-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Anatomia rewolucji

Czasem oglądam filmy pokazujące sytuację w Wielkiej Brytanii, gdzie wielu Polaków mieszka i na bieżąco relacjonuje kwestie dotyczące migracji. Nie wiem, jak Wam, ale mi się to wszystko kojarzy z rewolucją w Rosji, albowiem metody, jakie zastosowano przy dewastacji Europy są niemal identyczne. Zacznijmy jednak od tego, co różni obydwie sytuacje.

Nie ma wojny, ani armii która byłaby gotowa walczyć w imię rewolucji. Tak to wygląda na pierwszy rzut oka. Są tylko agitatorzy, a ci nie są przez prawo ścigani, ale oni właśnie są prawem. Stąd przeciwnicy migracji mogą jedynie bezradnie patrzeć na to co się dzieje i wyrażać swoje niepokoje w ulicznych, pokojowych protestach. Czyli w zasadzie demonstrują swoją bezradność wobec policji, która zastąpiła strażników rewolucji i wobec samych migrantów, którzy widzą ich słabość. Car także sprzyja rewolucji, ale nie wiadomo czy został przekupiony czy przestraszony, czy może uważa że jemu nic się stać nie może. Cały ciężar agitacji rewolucyjnej wzięły na siebie państwowe media.

Tego wszystkiego w Rosji nie było. Zamiast mediów była wojna, a zamiast migrantów zbuntowane, żołnierskie masy, które miały dosyć oficerów i systemu. No i przede wszystkim nie chciały ginąć na wojnie. No, a śmierć w czasie rewolucji? To już coś innego, bo rewolucja każe grabić zagrabione i jeszcze człowieka usprawiedliwia. Dokładnie tak, jak dziś w Wielkiej Brytanii, czy Hiszpanii.

Inspiracja dla rewolucji zawsze przychodzi z zewnątrz i rewolucja od razu zyskuje drastyczną przewagę nad reakcją. Wszystkie zaś siły reakcji są z miejsca właściwie skazane na zagładę. Nie wiedzą o tym jednak, ponieważ działa propaganda rewolucyjna. Ludziom naiwnym wydawać się może, że propaganda rewolucyjna dotyczy jedynie zrewoltowanych mas. To nie jest prawda, dotyczy ona przede wszystkim obrońców starego porządku, których należy przekonać do tego, że można z rewolucją negocjować. Potem zaś, że te negocjacje postępują, a następnie prowadzić je tak długo, aż kontrrewolucja się sama podzieli i zwątpi w swoją misję. Kiedy to się stanie należy podobijać wszystkie jej odmiany i zakazać w ogóle wspominania o nich. Potem zaś – kiedy minie kilka dekad i rewolucja przestanie być potrzebna jako narzędzie zarządzania nieruchomościami i aktywami – wykopie się kontrrewolucyjnych nieboszczyków z grobów i postawi im pomniki, a dzieci tych, co ich posłali do piachu będą świętować przy tych pomnikach różne rocznice. Po to, by znów, ale innymi metodami, odmienić świat.

W Rosji kontrrewolucja była na tyle mocna, że przekształciła się w wojnę domową, a siły kontrrewolucji zostały wsparte przez interwencję. Czy rzeczywiście zostały wsparta? Tego nie wiemy, albowiem prawdy o rewolucji, wydarzeniu w końcu niezbyt odległym w czasie i, jak nam się zdaje, dobrze zbadanym, nie wiemy za wiele. Pojawiły się jakieś wojska i nawet stoczyły kilka potyczek z komunistami. Jaki był jednak cel ich wylądowania dokładnie nie wiadomo. Oddziały brytyjskie siedziały w Rosji sowieckiej do roku 1922, a dowodził nimi Churchill, w tym czasie Korona – jako pierwszy kraj na świecie, już w roku 1918 uznała Sowiety. I podjęła nawet akcję dyplomatyczną. Obecność więc wojsk brytyjskich w Rosji na pewno nie miała na celu ochrony kontrrewolucji, choć mogło się tak wydawać. I to są niby znane fakty, ale ich sens jakoś ludziom umyka. Jak działała propaganda rewolucyjna? Przede wszystkim przekłamywała proporcje sił, dając tym samym nadzieję kontrrewolucji na sukces. Ten był wykluczony. Można było jedynie walczyć i zginąć. No, ale książki o rewolucji pełne są idiotycznych opisów walk, w czasie których sowieci szli w środku zimy do ataku boso. Był to znak poświęcenia się dla sprawy. Tymczasem oddziały kontrrewolucji, złożone z oficerów i kadetów, którym rewolucja zaprzysięgła śmierć, były dobrze odziane i wszyscy mieli buty, jak to burżuje i wyzyskiwacze. W takie rzeczy kazano nam wierzyć przez całe dekady. I wielu wierzy w nie do dziś.

Słabe i podzielone siły kontrrewolucji były odcięte od jakichkolwiek sojuszników i ośrodków przemysłowych czy werbunkowych. W zasadzie służyli w nich tylko ci, których rewolucja skazała na zagładę i ci, którzy ewentualnie mogli dostać od niej jakiejś propozycje. Ośrodki władzy i produkcji zostały przez rewolucję zajęte, a armia jej mnożyła się wykładniczo. Powiększenie armii kupowano na wojnie poprzez ustępstwa wobec agresora czyli Niemiec. Było to dobrze pomyślane, bo każdy rewolucjonista wiedział, że nie ma tylu Niemców na świecie, żeby realnie opanować kraj ciągnący się od Morza Białego do nadwołżańskich stepów. No i w ogóle sam pomysł, by rządzić Rosją, poprzez opanowanie całych jej połaci wydaje się, nawet dziś, całkiem głupi.

Dziś w Wielkiej Brytanii rewolucja nie odkryła jeszcze kart. To znaczy nie wiemy, co jest jej celem. Hasło – podmiana społeczeństwa jest tyleż nieprecyzyjne co głupie. Bo kto będzie pracował? Ci, którzy protestują na ulicach, to przeważnie ludzie z klasy niższej. To, co mówią i jak mówią, zdradza ich ograniczenia i wskazuje, że prawdopodobnie oni są ofiarami rewolucji. Propaganda, którą się do nich adresuje i organizacje, w które wierzą czyli te jakieś konserwatywne partie polityczne, nie spełnią ich nadziei. Oni tego nie rozumieją, bo są w fazie, kiedy rewolucja zatruwa ich propagandą dialogu. Jednocześnie tego dialogu im odmawiając. Prowadzą więc oni rozmowy między sobą, a te rozmowy wskazują jak bardzo są bezradni i słabi.

Nie widać zrewoltowanej armii, choć przecież wielu się domyśla, że ona jest. To ci rzekomi uchodźcy, którzy siedzą po drogich hotelach i żyją na koszt podatnika. Rewolucja zaś szuka teraz pretekstu, by ludzi tych uzbroić i posłać do walki przeciwko całkowicie rozbrojonej kontrrewolucji.

Co w takim razie zrobią funkcjonariusze policji i wojska? Dostaną ofertę od rewolucji, podobnie jak dobrotliwy car Karol III. I będą ją firmować. No to teraz pora zdradzić co jest istotnym celem rewolucji. Nie poprawienie czyjegoś życia przecież. Wręcz przeciwnie. Otóż jest nim podmiana szlachty. Nie całego społeczeństwa, ale gentry jedynie, która ma składać się ze zmiksowanych przedstawicieli rewolucji, tych najbardziej brutalnych, z fragmentami tego, co w klasowym, brytyjskim społeczeństwie po rewolucji pozostanie. Cała reszta zaś zostanie sprowadzona do statusu bydła, które dostanie jakieś zadania do wykonania. Prawdopodobnie jest to jedyny sposób, który pozwoli na likwidację niewydolnych systemów opiekuńczych zainstalowanych w zachodniej Europie. To znaczy należy je tak przeciążyć, by doszło do wojny domowej miejscowych z „uchodźcami” potem zaś państwo ma poprzeć tych ostatnich i zmienić warunki tak, żeby nikomu nie trzeba było płacić, nikogo utrzymywać, a ludność zapędzona do pracy kończyła swoją ziemską wędrówkę po czterech najdalej dekadach. Kiedy to się powiedzie, za kolejne pół wieku, kraj, jeśli się ostanie, rozpocznie nową ekspansję na świecie, albo przyłączy się do jakichś większych organizacji. O Brytyjczykach zaś nikt już nie będzie pamiętał. Ludzie, którzy zajmą teren, gdzie oni żyli będą określani jakimś innym wyrazem. Czy ta nowa szlachta będzie, która wyłoni się w czasie rewolucji, będzie korzystać z jakichś przywilejów? Tak, z przywileju bicia i znęcania się nad rdzennymi mieszkańcami Wyspy i kolonii, a żreć będzie tylko trochę lepiej niż oni. Rewolucja bowiem kontrolowana jest z miejsc, których istnienia nawet sobie nie wyobrażamy. Ktoś może zapytać, czy jednak za tym wszystkim nie stoi islam i pieniądze krajów rządzonych przez arabskie dynastie? Być może tak właśnie jest, ale rewolucja to wojna, jej wynikiem jest nie nazywana w ten sposób okupacja, na wojnie zaś zawiązuje się koalicje. Sądzę więc, że i za tą rewolucją stoi jakaś koalicja. Należy do niej przede wszystkim najwyższy brytyjski establishment, który jawnie dewastuje kraj, żyjąc w przekonaniu, że sam nie jest indykiem przeznaczonym na obiad.

To jest schemat dokładnie taki sam, jaki mogliśmy oglądać w sowietach – garstka wybrańców, wyła ze szczęścia, jak dostała w państwowe święto mandarynki dla dzieci. Bo żywność w czasach rewolucji nie służy do tego, by ją bezsensownie dystrybuować każdemu kto chce, ale do tego, by w ograniczonych porcjach przekazywać ją wybrańcom.

Co w takim razie czynić? Nasz kraj bowiem także może znaleźć się w zasięgu rewolucji. Przede wszystkim nie demonstrować na ulicach, bo to jest jeden punktów rewolucyjnego planu – wyciągnąć ludzi na ulice, uczynić ich bezradnymi, następnie zaś przekupić lub zastraszyć polityków, którzy im przewodzą i zmusić ich do zdrady. Myślicie, że u nas to niemożliwe? Aha, żebyście się nie zdziwili.

Jest jeszcze jedna kwestia, jakby niezauważalna u nas, ale dobrze widoczna w Wielkiej Brytanii – samorządy. Otóż rewolucja działa tam na poziomie władzy lokalnej. Po przygotowaniu propagandowym bowiem ludzie sami wybierają muzułmanów na burmistrzów. Ci zaś organizują życie wspólnot po swojemu, albowiem są przekonani, że to już ich kraj. A jak jest z naszymi samorządowcami, których przywykliśmy uważać za wsiowych przygłupów? No właśnie tego nie wiemy. Nam się bowiem zdaje, że islamista to chłop w turbanie, albo baba w burce. A tak nie musi być. Poza tym, nikt nie mówi, że akurat u nas samorządy zostaną przejęte przez islam. Mogą zostać przejęte przez jakąś organizację z islamem kolaborującą. Co mam wrażenie, już się odbywa na naszych oczach, my jednak w to nie wierzymy, bo widząc jednego czy drugiego durnia, co dorwał się do koryta, nie kojarzymy go z inną działalnością niż konsumpcyjna i złodziejska. Trzeba to zmienić, im szybciej tym lepiej.

Jeśli zaś chodzi o spotkania w miejscach, gdzie nikt nas nie będzie liczył i zaglądał nam do garnków – gdybym zorganizował spotkanie katakumbowe na zamku w Bobolicach, jakoś w czerwcu, to ilu chętnych by się znalazło? Muszę to wiedzieć zanim cokolwiek zaplanuję.

No nic, na dziś to tyle. Pamiętajcie o naszych książkach, bo często wrzucam coś nowego z rynku.

Mam dziś oto takie książki na składzie.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/patologia-transformacji-witold-kiezun/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/36185/

 

Bardzo proszę, by ci, którzy chcą i mogą, wsparli Saszę, bo on w przeciwieństwie do tego co pokazują w podcastach on jest bezapelacyjnie autentyczny i sam wychowuje 13 letnią córkę, a do tego musi pracować. Ja mu już nie pomagam, bo wszystkie pieniądze, za która prawica mogłaby u mnie kupić książki i kawę, poszły na Sakiewicza i patriotyczne podcasty, a to co zostało w skarpecie, pójdzie niebawem na PiS, żeby wybory były wygrane.

https://zrzutka.pl/438wfv?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: rewolucja  islam  rosja  własność  wielka brytania  uchodźcy 

gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 09:41
53     2109    15 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 30 zł 50 zł

Komentarze:

Henry @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 09:59

Islamscy migrancji ograbili papieża Leon IV a obecnie przymierzają się do powtórki z Leonem XIV ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 10:00

Jeśli zaś chodzi o spotkania w miejscach, gdzie nikt nas nie będzie liczył i zaglądał nam do garnków – gdybym zorganizował spotkanie katakumbowe na zamku w Bobolicach, jakoś w czerwcu, to ilu chętnych by się znalazło? Muszę to wiedzieć zanim cokolwiek zaplanuję.

 

 Lepiej wrzesień 

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 10:04

"to ilu chętnych by się znalazło?"

Ja chętnie.

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @bolek 19 kwietnia 2026 10:04
19 kwietnia 2026 10:16

To będzie spotkanie katakumbowe, jeden wieczór, wystąpię tylko ja. Zdajesz sobie z tego sprawę?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 10:24

"bo widząc jednego czy drugiego durnia, co dorwał się do koryta, nie kojarzymy go z inną działalnością niż konsumpcyjna i złodziejska" - bo tak jest,dopóki Państwo jest traktowane jako łup wojenny parti i jedyną zasługą jest lojalność partyjna.

Kluczowym całego clou rewolucji i kolaboracji z siłami i intencjami "Obcych"jest propaganda-im większy klimat strachu i zagrożenia tym większe przekonanie ,że "lider"jako przywódca może naród ocalić.Ale najpierw trzeba wskazać tym "liderom" :wroga. Sorry ale Tuskoidom to dobrze wychodzi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 19 kwietnia 2026 10:24
19 kwietnia 2026 10:26

No nie, w wielu wypadkach dochodzi to tego działalność na rzecz rewolucji i innych organizacji, które takiego "samorządowca" futrują. I to pozostaje ukryte na razie

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 10:33

Uuuu....ale gęsty wsad wrzuciłeś do zupy...:).

W zasadzie to można tylko kontemplować i przeżuwać tę paszę w nieskończoność. 

Mnie się zdaje, że Anglia funduje sobie rewolucje tak średnio co 500 lat. Najpierw "osadnicy" w Vw. Potem Normanowie, a potem "reformy" elżbietslańskie zakończone Cromwellem. W Anglii koncentracja własności ziemskiej jest niezwykle wysoka (tak pisał Chesterton, a on jako Amglik chyba wiedział, co pisze). Aby więc zrobić rewolucję w Anglii konieczne jest oszukanie tych wszystkich lordów i innych wielkich obszarników. Jak to zrobić? Może poprzez intratne kontrakty z krajami islamskimi? Taka kooperacja na tyle uzależni, że będą niejako czuć się w obowiązku przychylać się do wszelkich islamskich próśb. 

Widzę, że w kraje zat. Perskiej jest ładowana bardzo duża kasa i zwyczajnie tworzone jest tam światowe centrum konsumpcji i dobrobytu (na kredyt rzecz jasna, ale inaczej nikt by nie pozwolił na dobrobyt - nawet w USA)

No i pytanie jest jeszcze takie: a w USA jak daleko posunięte są przygotowania do rewolucji? Bo tam rolę islamistów na 100% odgrywają Murzyni. Ta cała akcja afirmacyjna w USA, to jakby kalka tego, co dzieje się w Anglii z islamistami 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2026 10:26
19 kwietnia 2026 10:36

To też prawda,ale notka "Anatomia rewolucji"odkrywa to co skrzętnie ukrywane,a "samorządowiec" to już nie sołtys z 10 krowami i czesto ,gęsto pobiera nauki studyjne za granicą ,ku chwale szczytnych organizacji.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2026 10:15
19 kwietnia 2026 10:36

Nie, lepiej czerwiec

Dla mnie nie, lepiej po wakacjach.

Cały maj/czerwiec komunijno, chrzcielno, weselny.

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 19 kwietnia 2026 10:33
19 kwietnia 2026 11:12

Murzyni się nie nadają do rewolucji, rozlezą się gdzieś, naćpają i po zawodach. Tak, trzeba oszukać lordów. To jest najważniejsze. No i GB jest juz w połowie drogi do sukcesu. Ponoć największymi posiadaczami ziemskimi w GB są Windsorowie, może sie więc car Karol zdziwić pewnego dnia

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2026 11:12
19 kwietnia 2026 11:38

Czyli we Francji, gdzie jest dużo i Murzynków i islamistów, będzie ostra wojna domowa. Bo Murzynki nienawidzą islamistów. Są więc naturalnym sprzymierzeńcem katolików.

I myślę nawet, że ta rewolucja we Francji będzie wcześniej, nuż w Anglii. W Anglii rewolucja będzie chyba miała postać pełzającą - będzie bardzo powolna, tak by ludzie mieli czas się przyzwyczaić...:)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 19 kwietnia 2026 11:38
19 kwietnia 2026 11:49

Nie wiadomo co będzie, najważniejsze żeby u nas nic się nie stało

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2026 10:16
19 kwietnia 2026 11:51

Zdaję, zdaję.

Czyli to nie ten zamek?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bolek 19 kwietnia 2026 11:51
19 kwietnia 2026 11:53

Tak, ale najpierw muszę wiedzieć ile osób może przyjechać

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 11:57

To nie jest powtórka schematu z z 1917 z Rosji. To powtórka znacznie starszego schematu z 377 z Rzymu za panowania Walensa. W końcu City uważa się za spadkobiercę Rzymu więc dokładnie w taki sam sposób będzie toczona walka przeciwko Londynowi. Opiszę to dziś na materiale źródłowym.

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2026 11:53
19 kwietnia 2026 12:00

To rzut beretem, czyli na chwilę obecną mogę przyjechać.

zaloguj się by móc komentować



PanTehu @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 12:27

Wczoraj gdzieś mi przemknęło, że w GB może zabraknąć żywności z powodu problemami z CO2 , który jest niezbędny do konserwacji tejże. Czyli dzieje się!

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2026 11:13
19 kwietnia 2026 12:46

A dla mnie nie

A to się Pan pyta, czy tylko ogłasza.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 13:16

Takie wróżenie z fusów dla mnie. Nie wiemy, o co chodzi I juz. A porównania z czasami dawnymi, nie za bardzo pasują do zmian zachodzacych obecnie. To wyższa, by nie powiedzieć, najwyższa szkola jazdy już.

Nie wiemy, kto "siedzi w tej piwnicy" i planuje. Tak, gdyż, to co widać od kilkunastu lat, ma pewien sens Jednak, dewastacji naszego życia, się rozumie, wszędzie, UK, to może takie extremum jest tylko i pole badawcze. Brexit, czy Covid, nie wzięły się z niebytu jakiegoś. A teraz ta wojna, nie wojna, Izraela razem z USA z resztą świata, co to ma byc? Czy wcześniej Rosja I Ukraina. A po drodze "wdeptywanie w glebę" wszystkiego, co tylko się da przez Unię Europejską. Machina ta działa I to jak. Przypadkiem usłyszałem w polskich mediach, że ma powstać jakieś uniwersalne prawo dla przedsiębiorców, by ułatwić im działania w Europie, gdzie każde państwo ma swoje prawo w tym temacie. Horor normalnie 

__________

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 14:52

"Jest jeszcze jedna kwestia, jakby niezauważalna u nas, ale dobrze widoczna w Wielkiej Brytanii – samorządy. Otóż rewolucja działa tam na poziomie władzy lokalnej. Po przygotowaniu propagandowym bowiem ludzie sami wybierają muzułmanów na burmistrzów."

 

Halale wszystkich samorządów łączcie się.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 15:17

Jadę do Bobolic. Mam nadzieję, że ktoś mnie zawiezie :D

Mam się zameldować na maila?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @maria-ciszewska 19 kwietnia 2026 15:17
19 kwietnia 2026 15:40

Nie. Na razie zbierzmy ekipę i coś ustalmy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bosman80 19 kwietnia 2026 12:46
19 kwietnia 2026 15:41

Ogłaszam nabór na czerwiec

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2026 15:40
19 kwietnia 2026 16:01

Gdyby  spotkanie  doszlo  do  skutku...

...  to  czy  moge  prosic  o  wczesniejsza  godzine  spotkania,  np.  od  16-20.00  albo  od  17.00,...  bo po  spotkaniu  chcialabym  wrocic  do  domu,  a  to  jest  jednak  200  kilosow ?

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 16:02

" Tego nie wiemy, albowiem prawdy o rewolucji, wydarzeniu w końcu niezbyt odległym w czasie i, jak nam się zdaje, dobrze zbadanym, nie wiemy za wiele."

Przede wszystkim nie ma opisu "fermentu" przed rewolucyjnego, czyli całego podłoża na którym rewolucja ma zaczyn. Najczęściej opisy zaczynają się od dnia poprzedzającego rewolucje, że jakich reform by parlament nie robił to już jest po ptokach.

To jest naistotniejszy punkt, który powinien być opisany, a głównym motywem powtarzającym się wszędzie jest rozkład więzi społecznych. Tak jak teraz w Anglii najpierw nastąpił rozkład spowodowany liberalizmem, a teraz się wszyscy dopiero budzą, że już nie ma normalnego świata.
Anglia to jest w ogóle szczególny przypadek bo tam się przez wiele lat wszystko trzymało na autorytecie domu królewskiego, a kiedy to się wyłączy to okazuje się, że nie ma żadnego spoiwa.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 19 kwietnia 2026 16:01
19 kwietnia 2026 16:03

Wszystko będzie ogłoszone. Najpierw muszę zacząć od uczestników

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2026 16:04
19 kwietnia 2026 16:11

Jakiś tam lotniskowiec chyba mają, ale kto ma tym dowodzić.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Kuldahrus 19 kwietnia 2026 16:11
19 kwietnia 2026 17:32

Maja flote

I inwestuja w nia, np.:

Astute Class

 



“We’re going to need a bigger Navy” - Committees - UK Parliament

(zainteresowanym polecam caly raport, jest w linku na stronie)

zaloguj się by móc komentować

ApesCornelius @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 18:33

W 1917 roku w Rosji narzędziem rewolucji był klasyczny proletariat czyli robotnicy, których przekonano, że są okradani. Dziś, zgodnie z tą receptą, „stary” proletariat zawiódł, bo zintegrował się z systemem poprzez dobrobyt. Dlatego rewolucja musiała znaleźć nowy proletariat. I tu dochodzimy do kwestii migracji. Migranci w Wielkiej Brytanii nie są "uchodźcami” w sensie prawnym, oni są importowanymi rewolucjonistami, którzy z racji obcości kulturowej nie czują żadnej więzi z dorobkiem cywilizacyjnym Zachodu. Są idealnym narzędziem do rozbicia spójności społecznej.

zaloguj się by móc komentować

ApesCornelius @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 18:39

Dodam jeszcze że systemy opiekuńcze padną i o to chodzi. Należy zrozumieć że celem rewolucji nie jest zbudowanie sprawnego państwa gospodarczego. Celem jest stworzenie społeczeństwa pasożytniczego, w którym nikt nie posiada umiejętności tworzenia skomplikowanych dóbr, a wszyscy są zależni od centralnego rozdzielnika.
Ta „nowa szlachta” to nic innego jak nomenklatura. Oni wiedzą, że zasoby się kurczą. Dlatego rewolucja służy im do tego, by za pomocą terroru i „zarządzania kryzysem” zabezpieczyć resztki dóbr dla siebie, zamieniając resztę społeczeństwa w masę biologiczną, której jedynym celem jest wegetacja na poziomie minimum socjalnego (tzw. dochód podstawowy).

zaloguj się by móc komentować

Mingus @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 18:47

Mowiac krotko. Chodzi o to kto bedzie wstawał wczesnie by ktos mogl spać za długo.  Kto bedzie pasożytem a kto jego karmicielem. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ApesCornelius 19 kwietnia 2026 18:39
19 kwietnia 2026 19:08

Tak,...

...  wg  ,,nowej  szlaHty,,  ma  to  rece  i  nogi  !!!

 

I  takie  tez  sa  ich  chore,  urojone  i  patologiczne  dzialania.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 19:15

"Poza tym, nikt nie mówi, że akurat u nas samorządy zostaną przejęte przez islam. Mogą zostać przejęte przez jakąś organizację z islamem kolaborującą." 

Z perspektywy tutejszej, gdańskiej, wychodzi na teutonów - jakbyś nie liczył. A ta presja teutońska rozciąga się na całą Polskę i w wielu sferach. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski
19 kwietnia 2026 20:19

Bobolice - jestem na tak. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @KOSSOBOR 19 kwietnia 2026 19:15
19 kwietnia 2026 20:28

Z perspektywy tutejszej, gdańskiej, wychodzi na teutonów - jakbyś nie liczył.

Amerykańska burmistrz zapewnia w Gdańsku: "Polacy i muzułmanie potrafią się dogadać" [data publikacji: 5 lipca 2017]

W Gdańsku gościła polska Amerykanka Karen Majewski, która od 12 lat jest burmistrzem miasta Hamtramck w stanie Michigan (USA). Miasto jeszcze w latach 1970. było w 90 proc. polskie, a teraz jest w większości muzułmańskie. Jednak, jak zapewnia Majewski, polscy Amerykanie potrafią żyć obok ludzi, którzy przyjechali do Stanów Zjednoczonych z Jemenu, Bangladeszu i Bośni. I to mimo modlitw nadawanych przez głośnik z minaretu...

Wiki:

W wyniku wyborów w listopadzie roku 2021 Hamtramck stało się pierwszym miastem w USA, w którym zarówno stanowisko burmistrza, jak i wszystkie miejsca w radzie miasta przypadły amerykańskim muzułmanom, w większości pochodzenia jemeńskiego, a w składzie nowej rady znalazła się również muzułmanka pochodzenia polskiego, Amanda Jaczkowski. Karen Majewski, która sprawowała urząd burmistrza przez 16 lat, przekaże obowiązki zwycięzcy wyborów, którym został Amer Ghalib

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Wolfram 19 kwietnia 2026 20:28
19 kwietnia 2026 20:50

Ja jednak stawiam tutaj na teutonów : sentymenty gdańskie + nawała islamska w Hajmacie. Teutoni muszą się jakoś z tą nawałą dogadać. Warto więc sprawdzać demografię w Niemczech - tyczącą białych Niemców i islamistów. 

Poza tym my tu mamy Tatarów i od dawna meczet w Oliwie.

Selim Chazbijewicz był też polskim dyplomatą.https://www.google.com/search?gs_ssp=eJzj4tZP1zc0MkrOKCwyMWD0EipOzcnMVUjOSKxKysxKLc9MrgIAqmMLFg&q=selim+chazbijewicz&rlz=1C1GGRV_enPL751PL751&oq=selim+chaz&aqs=chrome.1.0i355i512j46i512j69i57j0i455i512j0i22i30l6.5450j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Rozmawialiśmy jakieś trzy czy cztery miesiące temu na spotkaniu literackim. To już starszy, subtelny pan. Raczej z naszej kultury.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2026 10:15
19 kwietnia 2026 21:12

To jest ciekawa propozycja.

Ze stacji kolejowej Myszków do Bobolic to tylko 15-16 km.

(?)

Piękne strony !

W czerwcu są najpewniejsze warunki pogodowe i najdłuższe dni. Rzut beretem na północ nie ma nocy.

 

P.S.

to za dwa miesiące !

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarekBielany 19 kwietnia 2026 21:12
19 kwietnia 2026 22:28

Jeszcze nie mam terminu ani nic nie ustaliłem, nie ekscytujmy się więc. Chciałem rozeznać zapotrzebowanie, ile osób jest gotowych przyjechać

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski 19 kwietnia 2026 22:28
19 kwietnia 2026 22:37

Jest wiele dróg.

 

Lubię upór do czerwca. Na początku kwietnia 2080 - jaki był upalny - koledzy i ja założyliśmy bazę w Podlesicach obok Kroczyc na skałakach.

Widok niezapomniany.

 

Atak zimy w Wielkanoc.

przed niedzielą śmierdzący - po obozowisku - dotarłem do domu.

 

zaloguj się by móc komentować


dynamitard @gabriel-maciejewski
20 kwietnia 2026 09:29

"Czasem oglądam filmy pokazujące sytuację w Wielkiej Brytanii, gdzie wielu Polaków mieszka i na bieżąco relacjonuje kwestie dotyczące migracji."

Te filmy to pułapka. W sensie to w większości są nagrania z miejsc i dzielnic zamieszkały od zawsze przez takich, co ich własciciele wyspy uznawają za podludzi. My przez PRL i ślepą miłość do Zachodu, oraz przez wybitną brytyjską propagandę nie rozumiem skali nędzy tego kraju w zasadzie od zawsze. Znacząca część tych miast obecnie opanowanych przez kolorowowych to były po prostu obozy pracy bez bramy "czyni wolnym", bo każdy tu wie, że nie czyni. 

To jest kraj bez solidaryzmu społecznego, nastawiony jedynie na ekstrakcje cwaniaków z "czerni" (w rozumieniu kozackim) i akumulacje kapitału startowego by:
a) wynieść sie z tego całego syfu
b) przenieść się do sąsiadów i ich ograbić

Jedyne dwa krótkie okresy prosperity to były lata 20 i 60 ubiegłego wieku. Anglia to kraj gdzie po 1945 później zniesli kartki na mięso niż w PRLu. Serio.

Tożsamość narodowa "Anglik" to jest coś typowego dla kas niższych i tutejszych "rudych cyganów" (irish travellers, "Snatch"). Tożsamość 'Brytyjczyk' to jest tutejszy człowiek radziecki w służbie maszyny imperialnej. 

Także nie patrzyłbym na te filmy naszymi polskimi oczami. Bo te miejsca kraju które były enklawami dla bogatych nic się nie zmieniają. Po prostu u nas "lepsza kasta" ma za mało narzędzi i sprytu by się oddzielić od syfu który generuje. A tu ma 1000 lat doświadczenia. https://dynamitard.szkolanawigatorow.pl/perspektywy-polskiego-rynku-nieruchomosci
 

zaloguj się by móc komentować

Michal-z-Goleniowa @gabriel-maciejewski
20 kwietnia 2026 13:36

Co do Bobolic, to jeśli będzie to po 7 czerwca, to bardzo chętnie. Okolice piękne, przejachane z rodziną na rowerach w ramach Szlaku Orlich Gniazd. Chętnie tu wrócę.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @dynamitard 20 kwietnia 2026 09:29
20 kwietnia 2026 18:31

To właśnie m.in. miałem na myśli kiedy napisałem, że to jest szczególny przypadek, ze względu na brak spoiwa społecznego. 
Gdzie tam od lat akcpetowany jest stan, że są warstwy ludzi żyjących od jednej tygodniówki do drugiej jak w krajach trzeciego świata.

 

 

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @Michal-z-Goleniowa 20 kwietnia 2026 13:36
20 kwietnia 2026 21:37

po prostu.

Nie jest lekko.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować