-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Aspiracje + pogarda = Rosja

Rosja rozpoczęła wojnę, albowiem została przez Zachód utwierdzona w swoich aspiracjach. Innego powodu tej wojny nie ma. Można oczywiście tę kwestię omawiać bardziej szczegółowo i dzielić włos na czworo, chodzi jednak właśnie o to – o aspiracje. Zachód udzielił Rosji absolucji za grzechy ZSRR, albowiem zapomniał o powiedzeniu Lenina – sprzedamy im sznurek, na którym ich powiesimy. Nikt na Zachodzie nie wierzył i do dziś nie wierzy, że Rosja może zagrozić Niemcom. Francja zaś uważana jest za kraj całkiem bezpieczny. To nie jest prawda. Przypomnijmy, że kozacy zamawiali kiedyś kawę w Paryżu.

Aspiracje Rosji są po pierwsze olbrzymie, po drugie rozproszone. Kierunek wschód-zachód jest oczywiście głównym kierunkiem ekspansji, ale Rosji nie chodzi o władanie nad Europą Środkową. Jej chodzi o to, by zasoby i nitki, które łączą je z odbiorcami na całym świecie były jak łańcuchy trzymające obroże wściekłych psów. Rosja chce powrotu do czasów Breżniewa, ale z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, które umożliwią jej politykę gwałtowną, realną i natychmiastową. Jeśli komuś na Kremlu – podaję przykład – przyszłoby do głowy, że korzystnie jest podzielić Argentynę na pół, można by było stosunkowo szybko taką operację przeprowadzić i nie byłaby do tego konieczna doktryna komunistyczna, jak w przypadku rewolucji w Nikaragui w latach osiemdziesiątych. Ten kierunek działań rozpoznajemy po reakcji niektórych polityków z krain bardzo odległych. Prezydent RPA potępił wczoraj NATO, za chęć rozszerzenia się na wschód. Podobnie jak rozproszone są cele polityczne Rosji, rozproszone są jej ośrodki propagandowe. Rosja w zasadzie dąży do tego, by każdy jej poddany, czynny za granicą, by również agentem, tak, jak to bywało i pewnie bywa nadal w przypadku Wielkiej Brytanii. Rosji trudno jest osiągnąć ten cel posługując się Rosjanami, albowiem wielu z nich szczerze Rosji nienawidzi. Zawsze jednak ma Rosja do dyspozycji potężną armię pożytecznych idiotów, którzy gotowi są ginąć za nią, nie otrzymując nic w zamian i polemizować z innymi na jej temat, a nawet zdradzać własny kraj, byle tylko otrzymać od aparatu urzędniczego czy wojskowego Rosji jakąś pochwałę. Są tacy, którzy pracują bez pochwał na rzecz wielkiej Rosji, pracują albowiem zmuszają ich do tego jakieś uwikłania z przeszłości, które sami interpretują na opak zupełnie, przekonując siebie, że to jest fascynacja kulturą czy czym tam jeszcze. W zasadzie połowa potencjału propagandowego Rosji opiera się na fascynacji, stworzonej przez kolportaż nieprawdziwych całkiem i dętych wizji. Wczoraj stanisław orda, który się z nami żegna już piąty chyba raz, umieścił na swoim blogu fragment prozy Jerofiejewa. W nim zaś jest moment – na który zwrócił mi uwagę betacool – kiedy bohater miesza alkoholowe koktaile łodygą powoju. Każdy kto wie, jak wygląda powój powinien się trochę zastanowić. No, ale nad czym się tu zastanawiać i po co uprawiać swoje małostkowe krytyki, gdy przed człowiekiem rozciągają się takie oceany doznań. Nie są one dostępne każdemu, a tylko ludziom o wyjątkowej wrażliwości i wyczuciu. Wobec takich atrakcji, duperele jakieś nie mają znaczenia. Otóż mają i widzimy to dziś na Ukrainie. Triumf wielkie armii okazał się próbą zamieszania borygo, pasty polerskiej do podłóg i wody brzozowej, za pomocą łodygi powoju. Nie rozprowadza się…wszyscy widzą, ale nikt nie wskazuje przyczyn. Zamiast tego pokazują na Łużnikach gadające hologramy znikające z niewiadomych powodów.

Wróćmy jednak do rozproszonej propagandy Rosji. Chcę jeszcze raz powtórzyć, bo widzę, że nie wszyscy zrozumieli. Nie będzie tu żadnych szyderstw z wojny, z cierpienia, z płaczu, żadnych prób omawiania tych zagadnień jako elementów medialnej propagandy. Tak, jak nie będzie tu żadnej dyskusji o tym, czy Rosja nie ma czasem racji w swoich aspiracjach. Rosja ma miliony kilometrów kwadratowych powierzchni do zabudowania i działając na tym co ma, może zrealizować zbiorowe ambicje narodu i indywidualne ambicje każdego Rosjanina. Dlaczego tego nie czyni? Dlaczego bombarduje Kijów i straszy użyciem ładunków atomowych? Albowiem gang rządzący Rosją, złożony z mużyków popijających borygo, brygadzistów budowlanych, graczy w trzy karty i bazarowych oszustów, chce przede wszystkim, by zaakceptowano go lepszym świecie. W tym świecie, który jest poza Rosją. Pogarda bowiem dla Rosjan pcha rządzących w Rosji do tego, by zamienić kraj w piekło na ziemi. Dla Rosji bowiem Rosjanin ma wyłącznie pogardę.

Mówiąc bowiem Rosja, mamy dziś na myśli gang siedemdziesięciolatków, którzy snują plany na przyszłość. Nie dla mieszkańców Rosji, ale dla swoich dzieci, żyjących gdzieś w rajach podatkowych. Ławrow zaś, świadom chyba tego czym są ambicje tej bandy dziadów, opowiada stare bajki o tym, że świat nie może być jednobiegunowy. Świat nigdy nie jest jednobiegunowy i Ławrow nie ma na to żadnego wpływu. Te głodne kawałki opowiada, albowiem wie, że z miejsca podchwytuje je sieć propagandystów czynnych na świecie i brednia ta zyskuje status dogmatu. Podobnych idiotyzmów Rosja produkuje więcej. Ich trwałość opiera się przede wszystkim na kontraktach handlowych z podmiotami z Zachodu, które trzęsą elitami politycznymi, ale nie mogą się ujawnić, albowiem pozory demokracji muszą być zachowane. Formaty te stanowią uzupełnienie surowcowej ekspansji Rosji i są trwałą podstawą dla pogardy, jaką elity rosyjskie żywią do swoich poddanych, ale także dla ludzi na zachodzie. Rosjanom chodzi też bowiem o to, by móc wyrażać swoją pogardę dla innych. To jest nieodłączny element rosyjskiego emploi, który – zanim Rosjanin nie zapanuje nad otoczeniem – definiowany jest jako urok osobisty.

Rosyjski polityk jest osobnikiem stawiającym kokieterię znacznie wyżej niż kompetencje i każdego, kto próbuje go z nich rozliczać uważa za durnia. On bowiem posiadł klucz do różnych tajemnic i wie lepiej jak należy działać. Nigdy nie zapomnę, jak kiedyś w obecności Ławrowa przemawiała Barbara Brylska, polska aktorka, przez wiele lat pracująca w Moskwie. To była pornografia. Hańba w najgorszym wydaniu, ale wszyscy uważali, że rzecz da się zaakceptować. Trwałość tych zachowań jest zdumiewająca, dlatego właśnie należy ją zwalczać czym się da.

Na koniec słowo o narodach sąsiadujących z Rosją. Te, szczególnie zaś Ukraińcy i Polacy, są pogardzane najbardziej. Plan na tę wojnę, co chyba już wszyscy widzą, wyglądał następująco – najazd uchodźców na Polskę i całkowita jej destabilizacja, oraz ośmieszenie przed światem połączone z oskarżeniami o rasizm, prześladowania mniejszości i faszyzm. Być może nawet wyłonienie jakichś faszystowskich partyjek, jako pretekstu do innych działań. Potem atak na Ukrainę, która miała paść w ciągu kilku dni i eksterminacja narodu oraz jego przywódców. Powtórzę – celem Rosji jest eksterminacja Ukraińców i sprowadzenie Polaków do roli najbardziej pogardzanych rednecków na całym świecie. Potem zaś wchłonięcie Polski i tresura jej mieszkańców. Jeśli więc ktoś dziś, chce tu coś wygadywać na Ukraińców, przypominać Wołyń, albo rozdzierać swoje przepocone łachy z innych jakichś powodów, niech lepiej odejdzie. Losy Polski i Ukrainy splotły się na czas dłuższy i to jest zasługa Putina. Jeśli ktoś w to nie wierzy, niech posłucha piosenek kanclerza Scholtza.

 

Przypominam o promocji

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/relacja-o-panstwie-polonia-i-prowincjach-polaczonych-z-ta-korona-john-peyton-jr/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wielki-zywoplot-indyjski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zle-czasy-pamietnik-stanislawa-karpinskiego-z-lat-1924-1943/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydowscy-fechmistrze/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/gimnazjum-i-liceum-wolynskie-w-krzemiencu-w-systemie-oswiaty-wilenskiego-okregu-naukowego-w-latach-1805-1833/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/swiety-ludwik-jacques-le-goff/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-iii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sacco-di-roma/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-ii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-i/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jak-nakrecic-bombe/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pajaki-czarne-bloto/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sebastian-polonus-mistrz-z-abruzzo/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/czerwiec-polski/

 



tagi: polska  propaganda  ukraina  rosja  nato 

gabriel-maciejewski
19 marca 2022 07:47
141     6504    31 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 08:09

Warto pamiętać, że pierwszy hymn Rosji (ten imperialny - po zdobyciu Krymu...) miał melodię poloneza. Niestety, cywilizacja europejska w Moskwie zupełnie się nie przyjęła (co nie jest w sumie niczym zaskakującym) - w kulturze to było albo małpowanie, albo hodowanie kolejnych fakirów.

A co do Ukrainy, to pamiętając chodźby o pochodzeniu samej jej nazwy, od 1596 mamy pewien kluczowy obowiązek do wypełnienia wobec niej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 19 marca 2022 08:09
19 marca 2022 08:11

Ja bym tak daleko w symbolikę nie szedł boson. Myślę, że pragmatyka wystarczy. Poza tym, co ja się już o tych Polonezach, które miały coś tam symbolizować, jakieś chęci dobre, jak na Białorusi na przykład. Tam sysyem obrony przeciwlotniczej nazywa się polonez

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 08:15

W 1989 stałem w Leningradzie w najdłuższej kolejce, w jakiej dane mi było stać. Była to kolejka do Ermitażu. Czasu dużo, a naszą polską grupką zainteresował się stojący obok Amerykanin i zaczął nas dociskać o to, że nie chcemy w Polsce takiego wspaniałego sytemu jak komuna, gdzie jest równość i powszechny i darmowy dostęp do edukacji i służby zdrowia.

Odparowałem mu, że powszechny dostęp do papieru toaletowego, czy ćwiartki kostki masła nie mówiąc o mięsnym ochłapie, polega na staniu w takich kolejkach jak ta tu. A poza tym to chętnie bym się z nim na kraj i ustrój zamienił. 

Byłem w ciężkim szoku, że w 1989 roku można było być tak bardzo oczadziałym. 

Teraz nie mogę się nadziwić temu, co czytam dużymi porcjami na tweeterze i co czytam po polsku!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 19 marca 2022 08:15
19 marca 2022 08:16

Propaganda Rosji jest naprawdę groźna. Nigdy nie możemy o tym zapominać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 19 marca 2022 08:15
19 marca 2022 08:17

W życiu bym nie stał w kolejce do muzeum

zaloguj się by móc komentować


kpiotrzk @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 08:19

Dla mnie to jest także pragmatyka - za 1596 zapłaciliśmy rozbiorami, ale przetrwaliśmy "dzięki polonezom", a teraz Ukraina pomaga nam przetrwać moskiewsko-pruski zgniot.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 19 marca 2022 08:16
19 marca 2022 08:26

Nie wyrabiam, jak cztam Warzechę,  który martwi się o wszystkie rzeczy, których rząd nie robi. Najpierw o kurs franka, że rekordowy, że ceny paliwa wysokie, potem jak NBP podniósł stopy, żeby ten pieprzony frank był tańszy i paliwo też, to gamoń już troszczył się o tych, co wzięli kredyt w złotówkach. I japa mu się od tych trosk nie zamyka. 

Jak ja słyszę, że ktoś się troszczy o mój kredyt, to mam ochotę lecieć po szybkie zezwolenie na kałacha do posła Brauna. Popieprzyło ich zupełnie. Chyba od tych powojowych mieszadełek.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 19 marca 2022 08:19
19 marca 2022 08:26

Zestrzelili samolot czy helikopter z napisem "na Berlin". Powinni go wysłać Stolcowi w prezencie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 19 marca 2022 08:26
19 marca 2022 08:28

 warzecha to jest mistrz świata w biegach długodystansowych na zidiocenie. No, ale jakoś widzisz, nie można go zamknąć

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 19 marca 2022 08:17
19 marca 2022 08:30

Po drugiej stronie traktu było muzeum religii i ateizmu. Byliśmy tam z przewodnikiem. Mam płochą nadzieję, że pan Stanisław nie był i stąd nadal ten zachwyt nutami sowieckich jaśminowo komsomolskich  miksur. 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 19 marca 2022 08:30
19 marca 2022 08:31

Nie mam zamiaru się nad tym zastanawiać

zaloguj się by móc komentować

betacool @betacool 19 marca 2022 08:30
19 marca 2022 08:32

Bo tam to dopiero były intelektualne mikstury...

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @betacool 19 marca 2022 08:15
19 marca 2022 08:35

Podczas mojego jedynego, "wymuszonego", krótkiego pobytu konferencyjnego w Rosji, w 1999, wywieziono mnie z całym międzynarodowym towarzystwem na zwiedzanie sławnego monastyru pod Moskwą. Wielkie było moje zdumienie, kiedy się okazało, że zdecydowanie głównym tematem oprowadzania nie była piękna sztuka ikon Rublowa itp., ale ci podli Polacy z 1610. No i w 2004 Putin na miejsce Rocznicy Bolszewickiej ustanowił Dzień Jedności Narodowej, w rocznicę odbicia Kremla.

zaloguj się by móc komentować

betacool @kpiotrzk 19 marca 2022 08:35
19 marca 2022 08:39

I zrobił nam reklamę na cały świat. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 19 marca 2022 08:18
19 marca 2022 08:44

Krzywonos jedzie po nowych pracowników i po to, by laury pomocy w historii zapisały się wszystkim, ale nie nam. No i pewno w tirze ma już cegły na odbudowę.

Oprócz samej Ukrainy do rozbioru będą ludzie, którzy uciekli. Jasnym jest, że nie ma fizycznej mozliwości byśmy zapewnili takie warunki jak Jukej czy Niemcy. Sami Ukraińcy, którzy tu są zalecają znajomym, którzy jeszcze nie wyjechali z Ukr jechać nie do Polski. Więc w zasadzie trzeba się tylko przyglądać tym, którzy zaproponują Ukraińcom w jakimkolwiek stopniu lepsze warunki niż Polakom, bo to jasno wskaże, ze jednak będziemy na zamieszki i rozprawiania się z problemem skazani i była to nie tylko propaganda Moskwy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 08:45

miesza gałązką wiciokrzewu, ignorancie.

I nie po raz piąty, tylko pierwszy i zarazem ostatni.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 19 marca 2022 08:45
19 marca 2022 08:48

Wiciokrzewu...ha, ha...widziałeś wiciokrzew?

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @stanislaw-orda 19 marca 2022 08:45
19 marca 2022 08:48

ty unu jesteś cały z Gogola, a Moskwa to twój Rzym, najpierwszy.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 19 marca 2022 08:47
19 marca 2022 08:53

Zobaczysz tą retorykę w praktyce, jeśli chodzi o zagospodarowanie ludzi.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 08:54

Moje gratulacje. Właściwie to sformułowałeś właściwą a długookresową doktrynę nie tylko dla samej Polski.

Taka doktryna jest potrzebna a jakoś nikt z polityków (polskich i zagranicznych) się za to nie zabiera. Może dlatego, bo gdy sformułowana jest doktryna wobec Rosji, to wszelkie doktryny w kierunku Unii Europejskiej stają się drugorzędne i podporządkowane. 

zaloguj się by móc komentować





ainolatak @kpiotrzk 19 marca 2022 08:55
19 marca 2022 08:56

Boson, dla Ciebie moze być tę ;)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 19 marca 2022 08:45
19 marca 2022 08:57

Proszę zajrzeć do tekstu i sprawdzić czy jest powój w odniesieniu do czynności mieszania  a efekt chemicznych oddziaływań tzw. wiciokrzewów ma podtekst w relacji do składów mieszanek koktajlowych a jaki? 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kpiotrzk 19 marca 2022 08:48
19 marca 2022 08:59

a ty . kpiotrzyk jesteś przygłupem, i tyż dobrze.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 19 marca 2022 08:59
19 marca 2022 09:02

Unu, miałeś wyjść, a zostałeś i przezywasz młodszych kolegów. Czy to jest zachowanie godne komsomolca? Sam sobie odpowiedz na to pytanie i złóż samokrytykę

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 19 marca 2022 08:26
19 marca 2022 09:04

Kiedyś tutaj przywołałem szok i zgorszenie Niemców jak kilka lat temu w Królewcu zobaczyli na samolotach wojskowych rosyjskich napisy 'na Berlin' Niemcy nie rozumieją że już do końca świata będą zawołaniem wojennym w Rosji 

zaloguj się by móc komentować


kpiotrzk @stanislaw-orda 19 marca 2022 08:59
19 marca 2022 09:06

o tak, unu, koneserze sztuk wszelakich, arbitrze salonowego smaku - ba! znawco fizyki i astronomii dla profanów, szkoda że więcej nie napisałeś o swojej służbie w NIK, ale miło że odpowiedziałeś na mój apel w tej sprawie

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @kpiotrzk 19 marca 2022 09:06
19 marca 2022 09:07

Boson nie kłóć się z nim. I w ogóle powstrzymajmy się wszyscy od personalnych uwag i zaczepek. Tak będzie najlepiej. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 19 marca 2022 09:26
19 marca 2022 09:28

Jesteś starszy i powinieneś być mądrzejszy...no, ale...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @kpiotrzk 19 marca 2022 09:06
19 marca 2022 09:32

Mogę uzupełnić. Otóż  w swojej slużbie wyrywałem paznokcie podobnym do Ciebie.

I zakąszałem nimi ruski samogon.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 19 marca 2022 09:28
19 marca 2022 09:34

Na starość człowiek chce dorównać do tych młodszych

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 09:36

Strategia kacapii jest prosta... Uwiedzenie w celu brutalnego zgwałcenia. I nie wiem co trzeba mieć przed oczami żeby tego nie widzieć, przynajmniej w stosunku do Polski, której kacapskie elity (i jako elementarz każdego ważniejszego dowódcy wojskowego) nienawidzą w stopniu najwyższym. I tylko nasza obecność w NATO ich powstrzymuje. I tu znowu nie rozumiem jak można nie widzieć, po prostu braku innej alternatywy, i fantazjować na temat "dawania d...  Amerykanom", w sposób nieodpowiedzialny gardząc (do tej pory, w obliczu obrazków z Ukrainy) tym prostym faktem że Polska nie jest bombardowana od początku obecnej wojny, choć Iskandery są już dawno na pozycjach, wycelowane w strategiczne cele na terenie Polski, i mają do nich bardzo blisko.

To rzeczywiście może wyjaśnić tylko pani Brylska (ur. 1941) – polska aktorka filmowa: "Chciałabym podziękować, zwłaszcza panu ministrowi Ławrowowi. I powiedzieć mu, że go kocham". Bo rosja to stan umysłu, który zawsze znajdzie powód do tego żeby gardzić własnym państwem (w tym wypadku Polską), jeśli ta Polska nie będzie rządzona tak jak nienawistnik uważa.

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 19 marca 2022 09:32
19 marca 2022 09:41

Ja protestuję! Ten tekst jest naprawdę ważny, bo jest wyjątkowo zaawansowany na tle dotychczasowej polskiej dyskusji społeczno politycznej. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @betacool 19 marca 2022 08:26
19 marca 2022 09:42

To strasznie dziwne że ten człowiek (pilot? z tego co słyszałem, więc przynajmniej inteligentny) nie widzi, że może sobie swobodnie opowiadać te wszystkie śledcze kocopoły na temat władzy, i że nikt go z tego powodu ani nie spałuje, ani do kopalni nie wyśle... Niesamowite jak trzeba mieć w d... to że mu bomby na głowę nie lecą, i że ktoś inny tego dopilnował

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @ainolatak 19 marca 2022 08:53
19 marca 2022 09:48

Rzeczywiście... Już ją nawet widać, w Pani komentarzach

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 10:07

"Zachód udzielił Rosji absolucji za grzechy ZSRR" - w sumie nie mieli wielkiego wyboru (podobnie jak z Niemcami po 1945), bo dostali za to bardzo wiele - bezkrwawy rozpad sowieckiego imperium + częściowe uwolnienie tzw. demoludów. Błędem było oddanie Rosji w całkowite władanie "starszych i mądrzejszych" i przymykanie oczu na skutki tej jelcynowsko-weimarowskiej smuty.

zaloguj się by móc komentować

orjan @przemsa 19 marca 2022 09:55
19 marca 2022 10:09

Tak. Volkoff powinien być wydawany w Polsce dopiero teraz, a przynajmniej wznowiony, bo dzisiaj silniej widać te wszystkie konteksty jak walą się Polakom na głowę.

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @OdysSynLaertesa 19 marca 2022 09:42
19 marca 2022 10:21

On nie jest pilotem, kiedyś coś się wypowiadał o lotnictwie z właściwym sobie znastwem w typie szwagra na weselu i tak go zaczęli przezywać. Z jego wypowiedzi kiedy jeszcze mi się jakoś w mediach przewijał wynika, że zna się tak samo na wszystkim. Człowiek renesansu. ;)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @OdysSynLaertesa 19 marca 2022 09:48
19 marca 2022 10:32

Niech pan przewietrzy swój mózg, bo widać, że nadmiar propagandy mu nie służy. Takie zaczepki mają tylko i wyłącznie jeden cel rozpieprzać ważne kwestie. Więc niech już pan nie próbuje, bo strasznie sie pan obnaża.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 19 marca 2022 08:56
19 marca 2022 10:38

Ja też nie wiem co sądzić, jak parę dni temu został uruchomiony rządowy program Homes for Ukraine. Wiem, grzeszę, ale nie uwierzę w miłosierdzie korony, która nie zrobi błędu z 2011 roku i analizy były poważne robione ile i na ile mogą przyjąć. Potem mamy Krzywonosa. Można sie spodziewać rywalizacji z Niemcami. Takie rzeczy też się z boku dzieją czy chcemy czy nie. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @OdysSynLaertesa 19 marca 2022 09:42
19 marca 2022 10:41

Zapytam z ciekawości, kto dopilnował, że te bomby nie lecą i jak długo ta gwarancja jeszcze będzie ważna?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @ainolatak 19 marca 2022 10:32
19 marca 2022 10:48

Z tym sykiem jaki się z Pani wydobywa rzeczywiście nie ma po co polemizować... Można mu tylko pozwolić brnąć w dalszą bezczelność, epitety i słabe insynuacje

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 19 marca 2022 10:48
19 marca 2022 10:50

Pod tekstem bosona apelowałem o powstrzymanie się od epitetów, czy pan to rozumie? 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @SalomonH 19 marca 2022 10:41
19 marca 2022 10:50

Skoro Pan pyta to znaczy że nie Pan... I to mi w zupełności wystarczy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 19 marca 2022 10:50
19 marca 2022 10:52

Jeszcze raz - z wielkim trudem próbuję wyciszyć emocje, które nam tu towarzyszą od początku wojny, czy może się pan opanować i nie wchodzić w moją rolę i kompetencje?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 19 marca 2022 10:50
19 marca 2022 10:55

Ja do tej Pani nie używam epitetów. A że ta Pani nie potrafi się powstrzymać to i kończę z 'zaczepianiem'.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 19 marca 2022 10:52
19 marca 2022 10:57

Ok... Czy jest dostępna opcja żeby zablokować widoczność komentarzy poszczególnych użytkowników? 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @OdysSynLaertesa 19 marca 2022 10:48
19 marca 2022 10:57

Właśnie widać co pan próbował zrobić pod wczorajszym ciekawym tekstem i dzisiaj. Gratulacje.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 19 marca 2022 10:57
19 marca 2022 10:59

To nie pańska sprawa, jak pan sobie założy swój blog, zacznie pisać teksty, będzie pan mógł blokować kogo zechce. Na moim blogu słucha pan co mówię i stara się bym nie musiał sprawdzać sugestii jakie pod pańskim adresem wysuwa kolega Drzazga

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 19 marca 2022 10:59
19 marca 2022 11:01

Aha... No to powodzenia :)

Nie ma sensu tego dalej ciągnąć. 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 11:14

Od czasu upadku ZSRR mówiło się, że to przenikanie zachodu przez sowietów już się skończyło, a różne głupoty w które ludzie wierzą to tylko zwykłe ogłupienie bez podtekstów politycznych. Dopiero wojna pokazała, że to nie jest zwykłe ogłupienie.

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Kuldahrus 19 marca 2022 11:14
19 marca 2022 11:23

No jak by to wyglądało, że np. Niemcy są poprzeplatane agenturą tudzież ważnymi na liście płac w tej silnej wzajemnej współpracy gospodarczej? Przecież Schröder sroce spod ogona nie wyskoczył. Więc taka narracja ogłupienia/ teorii spiskowych była potrzebna nie tylko na Polskę.

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ainolatak 19 marca 2022 11:23
19 marca 2022 11:27

U nas też niby wszyscy wiedzieli o konkretnej tej publicznej agenturze i co? Wszystko tolerowane. Teraz jest szansa, żeby taką tolerancję choć trochę ukrócić, tylko chcę to zobaczyć. Nie bez powodu Jaruzelska robiła z siebie prawie przedstawicielkę brunatnej prawicy, a ta "prawica" leciała do niej na wywiady.  

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @betacool 19 marca 2022 08:26
19 marca 2022 11:38

To ten Warzecha, który troszczy się o twój kredyt siedząc na sofie u Jaruzelskiej, bo "dziennikarz ze wszystkimi rozmiawia"?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ainolatak 19 marca 2022 11:23
19 marca 2022 11:48

W moim komentarzu trochę też biję się we własne piersi, bo jednak człowiek zapomniał o tym komuniźmie całkiem. Uwierzyłem w to, że teraz to już jest mięzynarodowy korporacyjny ateizm bezprzymiotnikowy, a ci wszyscy potomkowie komunistów po prostu przełączyli się na nowe tory i gadają z nowego klucza. Wszyscy patrzyli na ten "zielony ład" niemiecki i wiedzieli, że to jest wymierzone w Polskę, ale nie łączyli tego z hegemonią komunistów i pewnym szerszym planem. Bardziej woleli wytłumaczenie o bogatych bankierach, którzy zarządzają wszystkim niż czymś tak przyziemnym jak komuniści.
Patrzyłem na ludzi którzy krzyczeli "wypier...", "je..ć PiS" itp. i nie łączyłem tego kompletnie z komunistami(Rosją, Chinami), bardziej z antypaństwowym "nowoczesnym, europejskim ateizmem", to że jest to wynikiem złogów komunistycznych które jak larwy rozeszły się po polakach i sterują nimi z podświadomości tak że oni łykają to spontanicznie uważałem za wytłumaczenie zbyt toporne, oczywiste i proste.
 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 12:23

Panowie, Panowie (@ Gospodarz, Stanisław Orda, Betacool), miałem (mogłem) siedzieć cicho albo po co mieszać do tego wszystkiego Jerofiejewa i to jeszcze tak dosłownie? 

To co pisze Gospodarz o możliwościach Rosji, która mogłaby na swojej rozległej przestrzeni stworzyć raj na ziemi, to najprawdziwsza prawda. Ona tego nie robi, bo woli robić ludziom w swoim kraju i poza jego granicami piekło na ziemi. Nic dodać nic ująć. 

Co mogli mieszkańcy tego kraju, w jego poprzednim wcieleniu, tacy jak Jerofiejew? Tylko pić i sięgać dna kolejnej butelki wódki czy jakiejś mikstury i szukać tam drogi do Zbawiciela. Alkoholik nie ma raczej wyboru, musi pić. Może co najwyżej do swojego nałogu dodać szczyptę stępionej wrażliwości i erudycji. Eta wsio.

Ten powój (ros. вьюнок lub «берёзка») to inwencja tłumacza, po rosyjsku jest tam повилика czyli kanianka (kanianka), z rodziny powojowatych. Autor preferuje wiciokrzew zamiast kanianki, z kilku powodów, najważniejszy to chyba ten:

Wyjątkową szkodliwość kanianek tłumaczą przede wszystkim osobliwości ich biologii. Wszystkie kanianki są roślinami pasożytniczymi. Bez własnych korzeni i liści żywią się rośliną żywicielską, ale sami „żywiciele” mogą być bardzo zróżnicowani. 

Docent Wiki dodaje:

Kanianka owija się wokół rośliny żywicielskiej, wkłada w jej tkankę „odsysacze” (haustoria — przyssawki) i żywi się jej sokami. Ostatnie badania wykazały, że kanianka jest w stanie wykryć zapach roślin, a tym samym znaleźć zdobycz.

Oto prawda o Rosji, wydestylowana przez Jerofiejewa.

Jest też wyjaśnienie literackie (жимолость to wiciokrzew), z komentarza Э. Власова:

22—32. 
смесь надо двадцать минут помешивать веткой жимолости. Иные, правда, утверждают, что в случае необходимости можно жимолость заменить повиликой. Это неверно и преступно. Режьте меня вдоль и поперек — но вы меня не заставите помешивать повиликой «Слезу комсомолки», я буду помешивать ее жимолостью. Я просто разрываюсь на части от смеха, когда при мне помешивают «Слезу» не жимолостью, а повиликой

Очередная игра слов в духе неразличения их значений — см. также 30—30. На реминисцентно-аллюзионном уровне возможна декларация принятия Веничкой стороны позднего Мандельштама в условной полемике с Пастернаком. Стихи Пастернака, в которых фигурирует повилика, преисполнены радостью и оптимизмом:

И душистой повиликой,
Выше пояса в коврах,
Все от мала до велика,
Кубарем сыплемся в овраг.

«Карусель», 1925

У Мандельштама же о жимолости говорится с противоположной интонацией: «Я прошу, как жалости и милости, / Франция, твоей земли и жимолости» [Я прошу, как жалости и милости...; 1937].

Веничкино нежелание помешивать «Слезу комсомолки» повиликой, возможно, обусловлено и тем фактом, что, статистически, повилика появляется в русской поэзии гораздо чаще жимолости — у Вячеслава Иванова: «Повилики белые в тростниках высоких» [Повилики, 1906]; у Блока: «Повиликой средь нив золотых» [Мой любимый, мой князь, мой жених, 1904] и «Вот здесь вчера — повилика вилась» [В густой траве пропадешь с головой, 1907]; у Ходасевича: «Пурпурный мотылек / Над чашечкой невинной повилики [Стихи о кузине, II, 1907]; у Ахматовой: «Над засохшей повиликою / Мягко плавает пчела» [Я пришла сюда, бездельница, 1911]; у Есенина: «Расплела волна венок из повилик» [Зашумели над затоном тростники, 1914].

Жимолость же, кроме Мандельштама, есть у не менее трагичной Цветаевой: «Чувств обезумевшая жимолость» [Оставленного зала тронного, 1923], «Но не жимолость я — и не плющ я!» [Стихи сироте, 2 («Обнимаю тебя кругозором»), 1936].

Однако, справедливости ради, следует напомнить, что и у раннего Пастернака есть строка, в которой присутствует жимолость: «По клетке и влюбчивый клест / Зерном так задорно не брызжет, / Как жимолость — россыпью звезд» [Счастье, 1915].

https://imwerden.de/pdf/erofeev_moskva-petushki_s_kommentariyami_vlasova_2001__ocr.pdf

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @OdysSynLaertesa 19 marca 2022 10:50
19 marca 2022 12:26

Również dla mnie pańska odpowiedź jest więcej niż wystarczająca. Używanie argumentów ad personam świadczy o braku innych. Pan tylko obraża ludzi i prezentuje pobożne życzenia. Szkoda na pana czasu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 19 marca 2022 11:07
19 marca 2022 12:28

Pan myśli że ja mam teraz czas na takie głupstwa 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Kuldahrus 19 marca 2022 11:48
19 marca 2022 12:32

Oni gadają również i z nowego klucza, ale nigdy nie polskiego. Dla mnie europejski ateizm nie był nowy - jest czystą komuną. Myślę, że to nie oznacza też, że był zarządzany przez Moskwę o tak. Sieci powiązań i korzyści z mechanizmów dobrze przećwiczonych przez kacapów są szersze moim zdaniem. No, ale są doskonałe przykłady bezpośredniej poważnej agentury. U nas w szczególności. Tylko znowu zapytam...i co z tego wynika? Na razie nic. Już w czasie wojny kiedy w tvp jak równy z równym rozmawia pewien poważany dziennikarz ekonomiczny z Płużańskim i tenże twierdzi, że PRL, wojska GL itd zasługują na miejsce w panteonie a jedynie co poniektórych wyklętych można do niego dołączyć i pacyfikuje fakty mówiące o kryminalnym ustroju narzuconym przez ruskich i z ich udziałem. Nie wiem czy jeszcze będzie taka szansa, żeby na naszym odcinku trochę to wyplenić. A na razie nie widzę, by ktoś się tym poważnie zajął, jakby nie było kwitów np. na tego w muszce... Za chwilę przy jakiejkolwek próbie podniesie się wrzask, ze Bereza Kartuska i naziści.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 19 marca 2022 09:36
19 marca 2022 12:39

staram się odpowiadać wg  konwencji w stawianych mi pytaniach

zaloguj się by móc komentować

Globalny @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 13:04

Czy da się być jednocześnie w UE i OTAN z jednej strony, a w Międzymorzu czy RON z drugiej, przy założeniu, że Ukraina do pierwszych wejść teraz nie może? Jak to rozpisać na kolejną dekadę chociażby? Co z unią polsko-białoruską? Specjalna Strefa Ekonomiczna pod cichyn czasowym protektoratem ChRLD i USA?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @umami 19 marca 2022 12:23
19 marca 2022 13:16

Inwencja tłumacza była koniecznością, bo gdyby przetłumaczył to jako "kanianka", kto kto w Polsce w latach mocno powojennych zdołaby odgadnąć o czym jest mowa?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 19 marca 2022 12:28
19 marca 2022 14:05

Skoro Pan pyta zamiast po prostu spełnić zwykłą prośbę, a nie polecenie które wg Pana napisałem tylko po to by zabrać Panu czas, to "myślę", że skoro ma Pan czas na kopanie mnie w ten sposób po kostkach, i "straszenie" ustaleniem mojej tożsamości, czy na inne komentarze, to tak, myślę że ma Pan czas... To tyle ping ponga.

A na poważnie. Ile to potrwa nie ma znaczenia, wiem że ma Pan dużo na głowie, i wykonuje dobrą robotę jako felietonista. Skasował bym sam, ale nie znalazłem takiej opcji, z panelu użytkownika. Może źle szukam, ale męczyć o to Pana nie zamierzam, bo po ostatniej odpowiedzi na pytanie o to czy mogę sobie zablokować widoczność komentarzy poszczególnych użytkowników potraktował Pan to jako okazję do pyskówki.

Niniejszym żegnam się ze wszystkimi. Życząc frajdy i wszystkiego dobrego. ✋

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ainolatak 19 marca 2022 12:32
19 marca 2022 14:15

Ja podałem przykład "oświeconych europejczyków" jako skrajny, ale właśnie 'kacapskość' jest tym czymś co może siedzieć i w "prawactwie" i "lewactwie", jest jak syndrom DDA, po prostu człowiek w pewnym momencie tym nasiąka i to kieruje nim z podświadomości jeśli tego nie odrzuci, teraz w czasie wojny to pokazało się w pełnej krasie. Spotkałem się w życiu właśnie z takim zjawiskiem, że ludzie teoretycznie 'różnych opcji'(różniący się niemal wszystkim od siebie) znajdywali między sobą jakąś taką niewidzialną nić porozumienia co do złego "stylu zachowania", ale wytłumaczenie, że to tajemnica nieprawości było zbyt ogólne, a teraz ten wspólny mianownik pokazał się - ten styl to 'kacapstwo'.

" Oni gadają również i z nowego klucza, ale nigdy nie polskiego."
" Za chwilę przy jakiejkolwek próbie podniesie się wrzask, ze Bereza Kartuska i naziści."

Dokładnie, to są jedne ze stałych wariantów  gry.
Jeszcze to, że "to przecież tylko inne "poglądy".

 

Tu nie chodzi nawet o to "miejsce w panteonie dla GL", są tacy którzy krzyczą żeby wszystkich komunistów wyrzucić won, a 'kacapski' sznyt zachowania jest taki sam jak u tych co mają popiersie Lenina w domu.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Globalny 19 marca 2022 13:04
19 marca 2022 14:36

Pozwólmy toczyć się sprawom, nie wymąrzajmy się zanadto

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @betacool 19 marca 2022 08:15
19 marca 2022 16:09

Kolejkę do ermitażu przebijała tylko kolejka do meuzeleum nieśmiertelnego wodza rewolucji. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 16:34

"Rosyjski polityk jest osobnikiem stawiającym kokieterię znacznie wyżej niż kompetencje i każdego, kto próbuje go z nich rozliczać uważa za durnia. On bowiem posiadł klucz do różnych tajemnic i wie lepiej jak należy działać."

Inaczej być nie może, skoro rosyjska literatura odpowiada na wszystkie pytania o los człowieka, w szczegóności Dostojewski, Mandelsztam, Bułhakow, Pasternak, Szołochow, Sołżenicyn, Brodski, Jerofiejew i ... itd. 

Moskwa jest zaś nie tylko trzecim Rzymem, ale i czwartą Wenecją, piątym Londynem, szóstym Hongkongiem ... itd.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 19 marca 2022 16:34
19 marca 2022 16:40

Np. Jerfiejewów jest w literaturze dwóch. Czy cokolwiek przeczytałeś któregokolwiek z nich?

Jakże łatwe generalizacje i jakże przyjemna w nie zabawa.

.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 19 marca 2022 16:34
19 marca 2022 16:40

Jest wszystkim tylko nie Moskwą

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 19 marca 2022 16:40
19 marca 2022 16:45

Już skończ z tą literaturą. Ja dokładnie pamiętam, co 15 lat temu pieprzył w Warszawie ten drugi Jerofiejew

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 19 marca 2022 16:45
19 marca 2022 17:38

Rozśmieszasz mnie tym swoim znawstwem literatury rosyjskiej.
Ty i jeszcze też  Magazynier.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 19 marca 2022 16:40
19 marca 2022 18:57

Dzięki tobie fragmentu obu są mi znane. Pietuszki słuchałem w oryginale w recytacji samego autora. Niezłe jaja. Ale w sumie w Rzpospolitej nie zrobiłby takiej furory. Musiałby najpierw przejść odwyk. Bynajmniej nie osądzam. Stwierdzam fakt.

Przy okazji, witaj ponownie na SN. Miło cię znowu czytać. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 19 marca 2022 16:40
19 marca 2022 18:57

A czytałeś moje teksty o Bułhakowie?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 19:04

Łukaszenka jako rosyjski polityk. Z Biełsatu:

"Nie popierałem żadnych działań wojennych i nigdy ich nie poprę ... 

Rządzący Białorusią tym razem przekonywał o tym dziennikarzy japońskiej stacji telewizyjnej TBS, którym udzielił wywiadu.

– Nie popierałem żadnych działań wojennych i nigdy ich nie poprę. Chcę żebyście zrozumieli i wiedzieli, że ani dla Rosji, ani dla Japonii, ani dla Ukrainy, ani dla Ameryki, wojna jest nie do przyjęcia. Co dotyczy naszych relacji i wsparcia dla Rosji, to w każdej sytuacji jesteśmy sojusznikami, podpisaliśmy stosowne porozumienia – powiedział Alaksandr Łukaszenka

Zapewniał przy tym, że „Białoruś niczego dodatkowego by nie wniosła”, jeśli chodzi o działania wojenne wobec Ukrainy i nie była skłaniana do bezpośredniego udziału.

– Rosja sama temu sprosta, bo ma wystarczający potencjał – przekonywał."

Wielka rosyjska literatura. Ba! Poezja. Co znaczy, że Rosja potencjału nie ma. On zaś ma przecieki z kremla. 'Grzyby marynowane' dla Putina już są gotowe. Los człowieka ...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 19 marca 2022 18:57
19 marca 2022 19:30

To nieporozumienie z tym "ponownie". To tylko takie "miękkie" sentymentalne rozstawanie się.

Zamiast trzaskania drzwiami wychodzenie powoli i w miarę cicho.

W końcu to bez dwóch miechów wyszło pięć lat to i sentyment został nielichy.

zaloguj się by móc komentować

betacool @umami 19 marca 2022 12:23
19 marca 2022 19:41

O Moskwie Pietuszki dyskutowałem z p. Stanisławem pod jego pożegnaniem.  Tam jest więcej o mojej literackiej ocenie tego dzieła. Co do powoju, to na mój duży nos Szechter poszedł na jakieś makabryczne skróty, co sam świetnie wychwyciłeś. Mnie się w tym przypadku  grzebać nie chciało. W tekście powinna znaleźć się ta kanianka z odpowiednim przypisem.  Nie lubię prozy Pilcha nie lubię Moskwy Pietuszki. Próby nadania wzniosłości czemuś, co człowieka degraduje uważam za intelektualne oszustwo. 

zaloguj się by móc komentować


betacool @stanislaw-orda 19 marca 2022 19:30
19 marca 2022 19:45

No i nie ma dokąd iść. W necie ruiny i takie intelektualne mikstury, że Jerofiejew to wytrawny kiper.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 19:48

i wszyscy,  po ukraińsku: yci (usi).

Warto czytać i słuchać biełast https://belsat.eu/online/

 

zaloguj się by móc komentować

Jerzy-Benedykt @Magazynier 19 marca 2022 19:48
19 marca 2022 19:58

Masz wiadomość w poczcie ws. Straży przedniej.

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @stanislaw-orda 19 marca 2022 19:30
19 marca 2022 19:58

Nie zostało nic więcej jak pomieszać chwościem wiciokrzewu w puszce po tuszonce....

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @aszymanik 19 marca 2022 19:58
19 marca 2022 20:10

какое твое дело?

zaloguj się by móc komentować

umami @betacool 19 marca 2022 19:41
19 marca 2022 20:16

Przeczytałem to, co tam napisałeś ale dopiero po tym, jak wpisałem swój komentarz. Ja Moskwy-Pietuszek nie czytałem, widziałem kiedyś sztukę i potwornie mnie zmęczyła (w przeciwieństwie do Nocy Walpurgii). A potem odświeżyłem sobie jeszcze ten dokument: https://www.youtube.com/watch?v=DBeMdLR4Zlg
To jest koszmar. Wzniosłość nawet nie przemknęła mi przez myśl, to raczej próba ratowania siebie. Ciężko się to ogląda ale to stary film, autor jeszcze żył, a ta jego żona-opiekunka nie popełniła jeszcze samobójstwa. Nie potrafię zrozumieć alkoholika ale też nie mieszkałem w takim koszmarze. Jest jedna dobra scena w tym filmie, kiedy tym degustatorkom zadają pytanie najpierw o cenę produkcji a potem pada cena sprzedaży. Temu systemowi, przy takiej przebitce, los człowieczy jest absolutnie obojętny. Pogarda jest bardzo adekwatnym opisem.

Zainteresował mnie ten powój, bo nie odebrałem tego fragmentu z Jerofiejewa tak jak Ty i wyszło jak wyżej. Autor ma świadomość gdzie i wśród jakich zarządców wypadło mu żyć, i w tym filmie robi jedną uwagę na ten temat. Doczytałem też, że nie wypuścili go z tego „raju” na operację we Francji w latach 80., bo wyczytali w jego książeczce pracy, że 20 lat wcześniej miał kilkumiesięczną przerwę w zatrudnieniu. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 19 marca 2022 19:44
19 marca 2022 20:16

Wygaszanie pieca. Nie wolno nagle zalać wodą, bo wybuchnie.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @stanislaw-orda 19 marca 2022 20:10
19 marca 2022 20:42

Na prawdę nie musi tutaj Pan szpanować cyrlicą i wyjątkową w Pańskim mniemaniu znajomością rosyjskiego. Wszyscy tutaj lepiej lub gorzej (jak sądzę język) rosyjski znamy, wszak wczoraj się nie urodziliśmy.

zaloguj się by móc komentować

przerywampanu @aszymanik 19 marca 2022 20:42
19 marca 2022 20:54

Ale nie każdy czyta poetę Sofronowa w oryginale podróżując SKM-ką otwocką.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 19 marca 2022 08:45
19 marca 2022 20:58

Stanisławie Stanisławowiczu, nie róbcie  z gęby cholewy.

Pożegnalicie się już ze wszystkimi, i teraz znowu się pojawiliście?

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @betacool 19 marca 2022 08:15
19 marca 2022 20:59

Byłem w maju 1989 w Leningradzie (rejs jachtem). Do Ermitażu dostałem się bez kolejki i za darmo (chyba to był ponidziałek/czwartek? - wstęp wolny). W drodze powrotnej (przez Tallinn) - spotkany/poznany w autobusie Estończyk poświęcił prawie cały  dzień aby mnie oprowadzić po mieście. Czuć było "powiew nowego" i jego dumę , że jest Estończykiem.

Ci co byli republiką Rad chyba bardziej zdają sobie sprawę z tego o co teraz idzie gra.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @aszymanik 19 marca 2022 20:42
19 marca 2022 22:10

A ty równiez ukraiński, nieprawdaż?

zaloguj się by móc komentować



aszymanik @stanislaw-orda 19 marca 2022 22:10
19 marca 2022 22:15

No i starałem się raczej Panu nie tykać ale i tę jedną drobnostkę z tej "kacapskiej kultury" wynieść mogę.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 19 marca 2022 20:58
19 marca 2022 22:15

żeby pograć podobnym tobie  jeszcze przez chwilę na nerwach

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @szarakomorka 19 marca 2022 20:59
19 marca 2022 22:18

O ile nie byli Rosjanami w tej byłej republice.
Umyka wam rusofoby taka drobnostka, która np. na Ukrainie liczy całkiem sporo milionów ludzi.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @aszymanik 19 marca 2022 22:15
19 marca 2022 22:23

Wynieś i noś.  I nie upuść.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @stanislaw-orda 19 marca 2022 22:23
19 marca 2022 22:27

Wysiadaj - już Pietuszki.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @aszymanik 19 marca 2022 22:27
19 marca 2022 22:32

Oho, służba ochrony kolei zawsze czuwa.To etat , czy ideologia spod znaku narzędzia Neptuna?

zaloguj się by móc komentować

betacool @umami 19 marca 2022 20:16
19 marca 2022 23:18

Tak, czy inaczej, z jednego słowa, które zgrzytało i nie leżało w kontekście, wyszła historia, która jest dużo bliższa temu co chciał nam przekazać poeta swoją prozą i czego przez lata nie wyczaił żaden miłośnik tego arcydzieła. Ależ ta droga do prawdy bywa pokręcona...

zaloguj się by móc komentować

sannis @gabriel-maciejewski
19 marca 2022 23:22

Orda jest jak nauczyciel ruskiego pod koniec lat 80tych. Nikt ich nie słuchał, wszyscy mieli z nich bekę, na odczepkę zakuwano  "ja igraju w futbolnyj mać", a za drzwiami podstawiano im stołek. To był gang Olsena. 
 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @sannis 19 marca 2022 23:22
19 marca 2022 23:29

jeszcze raz, choć i tak nie dotrze. Moje teksty na SN nie były przeznaczone dla podobnych tobie głuptaków.

zaloguj się by móc komentować

sannis @stanislaw-orda 19 marca 2022 23:29
19 marca 2022 23:33

Daruj sobie, te kopiuj-wklej, to ewentulenie rozszerzenie dla mojej kweredy były.... Ze dwa cymesy znalazłem... 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @sannis 19 marca 2022 23:33
19 marca 2022 23:40

I znowu bredzisz mało poczytalnie

zaloguj się by móc komentować

sannis @stanislaw-orda 19 marca 2022 23:40
19 marca 2022 23:43

Wręcz przeciwnie, poczytalność  zgubiłeś wraz z popem ZOMBIE...

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @stanislaw-orda 19 marca 2022 22:32
20 marca 2022 00:33

Wiesz - czytałem twoje wpisy ze szczerym zainteresowaniem i miałem zwykle duży ubaw z tych tekstów, których nie znałem ale skoro na nich dojechałeś do Pietuszek to już tam zostań.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @aszymanik 20 marca 2022 00:33
20 marca 2022 06:25

a twoje teksty собака жевала?

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
20 marca 2022 09:54

Chłopcy, o co wy się kłócicie...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @maria-ciszewska 20 marca 2022 09:54
20 marca 2022 10:40

No chyba przychodzi mi jedno słowo o "Nonkonformizm" i brawo pani Mario za trafność  oceny " Dywersja i defetyzm" w nowej notce gospodarza.Jestem pilnym czytelnikiem,wszystkich blogów i notek. I nie sądzę,aby gospodarz przez kilka lat tolerował Nawigatorów,które czytelnka wiodą na manowce. Łatwo niektórym teraz przychodzi drwić i oceniać jako totalne gnioty notki ,na podstawie ostatnich wydarzeń.

Dużo ludzi tutaj czyta,nie komentując,bo w internecie totalna destrukcja i ruina.Rozumiem ,że nie sposób pominąć wojny i wydarzeń na których opiera się nasza egzystencja ,ale brakuje znów dobrych historycznych notek ,bo ostatnio wszystko sprowadza się ,jak słusznie kiedyś zauważył Valser"do pokazania "kto ma większego".

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @stanislaw-orda 19 marca 2022 22:18
20 marca 2022 11:00

"wam rusofoby" ?

Proszę sobie dać na wstrzymanie.

"na Ukrainie liczy całkiem sporo milionów ludzi"

Jak oni się tam znaleźli ?

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @szarakomorka 20 marca 2022 11:00
20 marca 2022 11:37

a Ukraina jak się tam znalazła?

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @BTWSelena 20 marca 2022 10:40
20 marca 2022 12:05

Tak, usiłują wyłonić spomiędzy siebie samca alfa. Cóż za znojny trud.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @stanislaw-orda 20 marca 2022 11:37
20 marca 2022 14:02

Takie gadki? 

Ukraina zawsze tam była ( bo to jest terytorium) a ruskie tam przyszli  i  wymordowali autochtonów.

Czy to takie trudne do zrozumienia dla tak wykształconego i bywałego w świecie?

Pod tą notką daje Pan prawdziwy popis.

Ktoś nie śledzący Pana wpisów mógłby pomyśleć - ruski troll.  Proszę sie troche opanować, bo straci Pan u wielu poważanie .

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @szarakomorka 20 marca 2022 14:02
20 marca 2022 14:24

utrata czegokolwiek u apologetów banderowskiego reżimu wisi  mi  i powiewa.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 19 marca 2022 22:15
20 marca 2022 15:34

"żeby pograć podobnym tobie  jeszcze przez chwilę na nerwach

 

Mnie pan na nerwach nie gra, tylko śmieszy mnie pan.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 20 marca 2022 15:34
20 marca 2022 15:37

Wszak śmiech to zdrowie, czyżbyś miał obiekcje w tym względzie?

PS

  Twoje zaś komentarze nieodmiennie mnie zasmucają.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @efemery 20 marca 2022 16:12
20 marca 2022 16:17

Nie wstrzymuj się i   rzygnij sobie. Jakieś wiadro sobie na pewno znajdziesz.

A jesli nie, to mówi się trudno.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 20 marca 2022 10:40
20 marca 2022 17:22

Tak...

...  rzeczywiscie  musi  byc  "w  internecie"  destrukcja  i  ruina,  bo  az  moj  znajomy  dzisiaj  z  samego  rana  zadzwonil  do  mnie  z  prosba  czy  moglabym  mu  podac  adres  "tego  portalu  co  go  tak  mu  zachwalalam  w  ubieglym  roku"...  no  i  podalam  SN  !!!

A  ze  RUINA  i  DESTRUKCJA  w  internecie  -  to  sie  tylko  ciesze,...  bo  co  najmniej  polowa  tych  dennych  portali  byla  nie  do  czytania,  ale  za  to  mamy  NAPAD  TROLLI  na  SN,...

...  ale  przezyjemy  i  to  !!!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 20 marca 2022 17:22
20 marca 2022 17:28

Przeżyjemy a potem się z tych napadaczy posmiejemy 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 20 marca 2022 17:22
20 marca 2022 17:43

Pozostaje niezawodna dobra książka. Smucą mnie jednak ostatnie wydarzenia,tym bardziej ,że nikt nie ma monopolu na prawdę,co może się jeszcze wydarzyć.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 20 marca 2022 17:28
20 marca 2022 18:52

Z  nich  sie  juz  mozna  smiac,...

...  bo  tylko  jakies  tepe,  zaprzedane  i  zlosliwe  typy  moga  trollowac,...  ale  widac,  ze  wq*rw  na  prawde  jest  wielki,  a  bedzie  wiekszy.  Dzis,  teraz  tym  wszystkim  pacholom  bedzie  ciezko  przepoczwarzyc  sie  "w  nowe"...  nawet  baaardzo  ciezko,  bo  DEMOLKA  dotknie  wszystkich  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 20 marca 2022 17:43
20 marca 2022 18:57

Tak,...

...  ksiazka  to  jest  to...  i  jest  niezawodna  !!!

Dzis  skoncze  "nawigatora  gorniczego"  -  bardzo  ciekawego,  a  jutro  zaczne  "Bitwe  o  Warszawe  '44"  majora  Sujkowskiego  !!!

 

Pieknie  to  Pan  Bog,  Pani  Seleno,  urzadzil,  ze  NIKT  nie  mial,  nie  ma  i  NIGDY  nie  bedzie  mial  MONOPOLU  NA  PRAWDE,  naprawde  przepieknie,

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @stanislaw-orda 20 marca 2022 14:24
20 marca 2022 21:02

Najśmieszniejsze to to, że rusofil ustawia się jako banderofob.

Pan staje się naprawdę śmieszny w tej swojej zaciekłości w obronie kacpii.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować