoga Nozykow jest dwa kroki od Hali Mirowskiej. Borowski jest tam co chwile, a byc moze jego corka rowniez. Sprzatanie nalezy zaczac od wlasnego podworka. Ja nie mowie, zeby ich bic deska po lbie, choc na nic innego nie zasluguja. Ale oddechu szczura na plecach to onie nie czuja. To by im sie teraz przydalo.

W przypadku Borowskiego bedzie zawsze problem, "bo antysemityzm". No, ale Niemcy tez o to oskarzaly AK jak z posprzatali Lolka z Hotelu Polskiego. Ze AK zabilo Zydow. Nie zydow, tylko kolaborantow i nie Zydow tylko komuchow.

Nie ma poza tym nic gorszego nie podejmowanie jakis akcji i trzymanie z tylo glowy "co powiedza ludzie". Ci bowiem i tak co najwyzej powtorzy w wiekszosci co im sie w telewizji powie.

 

zaloguj się by móc komentować

umami @valser 12 kwietnia 2022 14:05
12 kwietnia 2022 14:20

Dyskutować tu już nie ma o czym, to fakt. Pani złożyła jasną deklarację, o nią tu nie chodzi, tylko o Ołdakowskiego. 
Zamiecenia pod dywan nie biorę pod uwagę. Albo wóz albo przewóz. Ona albo on.

 

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 12:20
12 kwietnia 2022 14:43

>>> Dekomunizację na Ukrainie utwierdziła wojna. Wojna w Polsce utwierdziłaby komunę i usunęła Polaków raz na zawsze... <<<

 

Najgorsze jest to, że tę oczywistą zdawałoby się prawdę, nie pozwala dostrzec starannie pielęgnowanie różnych błędów, zaniechań i uchybień obecnej władzy. Święty Boże nie pomoże zwłaszcza jak zaczną je pielęgnować różne pobożne i nadobne niewiasty. Tylko piekło jest wtedy gorsze!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 12 kwietnia 2022 14:43
12 kwietnia 2022 14:47

Nikt tu nie będzie niczego pielęgnował, to Ci mogę obiecać, albowiem główny pielęgniarzem jestem ja. Mam też klucz do izolatki w razie, jakby co. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 12 kwietnia 2022 14:15
12 kwietnia 2022 14:49

Co ludzie powiedzą? Chętni widzą się w roli Hiacynty Bukiet, bo ich żywioł 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @mniszysko 12 kwietnia 2022 14:43
12 kwietnia 2022 15:00

Ojciec najwyraźniej nie może odpuścić i do mnie pije. Choć wydaje się, ze nie rozumie co napisałam o wojnie. Na zdrowie :)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @mniszysko 12 kwietnia 2022 14:43
12 kwietnia 2022 15:00

Ojciec najwyraźniej nie może odpuścić i do mnie pije. Choć wydaje się, ze nie rozumie co napisałam o wojnie. Na zdrowie :)

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 15:17

Czy nie najlepszą metoda jest zamilczenie, tak jak by już nie żyli. Nie dajmy ich zauważyć? Pewnie problem w tym, że obstawili się w 2 grupach....

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 15:21

Ludzie weźcie głęboki oddech, potem wstrzymajcie go na minutę a potem zróbcie 10 pompek i wyłączcie na 1. godzinę komputer.

Gdyby uważny obserwator nie był pewien w jakim momencie roku liturgicznego jesteśmy to po dzisiejszej wymianie komentarzy pod notką Gospodarza, nabrałby już pewności. Jesteśmy na początku Wielkiego Tygodnia.

Stopień pokus jakimi będzie Nas judził Diabeł będzie rósł z każdym dniem. Tym sobie tłumaczę ilość agresji w czystej formie, i zacietrzewionego uporu jakie dziś pokazują jakże wartościowi i dobrzy dla SN ludzie. Nie będę imiennie wskazywał bo każdy widzi (widać nie każdy) jak Pan Gabriel jest dziś oazą spokoju i cierpliwości i tylko zdawkowo reaguje aby nie eskalować, naprawdę nieźle tu dziś niektórych nakręconych. Gdybym był złośliwym i podłym człowiekiem, to część dzisiejszych wpisów potraktowałbym jako po prostu groźby karalne, bo treść niektórych wypowiedzi mówi wprost komu, gdzie i co powinno się wydarzyć. Przecież takie wypowiedzi po prostu biją w jakość SN i przepraszam ale niczym się nie różnią od przytoczonej tu dziś prominentnej córuni.

Czasy są ciężkie, doświadczanie zła wcielonego jest coraz bliżej nas, choć nie dotyka bezpośrednio i niektórym puszczają hamulce, nawet Gospodarz coraz częściej klnie bez „pardon”, no ale takie prawo gospodarza. Kończy się Wielki Post a nie przypominam sobie żeby ktoś polecił np. jakieś Rekolekcje do choćby obejrzenia w sieci. Szacowniejsze persony są na SN, do takich opamiętujących wpisów ale skoro żaden kapłan nie reaguje, to …

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 15:38

Projekt współpracy armii polskiej i armii Federacji Rosyjskiej dotyczący wspólnych operacji pokojowych i antyterrorystycznych mnie nie dziwi. Ja dobrze pamiętam, może dlatego, że mam pamięć wyćwiczoną przez recytację psalmów :-) że za Obamy forsowano inny o wiele większy projekt, który nazywał się program dla partnerstwa NATO z Moskwą czy coś w tej podobie.
Dziwiłem się wtedy, że nikt się temu nie dziwi. Ten projekt współpracy polskiego wojska z armią moskiewską, to dla mnie, po prostu pokłosie odgórnych, globalnie wtedy lansowanych trendów, o czym zresztą Gospodarz pisze. To jedna rzecz.

A teraz tradycyjnie druga rzecza. Wbrew ozorom i pozorom rząd jednak działa:

https://www.tvp.info/59587480/premier-raport-podkomisji-szeroko-pokazal-jak-przebiegala-katastrofa-w-smolensku

Cały raport z kompletnym materiałem dowodowym został przekazany prokuraturze. Mnie się wydaje, że rząd chce działać jak rząd, pomimo małego pola manewru jakie ma. Jednak dla tych co spodziewali się "nocy długich noży" lub desek z gwoździami, to będzie jednak rozczarowanie.

Może trochę od rzeczy ale przypomina mnie się taki jeden żydowski dowcip.

Wieczorem zmartwiony Mosiek przychodzi do Salci, swojej żony. Salcia pyta się go, dlaczego on taki smutny. Mosiek odpowiada, że Icek od niego domaga się spłaty długów. Na to Salcia otwiera okno i przez całe podwórko woła: "Icek! Jak myślisz, że mój Mosiek odda ci dług, to niedoczekanie twoje!" Potem Salcia zamyka okno i do Mośka mówi: "Teraz niech się on martwi. My chodźmy spać".

Tak więc raport z materiałem dowodowym złożony. Teraz niech się oni martwię. Na razie tyle naszego. O resztę zatroszczy się Boża Opatrzność. Tutaj jeden z dowodów na jej działanie:
https://wpolityce.pl/swiat/594133-rosjanie-atakuja-pociskami-fosforowymi

To byłoby na teraz tyle ;-P

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 11:46
12 kwietnia 2022 15:45

Nie. Nie poprostu grzech. Przestępstwo, naruszenie prawa. W zasadzie to jest wzywanie do aktu przemocy wobec elektoratu PiS. Wywalenie z pracy to rzecz oczywista, ale to za mało. 

zaloguj się by móc komentować

Fotospa @mniszysko 12 kwietnia 2022 15:38
12 kwietnia 2022 15:48

"...raport z materiałem dowodowym złożony. Teraz niech się oni martwię.:  - tzn. kto ma się martwić??? Jacy oni? (prokuratura?)

Poza tym ten raport "wisiał" w necie od 2018 roku - i jakoś nikogo nie interesował; oszołom powiedziałby, że po wizycie POTUSA ktoś nabrał odwagi

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 12 kwietnia 2022 15:38
12 kwietnia 2022 16:27

To jest dobra taktyka. Przerzucic problem na strone przeciwnika.

Tak samo ze strachem i porazka. Niech to teraz bedzie ich problem, bo jak dotad to oni tego nie biora pod uwage.

zaloguj się by móc komentować

zkr @mniszysko 12 kwietnia 2022 15:38
12 kwietnia 2022 18:28

> pokłosie odgórnych, globalnie wtedy lansowanych trendów

Brzezinski w "Strategicznej wizji" pisal o "rozszerzonym Zachodzie":
"Europa to dziś wciąż niedokończony projekt. I pozostanie nim, dopóki Zachód w sposób strategicznie trzeźwy i rozważny nie przyjmie do swego grona Turcji na bardziej równych warunkach oraz nie otworzy się politycznie i gospodarczo na Rosję. Taki rozszerzony Zachód może pomóc zakotwiczyć stabilność ewoluującej Eurazji, a także odnowić swoje własne dziedzictwo historyczne"
( Z. Brzeziński, Strategiczna wizja. Ameryka a kryzys globalnej potęgi, przeł. K. Skonieczny, Kraków
2013)

tu wersja angielska:

https://archive.org/details/strategicvisiona0000brze

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 12 kwietnia 2022 18:28
12 kwietnia 2022 18:40

Zachód nie może się otworzyć na Rosję, to tak jakby się otworzyć na włamywacza z nożem...Brzeziński bredził

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 12 kwietnia 2022 14:15
12 kwietnia 2022 18:43

> Sa dwa wyjscia - albo jest sie gotowym na starcie - technicznie, fizycznie i mentalnie, albo jest sie baranem na rzez.

James Heappey, brytyjski wiceminister obrony konkretnie sie wypowiedzial na temat uzycia broni chemicznej przez Rosje:

"......but let's be clear if they are used at all, then President Putin should know that all possible options are on the table in terms of how the West might respond"
(ten fragment to tak ca 1:16)
Ukraine War: Use of chemical weapons would be 'beyond the pale'

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 18:40
12 kwietnia 2022 18:49

> Brzeziński bredził

No tak ale ktos byl odbiorca tych tresci.
Ksiazka byla wydana w 2012, czyli w czasach Obamy.

zaloguj się by móc komentować


zkr @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 18:54
12 kwietnia 2022 19:11

> Brzeziński bredził

Ciekawe w jakim stopniu syn podziela poglady ojca.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 18:40
12 kwietnia 2022 19:24

W najlepszym razie kacap jak przyjdzie do domu, to jesli nie okradnie i nie zabije, to program minimum - otworzy szafe i do niej narobi, albo po prostu spali chalupe, bo co tak sama bedzie stala. Oni inaczej nie potrafia. To sa bite psy zerwane z lancucha. Na co tu sie otwierac?

zaloguj się by móc komentować


valser @zkr 12 kwietnia 2022 18:43
12 kwietnia 2022 19:27

Zobaczymy. Putin ma wszystkich europejskich politykow za gumowe penisy i tak tez ich traktuje. Beda musieli udowodnic, ze jest inaczej.

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 12 kwietnia 2022 19:24
12 kwietnia 2022 19:33

> Na co tu sie otwierac?

My to rozumiemy ale przeraza fakt, ze czesc elit w USA chce sie "otwierac" i "rozszerzac" Zachod o Rosje. A synalek jest u nas ambasadorem.

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 12 kwietnia 2022 19:27
12 kwietnia 2022 19:37

> Beda musieli udowodnic

Angole przestali sie bawic, co najmniej od 2015. Prosze spojrzec na komentarze pod notka:

http://magazynier.szkolanawigatorow.pl/niemcoznawstwo-sowietologia-pornologia

zaloguj się by móc komentować

m8 @zkr 12 kwietnia 2022 19:33
12 kwietnia 2022 19:50

Jak na razie cala ta "konserwatywna" ekipa otworzyla sie na "operacje denazyfikacyjna" WLacznie z nadzeja bialyx ALexJonsem i FoxTV z T  Carlsonem i pomniejszymi koryfeuszami . Alex Jones pierwszy puscil kaczke o Broni-Bio na ukrainie. Co gorsza D.Trump poproszony o opinie na FOxTV analizowal sytuacje z perspektywy Putana. Mysle , ze czesc tego mozna wytlumaczyc afiliacjami proizraelskimi.  W tej chwili na foncie ideolo po prawej stronie sprawa sie skupia na walce z "genderem"

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @zkr 12 kwietnia 2022 19:11
12 kwietnia 2022 20:18

Mój ojciec byłby dumny z Polski i Polaków ze względu na to, jak przyjmują uchodźców - Mark Brzezinki udzielił wywiadu dla Tvp info

https://www.tvp.info/59490453/wywiad-z-ambasadorem-usa-w-polsce-mark-brzezinski-polska-to-kraj-z-ktorego-wszyscy-amerykanie-sa-dumni-co-z-ukraina-w-nato-jak-powstrzymac-rosje

zaloguj się by móc komentować



Nova @zkr 12 kwietnia 2022 18:43
12 kwietnia 2022 20:33

W sumie to dobrze że Brytania wyszła z UE. Teraz nie ma związanych rąk brukselską biurokracją i robi co chce. W tym wypadku wydaje się słusznie. 

zaloguj się by móc komentować

Nova @valser 12 kwietnia 2022 19:24
12 kwietnia 2022 20:35

Trafił Pan. W Buczy okazało się, że Ruscy po zajęciu jednego z domów zrobili z jednego z pokoi kibel. Zachowują się jak armia czerwona w 1939.Oni inaczej nie potrafią. 

zaloguj się by móc komentować

m8 @Nova 12 kwietnia 2022 20:33
12 kwietnia 2022 21:07

To chyba nie byl przypadek. Dla gawiedzi zrobili show o krzywiznie banana i biurokracji. I takie tam.

zaloguj się by móc komentować

valser @Nova 12 kwietnia 2022 20:35
12 kwietnia 2022 21:22

To sa tzw. trwale wzorce kulturowe.

Mlody kot, zeby robil do kuwety musi miec morde przynajmniej raz wytarta gownem. Po trzech razach sie nauczy.

Co z taka kacapska psiarnia robic, to ja nie wiem... to znaczy wiem.

 

zaloguj się by móc komentować

Globalny @Nova 12 kwietnia 2022 20:33
12 kwietnia 2022 21:35

Też się zastanawiałem, po co im BREXIT. No to już wiemy.

zaloguj się by móc komentować

Globalny @valser 12 kwietnia 2022 21:22
12 kwietnia 2022 21:36

Czy oni kiedy kuwetę widzieli ze zrozumieniem ...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 21:41

Jak ja się cieszę, że w to wszystko wmieszała się Anglia i że w końcu gen. Dukaczewski przyjął ich ofertę (PIS dostał władzę aby zrobić i uzasadnic woltę). Myślę, że te sensacje powinny ostudzic proamerykańskich "patriotów". Od USA dostaniemy naprawdę dobrą ofertę jedynie wtedy, gdy Niemcy będà słabe jak kot, a Rosja przestanie istnieć....nie wcześniej. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2022 21:41
12 kwietnia 2022 21:48

Nie za bardzo wiem o czym Pan mówi. Mamy 10 tysięcy amerykańskich żołnierzy na terenie. Kupujemy od nich czołgi...Niemcy właśnie są słabe jak kot, Finlandia i Szwecja wstępują do NATO, może się zdarzyć rozbiór Rosji....Pan nie widzi tych okoliczności?

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @ainolatak 12 kwietnia 2022 12:42
12 kwietnia 2022 21:57

https://www.tvp.info/59601025/jaroslaw-kaczynski-nie-mam-zadnych-watpliwosci-ze-doszlo-do-zamachu

Cytuję z zapodanego linka, bo cała burza o to dziś poszła:

..." Sprawa odpowiedzialności w sensie procesowym, karnym bardzo wielu ludzi w Polsce za katastrofę smoleńską jest jak najbardziej aktualna – powiedział PAP wicepremier, prezes PiS Jarosław Kaczyński."...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
12 kwietnia 2022 22:00

"Zastanawialiśmy się tu wielokrotnie, co to jest postkomuna? Ja Wam to zaraz obrazowo wyjaśnię, dowiecie się w tej chwili dokładnie co to znaczy postkomuna. Oto osoba piastująca funkcję głównego inwentaryzatora w Muzeum Powstania Warszawskiego, Anna Grzechnik zasłynęła ostatnio takim oto wpisem

https://twitter.com/MWernic/status/1513224605632188418/photo/1"

Ciekawe czy kontaktowała się już ze swoimi kolegami.

Tymi co oddawali mocz na znicze 10 kwietnia.

Jak już kiedyś pisałem, nawet neandertalczycy szanowali zmarłych.

A tu zachodzi przypadek pomordowanych z zimną krwią.

Dlatego swoje przeprosiny może wsadzić w dupę i zakorkować.

 

Tę prośbę ktoś już dawno temu wysunął. Był to Jacek Kaczmarski:

"Bo kiedyś może się przydarzyć że z którymś z nich powtórzę błąd szukając uczuć w jego twarzy zamiast go zabić z zimną krwią. zamiast zacisnąć drut na szyi I krtań w ostatni skręcić krwiak chcę słyszeć, jak przed śmiercią wyje - Mów mi, ach mów, że będzie tak!"

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 12 kwietnia 2022 11:36
12 kwietnia 2022 22:02

Chucpa  niebywala  !!!

Ona  powinna  ZALICZYC  KOPA  z  tymi  swoimi  pSZeprosinami...  i  azeby  nie  bylo  jej  smutno  to  takiegoz  samego  KOPA  powinien  zaliczyc  ten  caly,  dety  Oldakowski  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 12 kwietnia 2022 11:52
12 kwietnia 2022 22:09

To  nic  nie  da...

...  z  czasem  przyjmie  ja  "do  pracy"  w  panstwowej  instytucji,  KOLEJNY  "oldakowski",  ktorych  w  naszej  Ojczyznie  NA  PECZKI  !!!   Jedyne  wyjscie  to  BLYSKAWICZNA   DEKOMUNIZACJA  wg  Valser'a  -  do  5  pokolenia  w  przod  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @umami 12 kwietnia 2022 11:36
12 kwietnia 2022 22:09

"Tak czy siak, ciekawe jakie konsekwencje wyciągnie Ołdakowski. Plus jest taki, że zwinęła, ponoć, swoje konta społecznościowe."

 

Plus to byłby taki gdyby ją wrzucili z połamanymi gnatami do studzienki kanalizacyjnej i szczelnie zamknęli właz.

Jakaś wesz ludzka poklepie cię społecznościowo po ramieniu, a ty już wzruszony, jesteś gotowy wybaczać.

Obecna polskość w pigułce.

Czekaj teraz na to jakie konsekwencje wyciągnie Ołdakowski. 

To dupek na posadzie, nic więcej.

Poznałem już takich i podobne sytuacje będąc ostatnio w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 12 kwietnia 2022 22:02
12 kwietnia 2022 22:16

"Chucpa  niebywala  !!!

Ona  powinna  ZALICZYC  KOPA  z  tymi  swoimi  pSZeprosinami...  i  azeby  nie  bylo  jej  smutno  to  takiegoz  samego  KOPA  powinien  zaliczyc  ten  caly,  dety  Oldakowski  !!!"

 

Nic im nie będzie, pani Paris, proszę mi uwierzyć.

Jakie te USA są to są, ale prosze mi uwierzyć, że tu gdyby ktoś się wyrwał z czymś takim, to ręczę że skończony byłby na zawsze w życiu publicznym.

I nie wiem czy nie spotkałaby jej przykra przygoda wkrótce, nie wiem, może jakieś "psoty cielesne", albo przynajmniej wysmarowanie gównem jej drzwi do mieszkania.

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

Paris @jolanta-gancarz 12 kwietnia 2022 12:00
12 kwietnia 2022 22:17

Swietne...

...  to  zapewne  zona  "tego  nic"  Rachonia  trojga  nazwisk  -  redaktUr  Gojska-Hejke-Rachon  mogla  "dostac"  taki  "projekt  umowy",  a  teraz  beda  go  GRZAC  i  pApowac  w  kurwizorze,  na  albinosie  albo  w  kurwizorze  do  porzy*u  !!!

Rachon  -  to  ma  tyle  do  powiedzenia,  co  Zyd  w  czasie  okupacji,  w  Polsce,

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 12 kwietnia 2022 12:02
12 kwietnia 2022 22:23

Ho,  hoo,  hooo...

...  Romaszewska  bystra  jest  "jak  woda  w  studni"   !!!

Od  roku  czasu  "ona  nie  ma  juz  zadnych  watpliwosci",  ze  to  byl  "swiadomie  zorganizowany  zamach",...  brak  mi  slow  na  te  kompromitacje  tej  dziuni  Romaszewskiej  !!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 21:48
12 kwietnia 2022 22:31

Hmmm.....w takim razie kompletnie nie rozumiem Pana. 

Niemcy słabe jak kot? Z NorthStream 2? 

Rosja do podziału? A kto i co bedzie jej zabierał? Teraz (no choćby za 25 lat)?

Sorry Batory, ale dla mnie to fantastyka.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @mniszysko 12 kwietnia 2022 21:57
12 kwietnia 2022 22:33

Mówiąc wprost - Kaczyński grozi, że jak się nie uspokoja to spusci na nich Ziobrę bez kagańca. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @mniszysko 12 kwietnia 2022 21:57
12 kwietnia 2022 22:35

Zawsze lepiej postraszyć  czymś poważnym, bo wiecej na tym można ugrać - wg Kaczyńskiego - niż zamykac zaraz do tiurmy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 12 kwietnia 2022 21:48
12 kwietnia 2022 22:40

Porównuję NATO i UE  z okresem Cesarstwa Rzymskiego po 235 r. Dla mnie ewidentnie widać walkę tych dwòch organizacji handlowych w łonie tych dwoch ciał. Czym się to skończy i jakie do tego czasu przeżyjemy zwroty akcji? Nie wiem, ale Rzym wyszedł z tego osłabiony, choć propaganda robiła co mogła i wmawiała, że teraz to bedzie dominat, czyli już z górki. A z górki nie było. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2022 22:31
12 kwietnia 2022 22:45

Naprawdę? Nord Stream 2 zbankrutował. Finowie mogą w krótkim czasie zmobilizować milion żołnierzy, zaraz wejdą do NATO, w czasie konfliktu, a niechby sprowokowanego, zajęcie Petersburga nie będzie dla nich problemem...Mamy wojnę ze wszystkimi szykanami, gwałty, masowe mordy, zbrodnie na dzieciach i wywózki za koło polarne. To także była do niedawna fantastyka

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2022 22:40
12 kwietnia 2022 22:46

Już kilka razy zwóciłem uwagę, że modele to tylko modele i one się znacznie różnią od sytuacji rzeczwistej. Pan zdaje się o tym zapominać i szuka współcześnie odwzorowań 1:1

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @OjciecDyrektor 12 kwietnia 2022 22:31
12 kwietnia 2022 22:50

Putin z Patruszewem spróbowali ucieczki do przodu (albo "obrony przez atak") - jeśli im to nie wyjdzie, a wszystko na to wskazuje, Rosja nie uchowa się w obecnych granicach 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 12 kwietnia 2022 22:16
12 kwietnia 2022 23:20

Wiem,  ze  NIC  z  tego  nie  bedzie...

...  bo  to  nie  pierwsza  i  nie  ostatnia  temu  podobna  chucpa  !!!

Ale  popisac  sobie  mozna,  ze  NIGDY  nie  bedzie  ZAPOMNIENIA  O  KACAPII...  i  NIGDY  ZGODY  na  nia  w  Polsce  tez  nie  bedzie  !!!

zaloguj się by móc komentować

orjan @Szczodrocha33 12 kwietnia 2022 22:16
13 kwietnia 2022 09:07

To ja skorzystam z okazji i wskażę, jak daleko odbiegliśmy tu od ciekawego tematu podniesionego w felietonie Gabriela. Jak to bowiem się dzieje, że (1) wpływ na opinie i nastroje społeczne, a nawet wyborcze mają rozmaici przebierańcy, (2) jakie emploi (ew. maski a wreszczie szaty) obecnie przybierają, aby wśliznąć się w te opinie i nastroje, tzn. aby pretendować do ich zaufania?

Wreszczie, (3) czy obecnie, teraz, tutaj istnieje jakieś charakterystyczne przebranie (szata, mina, poza, zachowanie, itd.), które spotykając warto na wszelki wypadek podnieść swoją barierę ostrożności?

Aby to ostatnie lepiej wyjaśnić powrócę do podanego wcześniej dość powszechnego dośwaidczenia i rozpoznania z czasu jaruzelszczyzny. Otóż, gdy ktoś zapragnął kupić parę "papierów" (tj. dewiz), to szedł we właściwe spoglądał w lewo, w prawo i juz po stroju i ogólenie biorąc po charakterystycznym emploi znajdował właściwego sprzedawcę, czyli cinkciarza. Wielu z nich, o ile nie wszyscy, miało wiadome zobowiązania, lecz w danym miejscu po prostu pracowali jako dwunożne kantory wymiany walut. Natomiast, gdy poza tymi miejscami, w towarzystwie zawodowym, politycznym, czy prywatnym, spotykało się osobnika o takimże emploi, to przeciętny Polak klasyfikował takiego jako esbeka i przybierał odpowiedni poziom ostrożności. Ot, na wszelki wypadek. To były powszechne, ostrożnościowe zachowania się. Moim zdaniem skuteczne. 

Oczywiście, istniały także "drugostronne" przebieranki w emploi aktywistów podziemnych i miałem takiego znajomego, który nie mając z podziemiem nic wspólnego niejedną panienkę wyrwał na takie przebranie. To zdarzenie potwierdza, jak omawianymi tu przebierankami można się właśnie wśliznąć, a potem jest aj, waj. Do osób nienagannie przebranych należał np. niejaki Sławomiru Nowaku. A taki Napoleon miał na tyle ostroznej rozwagi, że wiedział i nawet palcem wskazywał, kto w jego otoczeniu jest "gównem przebranym w jedwabne pończochy".

W końcu trzeba postawić pytanie, po jakich zewnętrznych atrybutach rozpoznawać: Oho!  Zachowaj ostrożność. Przynajmniej na tyle, zachowaj, aby uważać, co rozmówca, np. jako komentator mówi np. o Smoleńsku, o tzw. MM, aby w końcu ustalić, jaką postawę społeczną, czy polityczną on zajmuje i na co z tymże osobnikiem można liczyć. To nadal będa tylko przybliżenia rozpoznania, ale dobra psu i mucha.

Dla odparcia zarzutu o gołosłowiu, a zarazem dla wyprowadzenia zagadnienia poza wyłącznie polskie podwórko, proszę sobie wspomnieć o ostatniej próbnej przebierance prez. Macrona za prezydenta Żełeńskiego. Ciekawe ile osób poderwał?

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 13 kwietnia 2022 09:07
13 kwietnia 2022 09:14

Mnie najbardziej rozjusza gładka koszula, z jednym za dużo rozpiętym guzikiem i starannie wypielęgnowane włosy zaczesywane do tyłu. Od razu wiem, że alfons

zaloguj się by móc komentować

umami @Szczodrocha33 12 kwietnia 2022 22:09
13 kwietnia 2022 10:04

a ty już wzruszony, jesteś gotowy wybaczać

A skąd Ci przyszło to do głowy? Widzę, że trzeba, pisząc swoje komentarze, zaczynać od razu od potępienia, żeby nie powstawało mylne wrażenie.

Te jej przeprosiny dopełniają obraz tej istoty. Najpierw wypróżniła się publicznie a potem to obsikała.

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 13:15

Tutaj toczyła się dyskusja, że rząd nie rusza złogów z PRL'owskiej zaszłości. A ja wczoraj opowiedziałem dowcip o Salci, która na koniec mówi do swojego męża: "Teraz niech się on martwi. My chodźmy spać".

Chyba proroctwa mnie wspierały, bo dziś mamy odzew i to ze strony samego Tuska! Cosik takiego! I to jaki patriotyczny! Aż się łezka w oku kręci. Gdybym nie miał katolckiego ciemnogrodzkiego serca, tobym się wzruszył ...

https://www.radiomaryja.pl/informacje/d-tusk-apeluje-do-rzadzacych-o-zaniechanie-niebezpiecznych-i-idiotycznych-pomyslow-na-sklocanie-polakow/

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 13 kwietnia 2022 13:15
13 kwietnia 2022 21:26

Oczom nie wierzę, uszom nie słyszę ... Musi że JK zna ten kawał o Salci. Coś musiał im rzuć przez okno, skoro DT tak się zmartwił. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 13 kwietnia 2022 09:14
13 kwietnia 2022 21:28

Niestety istnieje jeszcze jeden rodzaj przebierańca. Aflons z muszką.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Globalny 12 kwietnia 2022 21:35
13 kwietnia 2022 21:38

Brexit miał obronić londyńskie banki przez spekulacyjnymi funduszami moskiewskimi. Niemieccy bankierzy walnie wspierali Moskwicinów. Rok 2004 chyba. To był wstęp do 1. wojny ukraińskiej (2. krymskiej).

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 13 kwietnia 2022 13:15
13 kwietnia 2022 21:38

Taka zona to skarb. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
13 kwietnia 2022 21:39

To miało być do Globalnego.

zaloguj się by móc komentować



qwerty @Magazynier 13 kwietnia 2022 21:38
14 kwietnia 2022 07:53

Brytyjczycy jednoznacznie wskazali, że zmiany praw dokonywane w Brukseli naruszają/wzruszają ich system prawny co do aksjomatów i kompromisów nie będzie 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować