-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Amerykańskie porządki

Zaprowadzenie amerykańskich porządków w Europie powstrzymywane jest przez tępy opór Niemiec i ich obleśną kokieterię. Niemcy bowiem chcą, żeby stabilizacja i korzyści płynące z tych porządków zatrzymały się na ich terytorium, dając im przy tym bezwzględną przewagę nad innymi narodami, głównie nad Polakami, których będą mogli potem cywilizować, używając narzędzi nie przez siebie przecież wymyślonych. Kiedy koniunktury układają się pomyślnie dla Niemiec, natychmiast pojawia się w tamtejszych kręgach władzy myśl, by korzystając z parasola jaki dają im Amerykanie, stworzyć system niezależny od nich, przy współudziale innych sił. Na przykład Rosji lub Chin. Niemcy są bowiem pewni, że w razie zagrożenia ze strony tych, jakże niepewnych sojuszników, Amerykanie będą musieli bronić przede wszystkim Niemiec, żeby zachować swoje wpływy w Europie. To wydaje mi się dość jasne. Dla polityków, także amerykańskich, może owa konstatacja nie być tak oczywista, albowiem oni pracują w realiach prawno ekonomicznych, które stwarzają różne złudzenia i dają ośrodkom decyzyjnym sporo czasu na przygotowanie różnych kamuflaży. Te jednak, w obecnej sytuacji, zostały zdemaskowane, albowiem Putin uwierzył we własną i w niemiecką propagandę. Wraz z nim uczyniło to wiele osób, którym wydawało się, że zarówno polityka USA, jak i polityka rządów lojalnych wobec Waszyngtonu, to już przeszłość. Na jakim założeniu opierało się takie myślenie? Na nie wiadomo skąd wziętym przekonaniu, że w razie zagrożenia NATO, kierując się jakimiś interesami wypnie się nie tylko na Ukrainę, ale także na Europę Środkową, a wtedy jedynymi gwarantami bezpieczeństwa regionu pozostaną Niemcy. I oni będą mogli wtedy zabawić się w dobrych wujciów, którzy podają łaknącym miskę ryżu i blokują złych Rosjan, pragnących napoić konie w Wiśle. Tak się nie stało, a my widzimy, że idiotyczne było przekonanie o niemocy NATO. Nikt jednak, żaden dziennikarz, nie zadał sobie do tej pory trudu by wyśledzić ośrodki, w których tworzono założenia tej koncepcji propagandowej. Wszyscy koncentrują się na jej emitentach, zwanych ruskimi trolami lub ruskimi onucami. Ja, jak wiecie, nie używam takich wyrazów, a jeśli ktoś tu przychodzi i sam z siebie próbuje rozładować to dziwne napięcie wołając, że jest ruską onucą, odpowiadam – nie ruską, a niemiecką. O tym jestem przekonany, albowiem praktyczne znaczenie osób rozsiewających prorosyjską lub antyukraińską propagandę w sieci, jest dla przedstawicieli Moskwy zerowe. Być może mają oni jakieś wpływy na Olszańskiego lub Sykulskiego, ale istoty nie mające takiego publicystycznego i propagandowego wypływu jak oni, istoty bardziej dyskretne, nie są Moskwie do niczego potrzebne. Można je co najwyżej wrzucić do jakiegoś szybu pokopalnianego, albo wysłać – jeśli są kobietami – do burdelu dla buriackich żołnierzy. To wszystko. Utrzymywanie rzesz całych opłacanych propagandystów nie ma w Rosji ani tradycji, ani sensu. Mówimy o kraju, który oswajał swój wizerunek, przez dekady całe za pomocą jednej, puszczanej na okrągło kreskówki – o wilku i zającu. Teraz czyni to samo za pomocą innego filmu dla dzieci – o Maszy i niedźwiedziu. Za tymi produkcjami rozciąga się prawdziwe piekło, gdzie nie działają żadne kokieterie ani żadne umowy. Co innego w Niemczech – tak sądzę, bo na pewno tego nie wiem – w Niemczech musi być inaczej, albowiem Niemcy muszą uważać, żeby im ktoś nie podrzucił do walizki puszki z Cyklonem B, a potem, żeby się ta walizka, sama z siebie, nie otworzyła na jakimś dworcu. Poza tym Niemcy zawdzięczają wszystko Amerykanom i ich przebiegły plan zbudowania Euroazji opierał się przede wszystkim na założeniu, że uda się wykiwać Amerykanów. Przypomnę, że jedną z istot firmujących ten projekt była stara wariatka, której się wydawało, że jest Katarzyną II. Ułożyła go zaś do spółki ze oszustem i bałwanem, któremu z kolei zdawało się, że jest Piotrem I i św. Mikołajem w jednym kawałku. Dziś ta lokomobila właśnie się wykoleiła. Wariatka uciekła i gdzieś się schowała, a bałwan wysyła swoich najwierniejszych ludzi, którzy się modlili do jego wizerunków na pierwszą linię frontu – żeby coś wymyślili. Oni nie mogą niczego wymyślić, albowiem cała koncepcja oparta jest na fałszywym paradygmacie. NATO nie jest słabe, a Kongres podejmuje decyzje w zadziwiającej zgodzie. Ta zgoda jest automatycznie powodem degradacji politycznej Niemiec, czego Niemcy nie rozumieją. Bo niby jak kto? Byli tak ważni, tak istotni, dla polityki USA, które musiały się z nimi liczyć, a teraz co? Teraz jajco, bo osobnik, w którego Niemcy zainwestowały, wraz z całą swoją drużyną, okazał się kanciarzem i postacią z kreskówki, która wydaje miliardy na złote kible i przeróżne imitacje, zamiast się zbroić. On także myślał, że będzie się dogadywał z USA. Tymczasem już wiadomo, że nikt z nim rozmawiał nie będzie.

Gdzie dziś są wszyscy ci, którzy mówili, że NATO tylko czeka, by wystawić Polskę do wiatru? Gdzie są ci, którzy powtarzali, że USA odchodzą na Pacyfik, niech pokażą paski z wypłatą, za to gadanie. Co tam jest na nich napisane? Czy nie fur Deutschland czasem? Ja dziś jeszcze słyszę głosy zatroskanych o los kraju, którzy mówią – uważam jednakowoż, że znowu zostaniemy wykorzystani. Nie wierzę ani Ukraińcom, ani Amerykanom. Jasne – nie wierzcie, ani Ukraińcom, ani Amerykanom. Przyznajcie sobie sami jednak w duchu, jaka jest alternatywa. Taka oto: Cyklon B, szyb w kopalni na Uralu, albo burdel dla Buriatów. Hamletyzować i wieszczyć zaś możecie tylko dlatego właśnie, że tu na miejscu są ci Amerykanie, którym tak bardzo nie ufacie, a także dlatego, ze Ukraińcy się bronią, nie zważając na straty i zniszczenia.

Wczoraj to widziałem – dziesiątki amerykańskich żołnierzy, w mundurach, po cywilnemu, z plecakami, czarni, latynosi, biali, żółci. Wymieszani z tłumem, który przybył na majówkę do średniej wielkości polskiego miasta. Widok naprawdę budujący. Powtórzę – tylko dzięki temu, że oni tu są możecie uprawiać swoje polityczne manifestacje. Bez nich jesteście nawozem historii, nędzą zmuszoną do podpisywania coraz to gorszych wersji tej samej lojalki, na podstawie której będziecie pobierać z magazynu szare mydło, papier toaletowy marszczony i solone śledzie.

Jechałem sobie wczoraj przez Polskę i myślałem o tym komu mogą pomóc Amerykanie. Przede wszystkim temu, kto tego chce, potem temu, kto na swoim terenie zadba o infrastrukturę umożliwiającą sprawną logistykę w razie konfliktu lub tylko zabezpieczenia konfliktu toczącego się gdzieś dalej. Dlatego ludzie podnoszący kwestie lojalności Amerykanów wobec sojuszników powinni się zastanowić przede wszystkim nad sobą i pogrzebać po kieszeniach, sprawdzając czy nie ma w nich jakiegoś zapomnianego paska z wypłatą, nieznanej proweniencji. Każdy bowiem kto w wątpi w sojuszniczą lojalność powołując się na przykłady z przeszłości, nie traktowane dziś serio ani przez sekundę sam jest sobie winien. Ci zaś, którzy publicznie wskazują na to, że inwestycje jakie podjął rząd w ostatnich latach są niepotrzebne, są po prostu niemieckimi agentami, albowiem to Niemcom najbardziej zależy, by za ich wschodnią granicą rozciągały się stepy i puszcze nie tknięte cywilizacją. Na szczęście te czasy już minęły. I ci żołnierze, których widziałem wczoraj, jeżdżąc po Polsce z pewnością nie widzieli dużej różnicy pomiędzy infrastrukturą amerykańską, a polską. Pewnie tylko kraj wydawał im się nieco bardziej egzotyczny i tajemniczy. Mi bowiem się taki wydawał, albowiem dawno nie byłem w tamtych stronach.



tagi: wojna  niemcy  ukraina  rosja  usa  europa  lojalność  armia  porządek 

gabriel-maciejewski
2 maja 2022 08:14
111     6575    34 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 08:42

Niemiecki koncept był na tyle prostacki, że nawet taki gamoń jak ja przejrzał go tak dawno, że nie pamiętam dokładnie kiedy. Prostackie zaś koncepty przeważnie upadają, albo w chwili sprawdzenia okazuje się, że stojące za nimi atuty są bardzo wątpliwe. Na przykład gwarancje udzielone Niemcom przez część polskich polityków, znanych obecnie jako opozycja, okazały się nic nie warte w kontekście kolejnych przegranych wyborów. Niemcy brną jednak dalej na wszystkich frontach wprost w bagno, bo teraz, teraz na pewno się uda.

zaloguj się by móc komentować

Nova @Jacek-Jarecki 2 maja 2022 08:42
2 maja 2022 08:53

Jak to kiedyś celnie stwierdziła Pani Pink-Panther: Niemcy mają perfekcyjny w każdym calu plan A dopracowany w każdym detalu. Nie mają tylko w ogóle planu B gdy wszystko się sypie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Jacek-Jarecki 2 maja 2022 08:42
2 maja 2022 08:58

Uważają, że bez nich nic ważnego nie może się odbyć

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 2 maja 2022 08:53
2 maja 2022 08:59

No, ale wtedy łapią za noże

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 09:12

Taka drobnostka. Mniej więcej od 15 lat obserwuję rozwój jednostki lotniczej w Powidzu. Odkąd stacjonują tam żołnierze USA baza zaczęła żyć, powstała nowa infrastruktura, ograniczono do minimum kradzieże paliwa i sprzętu. Dla mieszkańców żołnierze to rynek na m.in. na usługi taxi oraz gastronomię. 

Co do Niemców, oby zaplątali się we własne sznurowadła. Natomiast teraz powinno iść ze strony służb dyskretne sprawdzanie finansowanych przez stronę niemiecką działalności fundacji/stowarzyszeń, które w statucie mają wpis o upowszechnianiu i ochronie wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji.

zaloguj się by móc komentować


Sinistram @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 09:38

Mam nadzieję, że pomogą nam posprzątać wszystkie zakamarki. A specjalistów takich jak Sykulski ustawić przy maszynie produkcyjnej, niech się czymś pożytecznym. 

W czasach gdy nikt nie publikuje, ba, nie robi nawet zdjęć wojska, Janke rysuje mapy ruchów wojsk na Ukrainie. Zabawny kontrast, Sykulski z ogólnymi pytaniami dla ambasadora i Janke dokładnie przepytujący polskiego ochotnika na Ukrainie z morale,  zaopatrzenia i traktowania jeńców!

https://www.wykop.pl/link/6640931/comment/105388521/#comment-105388521

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Nova 2 maja 2022 08:53
2 maja 2022 09:39

Chyba ten plan jest, ale mam nadzieję, że nie dojdzie do skutku. Niemcy teraz przyjęły taktykę potakiwania i zgadzania się na wszystko w myśl zasady, że jak "partia mówi, to mówi a nie działa" i próbie szybkiej reformy instytucji UE, która zniesie między innymi prawo veta.

Tutaj link:
https://wpolityce.pl/swiat/596776-konsensus-ktorego-nie-bylo-drugie-dno-polityki-niemiec

Ja do "naszystów" wpolityce.pl podchodzę jak kot do jeża, ale proszę skupić się na faktach, o których pisze ten artykuł.

Natomiast Amerykanie coraz mocniej wkraczają w ten konflikt i już mówią, że żartów nie będzie ani żadnych dogoworów:

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1193994%2Ckongresmen-usa-nie-planujemy-uzycia-wojska-na-ukrainie-ale-musimy-byc

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @ewa-rembikowska 2 maja 2022 09:12
2 maja 2022 09:44

Właśnie

>>sprawdzanie finansowanych przez stronę niemiecką działalności fundacji/stowarzyszeń, które w statucie mają wpis <<

i tych ze słowami o naturze i środowisku ze szczególnym uwzględnieniem wzmianki o bio-różnorodności.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 09:52

Jesli chodzi o Niemcow to mysle, ze zarowno Amerykanie jak i Anglicy doskonale zdaja sobie sprawe, ze:

"The Hun is always either at your throat or at your feet"

Wiele osob w Polsce albo o tym zapomnialo albo uwaza, ze Niemcy sie zmienili.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Sinistram 2 maja 2022 09:38
2 maja 2022 09:58

Tak, pan Igor od dawna mnie zadziwia

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 2 maja 2022 09:52
2 maja 2022 09:59

Ja też tak uważałem, ale mi przeszło

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Zawierucha 2 maja 2022 09:44
2 maja 2022 10:03

O tak - ekologia i ochrona przyrody. czyli zielony zamordyzm z rosyjskim gazem w tle.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 10:14

Niemcy bardzo chętnie chcieliby wrócić do czasów, kiedy uczyli nas jak się używa szczoteczki do zębów, używając w łaźniach gazu. Tak nas postrzegają. Teraz Ukraińcy pewnie ze zdziwieniem też odkryli, że są dla niemców nawozem. Wiemy, że do wojny przygotowania trwają długie lata, zatem jestem pewna, że siły, które się ze sobą ścierają, chociaż są to na razie szturchnięcia, też się przygotowywały od lat. To nie było widoczne, bo całość przysłoniła nahalna propaganda rozpowszechniana przez gadające głowy. Nie mamy pojęcia, co się dzieje na poziomie deep state, ale cwaniaki się zdziwiły. I dobrze. Być może wystawiono Bidena dla tzw zmyłki. Dziadzia, który nie potrafi znaleźć drogi do białego domu. To mogło zachęcić do ataku. Niestety, ale dla nas bardzo stety, nie pykło. W zasadzie też nie ma co biadolić nad postawą Węgier czy innych państw. Tak wybrali. U nas ruszył gazociąg z Litwy, zatem jeśli chodzi o węglowodory, to nie musimy się martwić. Państwo niech się zbroi, a my się módlmy. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 08:58
2 maja 2022 10:17

Nie  tylko  Niemry  tak  uwazaja,...

...  ale  takze  co  najmniej  polowa  ,,naszych,,  tez  tak  uwaza  !!!

Niestety,  pSZekaz  saczony  z  kurwizora  i  przez  ,,naszych  niezaleRZnyH  publicystUF  od  rozumu,,  tylko  to  potwierdza...  ,,nasza  komunikacja,,  z  narodem  to  KATASTROFA,...  media  sieciowe  to  SYF  i  w  ogole  to  nie  ma  o  czym  pisac  !!!

Stety,  ale  ta  stara,  tlusta,  niemiecka  klempa  powinna  juz  SIEDZIEC  i  czekac  na  rozprawe  przed  TS  w  Strassburgu,  a  ona  pewnie  ,,czeka,,  na  kolejny,  cieply  stolec,  pewnie  przy  tym  masonskim  i  oderwanym  od  rzeczywistosci  ZEROWISKU  w  ONZ`cie...  bo,  przeciez  takim  ,,doswiadczeniem  i  wiedza,,  czeba  sie  z  calym  sFiatem  i  ludzkoscio  podzielic,...  Lono   nie  moze  sie  zmarnowac  !!!  

 

Ale,  co  ma  byc  to  bedzie...  dobrze,  ze  choc  Pan  pisze  w  Polsce  jak  jest...  i  najwazniejsze,  ze  ta  cala  Lunja  SIE  WYKOLEILA  i  ZDYCHA...

...  na  pohybel  im  wszystkim  sku***synom,  darmozjadom,  krwiopijcom,  mordercom  i  zlodziejom  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 2 maja 2022 10:14
2 maja 2022 10:22

W każdej klasie był tak zwany mądry idiota. W Europie rola ta na stałe przypadła Węgrom. Proszę zobaczyć nagrania z Bidenem sprzed 20 lat. To jest mądry, przewidujący, bardzo zdecydowany człowiek, który nie chadza na kompromisy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 2 maja 2022 10:17
2 maja 2022 10:22

Będzie dobrze, tak myślę

zaloguj się by móc komentować

chlor @ewa-rembikowska 2 maja 2022 09:12
2 maja 2022 10:27

Ciężko będzie, bo nie tylko Niemcy mają tu fundacje i organizacje od kreciej roboty. Oni istotnie najwięcej. Może częściowo da się to zrobić selektywnie, ale może być opór solidarny.

 

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 10:29

Po raz nie wiem, który czytam sobie przy porannej kawie, stwierdzając że nic dodać nic ująć.

Jedyny dyskomfort jaki czuję polega na tym, że to strasznie rozleniwia.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 2 maja 2022 10:29
2 maja 2022 10:31

Mnie nie rozleniwia. Jedź na wycieczkę, od Przemyśla wzdłóż wschodniej do Białegostoku, a zobaczysz cuda

zaloguj się by móc komentować

Paris @Matka-Scypiona 2 maja 2022 10:14
2 maja 2022 10:33

Prawie...

...  we  wszystkim  sie  z  Pania  zgadzam  !!!

Ale  najpierw  panstwo  musi  zrobic  porzadek  z  agentura,  zbednymi  biurwami  i  rozbuchana,  tepa  i  zadaniowana  mer*ialnia,...  bowiem  ,,zbrojenie  sie,,  to  niezly  kawalek  tortu  dla  tej  calej  przepoczwarzonej  TARGOWICY, 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 10:35

" O tym jestem przekonany, albowiem praktyczne znaczenie osób rozsiewających prorosyjską lub antyukraińską propagandę w sieci, jest dla przedstawicieli Moskwy zerowe."

Oczywiście, że tak, mówiąc językiem matematycznym - to jest zagadnienie trywialne, przecież wiadomo, że propaganda wprost z Moskwy ma subtelność młota pneumatycznego i nikt w miarę przytomny się na to nie nabierze.
Ja używałem określenia "ruska propaganda" jako pewnego uproszczenia na ogół działań propagandowych grających na korzyść Moskwy, a na niekorzyść Polski i Ukrainy bez względu na to czy to szło ze strony niemieckiej, czy francuskiej, czy lewicowców amerykańskich.

Poza tym formuła "ruska propaganda" musi być używane jako wytrych w rozmowach z ludźmi "nieuczonymi" w tych sprawach, żeby szybko załapali o co chodzi. Nie wiem, jak tam w waszych stronach, ale tu na zachodzie niemiecka propaganda poczyniła takie spustoszenia w głowach ludzi, że wielu cały czas myśli kategoriami - "ruska swołocz zła(a tak w ogóle to Putin zły) ale Niemcy i Francja dobre i oni nie chcieli nic złego tylko im się po prostu opłacało robić interesy z Rosją. Ten Kaczor też zły bo nie chce się dogadać wspólnie z Tuskiem w obliczu wojny panie!"
Na taki rodzaj obłędu trzeba użyć określenia "ruska propaganda" żeby trochę przywołać niektórych do przytomności.

Człowiekowi który nie umie tabliczki mnożenia nie wytłumaczysz w 3 minuty zawiłości liczenia pochodnych.
 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 10:31
2 maja 2022 10:35

Wystarczy spacer nad Wisłą. Też sporo żołnierzy amerykańskich zachwyconych okolicznościami miasta i przyrody.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 2 maja 2022 10:35
2 maja 2022 10:37

Myślę, że tu na wschodzie nie ma takich złudzeń co do Niemiec i Francji, ale są inne...na szczęście słabsze i płytsze

zaloguj się by móc komentować

m8 @ewa-rembikowska 2 maja 2022 09:12
2 maja 2022 10:37

Prosze nie zapominac o ochronie "srodowiska" ona tez sroce spod ogona nie wypadla.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 2 maja 2022 10:35
2 maja 2022 10:38

Czyli jest ich tu bardzo dużo

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 10:22
2 maja 2022 10:39

Tez  mam  taka  nadzieje,...

...  ale  tylko  pod  warunkiem,  ze  co  najmniej  polowa  ,,naszych,,  z  kurwizora  i  sieci  POLECI  NA  ZBITA  MORDE...  tulipany  podziwiac  !!!  

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 10:38
2 maja 2022 10:42

Grzegorz Braun powinien już dawno wyemigrować, widząc tak wielu zrelaksowanych okupantów.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @betacool 2 maja 2022 10:42
2 maja 2022 10:45

Powinien napisać książkę - Po drugiej stronie idiotyzmu

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 10:37
2 maja 2022 10:45

No tak, jeśli chodzi o stan umysłów to po wynikach wyborów widać, że zachód Polski nie ma nawet wstanu do wschodu.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @mniszysko 2 maja 2022 09:39
2 maja 2022 10:54

No ja czekam z niecierpliwością, aż w końcu anglosasi od zdecydowanych słów przejdą do zdecydowanych działań. Bo to co wyprawiają promoskiewscy jurgieltnicy w Polsce(i nie tylko w Polsce) przechodzi już wszelkie granice bezczelności.

 

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @ewa-rembikowska 2 maja 2022 10:03
2 maja 2022 10:58

Baśń jak Zielonoład i Ruskimir nową Eurazję zakładali, będzie nam opowiadał pułk Igorów z wojennej mgły (luźne skojarzenie z Слово о полку Игореве).

zaloguj się by móc komentować

zkr @Kuldahrus 2 maja 2022 10:54
2 maja 2022 11:00

> anglosasi od zdecydowanych słów przejdą do zdecydowanych działań

Oni dzialaja tylko za glosno o tym nie gadaja:

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Orbital

https://en.wikipedia.org/wiki/UK_Joint_Expeditionary_Force

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 11:09

A Amerykanie widać, że myślą wieloaspektowo, bowiem plan Putina jest przewrotny i morderczy:

https://www.tvp.info/59949377/wojna-rosji-z-ukraina-45-mln-ton-zboza-zablokowane-w-ukrainskich-portach-onz-glod-nie-powinien-byc-bronia

Wizyta Nancy Pelosi to nie jest tylko polityczny show starszej pani (ma 82 lata). Ale na zapleczu są rozważane takie sprawy:

https://wgospodarce.pl/informacje/111300-jak-pomoc-ukrainskiej-zywnosci-senator-usa-ma-plan

A ja myślę, że Ukraina już powoli bierze się za Morze Czarne. Są pierwsze próby rozpoznania bojem:

https://www.tvp.info/59951548/dwa-nowoczesne-statki-rosji-zatopione-przy-wyspie-wezy-bayraktar-dziala-wideo

To tej Wyspy Węzy to Moskwa nie ma szczęścia :-)))  Stracili przy niej okręt flagowy a teraz to, ha!

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 11:09

Moskwa sie rozkreca - ukrainski wywiad twierdzi, ze moga uderzyc na Moldawie:

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3472495-decision-to-invade-moldova-already-approved-by-kremlin-the-times.html

"Uważamy, że Kreml podjął już decyzję o ataku na Mołdawię. Los Mołdawii jest bardzo ważny. Jeśli Rosjanie zaczną przejmować kontrolę, militarnie staniemy się łatwiejszym celem, a zagrożenie dla Ukrainy będzie miało charakter egzystencjalny" - powiedziało źródło.

https://www.thetimes.co.uk/article/russia-is-already-paving-the-way-for-a-takeover-of-moldova-hl9zg3v7b

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 11:16

Świetny tekst.

To jest mega perwersyjne. Chodzi mi o postawę na zasadzie: lepiej by było, żeby moje projekcje się sprawdziły nawet jeśli są dla mnie niekorzystne niż, żeby wydarzyło się coś korzystnego ale sprzecznego z tymi projekcjami.

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @zkr 2 maja 2022 11:00
2 maja 2022 11:17

Nie mówię o działaniach militarnych, bo tutaj akurat działają bardzo zdecydowanie. Chodzi o działania wywiadu w zwalczaniu promoskiewskich ośrodków propagandy.

Dla mnie sytuacją kuriozalną jest to, że po tylu dniach trwania wojny nie robi się nic z osobami i ośrodkami aktywnie zwalaczającymi polską rację stanu oraz politykę polskiego rządu. Pojawiają się pewne jaskółki zmian, ale to nie jest zdecydowane działanie.

Mam nadzieję, że oni po prostu czekają żeby jak najwięcej jurgiletników się teraz odsłoniło, a potem zaczną porządki.

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @ewa-rembikowska 2 maja 2022 09:12
2 maja 2022 11:18

dyskretne sprawdzanie finansowanych przez stronę niemiecką działalności fundacji/stowarzyszeń, które w statucie mają wpis o upowszechnianiu i ochronie wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji.

Oraz  tzw. proekologicznych organizacji, zwłaszcza promujących  Europejski Zielony Ład (czytaj: nimiecki zielony ład).

zaloguj się by móc komentować

betacool @Janusz-Tryk 2 maja 2022 11:16
2 maja 2022 11:20

Co tam siwy dym, gdy nad musztardówką z siwuchą urośnie siwa broda proroka mniejszego.

zaloguj się by móc komentować


zkr @Kuldahrus 2 maja 2022 11:17
2 maja 2022 11:24

> Chodzi o działania wywiadu w zwalczaniu promoskiewskich ośrodków propagandy.
OK, w tym znaczeniu. No, niestety glosni sa caly czas.

> Mam nadzieję, że oni po prostu czekają żeby jak najwięcej jurgiletników się teraz odsłoniło, a potem zaczną porządki.
Oby tak bylo.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @zkr 2 maja 2022 11:00
2 maja 2022 11:25

Korona brytyjska działa bardzo zdecydowanie. Może zacznę od Polski:

https://polskieradio24.pl/5/1222/artykul/2949885,brytyjskie-czolgi-pozostana-w-polsce-po-cwiczeniach-defender-europe-2022-wiceminister-heappey-tlumaczy

Ponieważ Niemcy tradycyjnie tylko mówią czyli stosują obstrukcję i sabotaż legislacyjny tzw. włoski strajk. Oto ich reakcja czyli brak w sprawie dostarczenia dla Polski czołgów:

https://defence24.pl/geopolityka/polska-prosi-niemcy-o-leopardy-w-zamian-za-czolgi-dla-ukrainy-berlin-bez-decyzji

Natomiast Wielka Brytania opublikowała swoją doktrynę w sprawie Arktyki:

https://defence24.pl/geopolityka/wielka-brytania-nie-bedzie-rosyjskiej-arktyki

Brytole działają i sprytnie i mądrze. W JEF znajduje się Szwecja i Finlandia ale ta formacja jest za słaba, aby działać sama i niezależnie. Budowanie równoległych struktur zwłaszcza logistycznych jest kosztowne. Teraz, gdy Szwecja i Finlandia wejdą do NATO sprawa się uprości, bo będą działać w jego ramach, w oparciu o natowską strukturę logistyczną i bojową. To jest typowo angielskie. Działać skutecznie i oszczędnie.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 11:53

Chiny zaczęły się przygotowywać na możliwe uderzenie sankcjami

https://www.ft.com/content/45d5fcac-3e6d-420a-ac78-4b439e24b5de

W skrócie (streszczenie z 24kanał z ukraińskiego netu), możliwe jest zamrożenie przez Zachód chińskich rezerw walutowych rozsianych po świecie na sumę 3 tryliony $, przynajmniej tak wynika z danych po spotkaniu chińskich władz z bankami, które odbyło się przedwczoraj. Blokada chińskiego eksportu spowoduje dla Chin znacznie gorsze skutki, niż skancje nałożone na Rosję.

Dlaczego teraz takie spotkanie? Ukraińcy zakładają chińskie uderzenie na Tajwan (który jednak jest na to przygotowany i pod koniec kwietnia przeprowadzał symulację inwazji - przy czym nawet jedna z tajwańskich tv nadała informacje o odbywającej się już inwazji chińskiej, a po kilku godzinach nadała wyjaśnienie, że były to tylko informacje przygotowane w ramach ćwiczeń wojskowych, które omyłkowo podano do wiadomości, za co przepraszają). Możliwe również, że chodzi o zaostrzającą sięsytuację na Pacyfiku (Samoa).

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 12:12

"Dla polityków, także amerykańskich, może owa konstatacja nie być tak oczywista, albowiem oni pracują w realiach prawno ekonomicznych, które stwarzają różne złudzenia i dają ośrodkom decyzyjnym sporo czasu na przygotowanie różnych kamuflaży."

"Ta zgoda jest automatycznie powodem degradacji politycznej Niemiec, czego Niemcy nie rozumieją. Bo niby jak kto? Byli tak ważni, tak istotni, dla polityki USA, które musiały się z nimi liczyć, a teraz co? Teraz jajco, bo osobnik, w którego Niemcy zainwestowały, wraz z całą swoją drużyną, okazał się kanciarzem i postacią z kreskówki, która wydaje miliardy na złote kible i przeróżne imitacje, zamiast się zbroić."

Amerykański gaz, polskie HUB-y i ze dwieście własnych działających Leopardów: to musi się skończyć wesołą sraczką Bi-smarka.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 12:17

Jest dla mnie oczywiste, ze gra i plan na gre jest wiekszy. Nie po to robili "rozszerzenie NATO", nie po to budowali bazy, zeby sie okopac i pasywnie bronic pozycji i "stac na strazy". Gra idzie o to, jaka Ukraina i jaka Rosja, i w ogole caly obszar beda po wojnie.

zaloguj się by móc komentować

atelin @valser 2 maja 2022 12:17
2 maja 2022 13:31

Polsko - chińska granica na Uralu. Bez obecnej ludności.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 2 maja 2022 12:17
2 maja 2022 13:31

Dynamika jest wymuszana przez odstępców - Niemców, Węgrów, Francuzów.

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 2 maja 2022 13:31
2 maja 2022 13:32

Źle napisałem. Ukraińcy muszą zostać, Białorusini też.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Pioter 2 maja 2022 11:53
2 maja 2022 13:34

Czekajmy więc na rozwój wypadków

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 2 maja 2022 11:25
2 maja 2022 13:36

Niedobrze jest mieć Londyn przeciwko sobie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 2 maja 2022 11:16
2 maja 2022 13:38

Tak, wielu myśli w ten sposób

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 2 maja 2022 11:09
2 maja 2022 13:39

Moim zdaniem uderzenie na Mołdawię świadczyć będzie o tym, że Moskwa się zakręca

zaloguj się by móc komentować


atelin @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 13:39
2 maja 2022 13:48

Zawija. Na własną prośbę.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 13:39
2 maja 2022 13:59

Może mam zbyt bujną wyobraźnię ale jeśli Moskwa dotknie Mołdawię, to już po niej w tym rejonie.

Prezydent Rumunii już dał zgodę na swobodne działania NATO w jego kraju, a w Rumunii jest bardzo silna reprezentacja amerykańskich sił powietrznych. Myślę, że w międzyczasie Kongres USA udzieli prezydentowi prawa do zaangażowania sił zbrojnych w ten konflikt i Amerykanie po prostu zbombardują Moskali w Nadniestrze.

Dla mnie o wiele ciekawsza jest sytuacja w Kaliningradzie:

https://wgospodarce.pl/informacje/111255-zapasc-rosyjskiej-motoryzacji-dramat-fabryk-w-kaliningradzie

https://wgospodarce.pl/informacje/111170-kaliningrad-wkrotce-upadnie-dramat-po-nalozeniu-sankcji

A jak skończy się budowę kanału na Mierzei Wiślanej i baza w Redzikowie osiągnie gotowość bojową, to będzie możliwa blokada Kaliningradu bez ponoszenia strat przez Elbląg i okolice, bo nie będzie nam konieczna cieśninia Piławska. Oni się po prostu w tym Kaliningradzie uduszą. Rzeczpospolita okaże niesłychaną łaskawość, jak im pozwoli spokojnie się wynieść :-)))

Jak będzie, to się okaże. Ale pomarzyć od czasu do czasu można.

zaloguj się by móc komentować


atelin @mniszysko 2 maja 2022 13:59
2 maja 2022 14:03

Z oblężenia Leningradu też zrobili legendę.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 2 maja 2022 13:59
2 maja 2022 14:05

Tak, niech wsiądą do pociągów i wyjadą. Tak będzie najlepiej

zaloguj się by móc komentować

malwina @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 14:06

wspaniały tekst!

dzięki!

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 13:36
2 maja 2022 14:18

Kiedyś żesmy tutaj stukali, tylko interesy Korony Brytyjskiej są na tym świecie wieczne ...

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 14:01
2 maja 2022 14:25

Fantastyczne - planeta małp , tu na wesoło.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 14:01
2 maja 2022 14:31

Oni mają jakąś broń, czy tylko flagę szamana?

zaloguj się by móc komentować

Barb @mniszysko 2 maja 2022 09:39
2 maja 2022 14:54

Co poniektorzy nna TT uwazaja ze USA  nie tylko mocniej wkraczaja w ten konflikt, ale traca zupelnie cierpliwosc do Niemcow i jesli ci nie zejda ze swoje polityki "appeasment" Rosji, to trzeba bedzie zakonczyc projekt europejski. 5 maja ma byc jakies duze spotkanie w bazie Ramstein. Bedzie sie dzialo. 

https://twitter.com/Cement12868961/status/1517796819215990787?s=20&t=M0K5KMgENkqo9XZHPoQ1Ng

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @betacool 2 maja 2022 14:31
2 maja 2022 15:04

A po co im więcej?

Większość parady na 9 maja będzie wyglądać jak tu: https://www.youtube.com/watch?v=m5lo6nnEoJU

(4:32 do 4:44)

zaloguj się by móc komentować

Paris @Barb 2 maja 2022 14:54
2 maja 2022 15:43

Zobaczymy...

...  jeszcze  troche  czasu  jest  do  tego  ,,eventu,,  w  Ramstein,...  ale  dzis  wieczorem  w  ,,rozmowach  niedokonczonych,,  w  RM  tez  sie  bedzie  dziaaaaaalo,  ,,szczur  biurowy,,  wybral  sie  do  Torunia  !!!

zaloguj się by móc komentować



Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 16:26

"Jechałem sobie wczoraj przez Polskę i myślałem o tym komu mogą pomóc Amerykanie. Przede wszystkim temu, kto tego chce, potem temu, kto na swoim terenie zadba o infrastrukturę umożliwiającą sprawną logistykę w razie konfliktu lub tylko zabezpieczenia konfliktu toczącego się gdzieś dalej."

Dlatego m. innymi budowany jest hub lotniczy w postaci CPK.

Logistyka i infrastruktura to rzeczy bardzo ważne.

No i Amerykanom będzie łatwiej przerzucać sprzęt i ludzi.

Port lotniczy Rzeszów-Jasionka jest jednak niewielki.

zaloguj się by móc komentować


emirobro @valser 2 maja 2022 12:17
2 maja 2022 17:28

" Gra idzie o to, jaka Ukraina i jaka Rosja, i w ogole caly obszar beda po wojnie."

Ta gra juz ma wiele wymiarow i wielu uczestnikow. Nowe beda sie wylaniac tak jak w kazdej wielkiej wojnie.

Ciekawe, ze w Ameryce niejaka Nina Jankowicz (lat 33, urodzona w Kijowie) zostala szefem nowopowstalego "Zarzadu Dezinformacji" nazywanego przez niektorych "Ministerstwem Prawdy"

Oto kilka linkow

https://en.wikipedia.org/wiki/Disinformation_Governance_Board

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D1%96%D0%BD%D0%B0_%D0%AF%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87

https://en.wikipedia.org/wiki/Nina_Jankowicz

https://wiczipedia.com/

https://www.youtube.com/watch?v=TyKGrP0B1Tc

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 2 maja 2022 12:17
2 maja 2022 18:50

Jest już legion rosyjski na Ukrainie. Rosyjscy wojacy walączący przeciw swoim. I to nie ukraińscy rosjanie, ale uciekinierzy z Moskowii. To wiele mówi o intencjach Ukraińców i intencjach ich gwarantników. Nawet jeśli to jest naciągane. Nie sądzę jednak że to jest naciągane. Organizacja ukraińsko-rosyjska rządząca obecnie na Ukrainie ma ambicje posługiwania się "twardą realną walutą". Zwłaszcza wobec samych Ukraińców. I to jest coś co przyprawia mnie o coś co nie potrafię nazwać. Powiedzmy że oko bieleje. Gdyby jakiś Sekielski czy Varga zrobił u nas taki serial jak ten hit Zełeńskiego czyli Sługa narodu, zostałby spalony na stosie. Przez swoich. Przez własną kacapię. Sługa narodu to jest jedna ważna twarda waluta: jawność życia publicznego, łącznie z apologią intryg ze strony dobrej zmiany w celu uzyskania dobrej zmiany.  Zychowicz, Bartosiak, z Braunem i Korwinem razem z Michnikiem poszliby się obwiesić, gdyby zobaczyli polską wersję Sługi narodu. To byłby ich koniec.

Arestowicz zaś gada ciągle o misji Rusi Kijowskiej wobec całej Rusi, przede wszystkim wobec Moskowii. I bardzo podkreśla wartość rosyjskiej kultury. Nie zgadzam się z nim, ale mam wrażenie że coś z tej misji jego ekipie się uda. Nie to o czym my myślimy. Raczej coś na miarę Zełeńskiego i Arestowicza. Ale to też jest rzecz nie do pogardzenia. Krok do przodu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 19:02

Słucham sobie Arestowicza, Feijgina, Latyniną i takiego estońca Junisa, i zastanawiam się jaki to porządek w propagandzie ukraińskiej. Amerykański czy anglosaski? Widzę albowiem i elementy holiłudu i londyńskiego szołbiznesu i dogłębne zrozumienie obu ze strony Ukraińców i ukraińskich rosjan. Wnioskuję jednak że to jest jednak ukraiński. Tylko Ukraińcy potrafią robić sobie takie jaja z banderowców, oligarchów i rozczłonkowania Ukrainy przed erą Zełeńskiego. Tylko oni mają takie wyczucie czym jest Kijów a czym Moskwa. Chyba nikt tak nie kocha Kijowa jak kijowscy rosjanie. Ich praszczury uciekły tam bowiem przed moskiewską kacapią (sic! moskiewska kacapia to w zasadzie masło maślane). Kijów był dla nich po prostu rajem. Pamięć czym jest Moskwa przekazały dzieciom i wnukom. Te zaś dopadła sowiecka Moskwa. Świadomość, czym ona jest, ona sama w nich utrwaliła. Kijowa nigdy nie zamienią na kacapię. Stąd misja Rusi Kijowskiej we łbie i na ustach Arestowicza.  

No i jeszcze czują to Polacy urodzeni w Moskwie.  

zaloguj się by móc komentować

zkr @Magazynier 2 maja 2022 19:02
2 maja 2022 20:41

Arestowicz jest niezly. Wypowiedz z 2019 na temat tego co sie wydarzy:
https://www.youtube.com/watch?v=yqzI8epKdCA&t=415s

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @zkr 2 maja 2022 20:41
2 maja 2022 20:52

Arestowicz ma podobno pół polskiej krwi w żyłach. Ale co z tego? Bez reszty oddany jest sprawie kijowskiej. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 2 maja 2022 20:52
2 maja 2022 22:20

O czym ty mówisz Wacek? Nie ma żadnej sprawy kijowskiej...Jest nasza sprawa, czyli cosa nostra i sprawa tamtych czyli gówno prawda...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 22:20
2 maja 2022 22:37

Owszem, dla nas tylko nostra cosa. Ale dla Arestowicza jest tylko Ruś Kijowska, jego cosa. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier 2 maja 2022 22:37
2 maja 2022 22:42

Trzeba bardziej słuchać Boga. Proszę się zbytnio do propagandy chłopaków z Kijowa skierowanej na Rosję nie przywiązywać. Będzie co Pan da. Czemu do cholery nie możemy się cieszyć, tylko stale ku...wa smucić??? Gabriel Panu tłumaczy, że my mamy swoją sprawę.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 22:20
2 maja 2022 22:49

Pan Wacek nasłuchał się Arestowicza marzącego o imperium kijowskim. Mają chłopaki swoje deficyty, trzeba zrozumieć.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 22:53

Jeszcze jedno odnośnie obaw Pana Wacka. Angole, wydaje mi się, że po tych 15 latach asymilacji Polaków u nich w kraju, zmienili do nas podejście. Wydaje mi się, że jesteśmy dla nich junior partnerem, tak nas widzą, uważam, że nie bedzie żadnego imperium kijowskiego.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 22:20
2 maja 2022 22:56

W wojnie gangow proba zajecia tzw. neutralego stanowiska, owocuje tym, ze dostanie sie omlot od jednych i od drugich. A rojenia o trojmorzach, rzeczypospolitych i jakis innych teoretycznych konceptach, ktore nigdy poza papierowe opowiesci i szkolne rozwazania nie wyszly jest lepiej dla wlasnego dobra porzucic.

Zawsze osobiste i rzeczywiste wiezy sie licza, a te, zeby nawiazac i utwardzic wymagaja czasu i wspolnego przejscia przez trudne sytuacje.

Poki co, Chiny dalej sa produkcyjnym zapleczem, chociaz pojawiaja sie znaki, ze prosto i tanio, to juz bylo.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 2 maja 2022 22:42
2 maja 2022 22:57

No właśnie Wacek ma jakieś upory. On chce koniecznie, żeby Ukraińcy zabrali Roztocze, gdzie nigdy nie był i nawet nie wie jak tam dojechać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 2 maja 2022 22:53
2 maja 2022 22:58

Ludzie, o jakim imperium wy gadacie? To jest jakaś podprogowa ruska propaganda

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 2 maja 2022 22:56
2 maja 2022 22:59

Zapleczem produkcyjnym będzie wkrótce Polska i Ukraina. Może jeszcze Czechy i wschodnie Niemcy. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 22:58
2 maja 2022 23:00

To jest podprogowa propaganda skierowana na ruskich. Chodzi o ty by z jednej strony duch u Ukraińców nie upadał w konforntacji z ogromem zniszczeń i staratami cywlili. Idą w drugąs tronę chłopaki z Kijowa odwracaja uwagę.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 2 maja 2022 22:49
2 maja 2022 23:02

Ale ja sie nie smuce. Sam pan mowi ze ich trzeba zrozumiec. To jest wazne. To oni beda naszymi partnerami i razem rywalami w Wspolnocie Narodow, w trojkacie Wyszehradzki czy gdzie tam. Nie znikna. Teraz nas nawet wyprzedzili w peletonie.

Sluga narodu i Arestowicz to sa zjawiska. Mozna sie od nich uczyc tego slalomu propagandowego. I jeszcze panu powiem ze mimo wszystko mamy nad nimi przewage. Bo oni od nas uczyc sie juz nie beda. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 2 maja 2022 23:02
2 maja 2022 23:06

Sługa narodu to tylko film, oni nie będą naszymi rywalami Wacek, usiłujesz odkręcać kota ogonem i myślisz, że tego nie widzę. Lepiej się zatrzymaj w tym miejscu gdzie stoisz. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier 2 maja 2022 23:02
2 maja 2022 23:06

Panie Wacku oni teraz są ponownie polonizowani i ponownie bez krwi i przemocy tylko sercem i miłosierdziem, tu nie ma miejsca na złe uczucia.

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 2 maja 2022 19:02
2 maja 2022 23:07

Ja juz nikogo nie slucham. Szkoda na nich czasu. Kazdy jednak, kto chce zrobic z kacapia ruska czy polska porzadek zasluguje na to, zeby mu pomoc. Oni bowiem zadnej sprawy polskiej nie beda uwazac, co dali temu juz tyle dowodow, ze nie potrzeba o tym rozprawiac.

Z czterech rezimow ktore mialbym do wyboru - kacapski, germanski, chinski, czy amerykanski, to wybralbym jednak ten ostatni.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 22:57
2 maja 2022 23:07

Daj spokoj z tym Roztoczem. Bylo dawno i zaraz zrobila sie z tego nie-prawda. Ja mam upor nie na Roztocze ale na Sluge narodu. Chcialbym zeby ktos zrobil u nas taki film. Oczywiscie kacaposfera postarla sie zeby tego ktosia nie bylo. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 2 maja 2022 23:00
2 maja 2022 23:07

Nie ważne, nie mamy na to wpływu. Pieprzenie tu i jakimś imperium kijowskim i traktowanie filmu Sługa narodu, jako antypolskiego programu politycznego jest powielaniem wszystkich schematów, które stąd usunąłem

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 23:06
2 maja 2022 23:16

Nie probuje cie przekonac do niczego. Ale zdania nie potrafie zmienic. Oni sa partnerami i konkurentami w interesach trojmorskich. Dlatego probuje ich zrozumiec. Wole takich rywali. Poza tym troche mam przy tym zabawy. Bedzie z tego ksiazka. Chyba.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 23:07
2 maja 2022 23:19

To nie jest antypolski program. To jest unikalny know how. Edukacja polityczna na skale masowa. 

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @Magazynier 2 maja 2022 18:50
2 maja 2022 23:20

Zełeński ze swoją ekipą jest w tym filmie rewelacyjny!

film pt. Sługa narodu:

https://www.youtube.com/watch?v=_DXc_KyXdiU

Nic dziwnego, że po emisji tego serialu uzyskał 72 procent głosów  wyborach prezydenckich. Po prostu pokazał Ukraińcom alternatywę. Z drugiej strony, jaki to był dobry pomysł na  kampanię wyborczą! Co znaczy potęga mediów.

Merkantylizm zamówiłam, bardzo czekam na przesyłkę.

Gratuluję i pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 2 maja 2022 23:06
2 maja 2022 23:23

O zlych uczuciach mowy byc nie moze. Rosyjska tzw. kultura przeslonila mi Ukraine. Teraz to nadrabiam. Szkoda ze pan nie czytal mojego teksth o Bl Grzegorzu Chomyszynie w ukrainskiej SN. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Perseidy 2 maja 2022 23:20
2 maja 2022 23:27

Dziekuje. Co do Slugi narodu trudno sie z tym nie zgodzic. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Magazynier 2 maja 2022 23:27
2 maja 2022 23:45

To byc moze robi wrazenie na kims kto to oglada. Na kims kto nie oglada nie robi zadnego wrazenia.

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @gabriel-maciejewski
2 maja 2022 23:48

Panie Gabrielu, gdyby pan wiedział jak rozbudowana i jawnie antypolska agentura niemiecka od lat działa na Śląsku, to by się pan za głowę złapał.

Jak to dobrze, że pisze pan takie demaskatorskie teksty!

A co do serialu "Sługa narodu", to nie sądzę, żeby jakakolwiek stacja TV w Polsce ODWAŻYŁA się go puścić. Może komuś uda się zrobić polskie napisy na YT dla nieznających rosyjskiego.

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 10:22
3 maja 2022 06:15

na pohybel.

A pan jechał do Lubska, panie szefie?

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @Paris 2 maja 2022 10:17
3 maja 2022 06:17

na pohybel, 

bardzo dobry komentarz

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Perseidy 2 maja 2022 23:48
3 maja 2022 06:40

Manewr z filmem, jako kampanią prezydencką być znakomity, podobnie jak inne ich pomysły promocyjne. Szkoda, że u nas kampanie wyborcze polegają na pokazywaniu ciągle tych samych mord, pardon, ale nie mogłem się powstrzymać. Wczoraj się zebrał PSL i zaprosili Komorowskiego, żeby ich wsparł medialnie. To się w głowie nie mieści - wsparł medialnie.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 2 maja 2022 10:31
3 maja 2022 09:08

Np.w zeszłą niedzielę mecz piłki nożnej (soccera) grała w Zamościu reprezentacja US Army z reprezentacją księży zamojskich parafii.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 2 maja 2022 23:07
3 maja 2022 10:55

Dokladnie  tak...

...  szkoda  czasu  i  zdrowia  na  sluchanie  tych  NIEROBOW  i  TEPYCH  BARANOW,  ktorzy  wlasnymi  rekami  NIGDY  NIC  nie  wypazurowali,  z  kurwizora,  ,,sieci,,...  i  czesto  niestety  z  RM,  a  o  realnym  zyciu  nie  maja  nawet  zielonego  pojecia   !!!

Te  ich  gledy  i  zwykle  bzdury  uragaja  sredniej  inteligencji  przecietnego  Polaka...  i  wolaja  o  pomste  do  Nieba  !!!  Dopuszczanie  tych  roznych  miernot  i  nielotow  do  wyglaszania  -  wszem  i  wobec  -  zenujacych  opinii  powinno  BYC  KARANE,  bo  poziom  zdziecinnienia  i  zidiocenia  w  narodzie  zaczyna  osiagac  poziom  TWOREK.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Perseidy 2 maja 2022 23:20
3 maja 2022 11:14

Nie  obejrze...

...  tego  filmu,  Pani  Perseidy,  nawet  z  polskimi  napisami...  nie  obejrze  ZADNEGO  filmu  z  Netflix`a...  i  basta  !!!

Dzisiaj  sami  Ukraincy  wcale  nie  sa  az  tak  ,,wniebowzieci,,  panem  Zelenskim  jak  to  jest  pApowane  medialnie  w  Polsce,  szczegolnie  ci  Ukraincy  co  zyja  i  mieszkaja  w  Polsce  od  wielu  lat.  Wielu  nowoprzybylych  jest  ,,zachlysnietych,,  naszym  dobrobytem,  ale  i  to  sie  zmieni...

...  zona  mojego  siostrzenca  w  pierwszomajowa  niedziele  nie  tryskala  radoscia  i  optymizmem,  ale  przyznala,  ze  ,,pr,,  panu  Zelenskiemu  wystrugalismy  tu  w  Polsce  lepsze  niz  oni  sami  na  Ukrainie...

...  no  i  ogolnie  stwierdzila  -  zeby  sie  ta  wojna  u  nich  nie  skonczyla  tak  samo  jak  u  nas,  czyli  jednym  WIELKIM  ZLODZIEJSTWEM  !!!

 

Naszym  priorytetem  na  dzisiaj  jest  LIKWIDACJA  ,,wolnyH  i  niezaleRZnyH  mediUF,,...  wolnych  i  niezaleznych  od  rozumu,  a  tylko  pioracych  mozgi  naiwnych  Polakow,  NIEPRAWDOPODOBNIE  24/24  !!!

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 3 maja 2022 06:40
3 maja 2022 11:25

I  wespra  ich  BURAKOW,...

...  i  ,,nasi,,  w  kurwizorze  i  poza  nim  tez  ich  Fespro  !!!

Przeciez  to  taki  ich  modus  operandi,  a  w  kurwizorze  -  kUledzy  -  zaraz  to  KURIOZUM  tez  bedo  ,,komentowac,,  i  ,,slupki  poparcia,,  zaraz  im  urosno...  i  ciemny  lud  zaraz  bedzie  sie  ,,wypowiadal  do  kamery,,...  itd.  itp...

...  i  ,,slowo  stanie  sie  cialem,,...  znaczy  sie  ,,faktem,,  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski 3 maja 2022 06:40
3 maja 2022 13:30

A co sie pan dziwi P. Gabrielu, Sowieci od 1945 r wiedzieli jaka sila w narodzie byl chlop polski. PSL zagospodarowali od samego poczatku istnienia w PRLu.  Osobiscie to sie dziwie ze przez ostatnie 20 lat Kaczynski nie probowal odbic kacapom tej partii, albo stworzyc jakac sensowna alternatywe. Teraz gdy zbliza sie globalna wojna zywieniowa, ziemia i ci co na niej robia beda wzrastali w sile. Trzeba sie modlic by obecnemu rzadowi udalo sie zakontraktowac troche ukrainskiego zboza na polskie porty, a za ta kase zbudowac prawdziwie polska partie ludowa. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Barb 3 maja 2022 13:30
5 maja 2022 16:50

Próbował i odpowiednio osłabił tam, gdzie było to możliwe. Te przyczólki wyrwane PSLowi to Ochotnicze Straże Pożarne oraz Koła Gospodyń Wiejskich. Z życia wsi pozostało jeszcze do zagospodarowania wyłącznie kluby sportowe, ale to jest znacznie większy problem mafijny.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować