-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Anachroniczne pojęcie obiektywizmu

Wielu żyjącym z sutych emerytur ludziom, a nawet czasem tym, którzy takowych nie mają, zdaje się, że komuna w Polsce, to było domowe ciepełko z czasowymi brakami w zaopatrzeniu. Jeśli zaś idzie o tak zwany obieg informacji, to nikt się tym nie przejmował, albowiem i tak każdy wiedział swoje. No nie bardzo. To jest właśnie ten moment, który ludzie słabi na umyśle opuszczają, wręcz wypierają, albowiem zdaje im się, że uda im się przetrwać dłubiąc w ogródku i nie zwracając uwagi na kręcące się dookoła monstra. Na zasadzie – nie zwracajmy na nie uwagi to sobie pójdą. Ta strategia może mieć sens, ale tylko wtedy kiedy potworom będzie się rzucać kogoś na pożarcie. I wielu cichych wielbicieli komuny, już rozmyśla nad tym, jak to będzie z tym kapowaniem, kiedy przyjdzie nowe.

Tak, jak napisałem wczoraj, wszystko kojarzy mi się ze wszystkim. Kiedy w piątek skończyłem, mocno, jak się okazało przy ostatniej lekturze, niedoskonały rozdział II tomu Kredytu i wojny, musiałem zadać sobie pewne pytanie. Brzmi ono – od czego zaczyna się realizację planów likwidacji państw? To jest pytanie proste i wszyscy znają odpowiedź. Nie każdy jednak rozumie, że tak było zawsze, tylko sfera od której się tę likwidację zaczyna mocno się od czasów średniowiecza zmieniła. Uściślijmy więc kwestię, żeby efekt był lepszy. Od czego rozpoczęło się likwidowanie Królestwa Jerozolimskiego? Nie będę Was długo męczył, napiszę to wprost. Od zamordowania Wilhelma z Tyru. Oczywiście, w książkach mądrzejszych niż moje, przeczytacie o sporach Herakliusza z Wilhelmem, o obłożeniu arcybiskupa Tyru klątwą i jego wyjeździe do Rzymu, by tam interweniować w papieża w swojej sprawie. Nie to jest clou. Wilhelm został zlikwidowany, albowiem prowadził bardzo dokładką kronikę Królestwa. Zmarł w roku 1186, a w 1187, likwidacja weszła w drugą fazę i naprała przyspieszenia. Zachowane zaś do dziś informacje i oceny pochodzące z epoki lub z czasów trochę późniejszych, stoją, delikatnie rzecz ujmując, w sprzeczności z wymową faktów.

Uchylę teraz tak zwanego rąbka, ale bardzo delikatnie. Ukazała się niedawno książka, w której autor w ciekawy sposób omawia źródła zachowane z interesujących nas czasów, a czyni to w ujęciu geograficznym. Pisze, że jest dużo dokumentów dotyczących północnej Francji, niewiele dotyczących państw krzyżowych w Palestynie i całkiem mało dotyczących historii krajów islamu w tamtym czasie. No, a z takiej Langwedocji XII i XIII wieku, to zostały tylko pieśni trubadurów. To świetnie, myślę sobie, bo z takiej Polski, gdzie prowadzona była intensywna działalność chrystianizacyjna, władcy koronowali się na wyprzódki, jeden przez drugiego, a kraj był zalewany najazdami, które musiały znaleźć jakieś odbicie w źródłach obcych, nie zachowało się nic poza kroniką Galla. O tym, by ktoś wyjaśnił likwidację królestwa zwaną rozbiciem dzielnicowym, inaczej, jak ogólnym trendem europejskim, nie może być nawet mowy. Choć przecież nie było żadnego trendu, a czas ten w Europie to moment centralizowania się władzy wokół różnych posiadających stare tradycje ośrodków lub wokół ośrodków nowych, bogatych, groźnych i aspirujących. I paczajta ludzie, nic w Polszcze z tego nie zostało, co za pech! Powiem więc oględnie tak – trzeba być wielkim frajerem, żeby wierzyć w takie rzeczy. I trzeba wypracować bardzo poważne mechanizmy blokujące, żeby odwieść ludzi od intuicyjnego sprzeciwu wobec tej hipotezy i od prób poszukiwania dokumentów z tamtej epoki, albo chociaż śladów po nich. No, ale jak widać wszystko się powiodło i nie dość, że wierzymy w to, iż niczego po naszych przodkach nie mamy, to jeszcze snujemy na podstawie tego „niczego” różne „naukowe” teorie.

Teraz, mając za podstawę zdrową bardzo zasadę, że wszystko można skojarzyć, przechodzimy, z wdziękiem prestidigitatora do czasów nam współczesnych i odczytujemy taką oto informację.

https://www.pch24.pl/la-times--washington-post--reuters-zmieniaja-naczelnych--anachroniczne-pojecie-obiektywizmu,82660,i.html

 

Ponieważ jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że pamiętamy komunę, a pamięć o jej początkach przetrwała w naszych okolicach w pismach i gawędach ojców i dziadów, bez wahania wskazujemy o co w tym chodzi. O brydzę drugiej świeżości. Oto zaczęła się identyczna jak za rewolucyjnego socjalizmu podmiana pojęć. I to zaczęła się od najważniejszego miejsca, czyli jak zwykle. Kiedyś była to kronika Wilhelma z Tyru, a dziś są to redakcje najbardziej opiniotwórczych periodyków w samym środku wolnego świata. Ten zaś, wkrótce zostanie ogłoszony domem niewoli, albowiem trzeba będzie zlikwidować tam wszystkich, którzy uprawiają anachronizmy. Nie tylko ten umieszczony w tytule, ale także anachronizm własności, anachronizm wiary, anachronizm podmiotowości. Tego zaś nie da się zrobić inaczej, jak poprzez prawdziwą wolność, która ma dopiero nadejść. Ponieważ świat został już wyzwolony z niebezpieczeństwa komunizmu, a tak się przynajmniej zdaje niektórym, można go znów poprawiać, żeby był jeszcze doskonalszy.

Przypomnę, że przed I wojną światową, najbardziej opresyjnym terenem, gdzie nie było wolności i rządziła uzbrojona w knuty ciemnota, były podzielone tereny I Rzeczpospolitej. Należało je wyzwolić z opresji przy pomocy Polaków, którzy wobec tej idei byli całkiem bezradni i na pewno nigdy by nie uwierzyli, gdyby ktoś im powiedział, że szykują sobie jeszcze cięższy los. Wydawało im się, że stoją przed wielkim jutrem. Na terenie zarządzanym przez wspomnianą ciemnotę, w obiegu były złote monety, a każdy kto chciał miał pracę. Oczywiście w okropnych warunkach, jak to pokazał nam mistrz Wajda w filmie Ziemia obiecana, nikt jednak nie nakręcił, o ile pamiętam, żadnego filmu o realiach życia, w komunistycznym pegeerze, a szkoda. Mogłoby być ciekawie.

Wróćmy jednak do anachronizmów. Mimo poparcia jakiego naród nasz, wierząc  w swojej wyzwolenie, udzielił światowej rewolucji sterowanej z Wall Street i domu towarzysza Rotszylda w Londynie, wszyscy jesteśmy jednym wielkim anachronizmem. Większość przez wiarę, ale wszyscy en masse przez sam fakt zamieszkiwania w tym, a nie w innym miejscu.  Nawet Lempartowa nim jest, ale ona dowie się o tym ostatnia. Nasz problem polega na tym, że nie rozumiemy prostej prawdy – to na naszym terenie dzieją się rzeczy najważniejsze, istotne w skali globu. Naszym przywódcom zaś, zdaje się, że jesteśmy tylko kawałkiem ziemi, gdzie dolatują jakieś odpryski idei i znaczeń. Otóż nie, jest dokładnie odwrotnie. Im szybciej to zrozumiemy tym lepiej. Musimy jednak przy tym pojąć jeszcze jedno: musimy zostawić po sobie jak najwięcej rozproszonych informacji i różnych śladów. Podkreślam – rozproszonych, albowiem gromadzenie zbiorów to jest wprost wysłanie ich na stos. I dotyczy to nie tylko zbiorów archiwalnych. Jeśli tego nie zrozumiemy, nie zostanie po nas nic, nawet anachronizm, bo jak widać z linku sprawy weszły w fazę, w której Herakliusz rzuca oskarżenia na Wilhelma. Do dziś nikt nie wyjaśnia o co oskarżony został arcybiskup Tyru. A jeśli Wam się zdaje, że jakaś uczelnia w Polsce wydała opatrzoną krytycznymi komentarzami kronikę Wilhelma, to musicie chyba iść do lekarza, żeby Was dokładnie zbadał. Wydał ją, rzecz jasna, w swoim własnym tłumaczeniu, pan Henryk Pietruszczak ze Zgorzelca, który robi dobrą robotę, ale jest całkowicie zmarginalizowany. I dobrze, bo po jaką cholerę mu sława, chodzi w końcu o sprzedaż treści legalnych, których nie ruszy uniwersytet. Nie ruszy, bo jego misja polega na ukrywaniu prawdy, a nie na jej odsłanianiu. Jeśli nie będziemy pisać i publikować teraz, następna okazja może się zdarzyć za sto, albo sto pięćdziesiąt lat. I nie łudźcie się, że jesteśmy terenem peryferyjnym, że nic z tego co się dzieje u Wielkiego Szatana, nie ma dla nas dużego znaczenia, albo że rozejdzie się po kościach. Już wkrótce okaże się, że wszystko co zostało napisane w czasie ostatnich 30 lat, to anachronizm i błąd metodologiczny, a do tego nie poparta niczym fantazja, no i  w większości są to teksty obelżywe i wymierzone w prawdziwą wolność, które kroczy ku uciemiężonym ludom z całym wiaderkiem bryndzy drugiej świeżości, żeby każdy dostał swoją porcję i żeby było sprawiedliwie. A na koniec macie pomysł taki.

https://www.wprost.pl/kraj/10429652/slowo-zyd-nie-bedzie-moglo-byc-uzywane-jest-postulat-do-rjp.html

Ja tylko, tak trochę żartem, nawiązując do treści pod tym linkiem, powiem, że w Rosji na krzesło mówią stół. I doprawdy nie ma powodu, by we wszystkim ich naśladować.



tagi: komunizm  polska  propaganda  usa  informacja  wolność słowa  królestwo jerozolimskie 

gabriel-maciejewski
14 marca 2021 08:36
41     3077    14 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 08:55

Czas Apokalipsy przyśpiesza, bo pozostało już tylko 9 lat.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 09:28

Prawda już od dawna jest anachronizmem. :((

A tak pisał Autor notki w Drugiej Baśni, cytuję:

Str. 8 Przez ostatnie 200 lat nazywano nas peryferiami świata. Nie zdajemy chyba sobie nadal sprawy, że żyjemy w środku świata (w Europie). Obszar ten zaznaczony jest od zachodu Nysą, od wschodu Popradem, którego północnym krańcem jest Częstochowa a południowym Bańska Bystrzyca.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 09:30

W ramach odrzucenia mylnego, anachronicznego pojęcia obiektywizmu partia z rządem a rząd z partią serwuje nam program Nowy Polski Ład.

Młodzi tego nie kojarzą, ale ja jestem na tyle archaikiem, że pamiętam jak w latach sześćdziesiątych kazali nam śpiewać na wieczornym kolonijnym apelu taką piosenkę:

Zbudujemy nową Polskę,

zbudujemy taki świat,

w którym wszystko będzie lepsze,

w którym nowy będzie ład.



 

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @ewa-rembikowska 14 marca 2021 09:30
14 marca 2021 09:40

To Pani wierzy, że PiS utrzyma władzę?

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 09:46

Też zauważyłem te linki. Ale już bez emocji zupełnie i zdziwienia nad nimi przeszedłem. Też znak czasu, czasów ☺

Dodalbym do tego informację o gołej aktorce, dokladniej rozebrala się do naga na gali rozdawania nagród filmowych kina francuskiego. A w Holandii ma być nadawany  program w tv, gdzie dwoje nagich dorosłych, będzie pokazywać, co mają na sobie, dzieciom, 11 letnim. Taka edukacja będzie.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Klasyk 14 marca 2021 09:40
14 marca 2021 09:53

Nie mam zdolności profetycznych. Nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

wszystek @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 10:37

"Tak, jak napisałem wczoraj, wszystko kojarzy mi się ze wszystkim."

Coś mnie się wydaje, że autor tegoż powyższego, musiał odwiedzić Castoramę, kupić gumowy młotek, jeb...ć się w głowkę i doznał olśnienia :)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 10:40

To rzeczywiście tak jest - I Rp musiała upaść bo zła szlachta ją doprowadzili do tego, natomiast cisza panuje wokół licznych jej "naprawiaczy", którzy przecież naprawiali ją bezskutecznie przez całe wieki. I wciąż - choc za chwilę z tej dawnej straszliwej i opresyjnej I Rp zostanie ledwie wspomnienie - oni chcą ją naprawiać i ulepszać. No i czynić dobro, rzecz jasna. 

zaloguj się by móc komentować

wszystek @Marcin-K 14 marca 2021 10:40
14 marca 2021 10:56

Na kacu się nie myśli i pisze niestety głupoty!

zaloguj się by móc komentować

EdekzKredek5 @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 11:58

Ale bym se kijasa w dupala wsadził 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 12:32

" Już wkrótce okaże się, że wszystko co zostało napisane w czasie ostatnich 30 lat, to anachronizm i błąd metodologiczny" - a jakże ,nawet Murzynek Bambo okazuje się być rasistowski, pan M. Moskalewicz udowodnił w swojej tezie," jest wypowiedzeniem posłuszeństwa normie. Stąd ucieczka na „drzewo”, będące symbolem fallicznym, symbolem niezależnej męskości i popędu. ".etc,etc tezy

A ze słownictwem "żyd",gdy zastąpi się "Jehudi(wedle propozycji),- trzeba będzie unieważnić pismo święte?,a co z Mickiewiczem,gdzie w balladach pisał Z bród żydowskich ma być strzecha,pobita nasieniem z maku" .Mickiewicz ,rasista?... trzeba chyba cofnąć się dalej niż 30 lat.....

https://kurierhistoryczny.pl/artykul/czy-murzynek-bambo-jest-wierszem-rasistowskim,638

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @wszystek 14 marca 2021 10:56
14 marca 2021 12:35

No więc nie pij smyku i nie pisz głupot,bo wtedy nie myślisz..

zaloguj się by móc komentować

pike @BTWSelena 14 marca 2021 12:32
14 marca 2021 13:45

No właśnie. Najnowsze wydanie Gibbona Zmierzch Cesarstwa Rzymskiego zostało ocenzurowane.

Usunięto ponoć przypisy. Tak twierdzi ktoś z Wektorów... A w wydaniach cyfrowych napewno ich nie ma.

Te przypisy to istotna część tej pracy Gibbona...Poszło o przypisy z rozdziału szesnastego,

a szczególnie tego z numerem pierwszym itp....

Z tymi przypisami to raczej Zmierzch Cesarstwa Rzymskiego nie zostałby historyczną książką roku 2020...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 14 marca 2021 12:32
14 marca 2021 13:47

'żyd" to nic innego jak mieszkaniec Judei, ergo judejczyk.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 14:29

Zgadza się. Na łóżko mówią krawat. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 14:39

Hmn.."Judei,ergo judejczyk,ergo juda?...proszę uważać panie Stanisławie." stosując wyraz ‘żyd” w kontekstach biblijnych, popełnia się anachronizm zarówno w wymiarze fonetycznym jak semantycznym." Jest to nadużycie językowe, na tyle powszechne i uporczywe "tak wykłada Tomasz Paweł Krzeszowski Społeczna Akademia Nauk (University of Social Sciences)...

Nie zostanie pan antysemitą,jeżeli wymówi pan z należytym szacunkiem słowo Żyd,tak twierdzi Rabin Chabad Lubawitz..No ale zaraz ,jak to wyrazić w słowie pisanym?.Chyba mamy problem i kto wie czy Rada Języka nie ma racji...mimo oświadczenia Rabina...

https://chabad.org.pl/czy-zyd-to-obrazliwe-slowo/

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BTWSelena 14 marca 2021 14:39
14 marca 2021 14:40

Przepraszam, do pana Stanisława komentarz

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 14:50

Odnośnie tekstu z linku:

https://www.wprost.pl/kraj/10429652/slowo-zyd-nie-bedzie-moglo-byc-uzywane-jest-postulat-do-rjp.html

mam taki pomysł. 

Jeśli Panu Dawidowi G. "nieszczęsnemu" "rzecznikowi narodu prześladowanego" to przeszkadza, niech się postara, żeby zmienić te "niesłuszne nawyki"  i tak podziała wspólnie z narodem, żeby zmienić "zapatrywania ludzkości" i słowo to kojarzyło się z kimś uczciwym, szczodrym i miłościwym. Wtedy może będzie także słuszne stwierdzenie "naród wybrany". 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pike 14 marca 2021 13:45
14 marca 2021 14:53

A jak było przy pierwszym wydaniu 1960 PIW?..a może główna diagnoza ,znalazła się na indeksie?...nie wiem...tego..

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 14 marca 2021 14:39
14 marca 2021 15:15

Zapewne p. Tomasz Paweł Krzeszowski  jest masywnym niedoukiem i dlatego może  wykładać w "Akademii".

zaloguj się by móc komentować

pike @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 15:25

Tego nie wiem. Najpierw trzeba by ustalić , które to wydanie jest uważane za ostatnie,

czy te z 2017, czy te z 2020  o ile takie istnieje.

Natomiast są w sieci pdf-y i można sprawdzić o jaki przypis chodzi.

zaloguj się by móc komentować

pike @pike 14 marca 2021 15:25
14 marca 2021 15:26

To do BTWSelena miało być

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pike 14 marca 2021 15:25
14 marca 2021 15:42

" czy te z 2020  o ile takie istnieje. " rok wyd 2020, 800 stron , promocja,wysyłka ..no nie wiem o co panu chodzi?

https://woblink.com/ksiazka/zmierzch-cesarstwa-rzymskiego-tom-1-i-2-gibbon-edward-71347

zaloguj się by móc komentować

anachron @BTWSelena 14 marca 2021 12:35
14 marca 2021 15:49

Proszę pani, z całym szacunkiem. Proszę uprzejmie przetłumaczyć poniższy fragment tekstu, na język polski.

"Ponieważ jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że pamiętamy komunę, a pamięć o jej początkach przetrwała w naszych okolicach w pismach i gawędach ojców i dziadów, bez wahania wskazujemy o co w tym chodzi. O brydzę drugiej świeżości. Oto zaczęła się identyczna jak za rewolucyjnego socjalizmu podmiana pojęć. I to zaczęła się od najważniejszego miejsca, czyli jak zwykle. Kiedyś była to kronika Wilhelma z Tyru, a dziś są to redakcje najbardziej opiniotwórczych periodyków w samym środku wolnego świata. Ten zaś, wkrótce zostanie ogłoszony domem niewoli, albowiem trzeba będzie zlikwidować tam wszystkich, którzy uprawiają anachronizmy. Nie tylko ten umieszczony w tytule, ale także anachronizm własności, anachronizm wiary, anachronizm podmiotowości. Tego zaś nie da się zrobić inaczej, jak poprzez prawdziwą wolność, która ma dopiero nadejść. Ponieważ świat został już wyzwolony z niebezpieczeństwa komunizmu, a tak się przynajmniej zdaje niektórym, można go znów poprawiać, żeby był jeszcze doskonalszy."

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @anachron 14 marca 2021 15:49
14 marca 2021 15:59

Tak czy siak,  ofiary reform edukacyjnych  nie są  w stanie tekstu zrozumieć.

Rozumiesz?

zaloguj się by móc komentować

anachron @gabriel-maciejewski
14 marca 2021 16:09

Też tak myślę, bo pański wtręt świadczy, że nie wie pan jaki jest pana nick na portalu.

No chyba, że ma pan kilka i zapomina się pan przelogować :)

zaloguj się by móc komentować

pike @BTWSelena 14 marca 2021 15:42
14 marca 2021 16:12

O obiektywizm idzie. Ale ok. Wkrótce sprawdzę fizycznie co w księgarniach leży.

zaloguj się by móc komentować

anachron @stanislaw-orda 14 marca 2021 15:59
14 marca 2021 16:12

Pamiętam taki wpis:

 

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski

29 sierpnia 2019 09:15

Inteligentów-gołodupców można wkręcać w dowolne mistyfikacje. A ponadto kalkuluje się to najtaniej.

zaloguj się by móc komentować

betacool @BTWSelena 14 marca 2021 14:39
14 marca 2021 16:21

Toż to wychodzi, że Graetz i Bałaban wielotomowe historie nienawiści wyskrobali...

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @anachron 14 marca 2021 16:12
14 marca 2021 16:22

O to, to.
Trafne wpisy warto zapamiętać.

zaloguj się by móc komentować

anachron @stanislaw-orda 14 marca 2021 16:22
14 marca 2021 16:45

Sorry ale spacer za pługiem i broną, wybierać kamienie i układać w pryzmę. To dla ciebie intelektualne wyzwanie... :)

zaloguj się by móc komentować

anachron @anachron 14 marca 2021 16:45
14 marca 2021 16:46

Sorry ale spacer za pługiem i broną, wybierać kamienie i układać w pryzmę. To dla ciebie intelektualne wyzwanie... :)

zaloguj się by móc komentować

pike @betacool 14 marca 2021 16:21
14 marca 2021 18:17

A wychodzi i to jak. Właśnie czytam Władysława Bocqueta Przez Morze Czerwone. Raz to wydali ale nie wznowią.

Mnóstwo cytatów ze Starego Testamentu  i Historii Żydów H.Graetza...

Ale i sama Biblia była wielokrotnie zakazywana z wielorakich powodów.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @anachron 14 marca 2021 15:49
14 marca 2021 19:05

No cóż @anachronie-pozostaję w nieutulonym żalu,że pan stroił figle w krótkich majteczkach,po dorosłość. Nie nadrobi pan straconego czasu,a co najwyżej może pan trafić jako komisarz do opiniotwórczych periodyków wolnego świata.Nie pij pan z @wszystek  nie lecz pan kaca tutaj...Zajmij się lepiej Murzynkiem Bambo,bo dzieci czekają....na Wasze opinie...Tylko uwzględnij autora J.Tuwima i jego urodzenie,abyś antysemitą nie został.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @anachron 14 marca 2021 16:45
14 marca 2021 19:10

Ty się nawet do tego nie nadawałeś

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @betacool 14 marca 2021 16:21
14 marca 2021 20:20

Tak by wyglądało...o Bałabanie pamiętają w Izraelu...Hmn...dokładnie przeanalizowałam  notkę "Klątwa szlachetnych kruszców"

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 14 marca 2021 20:20
14 marca 2021 20:37

Oprócz M. Bałabana był jeszcze nauczyciel historii Józef Bałaban (1857 - 1927)

https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Ba%C5%82aban

Spisuję dane z pozycji jego autorstwa, która znajduje się w mojej domowej bilbliotece:

"Dzieje Polski. Książka poglądowa dla dojrzalszej młodzoeży i dorosłych"
(Wydanie czwarte poprawione z 266 rycinami)

Spółka Nakładowa "Odrodzenie",  Lwów 1922
https://books.google.pl/books?id=sqtiHQAACAAJ&dq=inauthor:%22J%C3%B3zef+Balaban%22&hl=pl&sa=X&ei=lLorVcOdGcrxareHgGA&ved=0CCAQ6AEwAA

1951 r. publikacja ta została decyzją rządzącej z mocy Stalina w Polsce żydokomuny wycofana
z bibliotek oraz objęta
całkowitą cenzurą.

POLONA (zbiór zdigitalizowany):
https://polona.pl/search/?query=J%C3%B3zef_Ba%C5%82aban&filters=creator:Ba%C5%82aban,_J%C3%B3zef,public:1,hasTextContent:0

Zwraca uwagę fakt, że najpóźniej wydana publikacja to rok 1925 r.

Od tamtej pory, czyli już niemal od stu lat, kamień w wodę.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 14 marca 2021 20:37
14 marca 2021 21:10

O,to piękny zbiór pan posiada.Lecz ja miałam na myśli -Majera Samuela Bałabana- historyka i badacza  dziejów Żydów w Polsce.Podają,że był też Rabinem ,stąd pewnie wzmianka pamięci o nim w Izraelu...A ja mam taką ciekawostkę:po śmierci Stalina ,moja matka dostała jakieś polecenie z kuratorium co do małej biblioteczki szkolnej.Mieliśmy karteczkę z nazwiskami.(niestety nie pamiętam,jakie ) i ołówkiem zamazywałyśmy nazwiska.Jednak po kilku m-cach ktoś przyjechał i zabrał na ciężarówkę.Takie głupoty były.......żałuję,że nie pamiętam,tych książek.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 14 marca 2021 21:10
14 marca 2021 21:41

No nie, tak dobrze nie jest, gdyż ja posiadam  tylko pierwszą z pozycji wymienionych w moim komentarzu.

Natomiast zbiór pozycji z POLONA dodałem "dla kompletności", gdyby ktoś ewentualnie był zainteresowany tym autorem.

PS

Istnieje książeczka z wykazem nazwisk autorów i tytułów ksiażek wycofanych (na przemiał) z bibliotek w czasach stalinowskich.

Swój egzemplarz przekazałem parę lat temu dla Gospodarza (C.).

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @anachron 14 marca 2021 16:45
14 marca 2021 23:56

Przepraszam.

(tu taki gulgot)

lepiej jest pisać białym po białym ?

To układanie w pryzmę to jest budowanie.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
18 marca 2021 00:31

Zamienić słowo żyd na parch zgodnie z tradycją. - żart. 

Zmieniają redaktorów a wcześniej pozbyli się dziennikarzy śledczych - "4 władza" to mit.

Należałoby powiedzieć ważny element władzy całkowicie zależny i nie stojący w opozycji.

Władza jest jedna, jej macki są wszędzie a każde śledztwo to zwykły donos służb.

Skoro metoda przetrwała 1000 lat to moze ci, którzy ją poraz kolejny wprowadzają w życie mają dostęp do wiedzy z przeszłości a także i do kronik. 

Choćby po to by kształcić przyszłych zarządzających :)

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować