-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czarne na czerwonym jedzie po zielonym

Każdy chyba pamięta ten stary żart i każdy wie co to takiego. Jeśli nie wyjaśniam, jest to podprogowa reklama czeskich skuterów Jawa sprzedawanych w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, skuterów, które uchodziły za szczyt towarzyskiego wykwintu w pewnych środowiskach. Jawa promowana była takimi oto zagadkami – czarne na czerwonym jedzie po zielonym to oczywiście Murzyn na Jawie jedzie po trawie. Taka śmieszna wyliczanka. Dlaczego ja o tym piszę akurat dzisiaj? Otóż zaglądam czasem na salon24 a czynię to z niepokojem, albowiem wielu naszych autorów umieszcza tam swoje teksty. I ja, stary zazdrośnik, wchodzę i sprawdzam ile oni tam mają komentarzy i czy więcej niż u nas. Dziś bladym świtem, bo takie są okoliczności dni ostatnich, że budzę się świtem, też tam zajrzałem i znalazłem tekst Sowińca, który pozwalam sobie tu przytoczyć w całości. Oto on.

 

W imieniu Komitetu Opieki nad Kopcem Józefa Piłsudskiego przy Towarzystwie Miłośników Historii i Zabytków Krakowa, którego współzałożycielem był w 1980 roku kawaler Srebrnego Krzyża Orderu Wojennego Virtuti Militari pułkownik Józef Herzog (1901-1983), zachęcam do oddania na niego głosu w ogłoszonym przez Przewozy Regionalne plebiscycie na patronów wybranych pociągów w kraju.

W Małopolsce zaproponowano ich - oprócz wymienionego wyżej - jeszcze pięciu: Władysława Belinę-Prażmowskiego, Władysława Dziadosza, Ludwika Iwaszkę, Antoniego Kocjana i Stanisława Marusarza.

- Popularyzując wiedzę o regionalnych bohaterach chcemy przypomnieć, że odzyskanie niepodległości po 123 latach zniewolenia zawdzięczamy nie tylko powszechnie znanym z kart historii postaciom, takim jak Józef Piłsudski. Nie mniej ważni są bohaterowie, którzy swoje życie poświęcili walce lub budowaniu świadomości narodowej w regionach” - powiedział „Gazecie Krakowskiej, której wydawca patronuje akcji „RegioBohater”, prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski.

  1. potrwa do 11 października. Głosowanie odbywa się na stronie https://polregio.pl/pl/oferty-i-promocje/regio-bohater/, gdzie można zapoznać się z życiorysami kandydatów (w skali kraju jest ich 100). Na zwycięzców czekają cenne nagrody, m.in. dwuosobowe zaproszenie na uroczysty lunch do Belwederu.
  2. apeluję o oddanie głosu właśnie na płk. Herzoga? Ponieważ jego biografia znakomicie symbolizuje los pokolenia walczącego o odzyskanie i utrzymanie niepodległości Polski, a potem o wyzwolenie jej spod sowieckiego jarzma.
  1. żołnierzem 1 pułku piechoty w I Brygadzie Legionów Polskich (ranny w bitwie pod Jastkowem), obrońcą Lwowa w 1918 roku oraz granic II RP - jako zawodowy żołnierz - w 1920 i 1939 roku, jeńcem oflagu w Woldenbergu, więźniem politycznym okresu stalinowskiego. Po wyjściu z celi organizował wokół siebie krakowskie środowisko legionowe (słynne spotkania opłatkowe z udziałem ówczesnego metropolity, księdza kardynała Karola Wojtyły, w klasztorze ojców Dominikanów), należał do głównych inicjatorów przywrócenia kryjącej szczątki jego ukochanego Komendanta krypcie pod wawelską wieżą Srebrnych Dzwonów, odnowienia zrujnowanego przez reżim komunistyczny kopca Józefa Piłsudskiego na Sowińcu oraz wznowienia w 1981 roku Marszów Szlakiem Pierwszej Kompanii Kadrowej. Do końca pracowitego życia wiernie służył Ojczyźnie i przekazywał tę miłość młodym pokoleniom rodaków.

Z pełnym przekonaniem proszę wszystkich , którym drogie są patriotyczne tradycje, o zagłosowanie na pułkownika Józefa Herzoga w plebiscycie Przewozów Regionalnych.

Przewodniczący Komitetu Opieki nad Kopcem Józefa Piłsudskiego przy Towarzystwie Miłośników Historii i Zabytków Krakowa - dr Jerzy Bukowski hm


 

Postaram się oszczędnie dozować szyderstwa, ale chcę zwrócić uwagę, że patronami pociągów w Małopolsce mają być osoby o nazwiskach Herzog, Dziadosz albo Iwaszko. Ja rozumiem, że są to bohaterowie wielce zasłużeni, ale interesuje mnie z jakiego klucza zostali wybrani i kto tego wyboru dokonał. Ciekawi mnie też dlaczego nie ma wśród nich na przykład Sabały, albo Włodzimierza Tetmajera, albo kogoś, kto byłby przez ludzi, nie tylko z Krakowa i okolic kojarzony z czymkolwiek. Ja rozumiem złudzenia, którymi kierują się członkowie komitetów zgłaszających podobne kandydatury, ale ich nie akceptuję. Otóż ludziom tym, osobom pokroju Sowińca, zdaje się, że coś w ten sposób promują i mają na coś wpływ. Bardzo przepraszam, ale żeby wypromować skuter Jawa trzeba było wpuścić w lud śmieszny wierszyk-zagadkę o Murzynie. Co chce osiągnąć Sowiniec poprzez nazwanie pociągów wyruszających w Polskę ze stacji Kraków Główny nazwami – Herzog, Dziadosz albo Iwaszko? Czy on sobie wyobraża, że dziadunio stojący w wnuczką na peronie i machający odjeżdżającym nad morze rodzicom tej wnuczki, powie w pewnym momencie – a wiesz Halinko, dzięki panu Bukowskiemu Przewodniczącemu Opieki nad Kopcem Józefa Piłsudskiego, ten pociąg nosi nazwę Herzog. To był taki zasłużony dla Polski człowiek, tak kochanie, właśnie...zasłużony dla Polski. Na co dziecko odpowie – ależ dziadziu, Herzog to po niemiecku książę, czy temu Panu coś się nie pomyliło? Nie, na pewno, nie słoneczko, to bardzo mądry człowiek ten pan Bukowski, ma poza tym doktorat, on się nie może mylić.

Ja oczywiście wszedłem na zalinkowaną stronę https://polregio.pl/pl/oferty-i-promocje/regio-bohater/ i zobaczyłem co tam się dzieje. Generalnie jest kupa śmiechu, bo ilość spraw, w dodatku nie istniejących, które próbują załatwić tym chrzczeniem pociągów zwariowani regionaliści zwala z nóg. Mamy bowiem wśród nominowanych księży, czasem błogosławionych, mamy też jednak zasłużonych działaczy komunistycznych, którzy chcieli dobrze dla Polski, ale złe UB im przeszkadzało. Mamy socjalistów i masonów, a także….uwaga, uwaga...the winer is….nie, nie zgadliście, tym razem nie nominowali Stacha Supłatowicza. To by było za wiele nawet jak na polskich regionalistów. No, ale jest Murzyn. Nie tak dawno mieliśmy tu trochę zabawy z prób wylansowania Murzyna z Nigerii na bohatera Powstania Warszawskiego. No i proszę – August Agbola O’Brown jest jednym z kandydatów na patrona pociągu. I tak kiedy z Krakowa w stronę Trójmiasta wyruszy pociąg Iwaszko, z Warszawy na Lubelszczyznę popędzi skład o nazwie Agbola (normalnie jak Ebola prawie). Stamtąd zaś na Podkarpacie pojedzie pociąg Strug, a z kolei z Rzeszowa do Krakowa wyruszy zespół trakcyjny o nazwie Bay….I wtedy, jak dziadek z wnuczką już zejdą z peronu, wjedzie nań pociąg Dziadosz, jadący wprost do Wrocławia, gdzie przetaczać będą z bocznicy na peron skład Borodej, który minie się z jadącym z Katowic pociągiem Drzyzga. Ten zaś będzie stał dwie godziny w polu czekając pod Nysą, aż usuną z torów uszkodzony skład z Opola o nazwie Sołtys. Kiedy będą go przetaczać po sąsiednim torze, z gwizdem przeleci skład Galica jadący z Łodzi do Wałbrzycha. We Wrocławiu tymczasem, kiedy już odjedzie Borodej, na peron wtoczy się jadący ze Szczecina pociąg Golisz, który był w Zielonej Górze łączony ze składem Lesisz co w sumie dało pociąg Golisz-Lesisz. Przyjechał on do Wrocławia, jak nadmieniłem, ale tam go rozłączyli i Golisz pojechał do Poznania, a Lesisz do Gdańska. W Poznaniu Golisz minął się z Ciężkim, a Lesisz pod Bydgoszczą czekał aż po sąsiednim torze puszczą Bauera, bo tamten miał opóźnienie. W Gdańsku Lesisz zatrzymał się przy tym akurat peronie z którego – w kierunku Olsztyna – odjechał właśnie Bursche. Ten zaś po krótkim postoju wyruszy do Białegostoku i tam napotka skład o nazwie Erdman jadący do Warszawy, z której wyjechał wcześniej pociąg Ebola...to znaczy Agbola...przepraszam….I tak oto wszyscy ważni dla regionalistów bohaterowie zostaną upamiętnieni.

Patrzę na to wszystko i przypomina mi się bajka o pociągach, którą puszczają na kanale Mini Mini, Stacyjkowo się to nazywa czy jakoś podobnie. Może i byłoby to śmieszne, ale wszyscy wiemy, że z demonami celebry nie ma żartów. Jak sobie ktoś czegoś nabije w łeb, to gotów obstawić pomnikami wszystkie skwery w mieście i zawsze będzie mu się wydawało, że jest ich za mało, bo brakuje tego czy innego bohatera. A na kolei przed regionalistami-celebransami otwierają się niewyobrażalne wprost perspektywy, a do tego jeszcze włączy się moment rywalizacji. Oto na przykład powstanie problem czy Golisz może jechać szybciej od Drzyzgi, a one obydwa czy mogą być gorzej utrzymane niż Strug na przykład, albo Bursche...To są poważne sprawy moi mili, żartów nie ma. A wczoraj dowiedziałem się, że z Okęcia można latać na krótkich trasach małymi samolotami. Do Lublina na przykład można sobie polecieć, a co...za 199 zł jedyne. Ileż to inwencji można wykazać przy chrzczeniu tych małych samolotów imionami regionalnych bohaterów...ho, ho, tak, tak...Ciekawe rzeczy przed nami...a w salonie24 nic się nie zmieniło. Może tylko biedy jest tam trochę więcej.


 

Zapraszam na portal www.prawygornyrog.pl

 



tagi: bohaterowie  regiony  pociągi  sowiniec  obłęd 

gabriel-maciejewski
20 września 2018 08:56
31     3776    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

jestnadzieja @gabriel-maciejewski
20 września 2018 09:25

Z tych pieciu kandydatow Malopolski to juz Marusarz brzmi najlepiej, zwlaszcza w dobie zlotej ery dla polskich skokow narciarskich.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
20 września 2018 09:36

Herzog to mi się kojarzy z zupelnie innym panem...

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @gabriel-maciejewski
20 września 2018 09:54

To ja z krakowską wrzutką: znani pisarze i ich, cytuję, "prezeska", narzekają na skandaliczne warunki w jakich organizowane są Targi Książki i piszą list do prezydenta https://dziennikpolski24.pl/skandaliczne-warunki-na-targach-ksiazki-w-krakowie-pisarze-protestuja/ar/13507257

zaloguj się by móc komentować

DWiant @gabriel-maciejewski
20 września 2018 09:54

Moze nazwy pociagow nie sa przeznaczone dla nas .... z Krakowa jest prawie bezposrednie polaczenia z Krakowa.

'' PKP Intercity rozszerza siatkę połączeń na Ukrainę. Już od 24 sierpnia 2017 roku podróżni zyskają kolejną parę pociągów relacji Przemyśl–Kijów kursujących nową trasą przez Tarnopol i Winnicę. Dodatkowo skład z Chełma do Kowla pojedzie w wydłużonej relacji do Zdołbunowa. Dzięki dogodnym skomunikowaniom z połączeń skorzystają także m.in. pasażerowie z Warszawy, Wrocławia czy Krakowa.''

cytat z:

https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/kolejne-polaczenie-pkp-intercity-na-ukraine.html

zaloguj się by móc komentować

DWiant @DWiant 20 września 2018 09:54
20 września 2018 09:55

zle napisalem powinno byc .... z Krakowa do Kijowa.... 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
20 września 2018 10:07

Śp Antoni Kocjan nie budował żadnej świadomości, regionalnej, czy jakiej tam, tylko samoloty i szybowce. W Warszawie. Tam studiował, pracował i zginął w czerwcu 1944. Ja go kojarzę, bo mieszkam niedaleko ulicy jego imienia na lotniczym ongiś warszawskim Bemowie.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski
20 września 2018 10:08

Tak i nawet taki Hitler w styczniu 1940 stwierdził, że lepiej przemianować Pancernik Kieszonkowy z nazwy "Detuschland" na "Lutzow" co by nie dawać pretekstu prasie obcej do tytułu "Niemcy zatopione". 

Z tymi nazwami.. to taka scena jeszcze z serialu się przypomina: "A czy mamy jakąś Alternatywę?"

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
20 września 2018 10:12

Nie wiem na ile ten cyrk z nazwami jest swiadomym działaniem  i po co jest organizowany.. Ale.. Lot do Lublina z Warszawy w jedna strone jest i tak drogi.. Bo tyle samo ,moze ciut drożej ,kosztuje bilet  w jedna strone tanich linii lotniczych np. do Anglii.. Takze, nie mam zielonego pojęcia jak tam w tym LOT-cie te ceny wyliczają , majac świadomość ,ze samochodem szybciej sie jest w Lublinie. A przeciez, do lotniska trzeba dojechać, a na lotnisku trzeba przejść tzw. kontrole osobistą oraz bagazową , i to nie trwa 5min. .. :) Nie wspominając o mitycznym Pendolino, gdzie cena biletu jest rowniez znacznie zawyzona.:) Ale sezona na wymyslanie nazw pociągów trwa, a ludzie listy piszą.:)

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
20 września 2018 10:16

Idąc Twoim tropem, też sobie sprawdziłem ilość komentarzy.

https://www.salon24.pl/u/wiescizrosji/896172,po-zestrzeleniu-rosyjskiego-il-20-lekki-anty-iranski-dryf-moskwy-w-syrii

Nie dość, że więcej - to sami eksperci, aż strach się odezwać.

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof5 @gabriel-maciejewski
20 września 2018 10:21

Nie ma przypadkow, sa tylko znaki/ks. B. Bozowski/ 

44. Dbać o wymianę ludzi na stanowiskach roboczych przez dopuszczenie do tych funkcji ludzi z awansów, mających najniższe kwalifikacje.
45. Spowodować napływ do szkół wyższych ludzi pochodzących z najniższych grup społecznych, którzy nie wykazują zainteresowań zawodowych, a tylko chęć zdobycia dyplomu. 

37. W publikacjach krajowych nie dopuszczać opracowań traktujących o krajowcach przebywających w naszym państwie do rewolucji i w czasie II wojny światowej.

35. W szkolnictwie podstawowym, zawodowym, a w szczególności w szkołach średnich i wyższych doprowadzić do usunięcia nauczycieli cieszących się powszechnym autorytetem i uznaniem. Na ich miejsce wprowadzić ludzi mianowanych. Doprowadzić do zerwania korelacji między przedmiotami, do ograniczenia wydawania materiałów źródłowych, do usunięcia ze szkół średnich łaciny, greki, filozofii ogólnej, logiki i genetyki. W historii nie można podawać, co który władca chciał zrobić lub zrobił dla kraju, trzeba natomiast ukazywać tyranię królów oraz walki uciemiężonego ludu. W szkolnictwie zawodowym doprowadzić do wąskich specjalizacji.

32. Doprowadzić do maksymalnej rozbudowy administracji biurowej wszystkich stopni. Można dopuszczać krytykę działalności administracyjnej, ale nie wolno pozwolić na jej zmniejszenie ani sprawną pracę.

27. Wystąpienia publiczne władz krajowców mogą zawierać akcenty narodowe i historyczne, ale nie mogą prowadzić do zjednoczenia ducha narodu.

23. Należy zwrócić szczególną uwagę na ruch racjonalizatorski i wynalazczy, rozwijać go i popierać, ale wszystkie odkrycia dokładnie rejestrować i zapisem przekazywać do centrali. Dopuszczać do realizacji tylko te wynalazki, które przydatne są w przemyśle wydobywczym, wstępnej obróbki i określone w specjalnej instrukcji. Nie mogą być realizowane te odkrycia, które mogłyby doprowadzić do wzrostu produkcji kosztem ograniczenia wydobycia surowców lub zaniechania zalecanych działań. W wypadku głośnych odkryć spowodować ich sprzedanie za granicę. Nie dopuszczać do publikacji zawierających wartości i opisy wynalazków.
24. Spowodować zakłócenia w punktualności transportów (z wyjątkiem transportu określonego w instrukcji NK 552-46).

14. Spowodować, aby wszystkie zarządzenia i akty prawne, gospodarcze, organizacyjne (z wyjątkiem wojskowych) nie były precyzyjne.
15. Spowodować, aby dla każdej sprawy powoływano kilka komisji, urzędów, instytucji społecznych, ale żadna z nich nie powinna mieć prawa podejmowania ostatecznej decyzji bez konsultacji z pozostałymi (nie dotyczy przemysłu wydobywczego).

10. Do wszystkich organów władzy i większości zakładów pracy wprowadzić ludzi współpracujących z naszymi służbami specjalnymi (bez wiedzy władz krajowych).

6. Doprowadzić do połączenia całego ruchu młodzieżowego w jedną organizację, a stanowiska od szczebla powiatowego wzwyż obsadzić przez ludzi zatwierdzonych przez nasze służby specjalne. Do czasu zjednoczenia zlikwidować znanych przywódców harcerstwa.

45 zasad zniewolenia – (Odpis dokumentu pochodzącego z kancelarii Bolesława Bieruta) – Instrukcja NK/003/47 /Ściśle tajne / AA/OC113 / Moskwa, 3.IV.1947 r.

'A co ma sens? Wychowywanie grup, nawet niewielkich, lokalnych odbiorców treści.'-pisał niedawno 'rozgoryczony' G. Maciejewski.

Moze trzeba odkurzyc,np.

http://pink-panther.szkolanawigatorow.pl/veta-prezydenta-dudy-zofia-romaszewska-adam-strzembosz-i-cien-pkwn

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
20 września 2018 10:23

Myślisz, że oni to traktują poważnie? A nie jako hucpę dla plebsu w celu przewalenia budżetu? 

zaloguj się by móc komentować

mooj @maria-ciszewska 20 września 2018 10:07
20 września 2018 10:25

Prawdopodobnie w sierpniu 1944 nie czerwcu (po czerwcowej wpadce więziony na Pawiaku). Muszkieter za każdym rogiem notki ostatnio się czai:)

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
20 września 2018 10:29

Racja, to przez pośpiech. W czerwcu go aresztowali, w sierpniu zamordowali.

zaloguj się by móc komentować


mooj @maria-ciszewska 20 września 2018 10:29
20 września 2018 10:36

Prawdopodobnie w sierpniu, informacje pewne nie są. O czerwcowym aresztowaniu (tzn przyczynach) też niewiele wiadomo, ok. dóch tygodni wcześniej aresztowany był Franciszek Hynek, kilka dni później (o poprzedzających nic mi nie wiadomo) niektórzy z współpracowników Hynka.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Krzysztof5 20 września 2018 10:21
20 września 2018 10:40

GE-NIAL-NE  !!!

I to do dzis jest tego dziadostwa  kontynuacja  !!!

Super dzieki za przypomnienie.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Grzeralts 20 września 2018 10:23
20 września 2018 10:49

Wydajemi sie ,ze juz sie z tym specjalnie nie kryją. Rozhustali sie ma maksa. Trza brać bo jest koniunktura i wymyslac co i rusz kretynskie pomysły .Chyba mistrzem swiata w tych kocopałach jest slynna fundacja narodowa . Zarząd zmieniony ale w dzialaniu nic sie nie zmieniło. Nie ma mowy o tzw. dyscyplinie pieniężnej. Czyli hulaj dusza, piekla nie ma. :)

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
20 września 2018 11:11

https://dziennikbaltycki.pl/zakopane-gdynia-jeden-pociag-trzy-miasta-trzy-nazwy/ar/202674

Jeden pociąg może mieć trzy nazwy. W tym Tetmajer. Trochę fantazji i już :)

.

 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
20 września 2018 12:05

I znowu odnajdujemy się w krainie nonsensu. Tytuł pyszny ale opis mijanek składów pasażerskich - po prostu wymiata. Z tymi propozycjami nazw to jest regularna żenada.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
20 września 2018 12:44

A jezeli spojrzymy na to z tej właściwiej strony, to na dobra sprawę, o co nam chodzi? W 1918 zwyciężyła rewolucja, w nagrodę dostała Polskę. W 1920 roku miałoby być juz pozamiatane ale cud sprawił, ze się nie udało. Udalo się w 1939 i trwa do dzisiaj.

W tym roku mija 100 lat od zwycięstwa rewolucji socjalistycznej w Polsce. Czy ktoś ma jakieś pytania? A to, co obserwujemy, to tak panie, wie pan, socjalizm tak ale wypaczenia, nie. I jedni sa w tym umoczeni, bo muszą, a inni nie wiedząc o co chodzi, piszą, jak ten Sowiniec, dziecko rewolucji. Ile takich dzieci jest? A one są nawet w naszym gronie, niestety ☺, mając ten mętlik w głowie.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
20 września 2018 16:24

To w takim razie na pocieszenie, dla Sowinca i jemu podobnych w prezencie rezultat rewolucji w kraju, gdzie o rewolucji juz zapomnieli, bo tutaj konsumuja jej rezultat, a kontrewolucji nie bylo i nie jest przewidziana.

Oto miasto Ashford, Kent, nie takie małe, powoli stające sie sypialnią Londynu (35min pociągiem po torach Eurostara). To, co widac na zdjęciach, stoi wszędzie obecnie w tym mieście, zarówno przed kościołem zdj.1, przed szkołą podst. zdj.2, a w centrum miasta za każdym rogiem. Co to jest i kto to sponsoruje można poczytać na ostatnich zdjęciach.

Witajcie w kochanej Anglii, po rewolucji.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Draniu 20 września 2018 10:12
20 września 2018 19:01

Polaczenie lotnicze Lublina z Warszawa jest bez sensu. Gdy bylem w Polsce w sierpniu rozmawialem ze znajomym siostry - taksowkarzem, on twierdzi, i chyba ma racje, ze w przyszlym roku skoncza budowe trasy ekspresowej S-17 i do Warszawy bedzie mozna swobodnie dojechac w nieco ponad godzine.

Po co tluc sie samolotem i placic 200 zlotych?

Albo pociagiem zakupionym przez nowoczesnego Donalda Tuska? Ten pociag ladnie wyglada i to jedyna jego zaleta.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @pink-panther 20 września 2018 12:05
20 września 2018 19:10

Nonsens nie popuszcza. Nie tylko w czasie deszczu dzieci sie nudza. Nudza sie takze dzieci w polskiej piaskownicy.

Kiedys prezydent Kwasniewski, po podleczeniu porannego kaca pojechal na Okecie i przemianowal je na Miedzynarodowy Port Lotniczy im . Fryderyka Chopina.

cytat z angielskiej wiki:

"Formerly known as Warsaw-Okecie Airport (Port lotniczy Warszawa-Okęcie) or Okecie International Airport, the airport bore the name of its Okęcie neighborhood throughout its history, until its renaming for Polish composer and former Warsaw resident Frédéric (Fryderyk) Chopin in 2001. Despite the official change, "Okecie" ("Lotnisko Okęcie") remains in popular and industry use, including air traffic and aerodrome references."

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @Szczodrocha33 20 września 2018 19:01
20 września 2018 20:09

II klasa w naszym pendolino to chyba  wersja "studencko- turystyczna" wg standardów włoskich.
Ciasno, niewygodnie i ogólnie  nieteges.

Zdaje się, że kosztem przestrzeni i komfortu dołożyli  siedzeń, coby sprzedać więcej miejscówek.

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @cbrengland 20 września 2018 16:24
20 września 2018 21:01

E tam, w Warszawie mieliśmy takie, tyle że krowy. Jakieś dziesięć lat temu, albo trochę więcej. Stały w centrum, np pod Marriottem. Tylko mniej propagandy przy nich było.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @stanislaw-orda 20 września 2018 20:09
20 września 2018 22:15

To Pendolino moze jechac 250km/godzine. Ale w Polsce nie pozwala na to tragiczny stan torow.

I tak absurd goni absurd.

zaloguj się by móc komentować

mooj @Szczodrocha33 20 września 2018 22:15
20 września 2018 22:18

A u nas nie jeździ model nieznany gdzie indziej - bewychyłowy? Więc znane z tego, że jeździ 250 to nie nasze?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Szczodrocha33 20 września 2018 19:01
21 września 2018 07:20

Co by tam nie zbudowali, realny czas przejazdu samochodem na trasie Lublin-Warszawa (centrum-centrum nie tablica-tablica)  poniżej 2 godzin nie zejdzie. Pociąg zawsze będzie miał sens. Samolot, jeśli to tylko dla uzupełnienia połączeń.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować